Archivum
beszámoló az idén 50 éves Zalavíz zrt. közgyűléséről
A Zalavíz Zrt. 2009-ben 5,01 millió köbméter vizet értékesített, míg 4,15 millió köbméter szennyvizet tisztított meg. Az ivóvíz-értékesítés 740 ezer köbméterrel, a szennyvízelvezetés és -tisztítás 451 ezer köbméterrel volt kevesebb a 2008-as adatoknál. A csökkenés mind a lakossági, mind a közületi fogyasztóknál megfigyelhető.
Tovább csökkent a vízfogyasztás 2009-ben
Az elmúlt évben a víziközművagyon és működtető eszközök fejlesztésére 116 millió forintot fordítottak. A 2008. évi 551 millió forinttal szemben 2009-ben hibaelhárításra és karbantartásra 612 millió forintot költött a cég, ebből 128 millió forintot tett ki a hibaelhárítás és 484 millió forintot a karbantartás. 2008-ban a fenntartás 22,4 százalékát hibaelhárításra, 77,6 százalékát karbantartásra fordította a társaság, ez az arány 2009. évben 21 százalék és 79 százalék.
A tervezett karbantartásoknak köszönhetően a hibaelhárításra fordított összeg nagyobb mértékű csökkenését várta a cég, azonban a január végi több napos villamosenergia-kimaradásból származó havária elhárítása miatt ez elmaradt. A Zalavíznél 2008-ban átlagosan 281 fő dolgozott, míg 2009-ben csak 265 fő.
Mit várhatunk 2010-ben? A vízfogyasztás várhatóan tovább csökken a vízigényes élelmiszeripari tevékenységek megszűnése, a vízkímélő technológiák és a lakossági fogyasztás csökkenése miatt. A tervben az előző évihez képest mintegy 100 ezer köbméterrel kevesebb víz értékesítésével számolnak. A fenntartásban a 2009-es 612 millió forintot 665 millióra tervezik növelni, míg a fejlesztésekre 220 millió forintot költenek majd.
A csökkenő értékesítési volumen és a növekvő fajlagos költségek ellensúlyozására az integrált vízgazdálkodás területén új lehetséges szolgáltatási területek és tevékenységek felkutatását végzi a társaság. A hatékonyságnövelést a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos lehetőségek felkutatásával is erősítik, így a szennyvíztelepen megtermelt földgázminőségű biogázzal üzemelnek majd a cég járművei. A szennyvíztelep-fejlesztés 2. üteme során kiemelten kezelik a tulajdonosi igények minél magasabb szintű kiszolgálását is.
További célként a társaság ügyféladatainak, valamint gazdasági adatainak magasabb fokú védelmét az információ biztonsági irányítási rendszer kiépítésével és tanúsíttatásával valósítják meg. A fogyasztói kapcsolatok továbbfejlesztését többek között az on-line ügyfélszolgálat bevezetése szolgálja, amely az első negyedévben elindult.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Balaicz Zoltánt választották a Területfejlesztési Bizottság elnökénekKoszorúzás Majoros Kornél pilóta szülőházánálFalumúzeum kialakítását tervezik Leharapta felesége ujját, majd otthagytaKinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakció -
rovatunk hírei
Adventi séta: Karácsonyi nosztalgiaDr. Bánki György és Dobray Sarolta - ZalaegerszegGrecsó Krisztián: Apám üzentJótékonysági koncert Berkes Dánielért és családjáértKiállítás és színház SényénAdventi koszorúkészítés - Csak természetesenBibliofülke 10Tudományos Stand Up Estek - Megoldatlan ügyek felderítéseÍzek, Történetek, Pálosok - Rendhagyó tárlatvezetés pálinkakóstolássalHangszertár - Nagykapornak top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban