Vezető hírek
750-en voltak kíváncsiak a tesztpályára
Indulás a technikai épülettől
Az első csoport fogadásán Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos felidézte, hogy napra pontosan két évvel ezelőtt jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök a tesztpálya megépítését, melynek alapkövét éppen egy éve tették le. Az első nyílt nap ezért esett május 19-ére, melyet minden évben meg kívánnak szervezni ezen a napon. Ősszel egy német autógyár lesz az első ügyfél a 250 hektáron elterülő tesztpályán, melynek építése jelenleg 25–30 százalékos készültségnél tart. Befejezését 2020 végére tervezik, de mint mondta, a pálya sohasem lesz kész, mert folyamatos fejlesztésekkel igazítják majd a járműipar változó igényeihez. Hangsúlyozta, hogy az Európában, de a világban is egyedülálló tesztpálya iránt már most nagy az érdeklődés a nagyvállalatok részéről, így várható idetelepülésük hosszú időre határozza meg Zalaegerszeg jövőjét.
Haladás az épülő fogadóépület felé
A tesztpálya a város és térsége gazdaságára, életére kifejtett pozitív hatása akkor teljesedik ki, amikor teljesen elkészül. Ekkor egy időben akár 70 jármű tesztelését is végezhetik a fejlesztő vállalatok, mondta Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója. Kitért arra is, hogy a tesztpálya szolgáltatása speciális üzleti tevékenységet jelent, mivel itt olyan alkatrészeket fognak tesztelni, melyek még nincsenek gyártásában, és lehet, hogy nem is lesznek.
Érkezés a járműdinamikai felülethez
Hamar Zoltán műszaki vezető arról beszélt, hogy Európában Németországban és Spanyolországban van csak ehhez hasonló tesztpálya, de azok az önvezető járművek vizsgálatára nincsenek felkészítve. Egyedülálló a városi közlekedési környezet szimuláló Smart City is. Jelenleg csak az USA-ban van ilyesfajta tesztlehetőség a világban. Az európai tesztpályák között a zalaegerszegin épült meg a legnagyobb kör alakú dinamikus felület, a maga 300 méteres átmérőjével. Épül továbbá egy akár 250 kilométeres sebességre alkalmas ovális pálya, egy országúti és autópálya-szakasz, a járművek kezelhetőségét vizsgáló többféle útminőségű szakasz, valamint egy fékfelület. A tesztpályán 5G-s mobilkommunikációs hálózat segíti majd az önvezető járművek egymás közötti, illetve más eszközök közötti kommunikációjának vizsgálatát.
Ilyen nagyberuházás még nem volt Zalaegerszegen, így nagyon kíváncsiak vagyunk arra, hol tart, illetve mit hoz majd a város számára, mondta Antal Béla, az egyik látogató.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Karambolozott két jármű BagodbanÉvértékelőt tartott a Zalatriatlon EgyesületJövő héten újabb forgalomkorlátozás lesz a Baross-liget környékénÚj vezető a Göcseji Múzeum régészeti osztályánRejtélyes és vicces múltidézés a PáterdombonAlsórajkon állandó kiállítása nyílt Kisfaludi Strobl ZsigmondnakLátogatási korlátozás a zalaegerszegi kórházbanA Caffé Parco lett a legkedveltebb kávézóSzalagkorlátnak csapódott egy autó az M7-es autópályán, NagykanizsánálTisztújítás a zalaegerszegi Fidelitasnál -
rovatunk hírei
Évindító sajtótájékoztató és ajándékozás a levéltárbanTakács Ágnes alkotásaiból nyílt emlékkiállítás Drabik és DrabikÚjévi fogadás 2025.Iskolatörténeti kiállítás az AdybanMegnyílt az Egerszegi Advent, felkapcsolták a fényeketFragments a Gönczi GalériábanMegújult a Keresztury HázKARNER 70Pálosok - rendtörténeti kiállítás top 10
Egy korszak vége: megszűnt a Betti cukrászdaJól sikerült jubileumi évet zárt a BogáncsFényes égi jelenség január 3-án: közel került a Vénusz a HoldhozÚj gyalogosátkelő és buszmegálló a Baross ligetnélTakács Ágnes alkotásai a páterdombi műterembenLegyen-e Petőfi-szobor Zalaegerszeg belvárosában?Szarvassal ütközött két autó ZalaegerszegnélA lakosság segítségét kérik a zalai rendőrökA Kósa házaspár a zalaegerszegi Lokálpatrióta KlubbanÉpül az új térköves járda a zalaegerszegi Hunyadi utcában