Archivum
SZEMÉLYISÉGTOLVAJ
A Universal Pictures
a Relativity Media közreműködésével
a Bluegrass Films és az Aggregate films produkciójában
bemutatja
Seth Gordon filmjét
SZEMÉLYISÉGTOLVAJ
Executive producerek
Peter Morgan, Dan Kolsrud
Producerek
Scott Stuber, Jason Bateman, Pamela Abdy
Forgatókönyv
Jerry Eeten és Craig Mazin sztorija alapján
Craig Mazin
Rendezte
Seth Gordon
SANDY................................................JASON BATEMAN
DIANA........................................MELISSA McCARTNEY
HAROLD CORNISH.................................JON FAVREAU
TRISH PATTERSON................................AMANDA PEET
NYOMKERESŐ..................................ROBERT PATRICK
Forgalmazza a UIP-Duna film
A Személyiségtolvajban egy átlagember őrült kalandokba keveredik, miután ellopták a személyiségét. Kiderül, minden határt át kell hágnia ahhoz, hogy tisztázza magát és helyrebillenjen az egyenlege.
Korlátlan kártyahasználat édesíti meg Diana (Melissa McCarthy) életét, aki a floridai Orlando külvárosában a plázák hercegnőjeként azt visz haza a polcokról, amit csak szeszélye megkíván. A bökkenő csak az, hogy a kártya, amit bevásárló körútjain használ, egy másik ember nevére szól: az illető Sandy Bigelow Patterson ügyfélkapcsolati menedzser (Jason Bateman), aki fél kontinenssel odébb, a coloradói Denverben él.
A Dianának köszönhetően számos bűncselekménnyel vádolt ártatlan férfi megpróbálja kimagyarázni magát a rendőrségen, de a hatóság legalább annyira korlátolt és túlterhelt, mint amennyire közömbös a tiltakozása iránt. Már csak egy megoldás marad: az igazi Sandy Bigelow Patterson délkeletnek veszi az irányt, hogy elkapja a nőt, aki ámokfutást rendez a nevében. Már csak egy hete maradt ugyanis, és teljesen kicsúszik a talaj a lába alól, ha nem találja meg a szélhámost, akinek full hozzáférése van az életéhez. Az Orlandóból hazafelé tartó 2000 mérföldes úton fenyegetéssel, szép szóval, de tettlegesen bántalmazva is próbálja rávenni a tolvajt, hogy adja vissza a nevét. Helyzetüket bonyolítja, hogy Diana közelmúltbeli tevékenysége miatt többen is üldözik őket.
Igazi sztárparádé vonul fel Bateman és McCarthy mellett. Jon Favreau (Vasember-filmek) játssza Harold Cornish-t, hősünk öntelt, egoista főnökét; Amanda Peet (2012) alakítja Trish-t, Sandy elképesztően megértő feleségét, két kislányuk édesanyját; és Robert Patrick (Védhetetlen /Safe House/, Terminátor 2) formálja meg a nyomkeresőt, aki addig nem nyugszik, míg elő nem keríti Dianát bosszúszomjas munkaadója számára.
Helyezze be kártyáját: így született a Személyiségtolvaj
Nap mint nap milliók kürtölik a világba személyes adataikat anélkül, hogy tudnának róla. A hitelkártya-elfogadóhelyként is működő közösségi médiától az okostelefonokon át az 12345 jelszóval működő személyi számítógépekig rengeteg egyszerű lehetőség kínálkozik arra, hogy valaki információt küldjön, kapjon vagy egyszerűen lopjon. Az a technológia, amely kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi mindennapi tevékenységünket, megszülte a bűnözés futótűzszerűen terjedő új fajtáját: a személyiséglopást. Az Egyesült Államokban évente körülbelül kilencmillió ilyen bűncselekmény történik, tetemes anyagi károkat okozva a kárvallottaknak. Való igaz, nem valami vicces dolog, ha valakinek tönkreteszik az életét, a téma felkeltette Jason Bateman színész-producer érdeklődését, amikor belebotlott egy ilyen történetbe.
"Egyik barátom, Peter Morgan producer hozott egy forgatókönyvet – meséli Bateman. – Könnyed kis sztori volt egy ürgéről, aki ellopja valakinek a személyiségét, és az áldozat kénytelen megkeresni, betuszkolni egy kocsiba, és rávenni, hogy az egészet csinálja vissza. A történet úgy volt tálalva, hogy két kedvenc filmemre, a Repülők, vonatok, autókra meg az Éjszakai rohanásra emlékeztetett.”
Batamennek rengeteg ötlete támadt a sztorival kapcsolatban, amiket el is mesélt Scott Stuber producernek, amikor a Páros mellékhatást (Couples Retreat) forgatták Bora Borán. Stuber nem töprengett sokáig. "Jasonnel éppen a harmadik közös filmünket készítettük, és előállt ezzel a remek sztorival, hát persze, hogy azonnal megtetszett” – mondja a producer.
Javában dolgoztak a forgatókönyv fejlesztésén, amikor váratlan fordulat következett be: mozikba került a Koszorúslányok (Bridesmaids) című sikerfilm. "Megnéztük, és teljesen odáig voltunk Melissa McCarthy teljesítményétől – meséli Stuber. – Jasonnek remek ötlete támadt: szerepeltessük a filmünkben, és ennek érdekében az egyik karaktert változtassuk nővé. Ezzel teljesen új életre kelt a projekt, és megoldódott egy csomó olyan probléma, amivel nem tudtunk mit kezdeni az eredeti forgatókönyvben. Aztán szerződtettük Craig Mazint, aki a Másnaposok-filmek forgatókönyveit jegyzi, ő pedig kiváló új vázlattal állt elő.”
A sztori éles kérdéseket vet fel a mai információvezérelt társadalom jelenségeivel kapcsolatban, Bateman számára azonban ugyanilyen fontos volt a két főhős viszonya és az, hogy mit tanulnak egymástól hosszú útjuk során; úgy érezte, emiatt lett olyan vicces és megható az újraírt forgatókönyv. "Amikor beleástam magam a témába, megdöbbentem, mennyire általánossá vált manapság a személyiséglopás – magyarázza. – Sokkal védtelenebbek vagyunk, mint gondolnánk. Minden vígjátéknál fontos, hogy a történet átélhető és kézzelfogható legyen, mert a nézőnek úgy kell éreznie, hogy ilyesmi vele is megtörténhet. A cselekmény természetes és lineáris módon bonyolódik, Craig pedig érzelmekkel telítette a történetet. És pont olyan iramot diktál, amilyenre ennek az őrült sztorinak szüksége van.”
"Sandy a jól ismert átlagember, akinek van felesége, két kislánya és nemrég lett rendes új munkája, amivel jól keres – magyarázza Bateman. – Mindig is normakövető polgár volt, erre jön ez a Diana nevű nő, és ellopja a személyiségét, amitől a feje tetejére áll az élete. Craig remekül ráérzett, hogy olyan Sandyre van szükségünk, aki egy kicsit nevetséges, amiért ilyen lúzer. Ezért volt akkora élvezet eljátszani ezt a karaktert.”
"Amikor Scott Stuber összefoglalta a sztori lényegét, és elmondta, hogy Bateman meg McCarthy a főszereplők, nagyon gyorsan összeállt, mit is szeretnénk – meséli Mazin az új forgatókönyv születéséről. – Nyilvánvaló volt, hogy ők ketten nagyon viccesek lesznek, de tudtuk, ennyi még nem lesz elég: életet kellett lehelni a két karakterbe. Nem mindenkinek lopják el a személyiségét, de mindenki kerül olyan helyzetbe az élete egy pontján, hogy kénytelen feltenni magának a kérdést: ki vagyok? Ki akarok lenni? Jason és Melissa iszonyúan jó komikusok, de szorítunk is nekik, mert egy kicsit minket is megtestesítenek.”
Roppant fontos volt, hogy a főhősnek megfelelő nevet találjanak. "Uniszex névre volt szükségünk, hogy amikor Diana bemegy egy üzletbe, nyugodtan mondhassa: helló, Sandy Patterson vagyok – magyarázza Pamela Abdy, a Bluegrass films producere. – A forgatókönyv fejlesztése közben jutottunk arra a gondolatra, hogy mekkora poén lenne, ha a hősünknek olyan neve lenne, amit inkább nőknek szoktak adni, ezért mindenkinek az az első kérdése hozzá: bocs, de ez nem női név? Szegény ember egész életében ezzel kínlódik. Jason kitűnően alakítja az ilyen lúzereket, úgyhogy Sandy pont neki való.”
McCarthy számára roppant hízelgő volt, hogy miatta átírták az egész forgatókönyvet. "Izgalmasnak találtam, ahogy az alapoktól felépítettük Diana karakterét, mélységet és árnyalatokat adtunk neki – magyarázta a színésznő. – Az a gondolat vezérelt, hogy egy tolvajt nem szabad teljesen gonosznak ábrázolni, mert akkor egydimenziós és unalmas lesz a karakter. Nagyon jó ötletnek találtam, hogy ő annyira kívül áll mindenen, hogy nem is a lopás a fő célja, hanem hogy kukkolhassa más emberek életét. A hitelszámla-kivonatokból értesül arról, hol nyaralt az áldozata, vagy hogy éppen jegygyűrűt vett, mert házasodni készül. Ezek a dolgok az ő életéből kimaradtak, a lopás révén viszont nemcsak mások pénzéből, hanem boldogságából is részesülhet.”
A producerek örömmel konstatálták, hogy jó ötlet volt megváltoztatni a negatív karakter nemét. "Melissa optimális módon segített elemelni a figurát a közhelyektől – dicséri a színésznő teljesítményét Stuber. – Diana szörnyű dolgokra képes, de mindezt olyan nagy szívvel teszi, hogy nem lehet őt nem szeretni. Ez a nő teljesen megkergült, mégis azt kívánjuk neki, valahogy ússza meg a balhét, és jöjjön egyenesbe az élete.”
A film alkotói Seth Gordont szemelték ki rendezőnek, aki már dolgozott együtt Batemannel a Förtelmes főnökök (Horrible Bosses) készítésekor. Nem kellett kétszer felkérni. "Szeretem az olyan filmeket, amelyekben két karakter egymásra van utalva, és együtt útnak indulnak – árulja el a rendező. – Nagyon eltérő személyiségeket raktunk össze, akiket többen is üldöznek, és ők menekülés közben meglepő dolgokat tanulnak egymástól. Bár ezt nem rágjuk a néző szájába, a közönség könnyen ráhangolódhat majd arra a gondolatra, hogy hőseink nem érzik magukat elég értékesnek. Melissa ezt hihetetlenül szofisztikált módon tudja megjeleníteni, Jason pedig generációjának legjobb szenvedőalany típusú színésze, ezért illik hozzá tökéletesen Sandy Patterson szerepe.”
Pénzbehajtók és nyomkeresők:
a mellékszereplők
A főhősök megtalálása után a film alkotói azt a színésznőt keresték, aki Sandy odaadó, megértő feleségét, Trish-t fogja alakítani. Amanda Peetre esett a választásuk. Trish kezdetben ellenzi, hogy férje megkeresse a személyiségtolvajt, de hamar rájön, ez az egyetlen esély arra, hogy kilábaljanak abból a gazdasági katasztrófából, amit a Diana nevű keringő dervis okozott.
"Trish aggódik, mert a férje konzervatív beállítottságú, törvénytisztelő polgár, és most elindul, hogy levadásszon egy kiszámíthatatlan bűnözőt, de nincs más választásuk” – mondja a színésznő.
Stuber biztos volt abban, hogy a tökéletes Trish-t találták meg Peet személyében. "Amanda és Jason jó barátok, ami sokat számít, ha egy 12 éve együtt élő házaspárt alakítanak, hiszen rögtön megjelenik köztük valamilyen kémia” – mondja a producer.
Diana ténykedése a Patterson család minden tagja számára csapást jelent, beleértve Trish és Sandy két kislányát, Jesssie-t és Frannyt is, akiket Maggie Elizabeth Jones és Mary-Charles Jones alakítanak. "Fontos volt, hogy a lányokat igazi testvérek játsszák – mondja Gordon. – Tudtuk, hogy ettől majd igazán fesztelenül játszhatnak egymással, illetve Jasonnel, Amandával és Melissával.”
A történet szerint Sandy jó ideje dolgozott már a Prominence Financial nevű cégnél, de elég keveset tudott felmutatni. Bár szívvel-lélekkel a cégért dolgozott, ez a juttatásokon nem látszott, amitől Sandy egyre frusztráltabb lett. Akkor telik be nála a pohár, amikor a főnöke, Harold Cornish behívatja az irodájába, és közli vele, hogy megszünteti a bónuszait.
Cornish szerepére Bateman régi barátját, Jon Favreau-t képzelte el. "Régóta ismerem Jont, és tudom róla, olyan szerepben is brillírozni tud, ami csak vázlatosan van megírva a forgatókönyvben – mondja Bateman. – Pontosan ez történt most is.”
"Jon príma rendező, de ne feledjük, hogy ő nemzedéke egyik legnagyobb komikusa is – veszi át a szót Abdy producer. – Kapott egy nagyon egyszerű kis szerepet, ami csak átkötő elemként funkcionált a cselekményben, és összetett alakítást hozott ki belőle, amivel megnövelte a karakter jelentőségét. Az általa alakított nagyon vicces figura készíti elő azt a fontos pillanatot, amikor Sandy kiáll magáért, és felmond a munkahelyén.”
Miután Sandy rájött, hogy a Prominence Financialnél soha nem fog ötről a hatra jutni, csatlakozik munkatársához, Daniel Casey-hez (John Cho), aki éppen új céget hozott létre. Új főnöke álommunkát ad Sandynek, kinevezi vezérigazgató-helyettesnek, amihez magas fizetés és luxusiroda jár. "A Prominence régimódi befektetési cég, lényegében lopkod mindenhonnan – állapítja meg Cho. – Tisztességtelen vállalkozás, még a saját alkalmazottait is lerabolja. Olyan cég, ahol a nyereség a főnököknél marad, és nem csorgatnak belőle a dolgozóknak, úgyhogy szerintem a nézőknek nem lesz nehéz összehasonlítani a saját munkahelyükkel.”
Daniel felveszi Sandyt a cégébe, és ez olyan események láncolatát indítja el, amelyek megrengetik Sandy világát. "Daniel hozza az új üzleteket a Prominence-be, de egy árva petákot sem lát belőle – magyarázza Chow. – Így aztán lelép, és saját céget alapít, ahol igazságos a nyereség elosztása. Sandynek ez nagyon tetszik, ezért csatlakozik. Első nap az irodában Sandyt meglátogatja a rendőrség, és egy floridai droghálózatról faggatják. Daniel ettől igen ideges lesz, és Sandy tudtára adja, hogy gyorsan tisztáznia kell magát, különben fel is út, le is út.”
***
Miután Sandy meggyőzte Dianát, hogy menjen vele Coloradóba, azt hiszi, két napnyi vezetés után minden problémája megoldódik. Hamarosan azonban kiderül, nem csak ő eredt Diana nyomába. Rajtuk üt egy gonosz nyomkereső, akit Robert Patrick játszik. "A nyomkereső alapjában véve olyasvalaki, mint egy óvadékügynök vagy fejvadász vagy 'begyűjtő': felkutatja azt a személyt, aki meglógott az óvadék letétele után, vagy tartozik egy csomó pénzzel – magyarázza Gordon. – Ezek az alakok bárhová elutazhatnak, mert az államközi jog bizarr módon megengedi, túszul ejthetik a meglógott személyt, és elvihetik annak, akinek tartoznak. Úgy éreztem, kell még egy ilyen negatív figura a filmbe. Viszont olyan színészre volt szükségünk, akibe kódolva van a gonoszság, és nem rajzfilmfigura. Robert Patrickre tökéletesen illett a szerep, akit imádok, mióta ő volt a T-1000-es a Terminátor 2-ben.”
"Mielőtt olvastam volna a forgatókönyvet, nem is tudtam, hogy a nyomkereső létező foglalkozás – nevet Patrick, aki legutóbb a Universal és a Bluegrass Films nagy kasszasikerében, a Védhetetlenben (Safe House) volt látható. – Amikor Seth-tel a karakterről beszélgettünk, azt találtuk ki, hogy egykori katonáról van szó, aki adósságbehajtóknak dolgozik. Megkapja a szükséges információkat, a szökevényt lenyomozza, a hitelkártya-használat alapján, elkapja, besuvasztja a furgonja hátuljába, és már viszi is a megrendelőnek. Diana ugyan nem néz ki veszélyesnek, mégis ő a legnehezebb megbízatás, amivel a nyomkereső valaha is találkozott.”
Ha a nyomkereső nem lenne elég, kiderül, hogy két profi pénzbehajtó, Marisol és Julian is Dianára hajt. "Amikor megtaláltuk Genesis Rodriguezt Marisol szerepére, és T.I.-t Julianére, rájuk írtuk a karaktereiket – árulja el Gordon. – A főnökük, Paul a börtöncellából irányítja őket, és az ő hármasukkal teljesedik ki a rosszak arcképcsarnoka.”
"Marisol totál be van kattanva – jelenti ki kertelés nélkül Rodriguez. – Könyörtelen gyilkos, és Juliannel igazi furcsa párost alkotnak. Az ember azt hinné, hogy egy gyilkos hidegvérű, de ez a kettő csupa ideg, és folyton marják egymást, mint egy idős házaspár.”
"Marisol azt hiszi, ő fújja a passzátszelet – teszi hozzá Tip T.I. Harris. – Folyton parancsolgat nekem, miközben én végzem a meló nehezebbik részét. Majd megszakadok, ő meg mindenbe belepofázik. De közben mégiscsak baromi jó csaj, úgyhogy hagyom, hadd süketeljen.”
Torokütés, hanyattesés
Amikor Sandy és Diana először találkozik az elhagyatott floridai országúton, McCarthy előrukkolhatott titkos fegyverével. "Sandy szorosan követi Diana autóját, amitől a nő szélhámos üzemmódba vált, és beletapos a fékbe, hogy Sandy kocsija hátulról az övébe szaladjon – magyarázza McCartney. – Pénzt akar tőle kicsikarni, úgyhogy azt mondja, ne értesítsék a biztosítót. A férfi előkapja a személyijét, amin az áll, hogy Sandy Patterson. Ez óriási pillanat, mert Diana először áll szemtől szemben egyik áldozatával. Imádtam, hogy Diana erre ösztönösen torkon vágja Sandyt és futásnak ered. Mint egy állat. Aztán kerekedik egy kis bunyó a kocsi mellett, ami nem nélkülözi az övön aluli ütéseket, mint egy kocsmai verekedésben.”
"Ez az egyik kedvenc jelenetem, mert hirtelen megjelenik Diana előtt az az ember, akihez a lopott név tartozik, de ő nem rendül meg ettől, hanem jól behúz neki egyet, és úgy viselkedik, mintha ő lenne az áldozat – nevet Gordon. – Az ő perverz logikája szerint a férfi tehet mindenről. Valahányszor a filmben Dianát sarokba szorítják, bevisz egy torokütést. A mondott jelenetet megpróbáltuk úgy beállítani, mint egy klasszikus westernbeli leszámolást. Sandy azt hiszi, hogy most elkapta a nőt, erre bumm! Diana torkon üti, Sandy pedig a földre rogyik.”
A film szereplői
JASON BATEMAN (Sandy/producer) 2004-ben Arany Glóbuszt kapott Az ítélet: család (Arrested Development) című vígjátéksorozat főszerepéért, továbbá Emmyre és két Screen Actors Guild Awardra jelölték. Azóta Bateman befutott mozisztár lett, miközben nem maradt hűtlen gyökereihez, a televíziózáshoz, és továbbra is producerként, forgatókönyvíróként és kreátorként tevékenykedik a kis képernyő számára.
Fontosabb filmjei: Extract, Egek ura (Up in the Air), Üss vagy fuss (Hit & Run), Testcsere (The Change-Up), Sejtcserés támadás (The Switch), Förtelmes főnökök (Horrible Bosses), Paul, Páros mellékhatás (Couples Retreat), Lódító hódító (The invention of Lying), A dolgok állása (State of Play), Hancock – A hőstehetség (Hancock), Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall), Füstölgő ászok (Smokin' Aces), Juno, A királyság (Kingdom), Mr. Magorium csodás áruháza (Mr. Magorium's Wonder Emporium), Szakíts, ha bírsz! (The Break-Up), Kidobós: sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story), Starsky & Hutch, Édes kis semmiség (The Sweetest Thing).
MELISSA McCARTHY (Diana) Oscar®-jelölést kapott a Koszorúslányokban (Bridesmaids) nyújtott alakításáért. Ugyanezért a filmért nominálták a Brit Filmakadémia díjára (BAFTA), a kritikusok díjára és a színészkamara (SAG) díjára is. Elnyerte alakításáért a 2012-es MTV Movie Awardot.
Legutóbbi filmje a 40 és annyi (This Is 40).
További fontosabb filmjei: Ilyen az élet (Life as We Know It), Ilyen a formám (The Back-Up Plan), Csak egy kis kurázsi (Just Add Water), 9 – A szám hatalmas, Charlie angyalai (Charlie's Angels), Tökfej (Pumpkin), Nyomás! (Go!).
Tévésorozatai közül kiemelkedik a Szívek szállodája (The Gilmore Girls) és a Mike és Molly.
JON FAVREAU (Harold Cornish) karrierje az 1996-os Bárbarátok (Swingers) sikere óta töretlenül ível felfelé (a filmnek forgatókönyvírója és egyik főszereplője volt), a 2008-as Vasemberrel (Iron Man) pedig a legnevesebb rendezők közé dolgozta be magát. A film 570 millió dolláros összbevételt ért el, folytatása, amelyet szintén ő rendezett, 312 milliót hozott a konyhára. A harmadik résznek ő az executive producere, és szerepel is benne.
Legutóbbi rendezése a Cowboyok és űrlények (Cowboys & Aliens) volt.
További filmjei: The Wolf of Wall Street (bemutatás előtt), Páros mellékhatás (Couples Retreat), Zathura – Az űrfogócska (Zathura: A Space Adventure – rendező), Mi a manó? (Elf – rendező), Pofozó pénzmosók (Made – színész, rendező), Spancserek (I Love You, Man – színész), (The Break-Up – színész), Négy karácsony (Four Christmases), Deep Impact.
Tévés szereplései: Jóbarátok (Friends), Maffiózók (The Sopranos – önmagát alakította), Seinfeld.
AMANDA PEET (Trish) sokoldalú színésznő, aki a legkülönbözőbb szerepekben tűnik a filmvásznon, a tévé képernyőjén és a színpadon. Legsikeresebb filmjei: 2012, Minden végzet nehéz (Something's Gotta Give), Minden jöhet (Igby Goes Down), Bérgyilkos a szomszédom, Már megint bérgyilkos a szomszédom (The Whole Nine Yards, The Whole Ten Yards).
Tévésorozatokban is jelentős sikereket arat, legemlékezetesebb alakításai: Jack & Jill, A színfalak mögött (Studio 60 on Sunset Strip), Bent, A férjem védelmében (The Good Wife).
ROBERT PATRICK (Nyomkereső) a Terminátor 2. – Az ítélet napja (Terminator 2 – Judgement Day) alakváltó robotjaként szerzett magának először hatalmas rajongótábort. Jelenleg a True Blood – Inni és élni hagyni című tévésorozat egyik sztárja.
Fontosabb filmjei: Lovelace, Gengszterosztag (Gangster Squad), Védhetetlen (Safe House), Kecskebűvölők (The Men Who Stare at Goats), Vadbarmok (Strange Wilderness), A dicsőség zászlaja (Flags of Our Fathers), Tűzfal (Firewall), A nyughatatlan (Walk the Line), Charlie angyalai: Teljes gázzal (Charlie's Angels: Full Throttle), X-akták (The X-Files), Kémkölykök (Spy Kids), Faculty – Az invázium, Rosewood, az égő város, Sztriptíz (Striptease), Hongkong '97, Még drágább az életed (Die Hard 2.).
A film alkotói
SETH GORDON (rendező) az élet apró, mindennapos helyzeteinek kíméletlenül őszinte és ellenállhatatlanul humoros ábrázolásával lopta be magát a nézők szívébe. 2011-ben 209 millió dollárt hozott Förtelmes főnökök (Horrible Bosses) című vígjátéka.
Gordon volt az executive producere az Undefeated című dokumentumfilmnek, amely egyéb díjak mellett Oscar®-t nyert 2012-ben.
2008-ban rendezte első nagyjátékfilmjét, a Négy karácsonyt (Four Christmases), amely 169 millió dolláros összbevételt ért el.
A Yale-en tanult építészet, illetve dokumentumfilmes szakon. A játékfilm-rendezést autodidakta módon sajátította el, mivel ilyen szak nem volt az egyetemen. Diplomája kézhezvétele után évekig gimnáziumban tanított, majd egy kenyai faluba ment tanítónak. Itt vett először kamerát a kezébe, hogy a körülötte zajló eseményeket rögzítse.
CRAIG MAZIN (sztori/forgatókönyvíró) napjaink egyik legfelkapottabb vígjátékírója, mióta az általa is jegyzett Másnaposok 2. (The Hangover Part II) a filmtörténet egyik legsikeresebb komédiája lett. Jelenleg a Másnaposok 3. utómunkálataiban vesz részt.
Mazin írta a Horrorra akadva 3. és 4. részének forgatókönyveit (Scary Movie 3-4).
SCOTT STUBER (producer) a Bluegrass Films alapító vezérigazgatója.
A Bluegrass legutóbbi sikerei: Ted (508 millió dolláros összbevétel, már íródik a folytatás), Védhetetlen (Safe House), Páros mellékhatás (Couples Retreat), Szerelem és más drogok (Love and Other Drugs), Derült égből szerelem (Love Happens).
Stuber jelenleg a Keanu Reeves főszereplésével készült, részben a rákospalotai filmes komplexumban forgatott 47 ronin című szamurájeposz posztprodukciós munkálatait irányítja.
Stuber nyolc éven át felügyelte a Universal stúdió produkcióinak gyártását, tucatnyi sikerfilm elkészítése fűződik a nevéhez: King Kong (King Kong), Bőrnyakúak (Jarhead), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Vágta (Seabiscuit), A remény bajnoka (Cinderella Man), München (Munich), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), A Bourne-rejtély (The Bourne Identity), A Bourne-csapda (The Bourne Supremacy), Egy fiúról (About a Boy), 40 éves szűz (The 40-Year-Old Virgin), 8 mérföld (8 Mile), A múmia (The Mummy) filmek, Amerikai pite (American Pie) filmek, Péntek esti fények (Friday Night Lights), Segítség, apa lettem! (The Family Man), Hajrá, csajok (Bring It On).
További fontosabb filmjei immár saját cégének égisze alatt: Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Királyság (The Kingdom).
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Kinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város Egyesület -
rovatunk hírei
Közös európai barátságMegújult a munkaügyi kirendeltség LentibenÁthelyezik az IvókutatVáltozások a kulturális életbenElfogták a lakásbetörőketFelújításra kerül a Nyugdíjas OtthonházFinn vendégekMegszépült a Botfy utcaEgymillió forint marketing célraFókuszban a belvárosi programok top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban