Rövidhírek
Mit tegyünk, ha pénzügyi panaszunk van?
Azonban egy körültekintő, tudatos fogyasztót is érhet kellemetlen meglepetés.
Ha úgy ítéljük meg, hogy a bank által felszámított költségek nem szerződésszerűek, a biztosító jogtalanul utasította el a kárigényünket, vagy vitatjuk a követeléskezelő által nyilvántartott tartozásunk összegét, akkor tegyünk panaszt.
A pénzügyi szolgáltatásokkal és termékekkel kapcsolatos problémákat, aggályokat soha ne hagyjuk figyelmen kívül! A probléma eredményes megoldásához azonban szükséges alaposan végiggondolni a konkrét panaszt.
Először mindig közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónak kell jelezni a problémát, és lehetőség szerint vele együtt keresni a megoldást. Csak akkor érdemes további fórumokhoz fordulni, ha ez nem vezet eredményre.
Panaszt lehet tenni írásban, illetve személyesen vagy telefonon szóban. Szóbeli panasz esetén – ha az ügy azonnal nem oldható meg, vagy annak megoldásával nem ért egyet az ügyfél – a szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel. Személyes bejelentés esetén átadja a jegyzőkönyv másolati példányát, telefonon bejelentett panasznál pedig elküldi a másolatot. A telefonon tett panaszról hangfelvétel készül, amit a szolgáltató köteles 5 évig megőrizni. Kérésre a hangfelvétel visszahallgatható, annak azonosító számát érdemes megjegyezni.
Az ügy mielőbbi kivizsgálása érdekében érdemes a kifogásokat alátámasztó iratokat is a panaszhoz csatolni. A panasz benyújtásához használható a Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapjáról (www.mnb.hu/ fogyasztovedelem/penzugyi-panasz) letölthető formanyomtatvány.
A panasszal érintett pénzügyi szolgáltatónak az írásbeli panasz kézhezvételét követően 30 nap, pénzforgalmi szolgáltatással (pl. átutalás, bankkártya stb.) összefüggő írásbeli panasz esetén 15 munkanap áll rendelkezésére, hogy az ügyet érdemben megvizsgálja, és a panasszal kapcsolatos álláspontját, illetve intézkedéseit indoklással ellátva írásban megküldje.
Amennyiben a pénzügyi szolgáltató elutasította a panaszt, vagy döntésével az ügyfél nem ért egyet, több fórumhoz is lehet jogérvényesítésért fordulni.
A Magyar Nemzeti Bankhoz lehet fordulni fogyasztói kérelemmel, ha a pénzügyi intézményhez benyújtott panaszra 30 napon belül nem érkezett válasz, vagy a válasz nem érdemi, nem teljes körű.
Az egyedi szerződéses jogvitákban (pl. jogos-e a bank követelése, jogszerűen utasította-e el a biztosító a kártérítési igényt stb.) azonban az MNB nem folytat hatósági eljárást, ilyen esetekben a Pénzügyi Békéltető Testület vagy bíróság jár el.
Az MNB országos tanácsadó irodahálózatot működtet Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat (PNTI) néven. Az itt dolgozó tanácsadók magasan képzett, pénzügyi témákban jártas, naprakész ismeretekkel rendelkező szakemberek, akik panaszügyek esetén díjmentesen segítenek a megfelelő fórumhoz fordulni, a szükséges beadványokat kitölteni, elkészíteni és benyújtani.
A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat országos lefedettségű, valamennyi megyeszékhelyen elérhető egy-egy iroda. Ezen túlmenően, annak érdekében, hogy a fogyasztók minél egyszerűbben kapcsolatba léphessenek a hálózat munkatársaival, a szakértők rendszeresen tartanak kihelyezett tanácsadásokat is számos további vidéki helyszínen.
Amennyiben tehát pénzügyi vonatkozású kérdése vagy panasza van forduljon bizalommal a Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodához, melynek elérhetőségeit megtalálja a www.penzugyifogyaszto.hu oldalon.
Elérhetőségek:
8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén),
Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!) E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu,
web: www.penzugyifogyaszto.hu
Ügyfélfogadás:
HÉTFŐ: 8:00-14:00 // SZERDA: 11:00-17:00 // PÉNTEK: 8:00-14:00
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Útburkolat-felújítás kezdődik a Vizslaparki útonJúlius 22-től lezárják a zalaegerszegi Hunyadi utcátZalából hatan vehettek át elismerést a Bíróságok NapjánA zalaegerszegi Fehér Hattyú bisztró épülete nyerte a közönségszavazástJúlius 20-án ismét gasztroséta Zalaegerszeg belvárosábanAz Év háza 2024 pályázat jelöltjei között van a Fehér HattyúHévíz, Sárvár, Muraszombat, Lendva: közösen a fenntartható turizmusértEcsedi Erzsébet a Kaszás Attila-díj jelöltjei közöttBuszöböl felújítása a ságodi városrészbenAz idei Lokálpatrióta díjra várja a javaslatokat az EZE -
rovatunk hírei
Útburkolat-felújítás kezdődik a Vizslaparki útonJúlius 22-től lezárják a zalaegerszegi Hunyadi utcátZalából hatan vehettek át elismerést a Bíróságok NapjánA zalaegerszegi Fehér Hattyú bisztró épülete nyerte a közönségszavazástJúlius 20-án ismét gasztroséta Zalaegerszeg belvárosábanAz Év háza 2024 pályázat jelöltjei között van a Fehér HattyúHévíz, Sárvár, Muraszombat, Lendva: közösen a fenntartható turizmusértEcsedi Erzsébet a Kaszás Attila-díj jelöltjei közöttBuszöböl felújítása a ságodi városrészbenAz idei Lokálpatrióta díjra várja a javaslatokat az EZE top 10
A zalaegerszegi Fehér Hattyú bisztró épülete nyerte a közönségszavazástIsmét sikeres volt a Filmzenei koncert a Dísz térenNován idén 35. alkalommal rendezték meg a kézikaszás aratónapot Csuklós kivitelű elektromos autóbusz bizonyíthat a Volánbusznál ZalaegerszegenEcsedi Erzsébet a Kaszás Attila-díj jelöltjei közöttVasárnap lesz a 24. Egerszeg Búcsú a Göcseji FalumúzeumbanMegszépült a Saly család sírja a Göcseji úti temetőbenHárom éve lép fel a Motion Dance School a kosármeccsekenNyáresti verspiknik dalokkal, képekkel a Szényi-portánFilmezést tanulnak a Reels-videók világában