2024.07.03., szerda - Kornél, SomaZalaegerszeg időjárása

Archivum

Fókuszban az aktív turizmus

2016. január 12. kedd, 16:27
Címkék:

Öko- és aktív turizmus, természeti értékek, fürdőzés, vidéki- és kulturális turizmus. E szegmensek mentén képzeli el a város Zalaegerszeg jövőbeni idegenforgalmi "termékeit". A közgyűlés decemberben fogadta el a város következő tíz évre (2015-2025) szóló turisztikai stratégiáját, mely némileg szakít a korábbi elképzelésekkel.

turizmus 1

Elfogadták az új idegenforgalmi koncepciót

Az új irányelvekben ugyanis nemcsak az AquaCity és a hozzá kapcsolódó fürdőturizmus szerepel fő csapásként, hanem egyéb turisztikai attrakciókkal és beruházásokkal kívánják Zalaegerszegre csábítani, vagy éppen hosszabb maradásra bírni a turistákat. Ez utóbbi azért is fontos, mert 2007 óta az átlagos tartózkodási idő mindössze 2-2,5 nap között mozog.

Mint arról lapunkban már többször beszámoltunk a turisztikai stratégia kidolgozását megelőzte egy imázs kutatás, melyet a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszéke végzett el 2015 nyarán. A felmérés rávilágított arra, hogy a város nem jelentős turisztikai célpont, bár adottságai lehetővé teszik az idegenforgalom intenzív fejlesztést. A nemrég elfogadott turisztikai koncepció a kutatás eredményeit vette alapul, illetve létrejött egy szakemberekből álló munkacsoport, akik megfogalmazták a következő tíz év irányelveit.

Mivel az előzetes kutatás eredményeiből az látszik, hogy a város és a térség fő turisztikai vonzereje a természeti gazdagságban rejlik, ám ez nincsen kellően kihasználva, a jövő fejlesztési stratégiájának ezen a területen kell kitörési pontokat találnia. A szakemberek véleménye alapján az öko-és aktív turizmus, a vidéki turizmus és a kulturális turizmus áll majd a fejlődés középpontjában. Ezek a fő "termékek" magukba foglalják a bakancsos- és kerékpáros, illetve a sportturizmus népszerűsítését, a népi hagyományok és gasztronómiai jellegzetességek jobb kihasználását, valamint a vallási- és a fesztiválturizmus fellendítését. Az előbbi a Mindszenty zarándokközpont és múzeum megépítését jelenti, az utóbbi pedig a már meglévő helyi fesztiválok bővítését és hatékonyabb promótálását.

A következő években sor kerülhet többek között a kerékpárút-hálózat további bővítésére, a Vizslapark megújítására, a Zala folyó -és holtág revitalizációjára, a Göcseji Falumúzeum, valamint a Gébárti-tó környezetének fejlesztésére is. Ezekhez kapcsolódva, a tíz éves ciklus alatt fellendülhet az egészségturizmus (wellness, szépségápolás, rekreáció) és a diákturizmus (osztálykirándulások). Ez utóbbit szolgálná például az Alsóerdő tervezett nagyszabású fejlesztése.

turizmus 2

Továbbra is fontos lenne az AquaCity versenyképességének megőrzése. Ennek érdekében megújulnának a csúszdák és medencék, bővülnének a szolgáltatások. Szükség lenne továbbá a vízi élménypark mellé egy modern szállodára is.

A koncepcióból kiderül, hogy az összes szegmens esetében fontos az élményközpontúság; hogy a turisták számára a megszokottól eltérő, új tapasztalatokat, élményeket nyújthassanak.

A stratégiát kidolgozó szakemberek szerint lényeges a "Zalaegerszeg" márka megalkotása is. A potenciális turistáknak ugyanis be kell azonosítaniuk a várost valamilyen pozitív kép, vagy érzés alapján. Erre a városmárkára (city brand) épülhet fel Zalaegerszeg arculata; ami lehet egy-egy épület, hangulat, személy, vagy akár tevékenység. A lényeg, hogy egyszerű, közérthető és beazonosítható legyen.

A koncepció főleg irányelveket és nem konkrétumokat tartalmaz, így az egyes elemek kidolgozása folyamatos szakmai munkát igényel majd.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK