2024.11.27., szerda - VirgilZalaegerszeg időjárása

Archivum

Koszorúslányok

2011. június 28. kedd, 17:50
Címkék:

Judd Apatow producer (Felkoppintva, A 40 éves szűz) ezúttal abba avat be minket, mi történik, ha két jó barátnő találkozik a világ legőrültebb koszorúslányaival.

 

A Universal Pictures
a Relativity Media közreműködésével
bemutatja
Judd Apatow produkcióját

KOSZORÚSLÁNYOK
BRIDESMAIDS

Executive Producer
PAUL FEIG

ProduceREK
JUDD APATOW
CLAYTON TOWNSEND
BARRY MENDEL

Forgatókönyv
ANNIE MUMOLO & KRISTEN WIIG


Rendezte
PAUL FEIG

Annie.......................................................Kristen Wiig
Lillian...................................................Maya Rudolph
Helen.........................................................Rose Byrne
Rita.....................................Wendy McLendon-Covey
Becca......................................................Ellie Kemper
Megan.............................................Melissa McCarthy


Forgalmazza a UIP-Duna Film
www.uipduna.hu
 
 {slimbox album="koszoruslanyok"}images/stories/programajanlo/film/2011/koszoruslanyok/1.jpg{/slimbox} {slimbox album="koszoruslanyok"}images/stories/programajanlo/film/2011/koszoruslanyok/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="koszoruslanyok"}images/stories/programajanlo/film/2011/koszoruslanyok/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="koszoruslanyok"}images/stories/programajanlo/film/2011/koszoruslanyok/4.jpg{/slimbox} {slimbox album="koszoruslanyok"}images/stories/programajanlo/film/2011/koszoruslanyok/5.jpg{/slimbox}


Judd Apatow producer (Felkoppintva, A 40 éves szűz) ezúttal abba avat be minket, mi történik, ha két jó barátnő találkozik a világ legőrültebb koszorúslányaival.
KRISTEN WIIG (Saturday Night Live) a film főszerepében Annie-t, a menyasszony tanúját alakítja, aki legjobb barátnőjével, Lilliannel (MAYA RUDOLPH – Továbbállók) és egy csapat fékevesztett koszorúslánnyal – Helennel (ROSE BYRNE), Ritával (WENDI MCLENDON-COVEY), Beccával (ELLIE KEMPER) és Megannel (MELISSA MCCARTHY) – mindent megtesz azért, hogy az esküvő a lehető legjobban sikerüljön.


Annie-nek nem túl fényesen alakul az élete. Ám egyszer csak kiderül, hogy legeslegjobb barátnőjét, Lilliant eljegyezték, és Annie elhatározza, hogy senki más nem lehet a menyasszony tanúja, csakis ő. Bár éppen szerelmi csalódás gyötri, és nincs egy vasa sem, beleássa magát a ceremónia rituáléjába, és megismerkedik a koszorúslányokkal, akik közül az egyik, Helen a fő riválisa lesz, mert tökéletesen megfelel a menyasszony tanújával szemben támasztott követelményeknek. Annie egyre kínosabb katasztrófák sorozatába rángatja bele a koszorúslányokat, és rá kell jönnie, hogy a legjobb barátnője által rászabadított négy idegen a feje tetejére állítja az életét.

A The Groundlingstól a Koszorúslányokig
A két jó barátnő, Kristen Wiig és Annie Mumolo évekkel ezelőtt a Los Angeles-i székhelyű The Groundlings improvizációs színház tagjaként barátkozott össze, és éveken át jeleneteket írtak együtt. „Elcsodálkoztunk, milyen könnyen megy a közös írás, ugyanis senki nem helyzete előtérbe az egóját, és nem küzdött azért, hogy ez vagy az legyen benne a forgatókönyvben vagy kerüljön ki belőle – emlékszik vissza Wiig. – Nagyon kreatív a kapcsolatunk, és Annie az egyik legjobb barátom.”


Miután kirobbanó sikert aratott villámalakításával Judd Apatow második filmjében, a Felkoppintvában, a Saturday Night Live-ból jól ismert színésznőt felkérték, hogy más téren is próbálja ki magát. „Judd arra kért, írjak egy forgatókönyvet, és pedig megkérdeztem Annie-t, volna-e kedve velem dolgozni – meséli Wiig. – Korábban már említette a koszorúslányos ötletét, és most azt mondta, írjuk meg.”
„Valahányszor elkészülök egy produkcióval, átgondolom, kinek a jelenete volt a legjobb, és nem lehetne-e egy egész filmet az illetőre építeni – magyarázza Apatow. – A Felkoppintva után úgy éreztem, Kristen megérdemelne egy főszerepet, és miután szóltam neki, elmesélte a koszorúslányos sztorit, amin Annie Mumolóval dolgozott.”


Mumolo és Wiig 2006-ban kezdték el írni a forgatókönyvet, akkorra Wiig már nagyjából egy éve szerepelt az SNL-ben. „Voltam már párszor koszorúslány, és mindig irtó nagy szívás volt az egész – meséli Mumolo. – Borzasztó sokat szerencsétlenkedtem, és később jó ötletnek tartottam, hogy megírom a tapasztataimat.”
Ahogyan a munka előrehaladt az évek során, Mumolo és Wiig Apatow szakértő tanácsait figyelembe véve fejlesztette a forgatókönyvet, nehogy újabb „esküvős filmet” hozzanak létre. Wiig szerint fontos volt hangsúlyozni, hogy most nem a szokásos romantikus vígjátékról van szó, amely egy lány esküvős kalandját vagy a menyasszony szerelembe esését meséli el. „A Koszorúslányok olyasmiről szól, ami a legtöbb nőt érdekli: hogy miféle elképesztő népség vesz részt egy esküvőn. Sorra akartuk venni, mivel jár, ha valaki részt vesz egy ilyen eseményen, és hogy ez voltaképpen milyen rettenetes.”


Amikor az került szóba, milyen forrásból merítsenek, nem kellett messzire menniük. „Annie volt már pár esküvőn meg ajándékosztó buliban, és olyan hajmeresztő sztorikat mesélt, mintha a moziban látta volna őket” – nevet Wiig. Mumolo szerint történetük humora abból fakad, hogy valós eseteket mutatnak be – egy kicsit kicifrázva. Nem hagyományos romantikus komédiát akartak csinálni arról, hogyan szerez egy lány pasit, hanem dögös vígjátékot, amelyben hús-vér nők élet- és hónaljszagú kalandjait mutatják be.    
„Nem akartunk semmit szépíteni, valódi, kőkemény koszorúslányokat mutatunk be – mondja Mumolo. – Nálunk nem mindenkinek tökéletes a haja meg az alakja, nem cukik a történetek, és akkor még finoman fogalmaztam.”
Amikor rendezőt kerestek, Paul Feig neve az elsők között merült fel. „Szerepeltem Paul legelső filmjében, a Reszkessetek, repülők!-ben, egy kurvoid anyát alakítottam – meséli Wiig. – Miután beszélgettünk vele a projektről, hívtam Juddot, és közöltem, hogy őt akarom. Nem csak a humora isteni, de azért is, mert végtelenül türelmes. A lányok imádták, és már biztosan elmondhatom, hogy senki más nem lehetett a rendezőnk.”


Feig dolgozott már együtt Apatow-val: pályájuk meghatározó állomása volt a Különcök és stréberek (Freaks and Geeks) című klasszikus tévésorozat, amelynek Feig volt a kreátora, Apatow pedig az executive producere. „Ahogy teltek az évek, Judd és én tartottuk a kapcsolatot, és próbáltunk valamilyen közös projektet összehozni – emlékszik vissza Feig. – Végül a Koszorúslányok lett ez a munka.”
Feig azért mondott azonnal igent a felkérésre, mert megragadta a forgatókönyv őszintesége, átélhetősége és mocskos humora. „Mindig is érdekeltek a nőkről szóló történetek – magyarázza a rendező. – Izgalmas feladat volt, hogy Judd sajátos humorával kell elmesélnem egy történetet nőkről, miközben a film őszinte és reális marad. Olyan témákat dolgoztunk fel, amelyek érdeklik a nőket, de közben a férfiak sem maradnak közömbösek irántuk. Meg akartuk mutatni, hogyan beszélnek a nők egymás között, amikor egy férfi sincs a láthatáron.”


Apatow produceri munkáját két régi kollégája, Barry Mendel (Ki nevet a végén? /Funny People/) és Clayton Townsend (A 40 éves szűz) segítette.
Mendel, aki nemrég együtt dolgozott Wiiggel a Hajrá, Blissben (Whip It), a stáb többi tagjához hasonlóan azt akarta, hogy új megvilágításba helyezzenek egy vígjátéki alműfajt, amit sokan már elcsépeltnek tartanak. „Egy esküvő megszervezése iszonyú logisztikát igényel, Kristen és Annie pedig azt írták meg, hogy a nők e téren képesek elvetni a sulykot – magyarázza a producer. – Egy csomó film szól arról, hogy emberek eljegyzik egymást és összeházasodnak, de ezek túl könnyed és habos darabok, az érzelmek manipuláltnak és mesterkéltnek tűnnek bennük. Persze szórakoztató és rendesen odarakott filmek, de a mi kérdésünk az volt: mi is ilyesmit szeretnénk csinálni, vagy valami egészen mást? Most, hogy már túl vagyunk rajta, elmondhatom, hogy az utóbbi esetről van szó.”


Női Harcosok Klubja: a szereplőválogatás

A koszorúslányokat Annie-n keresztül ismerjük meg, aki harmincas ékszerbolti eladó, és nincs rendben az élete. Csődbe ment a péksége, elhagyta a barátja, a jövője nem fest rózsásan, ráadásul most tudja meg, hogy legjobb barátnője férjhez megy, és új korszak nyílik az életében. „Nagyon elegáns történet arról, hogy valaki hogyan teszi rendbe az életét – folytatja Feig. – Kristenbe rengeteg emberség szorult. Képes arra, amire kevés komikus: igazi és kicsi karaktert is el tud játszani, nem csak harsányat és őrültet. Ha mégis harsány és őrült akar lenni, azt is a valóság talaján teszi. Felfogásom szerint a vígjátékban lehet széles gesztusokkal operálni, de ez csak akkor működik, ha kötődik a valósághoz.”


Miután Mumolo, Wiig és Apatow létrehozták a karaktereket, nekiláttak, hogy kidolgozzák a koszorúslányok részletes tulajdonságait és rigolyáit. Tudták, hogy könnyű a sztereotípiák csapdájába esni, ezért minden döntést ennek figyelembevételével hoztak meg. „A filmekben a lányok rendszerint nagyon lányosak és tökéletesek, és általában ők a feleség vagy a szomszéd –magyarázza Wiig. – Annie-nak és nekem nagy örömet okozott, hogy fontos szerepeket írhattunk a rengeteg vicces színésznőnek, aki arra vár, hogy végre ne csak sablonos mellékfigura lehessen.”


Lillian, a leendő menyasszony szerepére Wiig régi barátnőjét és SNL-beli tettestársát kérték fel. „Maya és Kristen barátsága gyönyörűen átjön – igazolja a választás helyességét Feig. – Fontos volt, hogy a két színésznő között valódi barátság legyen, mert a kamera a legszigorúbb hazugságvizsgáló, azonnal felfigyel a hiteltelenség legapróbb jeleire is. Kapcsolatuk természetes energiája magasabb szintre emeli a film mondandóját, aminek lényege, hogy egy ember sok mindenre képes, ha elveszteni készül a legjobb barátját. Rögtön látjuk, hogy ez a két nő milyen régóta ismeri egymást, ezért a dolog kibontásához nem kell sok dialógus, mert apró gesztusokból is megértik egymást.”
„Nehezen dolgoztuk ki Lillian figuráját, mert eredetileg kis szerepnek indult – veszi át a szót Mumolo. – Az alaphelyzet akkor változott meg, amikor Mayára bíztuk a szerepet. Mihelyst Maya Rudolph képbe került, sok kérdésünkre választ kaptunk, mert nagy színésznő és komika. Civilben is olyan lány, akivel mindenki barátkozni szeretne: laza, boldog és mindig ő a buli középpontja.”


„Ha valakit nagyon jól ismersz, sajátos metakommunikáció alakul ki – magyarázza Rudolph. – Ezt beledolgoztuk Kristennel a filmbe, ami nemcsak a közönségnek jó, hanem nekünk is az volt. Kristen és én különös módon beszélünk egymáshoz, és nevettetjük meg a másikat, és ez mind látszik is a filmben.”
   Eséllyel pályázik a menyasszony tanújának posztjára a kedves, de lekezelő Helen, aki szűkebb pátriájának királynője és a countryklubok megkerülhetetlen törzsvendége. „Helenből nem akartam klasszikus főgonoszt csinálni, hanem olyan nő lett, aki fájdalmas őszinteségével mindig kiakasztja az embereket – magyarázza Feig. – A hasonló filmeket nézve akkor kezdek sikítani, amikor az érzelmek túl magasra hágnak, és az antihős nagyon főgonosz lesz. Pedig egy Helen-féle normális karakter is lehet a hősnő ádáz ellenfele, ugyanúgy nőhet a feszültség és borulhat a bili.”


 Helen szerepét olyan színésznő kapta, aki drámai alakításairól volt ismert – egészen addig, amíg Apatow meg nem hívta legutóbbi produkciójába. „Judd éppen elkészült a Felhangolva (Get Him to the Greek) című vígjátékával, amelyben Rose Byrne Russell Brand karakterének exét alakította – mondja Feig. – Emlékszem, a film még nem jött ki, amikor egyik nap Judd azt mondta, menjünk a vágószobába, és nézzük meg Rose jeleneteit. Teljesen padlót fogtam, olyan zseniálisan játszotta ezt az extrém figurát.”
Byrne-nek eredetileg más szerepet szántak, neki azonban volt egy kérése. Hogy mi? „Hadd játsszam én azt a luvnyát!” A színésznő így emlékszik vissza: „Ritka az olyan forgatókönyv, amelyben egy csomó vicces nő kínosan ismerős helyzetekben találja magát. Helen pedig pont kedvemre való karakter volt. Ahogy olvastam a forgatókönyvet, Helen minden jeleneténél arra gondoltam, hogy na, ezt már biztosan nem meri megtenni. Aztán lapoztam egyet, és kész: megtette! A cselekmény előrehaladtával minden egyre rosszabb lesz, és ez megfogott.”


Megan szerepére olyasvalakit kerestek, aki Annie ellenpólusa tud lenni. Míg Annie mindenáron be akar illeszkedni a koszorúslányok közé, Lillian leendő sógornője, a ketrecharc-rajongó atomtudós Megan magasról tojik az egészre. „Tudtuk, hogy a különc Megan az egyik fő humorforrás lesz, akivel bármilyen jelenetet fel tudunk dobni – nevet Feige. – Megnéztünk egy csomó színésznőt, aztán Kristen és Annie azt mondták: most hívjátok el a barátnőnket, Melissa McCarthyt.”
McCarthy a sok évadot megért Szívek szállodája (Gilmore Girls) egyik sztárja volt, most pedig a Mike & Molly című sorozatban arat sikereket. Sokan nem tudják, hogy amikor McCarthy a The Groundlings társulatával játszik Los Angelesben, a nézők utcahossznyi sorban állnak a jegyekért. Megan most is egyetlen rohammal meghódította a rendezőt és a producereket.
„Olyan attitűdöt szeretnék, amilyen neki van – ismeri be Mumolo. – Annie-re hasonlít, mínusz a bizonytalanság. Ilyen karaktert játszottam egyszer a Grounlingsben, és most beleírtuk a filmbe. Csak éppen Melissa új dimenziókba emelte.”


McCarthy bulldózernek tartja karakterét. Megannel Lillian eljegyzési buliján találkozunk először, ahol Dougie (Lillian vőlegénye) nővéreként mutatkozik be Annie-nek. „Imádom Megant, semmi nőies nincs benne a körmén és a gyöngysorán kívül – mondja karakteréről McCarthy. – Őrültnek tűnik, de igazából csak boldog, teljesen rendben van a csaj. Folyton pasikat szed fel, és az a jelszava, hogy mindent megszerez magának, amit csak akar. Imádtam, hogy mindig boldognak, összeszedettnek és magabiztosnak ábrázoltuk. Mindegy, mi a helyzet, Megan tudja, hogy megbirkózik vele.”
Lillian unokatestvérét, Ritát, a mindig felpaprikázott háziasszonyt a Zsaruk bevetésen (Reno 911!) sztárja, Wendi McLendon-Covey játssza. „Már évekkel ezelőtt, a forgatókönyv első változatában is Wendire írtuk a figurát – mondja Wiig. – Éveken át együtt játszottunk a Groundlingsban, és olyannak képzeltük el a karaktert, mint ő: szókimondó, vidám, és nem érdekli, mit gondolnak róla az emberek. Férjezett, folyton panaszkodik emiatt, de igazából boldog a házassága. Wendi olyan jól improvizált, hogy kisebb csoda történt, valahányszor kinyitotta a száját.”


Mumolo bevallja, hogy kicsit önmagát is látja Ritában. „Imádom a férjemet, de ha egy nő házas, és gyerekei is vannak, egy idő után kezdi úgy érezni magát, mint egy lábtörlő. Az élet megindul feléd, mint egy úthenger, és te próbálsz menekülni. Valamilyen okból a családban mindent a nőnek kell csinálni.”
Feig és a producerek le voltak nyűgözve attól, hogy McLendon-Covey bármikor képes volt elejteni egy találó megjegyzést a házasság képtelen voltáról, és mindig eszébe jutott egy bölcsesség az anyaság nyűgeiről is. „Ritát csupa férfi veszi körül – mutatja be karakterét a színésznő. – Ő a házicselédje három hálátlan fiának és folyton kanos férjének, akinek vágya az évek során nemhogy csökkent volna, de nőtt. Rita olyan matracnak érzi magát, akinek a mosás és a takarítás is a kötelességei közé tartozik.” McLendon-Covey akkor sem vesztette el a humorát, amikor kevésbé elegáns jelenetekre került sor (értsd: műhányást kellett eltávolítani a hajából). „Ez az, amit nem tanítanak a színiakadémián, ugye?” – jegyezte meg.
Bár Ellie Kemper nem a The Groundlingsből jött, mint Wiig, Rudolph, McCarthy és McLendon-Covey csapata, az Upright Citizens Brigade társulat egykori tagjaként neki is volt improvizációs tapasztalata. Becca, a tágra nyílt szemű naiva szerepére olyan színésznőt kerestek, aki el tud játszani egy gyermekvállalásra készülő, mit sem sejtő nőt. „Ellie-vel a The Office – A hivatal című sorozatban dolgoztam együtt ugyanabban az évben, amikor Wendivel is – meséli Feig. – Ellie-ben van valami nagyon vicces. Beccát olyan ártatlan fiatal nőnek képzeltük el, aki azt hiszi, hogy az élet szép, és a világban minden rendben van. Ellie készre gyártva hozta nekünk Beccát, természetes módon keltve életre karakterét.”


Kemper elárulta, jól ismeri a hobbi-íjászkodó és az anyaságra készülő fiatal nőket, ahogyan a leánybúcsúkból is alaposan kivette a részét. „Az a jó ebben a sztoriban, hogy minden koszorúslány kötődik valahogy Lillianhez, és ők is fontosak számára. De amikor összerakjuk ezt a társaságot, az eredmény egyszerre kínos és nevetséges. Közös céljuk, hogy a menyasszony kedvére tegyenek, de semmi nem úgy sül el, ahogy kellene, mert mindegyikük a legjobb koszorúslány szeretne lenni.”  


A film szereplői

KRISTEN WIIG (Annie/
forgatókönyvíró/társproducer) hat éven át szerepelt a Saturday Night Live-ban (SNL), mostanra pedig fontos filmes és televíziós tényezővé nőtte ki magát. Nemrég kapta második Emmy-jelölését a SNL-ban végzett munkájáért.
Nemrég a Paulban és a Véres románcban (All Good Thing) szerepelt, és hangját kölcsönözte a Gru (Despicable Me) egyik karakterének.
Nagyjátékfilmes kiugrását Judd Apatow Felkoppintva (Knocked Up) című vígjátéka jelentette, amelyben Katherine Heigl passzív-agresszív főnökét játszotta.
További fontosabb filmjei: Így neveld a sárkányodat (How to Train Your Dragon), Kivonat (Extract), Hajrá, Bliss! (Whip It), Adventureland – Kalandpark, Kísértetváros (Ghost Town), A lankadatlan – A Dewey Cox sztori (Walk Hard: The Dewey Cox Story).
Wiig a The Groundlings nevű improvizációs társulat tagjaként csiszolta mesterségbeli tudását, s innen került az SNL legjobbjai közé.

MAYA RUDOLPH (Lillian) legutóbb Adam Sandler vígjátékában, a Nagyfiúkban (Grown Ups) volt látható. Elragadtatott kritikákat kapott a Továbbállók (Away We Go) című, Sam Mendes által rendezett film női főszerepében nyújtott alakításáért.
További fontosabb filmjei: Az utolsó adás (A Prairie Home Companion), MacGruber, Harmadik Shrek (Shrek the Third), Hülyék paradicsoma (Idiocracy), Az 50 első randi (50 First Dates), Jószomszédi iszony (Duplex).
Rudolph 2000-ben lépett fel először az SNL-ben, s hét évig maradt a társulat tagja.

ROSE BYRNE (Helen) rövid idő alatt megtalálta helyét a film világában. Az ausztrál születésű színésznő egymás után kétszer kapott Emmy-jelölést A hatalom hálójában (Damages) című sorozatban nyújtott teljesítményéért. 2010-ben és 2008-ban Arany Glóbusz-jelöléssel is jutalmazták.
A Koszorúslányokban Byrne másodszor dolgozik együtt Judd Apatow producerrel. Előző közös munkájuk a Felhangolva (Get Him to the Greek) volt.
További fontosabb filmjei: Képlet (Knowing), Adam, Marie Antoinette, 28 héttel később (28 Weeks Later), Napfény (Sunshine), A halott lány (Dead Girl), Wicker Park, Trója, Placid Lake szenvedélye (The Rage in Placid Lake), A szellemek városa (City of Ghosts), Anyám, Frank (My Mother Frank), Szívtipró gimi (Heartbreak High – tévésorozat).

 
WENDI McLENDON-COVEY (Rita) elsősorban ellenállhatatlan improvizációs jeleneteiről ismert, de igen emlékezetes a Zsaruk bevetésen (Reno 911!) című sorozatban nyújtott alakítása is. Kirobbanó sikert aratott egy sor tévés produkcióban: (Lovespring International, Rules of Engagement, 10 Things I Hate About You, The Office – A Hivatal, Wizards of Waverly Place), illetve független filmekben: Spooner, Douchebag, Bouttonniere.
    A színésznő 14 éve él boldog házasságban Greg Covey-vel. Kapcsolatuk tartósságának titka, hogy mindketten utálják a Valentin-napot.

ELLIE KEMPER (Becca) a Princeton egyetemen végzett forgatókönyvíró és előadóművész, szakmai tapasztalatainak alapjait az Upright Citizens Brigade társulatnál szerezte.
Miután az UCB-nél általános feltűnést keltett Feeling Sad/Mad című egyszemélyes műsorával, megkapta a The Office – A Hivatal naiv recepciósának szerepét. További fontos filmjei: Felhangolva, Somewhere.  Szerepel a Variety által összeállított 10 figyelemreméltó komikus listáján.  

MELISSA McCARTHY (Megan) jelenleg Amerika első számú vígjátéksorozata, a Mike & Molly címszereplője. Korábban a Szívek szállodája (Gilmore Girls), illetve a Nem ér a nevem! (Samantha Who?) sztárja volt.
Filmjei: Ilyen az élet (Life As We Know It), Ilyen a formám (The Back-Up Plan), Pretty Ugly People, Csak egy kis kurázsi (Just Add Water), 9 – A szám hatalma (The Nines), Fehér Leander (White Oleander).
McCarthy pályája kezdetén stand-up komikaként szerzett hírnevet New Yorkban, majd kilenc évig volt a The Groundlings társulat tagja.


 
A film alkotói

PAUL FEIG (rendező/executive producer) háromszoros Emmy-díjas forgatókönyvíró-rendező, kitüntették a Rendezői Kamara díjával is. A Dél-Kaliforniai Egyetem filmtanszakán végzett, ahol elnyerte a legjobb vígjátéknak járó Jack Okie-díjat. Michael Philips producer (Taxisofőr) forgatókönyv-olvasója volt (olyan asszisztens, aki a beérkező rengeteg forgatókönyv közül kiválasztja az ígéretesebbeket – a ford.), amikor a The $25000 Pyramid nevű tévés vetélkedőn 29 ezer dollárt nyert (mindig is szerettem túlteljesíteni – jegyzi meg ezzel kapcsolatban). A nyereménynek köszönhetően felmondott, és elment stand-up komikusnak, amiről mindig is álmodott. Komikusi hírnevét kamatoztatva több tévésorozatban kapott állandó szerepet, ám elment a kedve az egésztől, amikor hirtelen kiírták a Sabrina, a tiniboszorkányból. Mérgében inkább rendezett egy független filmet, amelynek ő volt a forgatókönyvírója és a producere is (Life Sold Separately). Jelentős fesztiválsikereket ért el vele, a Movieline szaklap pedig ajánlott filmmé választotta egyetemi campusok számára.
Ezután írta meg a Különcök és stréberek (Freaks and Geeks) című sorozat forgatókönyvét, a széria producere pedig régi barátja, Judd Apatow lett. A sorozat lefújása után a Dávid vagyok (I Am David) című film következett, amelyet forgatókönyvíróként és rendezőként jegyzett. A produkciót az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága támogatta, mivel a történet hőse egy bolgár kisfiú, aki 1952-ben megszökik egy munkatáborból. A film jelentős kritikai és fesztiválsikert aratott.
Feig harmadik filmje a Reszkessetek, repülök! (Unaccompained Minors) volt, amelyért két jelentős díjat kapott.
Számos tévésorozat epizódjait rendezte, emellett két önéletírást is kiadott, és ifjúsági regények szerzőjeként is ismert.

JUDD APATOW (producer) az egyik legnagyobb vígjáték-szakértőnek számít Hollywoodban, és az utóbbi évek legsikeresebb komédiái fűződnek a nevéhez. Igen fiatalon profi komikus lett, de aztán átváltott az írásra, a Grammy-díjátadók szövegével öregbítette hírnevét, illetve Roseanne és Jim Carrey számára írt jeleneteket. A The Ben Stiller Show-ban végzett írói és társproduceri munkájáért Emmyt kapott, ezután a The Larry Sanders Show forgatókönyvírója és konzultáns producere lett, majd a Különcök és stréberek követekezett (executive producer, iletve néhány epizód forgatókönyvírója és rendezője).
Első nagyjátékfilmes rendezése A 40 éves szűz volt (The 40-Year-Old Virgin), amely 175 milliós összbevételt ért el, és számos rangos díjat hozott alkotóinak. A Felkoppintva (Knocked Up – rendező, forgatókönyvíró, producer) már 200 milliós bevétellel büszkélkedhetett, és szintén díjeső hullot rá.
Apatow további jelentősebb munkái: Superbad – avagy miért ciki a szex? (producer), Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall – producer), Ananász Expressz (Pineapple Express – producer), Fúrófej Taylor (Drillbit Taylor – producer), Ne szórakozz Zohannal! (Don’t Mess with the Zohan! – forgatókönyvíró), Ki nevet a végén? (Funny People – rendező, forgatókönyvíró, producer), Felhangolva (Get Him to the Greek – producer).
 
poster.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

A történet a két legjobb barátja, Lillian (Maya Rudolph) és Annie (Kristen Wigg). When Annie finds out about Lilian being engaged, she is asked to be the maid of honor. Amikor Annie rájön, hogy Lilian részt vesznek, ő kérte, hogy az udvarhölgy. She accepts and is happy until she finds out about all the things the maid of honor has to do and all hell breaks lose when they travel to Vegas for the party that none of them will forget in their lifetime. Igent mond, és boldog, amíg lány rájön, hogy a dolgokat, az udvarhölgy meg kell csinálni, és a pokol szünetet veszít, ha utaznak Vegasba a párt, hogy egyikük sem fogja elfelejteni az élete során.

 

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK