2024.11.21., csütörtök - OlivérZalaegerszeg időjárása

Rövidhírek

Zalaegerszegre közlekedett az első új IC+

2020. február 16. vasárnap, 18:57
Szerző: Antal Lívia
A MÁV az első új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsiját a Göcsej InterCity járatán állította forgalomba február 13-án. Az utasok a Déli pályaudvarról Zalaegerszegre közlekedő járaton utaztak először az új járművön.

Másnap délelőtt Zalaszentiván és Zalaegerszeg közötti szakaszon tartottak a sajtótájékoztatott az új IC+ kocsiban. Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy 2019 decemberében a Göcsej InterCity járatain új menetidőt vezettek be. Ezt 14 perctől 37 percig terjedő menetidő-csökkentést jelent a korábbiakhoz képest, vagyis a Göcsej InterCity Zalaegerszegről közel 3 óra alatt érkezik meg a budapesti Kelenföld vasútállomásra, illetve 3 óra 8 perc alatt a Déli pályaudvarra.   

Balaicz Zoltán, dr. Kormányos László és Vigh László érkezéskor a zalaegerszegi vasútállomáson

Elmondta továbbá, hogy az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése. Ebből az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és a Bakony InterCity vonatokban közlekedik.

Minden kocsiban lesz, illetve van légkondicionáló, wifi, korszerű utastájékoztató rendszer, kerekesszékes emelő, lehet rajtuk kerékpárt szállítani, valamint az elektromos kétkerekűket tölteni. Minden ülőhelyet 230 voltos, valamint USB-csatlakozóval láttak el. A poggyászok, kabátok kényelmesen elhelyezhetők a családi szakasszal is rendelkező kocsikban.

Hangsúlyozta, hogy a december közepén bevezetett új menetrendnek köszönhetően duplájára nőtt az utasszám a Göcsej InterCityn. Mindezzel teljesült az a cél, hogy Zalaegerszeg és Budapest között is kényelmesen, kulturált körülmények között és a lehetőségekhez képest gyorsan lehessen vonattal utazni. A legnagyobb forgalmat a péntek, a szombat és a vasárnap hozta, a régi IC kocsikra a jegy 70 százaléka már elkelt Zalaegerszegen és Zalaszentivánon. Miután a többi település igényelné ezt, ezért több klímás kocsit is csatolnak a járatokhoz főleg a nyári időszakban. 

Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos úgy fogalmazott, Zalaegerszeg a közlekedés egyik fővárosa lesz a járműipari tesztpálya révén. Ugyanakkor a vasúti közlekedésről sem szabad megfeledkezni, hiszen az új menetrenddel duplájára nőtt az utasszám, ami csak emelkedhet az új IC+ kocsival. Éppen ezért szeretnék a zalaegerszegi vasútállomás épületét is felújítani.

Balaicz Zoltán polgármester szintén reményét fejezte ki, hogy a következő fejlesztés a vasútállomás rekonstrukciója lehet. Mint mondta, az új IC+ kocsi a szolgáltatási színvonal tekintetében mindenképpen nagy előrelépés Zalaegerszeg számára. Miután ehhez egy rugalmas menetrend is társul, egyre többen fogják a kötött pályás közlekedést választani.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK