2024.12.25., szerda - EugéniaZalaegerszeg időjárása

Archivum

Egy járattal a városrészek között

2016. május 26. csütörtök, 16:41
Címkék:

A különálló buszvonalak összekötését, átszállásmentessé tételét, új járatszámozást és érthetőbb utastájékoztatást tartalmaz Zalaegerszeg önkormányzata által megrendelt tanulmány, amit a közelmúltban mutattak be a Városi Hangverseny- és Kiállítóteremben. A fórumon több lakossági észrevétel is elhangzott a jelenlegi buszközlekedéssel kapcsolatban.

uj buszkozl2Megújul a buszközlekedés Zalaegerszegen

Gecse Péter alpolgármester érdeklődésünkre elmondta, a buszhálózattal kapcsolatos lakossági és képviseli igények alapján kértek fel egy szakértői csoportot tanulmány illetve tervezet elkészítésére. Az indokok között szerepelt az is, hamarosan lejár az önkormányzat szerződése az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központtal. A szakértői csoporttal azt várták el, hogy tegyenek olyan javaslatokat, amelyekkel a jelenlegi elavult rendszer jobbá tehető a járatok számát, a menetrendi struktúrát, a városrészek összeköttetését és az utastájékoztatást illetően.

uj buszkozl1

A tervezetet több fórumon is be kívánják mutatni, hogy a lakosság és a munkáltatók is megtehessék észrevételeiket. Az anyag infrastrukturális fejlesztéseket (buszöblök, csomópontok kialakítása) is tartalmaz, amit az önkormányzat költségvetéséből igyekszik majd megvalósítani. A 2017 januárjától fokozatosan bevezetendő új rendszer önmagában is megállná a helyét, de jobbá, színvonalassabbá, ami a legfőbb cél, csak ezekkel a fejlesztésekkel tehető. Az alpolgármester azt is hangsúlyozta, a változtatás nagyon is időszerű, mert az utazóközönséget nem veszíthetik el.

Ekés András, a Mobilissimus Kft. ügyvezető szakértője (2. kép) részletes tájékoztatást adott a valamennyi buszvonalat érintő változásokról. Mint fogalmazott, a legfőbb céljuk a buszközlekedés utasbaráttá tétele volt. Ez egyrészt a különálló buszvonalak illetve a városrészek összeköttetését jelenti. Például Botfa, Zalabesenyő, belváros, Andráshida és Hatháza között, ami ma a 4-es és 1-es buszokkal történik, vasútállomási átszállással. Ez a jövőben átszállásmentes lesz. A számozás megmarad a beazonosíthatóság érdekében, illetve újak jelennek meg, ezen az útvonalon az 1, 1A, 4, 14. A többi városrész között is tulajdonképpen eddig hiányzó összeköttetések létesülnek, mint például a Landorhegy, a Kertváros és belváros között. A javaslat új jegy- és bérlettípusok, valamint igényvezérelt kisbuszos szolgáltatások bevezetését is tartalmazza.

uj buszkozl4

A fórumon panaszként elhangzott, hogy Bazitán hét közben 15.10 és 17 óra között egyáltalán nincs busz egyik irányba sem, a Flextől délután 2.25-kor indul a 4-es busz, amit nem vár be az 1-es busz a vasútállomáson, hanem az orruk előtt elindul. Egy hölgy, aki Andráshidán dolgozik, azt kérdezte, hogy a fesztiválok idején, a Mártírok útjára irányított buszközlekedés során lehetne-e újból ideiglenes buszmegálló a volt leánykollégium előtt, mert sem a Zrínyi-gimnáziumnál, sem pedig az Ady-iskolánál leszállva, nem érik el a buszállomásról Bazitára induló buszt. Többen felvették, hogy ilyen viszonylatokban sokszor távolsági járatra kényszerülnek városon belül, melyen jegyet kell váltaniuk, mert nem fogadják el a kombinált bérletet.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK