Vezető hírek
Intermodális konténerterminál épül
Zalaegerszeg és a Metrans közös vágányon halad előre
Elöl: Lukács Péter tanácsadó, Kaszás Eszter divízió-vezető, Oláh Gábor, a Zalaegerszegi Városfejlesztési Zrt. vezérigazgatója, dr. Vadvári Tibor alpolgármester
Hátul: Firbás György tanácsadó, Balaicz Zoltán polgármester, Zahalka Attila kereskedelmi igazgató, Nagy Lászó ügyvezető igazgató, dr. Palkovics László miniszter és Vigh László országgyűlési képviselő
A konténerterminál Zalaegerszeg területén, a nemzetközi vasúti korridor mellett, a járműipari tesztpálya, az északi ipari park és a leendő Rheinmetall-gyár közelében, az önkormányzattól megvásárolt területen épül meg 2023-ig, közölte Balaicz Zoltán polgármester. Az önkormányzat 1 milliárd forint ráfordítással kiépíti a létesülő logisztikai park területéig az útkapcsolatot és a közműveket. A magyar állam 14 milliárd forintos projekt keretében megépíti a nemzetközi vasúti korridor gyorsabb és közvetlenebb igénybevétele érdekében a zalaszentiváni deltavágányt. Így összességében közel 30 milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg. A beruházás közvetlenül 120 új munkahelyet teremt, a kapcsolódó fejlesztésekkel együtt pedig akár 500 új munkahelyet a térségben. A Rheinmetall, az AVL, a Mould-Tech és más cégek fejlesztéseivel együtt már több mint ezerre nőhet az új álláshelyek száma Zalaegerszegen.
– Szeretnék köszönetet mondani a Metrans óriásvállalatnak, hogy Zalaegerszeget választották! A város önkormányzata, valamennyi intézménye és teljes közössége mindent elkövet majd annak érdekében, hogy ez a beruházás igazi sikertörténetté váljon, amely meghatározza és újrapozícionálja a zalai megyeszékhely és kicsit talán Magyarország jövőjét is! – szögezte le végül a polgármester.
Kiss Péter, a Metrans Csoport elnök-vezérigazgatója a nemzetközi járványügyi korlátozások miatt nem tudott jelen lenni a bejelentésen, ezért videóüzenetet küldött. Azt mondta: pénzügyi nagyságrendjét tekintve a zalaegerszegi új intermodális konténerterminál lesz Magyarország egyik legjelentősebb magánbefektetése a logisztikai iparágban. Várhatóan még az idén elkezdődő beruházásának köszönhetően a zalai megyeszékhely nagy jelentőségű logisztikai csomóponttá fejlődhet a jövőben az adriai-tengeri kikötők és az európai piacok között húzódó közlekedési tengelyen. Nemcsak a város és a térség gazdasági növekedését fogja segíteni, de zöld alternatívát is kínál azáltal, hogy az áruforgalom jelentős részét a közutakról a környezetbarát vasútra tereli át. Működését úgy kell elképzelni, mint egy nagyszabású „postahivatalt”, azzal a különbséggel, hogy levelek és csomagok helyett itt zárt konténerek szakszerű fogadása, csoportosítása és továbbítása zajlik a nemzetközi címzetteknek.
– Hiszek benne, hogy Zalaegerszeg, Magyarország és a Metrans jövője mostantól közös vágányon halad előre. Azon dolgozunk, hogy ez egy igazi sikertörténet legyen, és együtt növekedjünk, együtt fejlődjünk tovább! – emelte ki Kiss Péter.
Dr. Navracsics Tibor, az Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna kormánybiztosa szintén videóüzenetben gratulált a beruházáshoz, kiemelve: hogy Zalaegerszeg a városvezetésnek köszönhetően az egyik legdinamikusabban fejlődő helyi gazdaság Magyarországon.
A rendezvényen dr. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter úgy fogalmazott, egy település vonzerejét három tényező megfelelő együttállása növelheti hosszú távon: a színvonalas közlekedési és digitális infrastruktúra, a minőségi szakemberképzés és az innovációt támogató környezet. Zalaegerszeg ezen képességek birtokában van, ennek is köszönheti, hogy a Metrans-csoport beruházása helyszínéül választotta. A továbbiakban a kormány 2030-ig szóló vasútfejlesztési stratégiáját ismertette, amelyben többek között kiemelten fontos elem a Budapest és a magyar nagyvárosok közötti vasúti összeköttetés megerősítése, a magyar és a környező országok fővárosai közötti vasúti kapcsolat kialakítása. Kiemelte a Budapest–Belgrád vasútvonal építésének jelentőségét, amellyel Magyarország részese lehet a Kína és Európa közötti árufuvarozásnak.
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos arról beszélt, hogy a 80 százalékos készültségen álló zalaegerszegi járműipari tesztpálya építése az év végére befejeződik, a zalai megyeszékhely és az M7-es autópálya összeköttetését biztosító M76-os gyorsforgalmi út 2023-ra készül el. A tesztpálya szomszédságában létesülő harcjárműgyárnál az épületek alapozásánál tartanak.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Forgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákrólAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénMegújul a zalaegerszegi Malom utca egy szakasza -
rovatunk hírei
Agrárpetíciót indított a MAGOSZ és a NAKAlapításának hetvenötödik évfordulóját ünnepli idén a Záév Zrt.Járműipari konferenciát tartottak a ZalaZONE tesztpályánHamarosan valamennyi helyközi autóbuszon készpénzmentesen is fizethetünkA víz nagy kincs, komolyan kell gazdálkodni veleA Zalaco Sütőipari Zrt. a legnagyobb hazai tulajdonú sütőipari vállalattá váltA ZalaZONE Technológiai Parkban a kutatás és fejlesztés kapja a kiemelt szerepetLetették a Flex új autóipari alkatrészüzemének alapkövétAratás után is vannak gondok, nehéz helyzetben a gazdákFejlesztés a volt zalaegerszegi tejipari vállalat területén top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánKözös út a Göcseji TudásközpontbanKamarák háza: miért lett a vörös kő helyett csiszolt mészkő?