2024.07.04., csütörtök - UlrikZalaegerszeg időjárása

Páka polgárai szolgálatában

2014. október 05. vasárnap, 14:16
Címkék:

Az elmúlt években sokat fejlesztettük a viharos történelmi múltat megélt, majd 900 éves, gyönyörű természeti környezetben lévő településünket, hogy a gazdasági fejlődés révén, a turizmusra csatlakozva Páka jövője újból felíveljen – büszkélkedett Lukács Tibor, a vendégszeretetéről közismert község polgármestere.

paka polgi

Példamutató községfejlesztés

2011. februárban fölavatták a bruttó 23 millió forintból fölújított Öveges professzor egykori lakóházát, látogathatók a bunkerek, a déli határvédelmi erődrendszer részei, a Dömeföldi Tájház, a "Háromszenteki" kápolna, a római katolikus barokk műemléktemplom, a barokk köztéri szobrok is. A polgármestert az elmúlt négy év rövid számvetésére kértük.

– A nagy esőzések miatt még 2011 nyarán a dömeföldi településrész árkainak 70 százalékát kitisztítottuk és májusban egy vis major pályázat támogatásából elvégeztük a 2,5 millió forintba kerülő Csokmai-hegyi út rekonstrukciót, ároktisztítással, aszfaltozással. Még ennek az esztendőnek nyarán, önerőből másfél millió forintot költöttünk a 900 méter hosszú, 3,5 méter széles átkötő út aszfaltozására.

Ez év októberében 7,5 millió forintos óvodamodernizálást hajtottunk végre, ami nyílászárócserét, belső festést, hőszigetelést, homlokzatfelújítást is magában foglalt. Októberben önerőből és pályázati forrás segítségével, 2 millió forintnál magasabb összeg fölhasználásával átadtuk a bunkereket. A sportpálya mellett decemberben 2,5 millió forintba kerülő szabadtéri színpadot avattunk. Tavalyelőtt a közigazgatási területünkhöz tartozó 10 kilométernél is hosszabb hegyi utak és vízelvezető árkok folyamatos karbantartására mintegy 6 millió forintot költöttünk. Szeptemberben a művelődési házat újítottuk meg önerőből és pályázati támogatásból.

Negyedmilliós saját forrásból decemberben újítottuk föl a Petőfi utcában található Nepomuki Szent János-szobrot. Tavaly a temetői ravatalozó felújítására és a sportegyesületünkön keresztül egy játszótér kialakítására pályáztunk, sikerrel. Előbbihez közel 3,8 milliós önerőt biztosítottunk, a nyártól látogatható játszótér felépítéséhez nem volt szükség önrész hozzáadására. A sportház renoválását 8,2 milliós BM-pályázat segítette.

A dömeföldi falurészen a belvízelvezetést mederlapozással, ároktisztítással, új átereszek beépítésével oldottuk meg. Háromszáz millió forint értékű beruházás révén megújul az idén október végén avatandó, hatékony működésűvé változtatott szennyvízkezelő telepünk.

Páka 20 millió forint vissza nem térítendő támogatásra lett jogosult, mert nem tartozott a hitelfelvétellel terhelt települések listájához. A pénzt a nappali idősek otthonának kifestésére, a mennyezet szigetelésére, burkolására fordítottuk. E forrás segítette a Táncsics utca teljes egészének aszfaltozását, a Béke és Petőfi utcai úttorkolat megerősítését, a patika előtti járdaszakasz kiépítését. A belterületi utak kátyúzására az előirányzottnál egymillióval többet költöttünk. Még tavaly év elején egy használt Ford Transit buszt vásároltunk önerőből. Idén pályázati támogatással közösségi közlekedés céljára egy 9 személyes Volkswagen kisbuszt sikerült beszerezni. Kiosztunk 280 komposztáló ládát is.

"Ha a következő ciklusra is élvezem a lakosság bizalmát, akkor folytatódik az utak felújítása, a Dózsa és Béke utcák árkainak tisztítása, az önkormányzat épületének modernizálása, megújuló energiával történő fűtéskorszerűsítése; a fogorvosi épület megújítása" – ígérte Lukács Tibor, akinek az elmúlt ciklusban mintegy 500 millió forint ráfordításával sikerült fejlesztenie szeretett községét.