Archivum
beszámoló az idén 50 éves Zalavíz zrt. közgyűléséről
A Zalavíz Zrt. 2009-ben 5,01 millió köbméter vizet értékesített, míg 4,15 millió köbméter szennyvizet tisztított meg. Az ivóvíz-értékesítés 740 ezer köbméterrel, a szennyvízelvezetés és -tisztítás 451 ezer köbméterrel volt kevesebb a 2008-as adatoknál. A csökkenés mind a lakossági, mind a közületi fogyasztóknál megfigyelhető.
Tovább csökkent a vízfogyasztás 2009-ben
Az elmúlt évben a víziközművagyon és működtető eszközök fejlesztésére 116 millió forintot fordítottak. A 2008. évi 551 millió forinttal szemben 2009-ben hibaelhárításra és karbantartásra 612 millió forintot költött a cég, ebből 128 millió forintot tett ki a hibaelhárítás és 484 millió forintot a karbantartás. 2008-ban a fenntartás 22,4 százalékát hibaelhárításra, 77,6 százalékát karbantartásra fordította a társaság, ez az arány 2009. évben 21 százalék és 79 százalék.
A tervezett karbantartásoknak köszönhetően a hibaelhárításra fordított összeg nagyobb mértékű csökkenését várta a cég, azonban a január végi több napos villamosenergia-kimaradásból származó havária elhárítása miatt ez elmaradt. A Zalavíznél 2008-ban átlagosan 281 fő dolgozott, míg 2009-ben csak 265 fő.
Mit várhatunk 2010-ben? A vízfogyasztás várhatóan tovább csökken a vízigényes élelmiszeripari tevékenységek megszűnése, a vízkímélő technológiák és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt. A tervben az előző évihez képest mintegy 100 ezer köbméterrel kevesebb víz értékesítésével számolnak. A fenntartásban a 2009-es 612 millió forintot 665 millióra tervezik növelni, míg a fejlesztésekre 220 millió forintot költenek majd.
A csökkenő értékesítési volumen és a növekvő fajlagos költségek ellensúlyozására az integrált vízgazdálkodás területén új lehetséges szolgáltatási területek és tevékenységek felkutatását végzi a társaság. A hatékonyságnövelést a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos lehetőségek felkutatásával is erősítik, így a szennyvíztelepen megtermelt földgázminőségű biogázzal üzemelnek majd a cég járművei. A szennyvíztelep-fejlesztés 2. üteme során kiemelten kezelik a tulajdonosi igények minél magasabb szintű kiszolgálását is.
További célként a társaság ügyféladatainak, valamint gazdasági adatainak magasabb fokú védelmét az információ biztonsági irányítási rendszer kiépítésével és tanúsíttatásával valósítják meg. A fogyasztói kapcsolatok továbbfejlesztését többek között az on-line ügyfélszolgálat bevezetése szolgálja, amely az első negyedévben elindult.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Tisztújítás a zalaegerszegi FidelitasnálMilliós értékű, védett fajnak számító kockásliliomot károsítottak meg ZalábanÉpül az új térköves járda a zalaegerszegi Hunyadi utcábanForgalmi akadály van a 74-es úton, Nekeresd közelében Még lehet jelentkezni a Keresztury SzavalógáláraMűszakilag hibás sparhelt miatt izzott a korom egy becsvölgyei kéménybenBaleset történt Nagykapornaknál, a 76-os útonSzarvassal ütközött két autó ZalaegerszegnélA kiszáradt karácsonyfa veszélyeire figyelmeztet a katasztrófavédelemFelhívás zalaegerszegi és zalai képző- és fotóművészek, designerek részére -
rovatunk hírei
1000 üdvözlőlap és meghívó Verdák: Al Barátokra lel101 híres bombázó Traffipax infó 2016.Július 20.Páka szerethető, élhetőSármellék sikereiNaperőmű létesülhet Söjtörön"Amerikából jöttünk, 25 érmet hoztunk!” Tavat kerülő vesebetegekKöszöntötték az 500 ezredik ügyfelet top 10
Egy korszak vége: megszűnt a Betti cukrászdaJól sikerült jubileumi évet zárt a BogáncsFényes égi jelenség január 3-án: közel került a Vénusz a HoldhozÚj gyalogosátkelő és buszmegálló a Baross ligetnélA lakosság segítségét kérik a zalai rendőrökSzarvassal ütközött két autó ZalaegerszegnélLegyen-e Petőfi-szobor Zalaegerszeg belvárosában?Épül az új térköves járda a zalaegerszegi Hunyadi utcábanBaleset történt Nagykapornaknál, a 76-os útonRómeó és Júlia a Hevesi Sándor Színházban