2024.11.23., szombat - Kelemen, KlementinaZalaegerszeg időjárása

Rövidhírek

Hogyan rendezhetjük pénzügyi jogvitánkat a bankkal vagy a biztosítóval szemben? Mutatunk egy alternatívát!

2019. szeptember 05. csütörtök, 10:40
XX
Címkék:
A mai világban szinte elkerülhetetlen, hogy ne vegyünk igénybe legalább egy pénzügyi szolgáltatást: a jövedelem legtöbb esetben bankszámlára érkezik; a lakásvásárlást is nehéz hitel nélkül megoldani; biztosítást kötünk magunkra, családunkra, a lakásra, nem beszélve az autóról, amire egyenesen kötelező biztosítást kötni.

Tudatos és körültekintő döntés ellenére is előfordulhat, hogy pénzügyi szolgáltatónkkal vitás ügybe bonyolódunk. Ha a saját pénzünkről van szó, könnyen betelhet a pohár, akár már egy félreértés esetén is. Sokszor válik kilátástalanná a pénzügyi szolgáltatóval folytatott egyeztetés, vitázás. Azonban ahhoz, hogy minden a rendes kerékvágásba kerüljön, először a pénzügyi szolgáltatóhoz kell fordulni panaszunkkal, amit az előírt formában, személyesen, telefonon vagy írásban tehetünk meg. A szabályszerűen benyújtott panaszra 30 napos válaszküldési határideje van a szolgáltatóknak.

Panaszuk elutasítása esetén még mindig kevesebben élnek az alternatív vitarendezés lehetőségével. A Pénzügyi Békéltető Testület bírósági eljáráson kívül segít egyezségre jutni, mindezt gyorsan, hatékonyan és teljesen ingyenesen. Az egyezség elmaradása esetén kötelezést tartalmazó határozat születik, ha a pénzügyi szolgáltató alávetette magát a Pénzügyi Békéltető Testület döntésének és a kérelem megalapozott. Egy jogszabályváltozásnak köszönhetően, szolgáltatói alávetés nélkül is hozhat kötelezést tartalmazó határozatot a Testület, ha nincs egyezség, a kérelem megalapozott és annak összege nem haladja meg az 1 millió forintot.

A devizahitelek elszámolását és forintosítását követően, még mindig sokan küzdenek fizetési nehézségekkel. A Pénzügyi Békéltető Testület méltányossági eljárása során nem akadály, ha egy tartozás esetén már jogerős ítéletet hoztak, vagy bírósági végrehajtási eljárás van folyamatban. Számos esetben született már olyan egyezség a Testület előtt, ami megnyugtatóan rendezte a felek közötti jogvitát.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodákban, hathatós segítséget kapnak azok, akiknek panaszuk van a pénzügyi szolgáltatójukkal szemben. A tanácsadók segítenek a beadványok elkészítésében és a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásnak megindításában is. Mindezt teljesen díjmentesen.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat zalaegerszegi irodájában a pénzügyi szolgáltatások teljes spektrumát érintő kérdés vagy panasz esetén ingyenes segítséget kérhet.

 

Elérhetőségek:

8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén), Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!) E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu, web: www.penzugyifogyaszto.hu

 

Ügyfélfogadás:


HÉTFŐ: 8:00-14:00  //  SZERDA: 11:00-17:00  //  PÉNTEK: 8:00-14:00

 

 

Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK