Vezető hírek
Fékezés nyolcféle útburkolaton
Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete
Vigh László országgyűlési képviselő, a tesztpálya miniszteri biztosa a sajtóbejáráson elmondta, a 750 méteres gyorsító szakasz után nyolc, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki. Ezek útburkolata szintén nyolcféle, a sakktáblafelülettől kezdve az aszfalton át a csiszolt bazalt lapokig, amelyek mindegyike vizezhető. A váltakozó tapadású, érdes, sima, vagy jeges útfelületű burkolatokon a személygépkocsik és teherautók fékrendszereit, illetve fékezés közbeni viselkedésüket tesztelhetik a fejlesztők.
Felidézte, hogy az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas tesztpálya építése három éve kezdődött el 260 hektáros területen 45 milliárd forint állami beruházás keretében. Azóta elkészült a 2000 négyzetméteres fogadóépület konferenciatermekkel és irodákkal, valamint 16 személyautó és 6 teherjármű számára műhelyet biztosító technikai épület.
Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé. Használatban van az 1000 méteres ráfutóval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület is, amelyen a konvojban haladó járművek viselkedését lehet elemezni. Alkalmas a jávorszarvas-teszt (kitérő manőver) elvégzésére és értékelésére is. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz. Kiépítették az 5G bázisállomást is, ami egy teszt során a hálózatba kapcsolt önvezető autók egymással való kommunikálását irányítja.
Vigh László a hátralévő munkálatokról elmondta, hogy a városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja elkészült, további 13 hektár pedig most is épül.Itt belvárosra és kertvárosra jellemző utcaképet alakítanak ki, alacsonyabb és magasabb épületekkel, továbbá hidakkal és kereszteződésekkel. Építenek egy kisebb kezelhetőségi pályát is, és útkapcsolatokat valamennyi pályaelem között. A tesztpálya jelenleg 65-70 százalékos készültségi fokon áll. A tervezett befejezési határidő 2021 vége. Hozzátette: a tesztpálya építése soha nem fejeződik be, mert a 260 hektáros terület lehetőséget ad arra, hogy újabb tesztelemeket létesítsenek az autógyártók és járműfejlesztők igénye alapján. A koronavírus-járvány miatt leálltak a tesztek, de a konstruktőrök mostanra visszatértek a zalaegerszegi próbapályára.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Szerdától felújítási munkák kezdődnek a zalaegerszegi Orsolya térenKörnyezet- és pénztárcakímélő tippekMotorbaleset miatt teljes útlezárás van Zalacsány közelébenMegújul a Kisfaludy utca, lezárják a Kossuth- és Ady utcák közötti szakasztVesztegetés helyett hivatali visszaélés és költségvetési csalásFöldi szúnyoggyérítés lesz ZalaegerszegenMeghosszabbították a Keresztury Emlékévhez kapcsolódó pályázatokatZrínyis diákok sikerei az Országos Középiskolai Tanulmányi VersenyenA zalaegerszegi közgyűlés leendő tagjai átvették megbízólevelüketÁlmodd újra Egerszeget - Ingyenes művészeti workshop a Múzeumok éjszakáján -
rovatunk hírei
SZOBAFESTŐTERÜLETI PÉNZÜGYI ASSZISZTENSKÉZI ÖSSZESZERELŐTAKARÍTÓNŐKONYHAI KISEGÍTŐOPERÁTORBETANÍTOTT ÖSSZESZERELŐSEGÉDMUNKÁSASZTALOSIPARI FELÜLETKEZELŐASZTALOS top 10
Szálinger Balázs felvidéki gyalogtúrára indul Petőfi nyomábanElkezdődtek a Hair próbái ZalaegerszegenMúzeumi kerengés Kisfaludi Strobl Zsigmond 140. születésnapjánKiállítás Erdélyről a Göcseji TudásközpontbanKörnyezet- és pénztárcakímélő tippekSzerdától felújítási munkák kezdődnek a zalaegerszegi Orsolya térenIsmét lesz családi nap a zalaegerszegi AquaCitybenIsmét Filmzenei koncert a Dísz téren13. Hottói BábparádéSzubjektív tárlatvezetés Stróber László apátplébánossal