2024.12.26., csütörtök - IstvánZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

A nehézségekről és az új technológiákról

2021. október 08. péntek, 16:56
Szerző és fotó: Antal Lívia
Hibrid járműipari konferenciát szervezett a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetsége (MAJOSZ). A zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya fogadóépületében tartott rendezvényen az autóipar szakértői gyűltek össze, hogy megvitassák a trendeket, az Ipar 4.0 folyamatok irányait, valamint a járműipar jelenét és jövőjét érintő kérdéseket.

A magyar járműalkatrész-gyártók konferenciáján

A nyitó szekcióban dr. Nagy Ádám, az ITM iparági stratégiákért és szabályozásért felelős helyettes államtitkára (1. kép) ismertette a hazai iparfejlesztés fő irányvonalait. Elöljáróban kitért a pandémia a járműiparra kivetett következményeire. Mint mondta, 2020-ig elejéig volt egy olyan gazdasági struktúra, amely folyamatosan biztosította a járműipari ágazatban a növekedést. Jelenleg azonban már régóta ismert, de eddig fel nem merült problémákkal állnak szemben. Ezek egyike az alapanyagok hiánya, amely főként a járműipart érinti, uniós szinten is. Az alapvető berendezéseket, alkatrészeket, így a chipeket is gyártó ázsiai beszállítók ugyanis a gyárleállások miatt más ágazatokat kerestek a járműgyártás helyett. A helyettes államtitkár az ágazatot sújtó problémák közé sorolta az energiaárak növekedését, az inflációt, a munkaerőhiányt és a piaci átrendeződést. Kiemelte, ugyanakkor minden ilyen válsághelyzetnek nyertesei is lesznek, amely azon múlik, hogy ezen problémák kezelésére, megoldására megfelelő intézkedéseket tud hozni az Európai Unió és a magyar kormány.

Hangsúlyozta, a társadalmat és gazdaságot érintő megváltozott megatrendekhez igazítani kell a hazai iparpolitikát. A gazdasági versenyben új technológiák jelennek meg, amelyhez tudni kell csatlakozniuk a magyar vállalatoknak. Az Innováiós és Technológia Minisztérium éppen ezért új ágazati stratégiákat hozott, többek között az élelmiszeripart, az egészségügyi ipart és a járműgyártást érintve. Az utóbbi területen cél, hogy mindhárom vezető német járműgyártó hazánkban gyártson és fejlesszen, és minden vezető gyártó a legnagyobb európai tesztpályán, a ZalaZONE-on teszteljen. 2030-ra azt is el kívánják érni, hogy Magyarország (elkötelezve a nulla emisszióért) az akkumulátor- és a hidrogén-technológia terén nagyhatalom legyen.

Dr. Nyirő József, a MAJOSZ elnöke kérdésünkre elmondta, hogy tagságuk érdekelt ezen új technológiák fejlesztésében. A Magyar Akkumulátor Szövetségbe már beléptek, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséggel hamarosan aláírják a megállapodást, a hidrogén szövetséggel pedig még tárgyalásban vannak. Negyedik alkalommal megtartott konferenciájukon ezen témakörökben elhangzott előadásokkal és kerekasztal-beszélgetésekkel is várták a járműipari szektor képviselőit.

A hidrogéntechnológia már nem új keletű az autógyártásban. Ezt példázta a rendezvényen kiállított hidrogénhajtású elektromotorral működtetett, nulla károsanyag-kibocsátású jármű, amelynek egyetlen mellékterméke a víz.  

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK