Archivum
Utódomra ütök
A Universal Pictures és a Paramount Pitures
a Relativity Media közreműködésével bemutatja
a Tribeca/Everyman Pictures produkciójában
Paul Weitz filmjét
UTÓDOMRA ÜTÖK
Executive producerek
Nancy Tenenbaum, Daniel Lupi, Meghan Lyvers,
Andrew Miano, Ryan Kavanaugh
Producerek
Jane Rosenthal, Robert De Niro,
Jay Roach, John Hamburg
Eredeti karakterek
Greg Glienna & Mary Ruth Clark
Forgatókönyv
John Hamburg, Larry Stuckey
Rendezte
Paul Weitz
GREG BECKUR.............................................BEN STILLER
JACK BYRNES...................................ROBERT DE NIRO
KEVIN.....................................................OWEN WILSON
PAM BECKUR...................................................TERI POLO
DINA BYRNES....................................BLYTHE DANNER
BERNIE BECKUR................................DUSTIN HOFFMAN
ROZ BECKUR.................................BARBRA STREISAND
ANDI GARCIA.........................................JESSICA ALBA
Forgalmazza az UIP-Duna Film
www.uipduna.hu
Az Apádra ütök (Meet the Parents) és a Vejedre ütök (Meet the Fockers) utolérhetetlen humorral ábrázolta a családi és baráti kapcsolatok örömeit és buktatóit, amit a közönség meg is hálált, hiszen a két film több mint 800 millió dolláros összbevételt ért el. A frissen elkészült harmadik rész a családi élet újabb aspektusával foglalkozik: a gyerekneveléssel.
A történet még 2000-ben kezdődött, amikor a Ben Stiller játszotta frusztrált férfi ápoló hiába akarta lenyűgözni menyasszonya (Teri Polo) morcos apját (Robert De Niro), minden próbálkozása kudarcot vallott. A villám 2004-ben csapott le újra, amikor Greg bemutatta különc szüleit nyársat nyelt leendő anyósának (Blythe Danner) és apósának, s váltig azon igyekezett, hogy elviselhető keretek között tartsa a kínos szituációt, nehogy kikerüljön Jack bizalmi köréből. A közönség odavolt az ütődött hősöktől, a Vejedre ütök lett a Universal Studios legnagyobb vígjáték-sikere, és csak egy helyezéssel maradt le a minden idők legtöbb bevételt termelő élőszereplős komédiája, a Reszkessetek, betörők (Home Alone) mögött.
Most eljött az idő, hogy a kis utódokat is megismerjük: Samanthát (Daisy Tahan) és Henryt (Colin Biaiocchi). A film ugyanis az ősi rituálé – együtt járás, házasság, gyerekek – stációit követve azt mutatja be, milyen kavarodással jár, ha bővül a család.
Tíz év telt el történetünk kezdete óta, Pam és Greg nevelgetik a kis Beckurokat, és ápolónk már egymillió gesztust tett annak érdekében, hogy szigorú apósa a szívébe zárja. Mindhiába, mert amikor a pénzszűkétől szenvedő apuka másodállásban gyógyszerügynök lesz, amihez egy szexi kollegina is jár, Jack gyanúja újra a régi.
Ez soha rosszabbkor nem jöhetne Gregnek, aki többfrontos harcra kényszerül. El kell nyernie az elit iskola igazgatónőjének (Laura Dern) jóindulatát, ahová az ikrek járnak. Túl kell járnia a házát renováló simlis kivitelező (Harvey Keitel) eszén, akinek folyamatos trükközése miatt csúszik az átadás, ami miatt veszélybe kerül a gyerekek szülinapi zsúrja. S végül ki kell védenie a gyógyszergyár bombázó területi képviselőjének (Jessica Alba) folyamatos nyomulását is.
Amint a Beckur-Byrnes klán tagjai – Greg, Pam, a szülők, Bernie (Dustin Hoffman) és Roz (Barbra Streisand), illetve Jack és Dina, valamint a szerelmi bánattól sújtott Kevin (Owen Wilson) – a szülinapi zsúrra készülnek, Gregnek be kell bizonyítania gyanakvó apósának, alkalmas arra, hogy átvegye a családfő szerepét. Ám a rengeteg félreértés, kavarás és titkos cselszövés közepette nem biztos, hogy Greg sikerrel fut neki a végső próbatételnek. Mi lesz, ha a bizalom köre örökre szertefoszlik?
Első a szerelem: megjöttek a kis Beckurok
A Vejedre ütök végén a boldogságtól ragyogó, várandós Pam kimondta azt a bizonyos igent Gregnek, s ezzel már meg is volt a folytatás kiindulópontja. A történet most a gyereknevelés körül forog, de természetesen nem maradhatott ki a Beckurok és a Byrnes-ek kapcsolatának boncolgatása sem – úgy romantikus, mint családi szempontból.
A film címe adta magát, de Jake Rosenthal, a sorozat producere szerint az már jóval keményebb dió volt, hogy olyan történettel rukkoljanak ki, amelyet a közönség tényleg izgalmasnak talál. „Az Utódomra ütök és a Vejedre ütök nem nevezhető hagyományos folytatásnak – mondja a producer, aki Robert de Niro partnere a Tribeca Productions élén. – Mindegyikben sokat fejlődnek a karakterek, és éppen attól működik ez a sorozat, hogy a karakterek közötti dinamika élteti. A közönség egyre többet látott és értett ezekből a kapcsolatokból, együtt fejlődött a karakterekkel, ezért harmadjára valami igazán eredetivel kellett előállnunk.”
A film készítői ismét az előző két bombasiker forgatókönyvíróját kérték fel, hiszen ő ismeri legközelebbről hőseit. John Hamburg ezúttal már producerként is közreműködött a film elkészítésében.
Hamburg számára az előző filmek báját egyszerűségük adta: a fiú találkozik a lánnyal, aztán a lány szüleivel, azután a fiú szülei a lány szüleivel. A legfontosabb feladat most az volt, hogy a karakterek továbbra is szerethetők legyenek, mert ez működtette az előző két vígjátékot is. A választott munkacím pedig egy sor új kihívás elé állította az alkotókat.
A Beckurok és a Byrnes-ök újabb viszontagságainak kiötlésében Larry Stuckey segítette Hamburgot, aki a Vejedre ütök társproducere volt, ráadásul újdonsült apaként és férjként saját tapasztalatait is hasznosítani tudta.
Jay Roach, aki az előző két film rendezője és producere volt, nem tagadja, hosszú időbe telt, míg kikerekedett az új történet. „Kellett pár év, mire olyasmi volt a kezünkben, amiről azt gondoltuk, érdemes leforgatni – magyarázza Roach. – Biztosak akartunk lenni abban, hogy a közönség vevő egy olyan történetre, amelyben Greg megint az apósa bizalmát szeretné elnyerni.”
A forgatókönyv fejlesztésének első szakaszában Hamburg, aki a Beckur-filmek mellett a Zoolander, a trendkívüliben és a Derült égből Pollyban (Along Came Polly – Hamburg írta és rendezte) is együtt dolgozott Stillerrel, kiindulópontként egy vázlatot írt a tehetséges színésszel. „Ha az ember már a harmadik részt készíti, az a legfontosabb kérdés, hogyan marad friss a matéria, miközben a közönség megkapja mindazt, amit eddig szeretett – magyarázza Hamburg. – Ben perfekcionista, és az egyik legokosabb ember, akit csak ismerek. Mindig a karakter felől közelít meg egy történetet. Az ő stílusa meg az enyém tökéletesen kiegészítik egymást, ezért a közös munka nagy élvezetet jelent.”
Stiller csak akkor volt hajlandó újra eljátszani Greget, ha sikerül olyan érdekes történetet összehozni, amely ismét lendít egyet a karakterek sorsán. „Addig dolgoztunk a forgatókönyvön, amíg el nem jutottunk egy, a szereplők számára reális helyzetig, s akkor már úgy éreztük, érdemes megcsinálni a filmet – mondja Stiller. – Olyan dolgokat boncolgatunk, amelyek alapvető fontosságúak hőseink számára életük adott szakaszában.”
A rendezésre Paul Weitzet kérték fel, aki a malac komédiáknak (Amerikai pite – American Pie) ugyanúgy mestere, mint a kifinomult vígjátékoknak (Egy fiúról – About A Boy; öccsével, Chrisszel rendezte, Jó társaság – In Good Company). „Paul hihetetlen érzékenységgel nyúlt az anyaghoz – mondja Rosenthal. – Életszerű helyzeteket akartunk létrehozni, hogy azokon belül toljuk el a hangsúlyokat a vígjáték irányába. Paul teljesen otthon érzi magát ezen a terepen. Nagyszerűen vezeti a színészeket, a gyerekekkel pedig végképp közös nyelvet beszél.”
„A független film az én igazi otthonom, de érdekel a stúdiókorszak klasszikus stílusa is – mondja Weitz. – A mostani produkció nagy ajándék számomra, mert szinte lehetetlen olyan projektet összehozni, amelyben csupa nagy sztár játszik. Majdnem olyan, mintha a stúdió azt mondta volna: itt van Marilyn Monroe meg Clark Gable, fogd őket, csinálj velük filmet.”
Weitznek különösen tetszett, hogy a forgatókönyv központi témája a felnőtté válás. „Ben olyan archetipikus karaktert formál meg, amely mindannyiunk neurózisait képviseli. Greg legnagyobb baja az, hogy jelentéktelennek érzi magát. A mostani történet attól működik, hogy Greg elérkezik élete azon pontjához, amikor a gyerekek már elég nagyok ahhoz, hogy ne valamilyen furcsa álomban érezze magát, amiből majd egyszer felébred. Rájön, hogy jé, tényleg vannak gyerekei. Most az a helyzet áll elő, hogy a családban a felnövekvő meg a korosodó nemzedékről is neki kell gondoskodnia.”
A forgatókönyv fejlesztése során ügyelni kellett arra, hogy a karakterek kapcsolatainak régi dinamikája továbbfejlődjön, miközben új lendületet is kellett adni a történetnek. Ennek érdekében a főhősök sorsa új fordulóponthoz érkezik: Jack és Greg áldatlan viszonya, amely az egész sorozatot elindította, újra középpontba kerül.
Kimeríthetetlen téma, hogy a család sok bajjal jár. A két főhős múltja incidensekben gazdag, például Greg felgyújtotta Jack kertjét, apósjelöltje viszont hazugságvizsgálóval tette próbára őszinteségét. Végül azért sikerült tisztázniuk a nézeteltéréseket, és valamennyire meg is kedvelték egymást. Az élet azonban újabb akadályokat gördített eléjük, és az eltemetett problémák felszínre kerültek: Jack paranoiája a régi, Greg pedig ismét azt szeretné, ha elfogadnák őt olyannak, amilyen.
„Az élet úgy hozza, hogy Greg és Jack oda kerülnek, ahol elkezdték – magyarázza Stiller, milyen a két főhős kapcsolata. – De amikor a feszültség már elviselhetetlen, rájönnek, valahogy kezelniük kell ezt a helyzetet. A probléma kipattant, és most már valamit kezdeni kell vele.”
A film alkotói elámultak azon, hogy Stiller egy évtized után is érdekessé tudja tenni a figurát. „Akkor jó egy vígjáték, amikor a karakter nem úgy viselkedik, mint aki komédiában szerepel – mondja Weitz. – Ben soha nem veszi viccesre a figurát, hanem végiggondolja, mi a szituáció, és az általa megformált karakter ennek megfelelően cselekszik. Vígjátékban is úgy kell játszani, mint egy drámában: tartalommal kell megtölteni a pillanatot.”
Rajtad a szemem:
újra együtt a kedvencek
Hat év eltelt, Greg főápoló a kórházban, Pam pedig főállású édesanya. Életük egyik legnagyobb kalandjának részesei, hiszen nevelik ikreiket. Lassan kezdenek belerázódni a fiatal szülők szerepébe, és arra készülnek, hogy megveszik első közös otthonukat. Már azt is megszokták, hogy két pár jó szándékú, de nehezen elviselhető nagyszülő keseríti az életüket.
Jack, a visszavonult CIA-ügynök keservesen próbál megküzdeni a nyugdíjas lét szürke hétköznapjaival és azzal a ténnyel, hogy egyszer mindenkinek meg kell halnia, míg felesége, Dina továbbra is virul a lelőhetetlen Roz Beckur gyámsága alatt. Jack számára nagyon fontos a családi hagyomány, hiszen arra készül, hogy átadja a stafétabotot a következő nemzedék képviselőjének. Amikor Jack másik vejéről, Dr. Bobról (Tom McCarthy játssza, aki az Apádra ütökben is megformálta már ezt a szerepet) kiderül, hogy megbízhatatlan alak, elveszti korábban kijelölt trónörökösi pozícióját. Jack vegyes érzelmekkel ugyan, de Greget keni fel az új pater familiasszá.
Az előző két filmben Stiller karaktere nyakába zúdult minden szerencsétlenség, most a forgatókönyvírók csavartak egyet a felálláson, és Jack Byrnes lett a katasztrófák szenvedő alanya.
Az Oscar®-díjas De Niro örömmel üdvözölte, hogy magasabb fordulatszámra kapcsolhat, mert most ő húzza a rövidebbet. Akár élve eltemetik, akár fordítva reagál egy impotencia elleni gyógyszerre, a színész ellenállhatatlanul vicces. Ráadásul ismét együtt játszhatott régi barátjával. „Ben játéka egészen különleges, úgy mondja a szövegét, hogy valahogy kiérződik belőle, mik a karakter hátsó gondolatai – mondja De Niro. – Kis csavarokat rak bele imitt-amott, és ettől lesz igazán vicces. Mivel régi jó barátok vagyunk, nagyon kellemes volt újra együtt dolgozni.”
„Nagyon élvezte, hogy megint Jacket játszhatja – árulja el Blythe Danner, aki ismét De Niro karakterének feleségét alakítja. – Van neki ez a hihetetlen mosolya, ami az Alice Csodaországban Vigyori urára emlékeztet – ha elönti az arcát, utána mindig hatalmas hahota következik.”
A rendezőt nagy elégedettséggel töltötte el, hogy De Niro bármit hajlandó volt megcsinálni, amire kérték. „Az egyik jelenetben Jack beugrik egy nagy halom labdába, olyanokba, amik a gyerekzsúrokon szoktak lenni – meséli Weitz. – Bob maga csinálta a mutatványt, felugrott a levegőbe, aztán fejjel előre belevetette magát a labdakupacba. Normális esetben az ilyesmit kaszkadőrre bízzuk, de Bob kitűnő kondiban van, és ragaszkodott hozzá, hogy ő csinálja. Jó volt látni, hogy ugyanolyan virgonc, mint annak idején a Dühöngő bikában.”
A Greg és Jack közötti feszültség rendkívül vicces szituációkat eredményez, de van még egy páros, akiknek kapcsolata nevetést fakaszt. Greg és Pam korábbi lovagja, a gazdag, érzékeny Kevin Rawley továbbra is rivalizál. Kevin epekedése Pam iránt, és ahogyan Greg folyton piszkálja, most is állandó humorforrás. „Kevin kitűnő karakter, sokat ki lehet hozni belőle – mondja Owen Wilson. – Beképzelt, de roppant becsületes fickó, aki nem nagyon tudja, mit kezdjen az érzelmeivel.”
Ritkán esik meg színészekkel, hogy egy évtized alatt háromszor is eljátszhatják ugyanazt a karaktert, de a film sztárjai zökkenőmentesen bújtak ismét a figurák bőrébe. „Mindenki imádja a karakterét, tehát azonnal megvan a kellő komfortszint – folytatja Wilson. – Így nem nehéz vígjátékot forgatni!”
Amióta Pam és Greg esküvőjének vőfélye volt, Kevin fixációja volt barátnője iránt enyhülni látszott, legalábbis átmenetileg. Egy dolog azonban változatlan, Greg nagy bánatára: Jack szemében továbbra is Kevin a tökéletes férfi. „Kevin annyira eszményi, hogy talán még vízen is tud járni – magyarázza Weitz. – Szöges ellentéte Gregnek, aki bármit csinál, melléfog. Kevin annyira tenyérbemászó tud lenni, hogy legszívesebben megfojtanád, de mégsem teszed, hiszen olyan jó srác.”
„Az Apádra ütök óta imádom, ahogy vibrál a feszültség Kevin és Greg között – mondja Stiller. – Roppant félelmetes, ha a tökéletes ex még mindig odavan az ember csajáért. Ezért örültem, hogy Kevin karaktere is benne van a filmben.”
Nem sokkal az Apádra ütök elkészítése után Stiller és Wilson ismét együtt szerepelt a Zoolander, a trendkívüliben (amelyet Stiller írt és rendezett), és a későbbiekben is szoros munkakapcsolatban maradtak. „Owennel dolgozni mindig nagy élmény – mondja Stiller. – Hihetetlenül vicces és okosan ír.”
A korábban már megismert karakterek mellett friss szereplőkkel is találkozhatunk a filmben. Ezek egyike Andi Garcia (nem a kubai származású színész), akit Jessica Alba alakít. A kirobbanó temperamentumú fiatal nő annak a gyógyszercégnek a területi képviselője, amelynél Greg másodállást vállal némi mellékes reményében. A csinos lány folyamatosan nyomul a főápolóra, ő az egyetlen, aki bálványozza őt. Leginkább Roach szorgalmazta, hogy Jessica Alba karakterét beillesszék a történetbe, mert így friss vígjátéki bonyodalmakra adódott lehetőség. „Andi afféle kísértés Greg számára, mert a nő mellett igazi férfinak és nem szerencsétlen kis nyomorultnak érezheti magát, mint egyébként általában – magyarázza a producer. – Ráadásul nem árt, ha van még egy gyönyörű, energikus nő a filmben.”
Alba számára valóságos jutalom volt a szerep, mivel Andi mindenben pont az ellentéte. „Az életben eléggé visszahúzódó és konzervatív vagyok – mondja a színésznő. – Feleségként és anyaként nem is lehetek más. Andi viszont nem ismer semmilyen határt, harsány és vicces. Kicsit talán tolakodó is, de ettől még nagyon helyes.”
A film szereplői
BEN STILLER (Greg Beckur) sokoldalú színész, rendező, producer és író. Legutóbb a Trópusi vihar (Tropic Thunder), az Agyő, nagy Ő! (The Heartbreak Kid) című vígjátékban, valamint az Éjszaka a múzeumban 1-2. (A Night at the Museum) című akcióvígjátékokban láthattuk.
Az elmúlt évtized alatt Stiller rendezőként, színészként és producerként számos filmen dolgozott. Első rendezése a Nyakunkon az élet (Reality Bites) volt. További filmjei: A kábelbarát (The Cable Guy), Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Gyagyás család (Flirting With Disaster), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), Keresd a nőt! (There's Something About Mary), Kidobós: Sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story), Starsky és Hutch (Starsky and Hutch), Madagaszkár (Madagascar), Permanent Midnight, Egy erkölcstelen mese (Your Friends and Neighbors), Nehézfiúk (Heavy Weights).
Stiller Emmy-díjat vehetett át a The Ben Stiller Show című, 12 részes tévésorozat megírásáért.
ROBERT DE NIRO (Jack Byrnes/producer) filmes karrierjét 1969-ben Brian De Palma The Wedding Party című alkotásában kezdte. 1973-ra már kétszer elnyerte a New York-i Filmkritikusok díját a legjobb mellékszereplő kategóriában a Bang the Drum Slowly és az Aljas utcák (Mean Streets) című filmekben nyújtott alakításáért. A Keresztapa 2 (The Godfather Part II) című filmért a Filmakadémia a legjobb mellékszereplőnek járó díjjal tüntette ki 1974-ben. Második Oscar®-díját 1980-ban, a Dühöngő bika (Raging Bull) című filmben nyújtott alakításáért kapta.
Oscar®-díjra jelölték továbbá a Taxisofőr (Taxi Driver), A rettegés foka (Cape Fear), A szarvasvadász (The Deer Hunter) és az Ébredések (Awekenings) című filmekért.
További fontosabb filmjei: Gyónás gyilkosság után (True Confessions), Volt egyszer egy Amerika (Once Upon a Time in America), Brazil, A misszió (The Mission), Aki legyőzte Al Caponét (The Untouchables), Angyalszív (Angel Heart), Éjszakai rohanás (Midnight Run), A penge (Jackknife), Nem vagyunk mi angyalok (We’re No Angels), Lánglovagok (Backdraft), Ez a fiúk sorsa (This Boy’s Life), Feketelistán (Guilty by Suspicion), Veszett Kutya és Glória (Mad Dog and Glory), Szemtől szemben (Heat), Pokoli lecke (Sleepers), A rajongó (The Fan), Szép remények (Great Expectations), Marvin szobája (Marvin’s Room), Copland, Hibátlanok (Flawless), Amikor a farok csóválja (Wag the Dog), és Martin Scorsese további négy alkotása: A komédia királya (The King of Comedy), New York, New York, Nagymenők (GoodFellas), Casino.
1988-ban Tribeca Productions néven saját produkciós vállalatot hozott létre Jane Rosenthallal, mely számos film elkészítését tette már lehetővé; ezekben producerként, rendezőként és színészként is közreműködött. Néhány Tribeca-produkció De Niro szereplésével: Viharszív (Thunderheart), A mecénás szeretője (Mistress), A hűtlenség ára (Faithful), és a Bronxi mese (A Bronx Tale), mely egyben első rendezése is.
A közelmúltban bemutatott filmjei: Apádra ütök (Meet the Parents), Jackie Brown, Csak egy kis pánik (Analyze This), A szajré (The Score), Férfibecsület (Men of Honor), Még egy kis pánik (Analyze That), Godsend – A teremtés klinikája, Az ügynökség (The Good Shepherd – rendező is), Minden azzal kezdődött (What Just Happened), A törvény gyilkosa (Righteous Kill), Mindenki megvan (Evebody’s Fine), Machete.
TERI POLO (Pam Byrnes) táncosként kezdte pályáját, majd népszerű televíziós színésznő lett, látható volt többek között a Miért éppen Alaszka? (Northern Exposure) sorozatban.
Fontosabb játékfilmjei: Határok nélkül (Beyond Borders), Szombat esti frász (Mystery Date), Kísértetház (House of the Spirits), A léc hátán is megélnek (Aspen Extreme), Golden Gate, Galaktikus támadás (The Arrival), Apádra ütök (Meet the Parents), A kimondatlan (The Unsaid), A vér kötelez (Domestic Disturbance).
OWEN WILSON (Kevin Rawley) sokoldalú színészként, íróként és mozifilm-producerként szerzett hírnevet Hollywoodban.
Legutóbb bemutatott filmjei: Honnan tudod? (How Do You Know), Éjszaka a múzeumban 1-2., Marley meg én (Marley & Me), Drillbit Taylor, Utazás Darjeelingbe (The Darjeeling Limited), Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), The Wendell Baker Story.
Hatalmas sikert aratott az Ünneprontók ünnepe (Wedding Crashers) című vígjátékban Vince Vaughn oldalán. Korábban Wes Anderson Édes vizi élet (The Life Aquatic With Steve Zissou) című filmjében szerepelt Bill Murray, Anjelica Houston, Willem Dafoe, Cate Blanchett és Jeff Goldblum oldalán. 2004-ben Ben Stillerrel a Starsky és Hutch (Starsky and Hutch; r.: Todd Phillips) című filmben szerepelt.
Korábbi jelentősebb filmjei: Petárda (Bottle Rocket), amely az első filmje, Tenenbaum, a háziátok (The Royal Tenenbaums), Okostojás (Rushmore), az Oscar®-díjas Lesz ez még így se! (As Good as It Gets), Én, a kém (I Spy), Ellenséges terület (Behind Enemy Lines), Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Apádra ütök (Meet the Parents), Jackie Chan: Új csapás (Shanghai Noon), Londoni csapás (Shanghai Knights), Armageddon (Armageddon), The Minus Man, A kábelbarát (The Cable Guy, The Wendell Baker Story.
DUSTIN HOFFMAN (Bernie Beckur) kétszeres Oscar®-díjas színész, hétszer pedig jelölték a díjra. Legutóbbi filmjei: Barney’s Version, Szerelem második látásra (Last Chance Harvey), Mr. Magorium meseboltja (Mr. Magorium’s Wonder Emporium), Felforgatókönyv (Stranger Than Fiction), Parfüm – Egy gyilkos története (Perfume – The Story of a Murderer), Én, Pán Péter (Finding Neverland), Multik, haza! (I Heart Huckabees), El Tropico – Az elveszett város (El Tropico – The Lost City), Lemony Snicket – A balszerencse áradása (Lemony Snicket’s A Series of Unfortunate Events), Holdfényév (Moonlight Mile), Lépéselőny (Confidence), Az ítélet eladó (Runaway Jury).
Első fontos filmje a Diploma előtt (The Graduate) volt, melyért Oscar®-jelölést kapott. Ezt követően még hat alkalommal jelölték a díjra: Éjféli cowboy (Midnight Cowboy), Lenny, Aranyoskám (Tootsie), Amikor a farok csóválja (Wag the Dog), Kramer kontra Kramer (Kramer Vs. Kramer), Esőember (Rain Man). Utóbbi kettőért meg is kapta a szobrot 1979-ben, illetve 1988-ban.
További filmjei: Kis nagy ember (Little Big Man), Szalmakutyák (Straw Dogs), Pillangó (Papillon), Az elnök emberei (All the Presidents Men), Maraton életre-halálra (Marathon Man), Próbaidő (Straight Time), Isthar, Családi ügy (Family Business), Dick Tracy, Billy Bathgate, Hook, Mondvacsinált hős (Accidental Hero), Vírus (Outbreak), „American Buffalo”, Pokoli lecke (Sleepers), Őrült város (Mad City), A gömb (The Sphere), Jeanne d’Arc – Az Orleans-i szűz (Joan of Arc).
A film alkotói
PAUL WEITZ (rendező) forgatókönyvíróként, rendezőként és producerként jegyzi a következő filmeket: Rémségek cirkusza (Cirque Du Freak: The Vampire’s Assistant), American Dreamz, Jó társaság (In Good Company).
Öccsével, Chrissel rendezte az Amerikai pitét és az Egy fiúról című vígjátékot. Utóbbi Nick Hornby regényéből készült, amelynek adaptálásáért Oscar®-ra jelölték őket. A Weitz fivérek cége, a Depth of Field gyártotta a Dalok ismerkedéshez (Nick and Nora’s Infinite Playlist) és az A Single Man című filmeket.
JOHN HAMBURG (forgatókönyvíró, producer) legutóbb társ-forgatókönyvírója, producere és rendezője volt a Spancserek (I Love you, Man) című vígjátéknak
Korábban az Apádra ütök és a Vejedre ütök társ-forgatókönyvírója volt.
Hamburg még középiskolás korában kezdett amatőr filmeket készíteni. A Brown Universytin és a New York Universityn tanult forgatókönyvírást, első professzionális kisfilmjét, a Ticket a Sundance fesztiválon mutatták be. Ugyanitt debütált 1998-ban a Széf fiúk (Safe Men) című első nagyjátékfilmje, amely azóta kultikus rangot vívott ki magának.
Egyik forgatókönyvírója volt a Zoolander, a trendkívüli című Stiller-filmnek, íróként és rendezőként jegyzi a Derült égből Polly (Along Came Polly) című vígjátékot.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Falumúzeum kialakítását tervezik Leharapta felesége ujját, majd otthagytaKinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőben -
rovatunk hírei
1000 üdvözlőlap és meghívó Verdák: Al Barátokra lel101 híres bombázóVig Balázs: A rettegő fogorvosVictoria Aveyard: Vörös királynőDanielle Steel: Tékozló fiú Almási Kitti: Bátran élni M. J. Arlidge: Ecc peccA mennyország létezikA Szent Johanna gimi 8. 1-2. - Örökké top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban