2025.01.20., hétfő - Fábián, SebestyénZalaegerszeg időjárása

Archivum

Nem terveznek árváltoztatást

2009. november 03. kedd, 15:26
Címkék:

A Zelka Zrt. eladta optikai kábelhálózatát és kiszolgáló egységeit, s ezzel 59 település 34 ezer előfizetője került át a szekszárdi székhelyű Tarr Kft.-hez. A cég ezzel, valamint a mohácsi régióban most zajló bővüléssel 110 ezer tévé-, 40 ezer internet- és 16 ezer telefon-előfizetői létszámot tudhat magának, amellyel az ország ötödik legnagyobb szolgáltatójává lépett elő. A cég jövőbeli elképzeléseiről a kft.-t 2002 óta irányító Tarr János beszélt lapunknak.

 

December 1-jétől 59 településen a Zelka helyett a Tarr Kft. szolgáltat

– Édesapám 1979-ben elektroműszerész kisiparosként indította el a családi vállalkozást, amely Szekszárdon egy nagyobb lakótelep nagyközösségi antennarendszerének kiépítésével kezdődött. Ezt egy évre rá Dombóváron egy hasonló kivitelezés követte – akkor még persze kezdetleges kábelekkel, saját gyártású erősítőkkel.

Tarr JánosMíg ekkortájt a városok sűrűbben lakott területein az antennaerdők megszüntetése volt a cél, a kisebb településeken a domborzati viszonyok miatti rossz vétel indokolta az akkori soros rendszer kiépítését. Apám régi álma az egy város – egy antennarendszer kiépítése volt, ami – ahogy megvalósulni látszott – később megyei, majd régiós viszonyokra lett átültetve.

1997-ben Szekszárd és Dombóvár mellett a környező kisebb településeken is elindult az akkori új rendszer, az optikai hálózat kiépítése. A pályázati lehetőségeknek a már meglévő rendszerek újjáépítésében volt szerepe, és – csakúgy, mint Zalában – ott is rendre épültek azok a kábelhálózatok, amelyek a televízió mellett internet és IP-telefon-forgalom lebonyolítására is alkalmasak voltak.

2002-ben 24 településen voltunk jelen, és mintegy 24 ezer előfizetővel rendelkeztünk, ekkor vettem át a cég vezetését. Nem volt ismeretlen számomra a szakma, hiszen gyerekkoromtól fogva édesapám mellett dolgoztam, és tanulmányaim is ebbe az irányba tereltek: előbb elektroműszerész, majd a főiskola elvégzése után távközlési mérnök lettem. Amikor átvettem a Tarr Kft.-t, már 10 éve dolgoztam a cégnél, mint műszaki vezető-hálózattervező. A cél nem változott: a képződő bevételi nyereséget a cég ezt követően is fejlesztésekre fordította.

– Milyen irányokat jelöltek ki a terjeszkedésre?
– Olyan hálózatot építettünk, ahol egy központi helyről – Szekszárdról – kiindulva fokozatosan tudtuk rákapcsolni a környező településeket az optikai hálózatra. Tolnából indultunk, majd később a környező megyék – Baranya, Fejér, Somogy, Bács-Kiskun – közelebb fekvő településeit is csatoltuk a rendszerhez.

Két éve még 56 ezer ügyfelünk volt, 2009-ben pedig már – a Zelka tulajdonrészének megvétele előtt – 72,5 ezer kábeltelevíziós, 29 ezer internetes és 13,5 ezer IP-telefonos előfizetővel rendelkeztünk az öt megyében. Ebből mintegy 5000 előfizető digitális tv-előfizető is.

– Eddig érezhetően egy fokozatosan bővülő rendszert építettek. Hogy jött a képbe Zalaegerszeg?
– Ma már szinte nincs olyan település, ahol kiépítésre várna a hálózat, így az elmúlt öt-tíz évben ezek megvásárlása jöhetett csak szóba. Két éve vásároltunk egy mostanihoz hasonló nagy rendszert, melynek keretében Bonyhád és környéke – 26 település – került a Tarr Kft.-hez. A lehetőségeket vizsgálva – amelyben szerepet játszhatott a Zelka Zrt.-vel a régi időkre visszatekintő együttműködés is – végül elindultunk az egy éve meghirdetett versenytárgyaláson.

– A válság – mondhatni – kapóra jött, hiszen az egy évvel ezelőtti ár mintegy 40 százalékáért sikerült megvásárolni a céget...
– A mi szakmánkban – mint egyébként oly sok helyen – ezek az árak a valóságtól kissé elrugaszkodottak voltak. A válság – úgy gondolom – helyre tette az árakat. A távközlésben egyébként is 4–5 évnél nagyobb megtérülési időt nem szabad alapul venni, a mostani ár már ezt a szemléletet tükrözi.

– Műszakilag milyen állapotú a most vásárolt hálózat?
– Különösebb problémát nem látok a hálózat és az optikai rendszer kiépítettségében. Az viszont tény, hogy az elmúlt egy évben – az eladási procedúra miatt – a fejlesztések elmaradtak, aminek következtében a versenyhelyzet diktálta sávszélesség-növelés nem történt meg. Ezen a területen az első negyedév végéig végrehajtjuk azokat a fejlesztéseket – elsősorban az internet-sebesség duplázására gondolok –, ami nem csak az ügyfélmegtartást, hanem az ügyfélszerzést is célozza.

– December 1-jétől veszik át a céget. Milyen változásra számítsanak az előfizetők?
– Azon kívül, hogy a számlát immár a Tarr Kft. állítja ki, semmilyen változás nem várható: sem most decembertől, sem január 1-jétől nem tervezünk árváltoztatást. Egyébként a keretszerződés erre vonatkozóan ki is tér erre, de könnyen belátható, hogy az áremelés ügyfélvesztéssel járna, márpedig ez nem érdekünk. Sőt, mint ahogy az már el is hangzott, kedvezőbb ajánlatokkal, csomagokkal próbáljuk még vonzóbbá tenni a cég szolgáltatásait.

– Elterjedt, hogy a szekszárdi csatornakiosztásban kevesebb adó szerepel. Törekednek ezen a téren egységesítésre?
– Nem kívánunk változtatni az itt kialakult rendszeren. Arról nem is beszélve, hogy pályázat köt minket a csatornaszámok megtartását illetően. A csatornakiosztásban változás legfeljebb az új csatornák megjelenése, a vonzóbb programcsomagok kialakítása miatt várható. Az általános szerződési feltételeket december 1-jei hatállyal módosíthatjuk, így azt hivatalos formában csak ekkor tudjuk a nagyközönség elé tárni. A már most induló reklámkampányunk remélhetőleg megnyugtatja majd az előfizetőinket.

– Lesz változás az ügyfélszolgálat területén?
– Az átmeneti időszakban a Zelka épületében továbbra is marad az ügyfélszolgálat, azonban – szekszárdi mintára – egy másik ügyfélszolgálati pont felállításán is törjük a fejünket. Negyven embert vettünk át a Zelkától, a szolgáltatási területen – így az ügyfélszolgálaton is – ugyanazokkal az arcokkal találkozhatnak az ügyfelek.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK