Rövidhírek
Mit tegyünk, ha pénzügyi panaszunk van?
Azonban egy tudatos fogyasztó is kerülhet kellemetlen helyzetbe. Az alábbiakban segítünk, hogyan kezelje panaszát hatékonyan.
1. lépés: Keressük meg a pénzügyi szolgáltatót!
Önnek jogában áll teljes körű tájékoztatást kérni, szolgáltatójának pedig kötelessége megadnia azt. Kérjen tájékoztatást, felvilágosítást a pénzügyi szolgáltatótól, ha információra van szüksége!
Amennyiben nem tájékoztatást vagy felvilágosítást szeretne kérni pénzügyi szolgáltatójától, hanem kifogása van annak valamely eljárásával vagy szolgáltatásával kapcsolatban, akkor azt panaszként jelezze pénzügyi szolgáltatója felé. A szolgáltató panaszkezelési eljárása törvény alapján térítésmentes, azért külön díjat nem számíthat fel, kivéve bizonyos rendkívüli eseteket. Pénzforgalmi szolgáltatással (pl. fizetési számlára történő készpénzbefizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység; ) összefüggő panasz esetén Ön akkor fordulhat az MNB-hez, ha a szolgáltató az írásbeli panasz közlését követő 15 munkanapon belül egyáltalán nem válaszol és ideiglenes választ sem ad, illetőleg 35 munkanapon belül nem küld végső választ a panasszal kapcsolatban.
Hogyan érdemes megfogalmazni a panaszt?
A panaszügyintézést segíti, ha Ön a panaszában figyelembe veszi az alábbi szempontokat:
- pontosan megjelöli pénzügyi szolgáltatója eljárásával, szolgáltatásával kapcsolatos kifogásait, és azokat az információkat, amelyek a panasza alapjául szolgálnak, vagy álláspontját igazolják (pl. a panasszal érintett szerződés száma stb.);
- amennyiben több kifogást is előterjeszt pénzügyi szolgáltatója eljárása kapcsán, azokat elkülönítetten közli, lehetőség szerint felsorolásszerűen rögzíti azokat;
- konkrét kérést fogalmaz meg, amelyben javaslatot tesz a panasz rendezésére, megoldására; álláspontját okirattal, dokumentummal támasztja alá.
- A bejelentéshez benyújtandó dokumentumokat az adott szolgáltató panaszkezelési szabályzata tartalmazza, ezért érdemes azt figyelmesen elolvasni. A szabályzat arra is kitér, hogy a szolgáltató milyen adatokat kérhet be az ügyféltől.
Ne feledje! Mindig tegye egyértelművé, hogy az adott esetben panasszal él, mert jogszabály a panaszra vonatkozóan írja elő a pénzügyi szolgáltatók számára a meghatározott határidőn belüli, főszabályként 30 napos válaszadási kötelezettséget. A pénzügyi szolgáltatónak a panaszkezelési szabályzatot valamennyi ügyfélszolgálati irodájában, továbbá a honlapján hozzáférhetővé kell tennie, és az kikérhető.
2. lépés: Hová fordulhatunk, ha pénzügyi szolgáltató elutasító vagy nem válaszol?
- fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál (MNB);
- eljárást kezdeményezhet a Pénzügyi Békéltető Testületnél (PBT);
- polgári peres eljárást indíthat a bíróságon.
Pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdése esetén keresse bizalommal irodáinkat. Díjmentesen segítünk szakszerű panaszlevél, Magyar Nemzeti Bank és Pénzügyi Békéltető Testületi eljárás megindításához szükséges kérelem elkészítésében. Elérhetőségeink: https://penzugyifogyaszto.hu/
Elérhetőségek:
8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén),
Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!)
E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu,
web: www.penzugyifogyaszto.hu
Ügyfélfogadás:
HÉTFŐ: 8:00-14:00 // SZERDA: 11:00-17:00 // PÉNTEK: 8:00-14:00
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Közgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákrólAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénMegújul a zalaegerszegi Malom utca egy szakaszaElismeréseket adtak át a szociális munka napján ZalaegerszegenMarosvásárhelyre érkezett a Zala Vármegyei Utazó Tárlat -
rovatunk hírei
Közgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákrólAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénMegújul a zalaegerszegi Malom utca egy szakaszaElismeréseket adtak át a szociális munka napján ZalaegerszegenMarosvásárhelyre érkezett a Zala Vármegyei Utazó Tárlat top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánKözös út a Göcseji TudásközpontbanKamarák háza: miért lett a vörös kő helyett csiszolt mészkő?