2024.11.27., szerda - VirgilZalaegerszeg időjárása

Archivum

Nem kéne augusztus 20-ával lehúzni a rolót!

2011. szeptember 15. csütörtök, 18:20
Címkék:

Bár hivatalosan véget ért a főidény, de gyakorlatilag szeptember közepén is kitűnő időjárás és kellemes hőmérsékletű Balaton-víz várta a turistákat Keszthelyen. A főszezon augusztus 27-éig tartott, de a jó időnek hála, még a szeptember eleje is az abszolút főidényt idézte. A rendkívül jó szeptemberi idő sem volt képes a honi turisták gondolkodásában azt feloldani, hogy július 10. előtt és augusztus 20-a után is lehet és érdemes meglátogatni a "Magyar Tengert" - értékelt Tar László, a Nyugat-balatoni Turisztikai Iroda ügyvezetője, aki szerint a belföldön élők nemigen akartak hinni sem a szemüknek, sem az időjárásnak.

 

Szezonértékelés a Nyugat-balatoni Turisztikai Iroda ügyvezetőjével

Pedig a Balaton - kis kihagyással- idén májustól októberig fürdésre tökéletesen alkalmas volt. E tényt kellene erősebben bevésni a belföldi turisták agyába, mert ők sohasem voltak kellően utószezon pártiak, jóllehet 20-25 évvel ezelőtt ilyentájt lépni nem lehetett a kempingekben megszállt osztrák, német nyugdíjasoktól, akik önfeledten élvezték a vénasszonyok nyarának minden rezdülését. Őket azért nehéz visszacsábítani, mert Magyarország nem annyival olcsóbb, hogy megérné nekik anyagilag itt "őszelni".

- A belföldi nyugdíjasok sem használják ki az indián nyár kínálta különleges Balaton-parti lehetőségeket. Ezen mindenképpen változtatni kellene. A vállalkozóknak és a vendégeknek is egyértelműen be kellene látni, hogy az augusztusi nemzeti ünnepünk nem a balatoni rolólehúzás időpontja. Szeptember elején a parti vállalkozások zöme -függetlenül az időjárástól - bezár. Keszthelyen, a parton működő vállalkozások zöme üdítő kivételnek számít, de máshol, több helyen becsuktak. Pedig ez az időszak kitűnő a túrázóknak, a biciklizőknek, a gyógyturistáknak, és a múzeumok látogatóinak. A jó marketingeszközökkel végzett tudatformálásnak óriási szerepe van. Az alapvetés, hogy a rendezvények számának növelésével nem lehet szezont hosszabbítani. Van még mit tenni a kerékpáros turizmus helyzetbe hozásáért. A kerékpáros pihenőhelyek kitáblázása mellett térképek is kellenek. A gazdasági válságot a nyugdíjasok még inkább megérezték, a számukra korlátozott mértékben beszerezhető üdülési csekkeket pedig a szépkorúak jellemzően nem a Balaton mellett, hanem inkább Sopronban, a Mátrában, vagy az északi-középhegységben váltják be. Bár Balatonfüred "seniorügyileg" a legaktívabb, de az ő sikereik sem példaadóak. A jó időjárás önmagában már kevés. Folyamatos, aktív marketing nélkül nem jönnek úgy az eredmények, ahogy azt szeretnénk. Keszthelyre és a környékre júniusban a tavalyinál kevesebb vendég érkezett, a július erősebb volt, mint az előző esztendő azonos hónapja, az augusztus pedig hasonlóan alakult a vendégszám tekintetében, mint a 2010-es év nyolcadik hónapja. Érdekes módon a szláv nyelvterületről érkezett turisták számában volt jelentős mértékű emelkedés. Lengyel, cseh és szlovák vendégből is sok volt. Lehet, hogy rájuk intenzívebben érdemes lenne a jövőben alapozni. Az oroszok megjelentek a Balatonnál, de erős jelenlétük Keszthely térségében még nemigen jellemző. Sármelléken nem landoltak menetrendszerinti járatok, csak charter gépek. A heti néhány alkalommal érkező kisgépek volumenükben nem jelentettek jelentős forgalomemelkedést. A Fly Balaton reptértől remélt csodavárás minden turisztikai partnerben mára alábbhagyott. A programok, rendezvények tekintetében a keszthelyi szezon többé-kevésbé rendben volt. Bár lett volna még csiszolnivaló azon a tényen, hogy a parti települések inkább önállóan akartak érvényesülni.

szezonertekelo_2.jpg

Keszthelyen a programok marketingje még mindig nem mondható kiválónak. A "keszthelyi múzeumok éjszakája" a környék legnagyobb ötleteként durrant, de a bevezetése nehézkes volt, és sok ad-hoc-jellegű zavaró körülmény is megnehezítette, hogy a kitűnő ötlet abszolút siker legyen. Keszthely elhíresülhet a "múzeumok városaként" is, ha ezt az ötletet ügyes marketinggel a város megtámogatja, mert a kulturális-történelmi település patinája fényesebben csillogna, ha nálunk precízen számítani lehetne az összes múzeum hosszú távú, stratégiai együttműködésére. A Keszthely-Class Fesztivál, a nyári színház, a motoros találkozó is sok vendéget csábított, de e négy nagyrendezvényen kívül alig volt olyan, ami turistát vonzott volna ide, előzetes időpontfoglalással. Még mindig hiányzik egy, a "Balaton Fővárosával" összekapcsolható nagyrendezvény, ami miatt a határainkon kívülről is érdemes volna Keszthelyre jönni. Kitörési pontot nem hoz sem a Sziget-fürdő, sem a megszépülő Fő-tér, de a borfesztivállal is csupán átlagosat nyújtunk. Sokak szerint, a környékbeli boros forgatagok színvonalasabbak a miénknél. Fontos a szavahihetőségünk és a hitelességünk megtartása! Ezzel nem szabad játszani. Különösen a külföldiek veszik rossz néven, ha egy strandfürdő, múzeum, vagy vendéglátóhely nem a kiírt időben kereshető fel. Keszthelyt továbbra is legelébb a belföldi családok részesítették előnyben, akik az első rossz időben inkább az élményfürdőket keresték föl, nem a szomszéd fürdővárost, de persze sokan Hévízre is ellátogattak.

Turisztikai szempontból mostanság példásnak mondható Keszthely és Hévíz együttműködése, ami közös pályázatok elkészítésében is tetten érhető. Az együttműködés mindazonáltal még tovább erősíthető. Hévíz egyébként komoly szórakoztató programokkal rukkolt elő, a szállodák is jobban megtalálták az egyesületen belül a közös nevezőt, és örvendetes az is, hogy az egyik alpolgármester turisztikai szakember. A szezon turisztikai szempontból összességében sem Keszthelyen, sem Hévízen nem volt rossznak mondható.

 

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK