2024.12.22., vasárnap - ZénóZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Új vonalhálózat és menetrend

2023. január 18. szerda, 17:12
Szerző és fotó: Antal Lívia
A Volánbusz bevezetés előtt álló új helyi vonalhálózatában és menetrendjében egyik legfontosabb változás, hogy átszállás nélkül megközelíthetők lesznek Zalaegerszeg városrészei. Erről a karácsony előtti tájékoztatót követően újabb lakossági fórumot tartottak január 17-én a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban.

Lakossági fórum a zalaegerszegi helyi buszközlekedés átalakításáról

Rózsa Tamás forgalmi üzemvezető tájékoztatóját tartja

A közösségi közlekedés átalakítása már korábban is szóba került, csak akkor nem ért célba. Ez a munka 2021 végén indult újra az utazási igények 2022 nyaráig tartó online lakossági felmérésével, amely alapján a Volánbusszal közösen megkezdődött a tömegközlekedés új struktúrájának kidolgozása, mondta Gecse Péter alpolgármester. Mint fogalmazott, miután az utazási igények is megváltoztak, így az új hálózat és menetrend kialakításában fontos szempontként jelentkezett a városrészek átszállás nélküli elérése, valamint az ipari parkok és a bevásárlóközpontok kiszolgálása. A decemberi közgyűlés egyhangúlag fogadta el az új vonalhálózat és menetrend koncepcióját, melyet követően online felületen és az önkormányzati képviselőkön keresztül január 16-ig egy hónap állt rendelkezésére a lakosoknak a véleményezésre. A mostani fórum is ezt szolgálja, amit a lakosság kérésére szerveztek meg. Az alpolgármester beszélt arról is, hogy fontos cél a kihasználtság javítása az utasszám stabilizálásával illetve növelésével. A közlekedési cég veszteségeinek finanszírozásra ugyanis évről évre nagy terhet ró az önkormányzatra, amely összeg idén meghaladhatja az egymilliárd forintot. Az alpolgármester kiemelte továbbá, hogy az elmúlt években a buszpark megújításával is foglalkoztak. 2020-ban 6 új csuklós dízel buszt vásárolt Zalaegerszegre a közlekedési cég, idén tavasszal pedig 11 új elektromos szóló buszt szerez be. Ezáltal a helyi autóbuszállomány átlagéletkora már 5 évre csökken, ami nagyon kedvező érték a vármegyeszékhelyek összehasonlításában.

Az 1Y és a 11-es járat az Ola utcában

A rendezvényen ifj. Böjte Sándor Zsolt, a belváros valamint az olai városrész önkormányzati képviselője is köszöntötte a megjelenteket, majd Rózsa Tamás, a Volánbusz zalaegerszegi forgalmi üzemvezetője vetített képes előadásában ismertette a helyi közösségi közlekedés megújításáról szóló koncepciót. Mint mondta, a csökkenő utasszám miatt csökken a bevételük, miközben az energiaárak emelkedése miatt egyre nőnek kiadásaik. A helyi közlekedés fenntarthatóbbá tétele mellett cél az is, hogy jelentősen javuljanak az átszállásmentesen elérhető kapcsolatok, közvetlen buszjáratok közlekedjenek például a Kertváros és Landorhegy, vagy Botfa és a belváros között. Tájékoztatójából többek között az is kiderült, hogy az egyes útvonalak megváltoztatása mellett új vonalszámozási rendszert vezetnek be, például a Landorhegyet a Kertvárossal összekötő új járat 18-as jelzést kap, a szenterzsébethegyi 24-es járat 6-osra, a 30-as bazitai 7-esre, míg a 26-os ebergényi járat 12-esre változik. 

Major László, Szendrey Júlia utcai lakos érdeklődésünkre elmondta, feleségével az 1-es és a 24-es járattal szoktak utazni, amelyek óránkénti közlekedése nem elégíti ki az igényeket. Ráadásul munkaidőkezdéskor és -befejezéskor borzasztóan zsúfoltak. Az olai és a gógánhegyi lakosok és hegytulajdonosok érdekében ezért azt javasolnák, hogy a helyközi járatok álljanak meg a műbútornál, a Kiskondásnál és a teskándi elágazónál, ne csak a Kölcsey-gimnáziumnál és a Malom utcai megállóban.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK