Vezető hírek
Michelisz Norbert a tesztpályán
Kutatás-fejlesztési együttműködés a mérnöki pályát népszerűsítendően
Widner Attila, Michelisz Norbert és Bári Dávid a M1RA versenycsapatból
A WTCR túraautó-világkupa 2019-es bajnoka elmondta, hogy az autópálya-szakaszon, a dinamikai felületen és a nagy sebességű kezelhetőségi pályán végzett tesztekhez hasonlót minden szezon előtt végeznek. A felkészülés ugyanakkor nemcsak a köridők hajszolásából áll a versenypályán, validálni is kell a kapott értékeket.
Widner Attila, a M1RA tesztmérnöke sikeresnek ítélte a tesztet, amely során a futómű-beállításon és a karosszériaelemek illesztésén is változtattak. Bejöttek számításaik, de hogy melyek azok az értékek, amelyek a versenyben majd előnyt jelentenek, azok hosszabb elemzés során derülnek ki.
Bári Dávid, a M1RA csapatvezetője beszélt a ZalaZONE K&I, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME), és csapatuk együttműködésében lezajlott háromnapos programról. Mint mondta, elsődleges céljuk volt, hogy felhívják a figyelmet a versenyautók számára is kiváló tesztlehetőséget adó tesztpályára. Fontos számukra, hogy minél szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki mérnökkel, a BME mérnökhallgatóival. Ezen az alkalmon épp egy mérnökhallgató diplomamunkájára tettek pontot azáltal, hogy elkészített modelljének validációját is elvégezték.
Tesztmérnökök munkában
Dr. Szalay Zsolt, a ZalaZONE kutatási és innovációs vezetője azt mondta, hogy a kormányzati beruházásban megépült tesztpályával annak a társadalmi elvárásnak is meg kell felelniük, hogy lehetőséget biztosítsanak a magyar autósportnak. Másrészről, a BME-vel való kutatási együttműködéssel azt kívánják elérni, hogy növekedjen a mérnöki pálya iránt érdeklődő fiatalok száma, akikből minél felkészültebb mérnököket képezhetnek majd.
Hamar Zoltán, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. cégvezetője szintén a mérnökutánpótlás fontosságát emelte ki. A tesztpálya megfelelő szakmai környezetet nyújthat ehhez, amely a hagyományos járműtesztek mellett az önvezető járművek vezetést támogató rendszereinek egyedülálló tesztelésére is lehetőséget ad.
Szujó Zoltán, a beszélgetést vezető sportriporter – Megjelenhetnek-e az önvezető technológiák az autósportban? – kérdésére Michelisz Norbert a következőket válaszolta: a közúti közlekedésében látja a szerepét, de versenyben nem szívesen adná át a volánt. Nem gondolja, hogy a mesterséges intelligencia hosszú időre megvethetné lábát a motorsportban, mert nem tudja helyettesíteni a hús-vér sofőröket, és nem tudja produkálni a versenyek adta szórakoztató faktort sem.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Pataki Botond ismét magyar bajnok!Bravúrgyőzelemmel indította a rájátszást a ZTE NKKForgalomelterelés a HEMO épületénélVédekezés a kibercsalások ellenEgyetemi napok és városi diáknapok ZalaegerszegenMagyar Péter a Nemzet Hangja konzultáció kapcsán járt ZalábanSzili Péter és Magyar Enikő közös koncertje ZalaszentlászlónA MÁV-csoport üzemelteti további a Gratis-buszt, módosul a Lenti-Zalaegerszeg-Budapest járat útvonalaGöcsej Enduro 2025 - országos motoros bajnokság ZalaegerszegenFidesz-KDNP sajtótájékoztató: Tehermentesíteni a Kossuth utcát -
rovatunk hírei
JASON BOURNETINI NINDZSA TEKNŐCÖK: ELŐ AZ ÁRNYÉKBÓLA vadász és a jégkirálynőWARCRAFT: A KEZDETEKROSSZ SZOMSZÉDSÁG 2KUBO ÉS A VARÁSZHÚROKA FŐNÖKSPONGYABOB: KI A VÍZBŐL!TED 2POFÁZUNK ÉS VÉGÜNK MIAMIBAN top 10
Mindkét irányban járható a Kosztolányi utca ZalaegerszegenEgyetemi napok és városi diáknapok ZalaegerszegenForgalomelterelés a HEMO épületénélVédekezés a kibercsalások ellenZalaegerszegi kosaras sikerek az országos diákolimpián Bravúrgyőzelemmel indította a rájátszást a ZTE NKKPataki Botond ismét magyar bajnok!