Vezető hírek
A nehézségekről és az új technológiákról
A magyar járműalkatrész-gyártók konferenciáján
A nyitó szekcióban dr. Nagy Ádám, az ITM iparági stratégiákért és szabályozásért felelős helyettes államtitkára (1. kép) ismertette a hazai iparfejlesztés fő irányvonalait. Elöljáróban kitért a pandémia a járműiparra kivetett következményeire. Mint mondta, 2020-ig elejéig volt egy olyan gazdasági struktúra, amely folyamatosan biztosította a járműipari ágazatban a növekedést. Jelenleg azonban már régóta ismert, de eddig fel nem merült problémákkal állnak szemben. Ezek egyike az alapanyagok hiánya, amely főként a járműipart érinti, uniós szinten is. Az alapvető berendezéseket, alkatrészeket, így a chipeket is gyártó ázsiai beszállítók ugyanis a gyárleállások miatt más ágazatokat kerestek a járműgyártás helyett. A helyettes államtitkár az ágazatot sújtó problémák közé sorolta az energiaárak növekedését, az inflációt, a munkaerőhiányt és a piaci átrendeződést. Kiemelte, ugyanakkor minden ilyen válsághelyzetnek nyertesei is lesznek, amely azon múlik, hogy ezen problémák kezelésére, megoldására megfelelő intézkedéseket tud hozni az Európai Unió és a magyar kormány.
Hangsúlyozta, a társadalmat és gazdaságot érintő megváltozott megatrendekhez igazítani kell a hazai iparpolitikát. A gazdasági versenyben új technológiák jelennek meg, amelyhez tudni kell csatlakozniuk a magyar vállalatoknak. Az Innováiós és Technológia Minisztérium éppen ezért új ágazati stratégiákat hozott, többek között az élelmiszeripart, az egészségügyi ipart és a járműgyártást érintve. Az utóbbi területen cél, hogy mindhárom vezető német járműgyártó hazánkban gyártson és fejlesszen, és minden vezető gyártó a legnagyobb európai tesztpályán, a ZalaZONE-on teszteljen. 2030-ra azt is el kívánják érni, hogy Magyarország (elkötelezve a nulla emisszióért) az akkumulátor- és a hidrogén-technológia terén nagyhatalom legyen.
Dr. Nyirő József, a MAJOSZ elnöke kérdésünkre elmondta, hogy tagságuk érdekelt ezen új technológiák fejlesztésében. A Magyar Akkumulátor Szövetségbe már beléptek, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel hamarosan aláírják a megállapodást, a hidrogén szövetséggel pedig még tárgyalásban vannak. Negyedik alkalommal megtartott konferenciájukon ezen témakörökben elhangzott előadásokkal és kerekasztal-beszélgetésekkel is várták a járműipari szektor képviselőit.
A hidrogéntechnológia már nem új keletű az autógyártásban. Ezt példázta a rendezvényen kiállított hidrogénhajtású elektromotorral működtetett, nulla károsanyag-kibocsátású jármű, amelynek egyetlen mellékterméke a víz.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
A múzeumi élet pillanatképeiElsodorta a kerékpárost, majd továbbhajtott Nagyanyáink hímzései a Göcseji TudásközpontbanKarambolozott két jármű BagodbanÉvértékelőt tartott a Zalatriatlon EgyesületJövő héten újabb forgalomkorlátozás lesz a Baross-liget környékénÚj vezető a Göcseji Múzeum régészeti osztályánRejtélyes és vicces múltidézés a PáterdombonAlsórajkon állandó kiállítása nyílt Kisfaludi Strobl ZsigmondnakLátogatási korlátozás a zalaegerszegi kórházban -
rovatunk hírei
Tavat kerülő vesebetegekSzületés heteAlsópáhoki nőnapi köszöntőSzőlőskertek védelmérőlA gyermekkori túlsúlyrólHúshagyókeddi fánkpartiÖrömmel rúgták a labdátAkarattal és felelősséggelÉvindító egészségnapVegyük kezünkbe sorsunkat! top 10
Egy korszak vége: megszűnt a Betti cukrászdaJól sikerült jubileumi évet zárt a BogáncsFényes égi jelenség január 3-án: közel került a Vénusz a HoldhozÚj gyalogosátkelő és buszmegálló a Baross ligetnélKereskedelmi központ épül Zalaegerszegen, a volt Pannontej helyénTakács Ágnes alkotásai a páterdombi műterembenLátványos fejlesztések a zalaegerszegi Ady utcábanLegyen-e Petőfi-szobor Zalaegerszeg belvárosában?Szarvassal ütközött két autó ZalaegerszegnélJövő héten újabb forgalomkorlátozás lesz a Baross-liget környékén