2024.11.28., csütörtök - StefániaZalaegerszeg időjárása

Archivum

Szorosabbra kell húzni a nadrágszíjat

2011. február 15. kedd, 14:50
Címkék:

A gazdasági válságot leginkább a nem termelő ágazatok, köztük a sport érezte meg. Ékes példája ennek, hogy a  2010-es év bajnoka, a Zalakerámia ZTE férfi kosárlabdacsapata súlyos anyagi gondokkal küzd. A zalaiak az aranyérem mellé a Magyar Kupát is elhódították, sőt több mint 20 mérkőzést nyertek meg zsinórban az alapszakasz során.  Gondolhatná az egyszerű szurkoló, hogy ezek után a klubnál sorban jelentkeztek a támogatók, vagy a vezetők, ha elmentek a cégekhez, sikerrel jártak. Tévednek. Szilágyi Lászlót, a ZTE ügyvezetőjét, aki elsősorban a klub gazdálkodásáért felel, a sport szponzorációjáról és a ZTE anyagi helyzetéről kérdeztük.

 

A  ZTE KKhelyzete az ügyvezető szemével

–  A sport leképezi a gazdasági állapotokat – mondta a beszélgetés elején az ügyvezető. – A nem termelő ágazatok sínylik meg leginkább a pénztelenséget. Hiába volt a tavalyi nagyszerű eredményünk, azt nem tudtuk forintosítani. Sőt állítom, hogy a Zalakerámiát éppen nagyszerű szereplésünknek köszönhetően sikerült csak megtartanunk. Több kisebb, de jelentős támogatót  elvesztettünk  a gazdasági válság miatt, akik azt ígérték, 2–3 év múlva visszatérnek. A klub legnagyobb bevételi forrását a megkötött reklámszerződésekből befolyó összegek jelentik, amelyek alaposan lecsökkentek.

Szilágyi László– A  tavalyi bajnoki cím és kupagyőzelem után időben léptek támogatók után?
– Országos szinten térképeztük fel a szóba jöhető cégeket, megpróbáltuk felvenni velük a kapcsolatot. Néhányuknál meghallgattak minket, de ezekből a beszélgetésekből nem lett szerződés,  s voltak, akik válaszra sem méltattak minket.

– Ennyire nem piacképes a kosárlabda? A szövetségnek nem kellene lépnie, mondjuk névadó szponzort találni a bajnokságnak, mint a labdarúgásnál?
– Tudomásul kell venni, hogy a foci nagyobb reklámerővel bír. A szövetség tevékenységével viszont nem szeretnék foglalkozni, nem az én asztalom.

– Hosszú idő után ismét közvetítik a kosárlabda-mérkőzéseket. Igaz,  a kereskedelmi sportcsatorna csak jelképes összeget fizet...
– Az mindenképpen jó a sportágnak, hogy képernyőre került, de ebből pénzügyi szempontból még semmit nem éreznek a klubok. Talán később nagyobb reklámerővel bírhat.

– Mi a helyzet a játékosok eladásával. A labdarúgásban ez is egy jó bevételi forrás...
– Kosárlabdában Magyarországon nem működik, legfeljebb nevelési költségtérítést fizetnek a fiatal játékosok után, de ez nem tétel. Ez nem húzhatja ki a  slamasztikából a bajba jutott egyesületeket.

– Sokan, gondolom önök is, várták a társasági adóból megszerezhető forrásokat... Ha lesz is ebből pénz valamikor, az így befolyt összeget személyi kiadásokra nem lehet fordítani.  A  klubok költségvetésének nagy részét pedig ez teszi ki....
– Hetven százalékát legalább. Persze, ha csak utazásra és utánpótlás-nevelésre fordítható az így megszerzett pénz, az is segítség. Így viszont csak részmegoldást jelenthet a bajokra.

– Milyen lehet a ZTE jövőképe az ügyvezető szemével?
– A feladatokat, az eredményességet a lehetőségekhez kell igazítani a jövőben. A kiadásokat jelentősen le kell csökkenteni, és az idei bajnokságot követően 2–3 idény rámegy a pénzügyi konszolidációra. Ami azt jelenti, hogy szerényebb eredményre lesz képes a csapat.

– A végére egy aktuális kérdés. A játékosok felé történő tartozások miatt pontlevonás fenyegeti a csapatot. Tudják ezt kezelni?
– Megnyugtatok mindenkit,  időben rendezzük a két játékos felé fennálló tartozásunkat.       

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK