Vezető hírek
Új üzemcsarnokot épít a Flex
Szijjártó Péter azzal kezdte, hogy a világgazdaságban új időszámítás kezdődött a modernkori ipari forradalommal, melynek zászlóshajója az autóipar. Ebbe az új korszakba nevezett be Magyarország is, amelyben őrült verseny zajlik az ezt szolgáló új beruházásokért, a nagyvállalatok bizalmáért. Mint mondta, hazánk ebben a versenyben az elmúlt évben komoly sikereket ért el. Ehhez szavai szerint arra volt szükség, hogy Magyarországon legyenek Európa legalacsonyabb adói, továbbá, hogy a műszaki, informatikai, matematikai képzés erősítésével strukturálisan átalakítsák a felsőoktatást, bevezessék a német mintájú szakképzési rendszert, valamint létrehozzák Európa legrugalmasabb munkajogi szabályozását.
Lang János és Szijjártó Péter a dísztermi bejelentésen
Hangsúlyozta, hogy a több mint 175 ezer embert foglalkoztató autóipar kiemelt jelentőségű Magyarország számára, hiszen a teljes ipari kibocsátás 28,8 százaléka innét származik. A hazánkban gyártott autóipari termékek 91,8 százaléka exportra kerül. Termelési értéke – többek között a Flex autóipari tevékenységének köszönhetően – 2017-ben minden korábbi rekordot megdöntve meghaladta a 8 ezer milliárd forintot, és idén januárban is 10 százalékos növekedést mutatott.
A Flex zalaegerszegi bővítéséről elmondta, hogy az amerikai vállalkozás 3 milliárd forintból építi fel új üzemcsarnokát, amely költséghez a magyar kormány 769 millió forintos vissza nem térítendő támogatást nyújtott. A beruházással a cég az autóipari szegmensben a legmodernebb felületszerelési technológiát telepíti Zalaegerszegre, amellyel hozzájárul a magyar autóipar beszállítói kapacitásának bővítéséhez. Az épülő járműipari tesztpálya kapcsán pedig úgy fogalmazott, hogy a város a modernkori ipari forradalom frontvonalába került. Az önvezető és elektromos járművek tesztelésével, az ország első 5G-s mobilhálózati rendszerével, valamint a mindehhez kapcsolódó M76-os gyorsforgalmi úttal Zalaegerszeg az egyik központja lesz az új járműipari korszaknak, emelte ki.
Lang János, a Flex európai és amerikai vállalatainak alelnöke elmondta, 2015-ben Flextronics-ról Flex-re változtatták a nevüket, ami egyben a cég teljes újrapozícionálását is jelentette, hiszen teljes termék-életciklust kínálnak vevőiknek. Mint mondta, hihetetlen forradalmi változások jönnek az autóipari szegmensben, melyek a szakértők szerint jelentősebbek lesznek az elkövetkező 5-10 évben, mint az elmúlt 50 évben. A Flex ezeknek a változásoknak az innováció révén katalizátora kíván lenni, hiszen olyan megoldásokat tud kínálni, melyek hozzájárulnak az autonóm és az elektromos járművek sikerességéhez. A Flex beszállítóként 16 országban 34 telephelyen gyárt autóipari alkatrészeket több mint 450 autótípushoz. Magyarországon 25 éve van jelen, az ország ma már a legnagyobb európai gyártóbázisa, emelte ki.
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos úgy fogalmazott, hogy a Zalaegerszegen több mint háromezer embert foglalkoztató cég jól beleillik abba az innovációs környezetbe, amit a járműipari tesztpálya jelent.
Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere érdeklődésünkre elmondta, hogy az Edelmann nyomdai konszern, az Ada bútoripari cég, és a helyi Zalaco sütőipari vállalkozás új üzemcsarnokok építésébe kezd idén. A Flex mostani bejelentésével számolva a négy vállalat összesen 12,7 milliárd forintos beruházást hajt végre Zalaegerszegen, 400 új munkahelyet teremtve. Mindezt a kormány közel 2,9 milliárd forintos állami támogatással segíti.
Látogatás az épülő zalaegerszegi járműipari tesztpályán
Délután Szijjártó Péter és Vigh László megtekintette a járműipari próbapályát. A külgazdasági és külügyminiszter azt hangsúlyozta, hogy az új autóipari korszak legfontosabb eleme 2020 elejére elkészülő zalaegerszegi tesztpálya, amely Európában egyedülálló tesztkörnyezetet biztosít, nemcsak városi és közúti viszonylatban, hanem Ausztriával és Szlovéniával való megállapodás szerint a határon átnyúlóan is. Kiemelte, hogy az önvezető és elektromos autók fejlesztésében érdekelt legnagyobb német vállalatok, mint a Bosch, a Continental vagy a Thyssen-Krupp már jelen van Magyarországon. Jelenleg 150 vezető autógyártóval, alkatrész-beszállítóval és informatikai céggel folytatnak tárgyalásokat a tesztpálya igénybevételéről.
Vigh László azt fűzte hozzá, hogy japán munkatempóban március végére elkészült az első technikai épület, a pályarészek aszfaltozása és kialakítása mellett épül a fogadóépület is. Egyedülálló módon egy okos várost is létesítenek, ahol utak, járdák, lámpák és épületek között tesztelhetik majd a járműveiket a fejlesztők a „zalai Szilícium-völgyben”.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Feldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákrólAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénMegújul a zalaegerszegi Malom utca egy szakaszaElismeréseket adtak át a szociális munka napján Zalaegerszegen -
rovatunk hírei
Feldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákrólAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénMegújul a zalaegerszegi Malom utca egy szakaszaElismeréseket adtak át a szociális munka napján Zalaegerszegen top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánKözös út a Göcseji TudásközpontbanKamarák háza: miért lett a vörös kő helyett csiszolt mészkő?