Vezető hírek
Borkommunikáció: Aszútól a zenitig
A résztvevőket Havasi Bálint múzeumigazgató mutatta be. A Századvég Kiadó gondozásában megjelent kötet „Balaton és néprajz - Néprajzi jellegzetességek, eltérések és azonosságok a Balaton két partján” című fejezetének szerzője: Gyanó Szilvia, a Balatoni Múzeum néprajzkutatója, aki a bemutatón moderátorként segítette, hogy minél több oldalról megvilágítást nyerjen, hogy miért is fontos a borral kapcsolatos kommunikáció. Beszélgetőpartnerének szegődött: dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, nyelvésze, közgazdásza, a kötet szerkesztője valamint Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke.
Megtudtuk: a tavaly megjelent, reprezentatív kiadvány célja az egyre jobb minőségű, egyre változatosabb magyar borok hazai és külföldi megismertetése, nemcsak a borász szakmának, hanem a borkedvelőknek is értékes információforrást kínálva. A reprezentatív kötetben a leghíresebb hazai borászok is elmondják, hogy miként vélekednek a témáról. Sauska Krisztián a könyvben úgy látja: A magyar bor világhírű, szeretjük mondani mi, magyarok. De hogy egyszer valóban az legyen, ahhoz okosan, színesen, önbizalommal kellene tudnunk beszélni róla egymás között és másokkal a nagyvilágban.
Laposa Bence azt húzta alá, hogy „a kezdetektől fogva cél volt, hogy kilépjünk a megszokott borkommunikációból, a múltba révedés és túlzó szakmaiság helyett a bor élvezetét, a termőhely szépségét mutassuk be a fogyasztóknak. Hiszünk a személyes meggyőződés, a profi arculat és a hiteles kommunikáció erejében.” Szepsy István azt emelte ki, hogy a bor nemcsak fogyasztási cikk, hanem ősidőktől fogva átörökíti a táj és a termelők fizikai és szellemi energiáit. Ám ahhoz, hogy a kultúrája tovább fejlődhessen, a piacon is sikeresnek kell lennie. Ehhez szükséges olyan üzenetek megfogalmazása, amelyeket a célközönség megért és befogad.
Font Sándor, az országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke a könyv ajánlójában arról tesz említést, hogy a kiadó nagy vállalkozásba kezdett húsz szerző és harmincnál több fotográfus közreműködésével. Az lenyűgöző kiállítású, egyben informatív kötet célja a borkommunikációs alapvetésen túl a minőségi, magyar borok fogyasztásának népszerűsítése.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Megújult az Apáczai MK fűtési rendszereÚtburkolat-felújítás kezdődik a Vizslaparki útonJúlius 22-től lezárják a zalaegerszegi Hunyadi utcátZalából hatan vehettek át elismerést a Bíróságok NapjánA zalaegerszegi Fehér Hattyú bisztró épülete nyerte a közönségszavazástJúlius 20-án ismét gasztroséta Zalaegerszeg belvárosábanAz Év háza 2024 pályázat jelöltjei között van a Fehér HattyúHévíz, Sárvár, Muraszombat, Lendva: közösen a fenntartható turizmusértEcsedi Erzsébet a Kaszás Attila-díj jelöltjei közöttBuszöböl felújítása a ságodi városrészben -
rovatunk hírei
"Amerikából jöttünk, 25 érmet hoztunk!” Újdonságok a gyenediási piaconTermálfürdő és szálloda az egyensúlyértA vendéglátós szakma színe-javaHévízi virágosítása meleg színekkelJapán méhész delegáció ZalábanAranykorúak juniálisaPiknik a VizslaparkbanTour de Hongrie bicajversenyNe mobiloz biciklizés közben! top 10
A zalaegerszegi Fehér Hattyú bisztró épülete nyerte a közönségszavazástIsmét sikeres volt a Filmzenei koncert a Dísz térenNován idén 35. alkalommal rendezték meg a kézikaszás aratónapot Csuklós kivitelű elektromos autóbusz bizonyíthat a Volánbusznál ZalaegerszegenEcsedi Erzsébet a Kaszás Attila-díj jelöltjei közöttVasárnap lesz a 24. Egerszeg Búcsú a Göcseji FalumúzeumbanMegszépült a Saly család sírja a Göcseji úti temetőbenHárom éve lép fel a Motion Dance School a kosármeccsekenNyáresti verspiknik dalokkal, képekkel a Szényi-portánFilmezést tanulnak a Reels-videók világában