2024.11.29., péntek - TaksonyZalaegerszeg időjárása

Archivum

Szem előtt tartva a minőséget

2010. július 13. kedd, 10:59
Címkék:

– A Hévízgyógyfürdő Kft. 2001 óta rendelkezik tanúsított minőségügyi rendszerekkel – mondja Gombár Judit minőségügyi vezető, aki szerint az ISO 9001, ISO 14000, valamint a magyar egészségügyi ellátó standardok (MEES) szerinti tanúsítványok megszerzéséért és megtartásáért is sokat tettek az elmúlt időszakban is.

 

 
Gombár Judit minőségügyi vezető

gombarjudit.jpgLegutóbb június 7-én és 8-án zajlott egy felügyeleti audit a kórházban. A felülvizsgálat során hiányosságokat nem találtak a tanúsító szervezet tagjai, csak apróbb javaslatokat és ajánlásokat fogalmaztak meg.

A minőségügyi tanúsítványok három esztendeig érvényesek, de évente van egy felügyeleti kontroll. A külső audit megállapításai szerint sok előrelépés történt a kórház életében az utóbbi egy évben.  Különösen a 2004-ben bevezetett betegelégedettségi kérdőívek eredményei alapján tett számos intézkedést a kórház.

Az elégedettségmérés során a kérdőívet minden beteg megkapja, és negyedévente készítenek egy értékelést. A javaslatokra, észrevételekre reagálnak, és igyekeznek kiküszöbölni a hiányosságokat. Az utóbbi két évben az elégedettség szintje közel 95 százalékos volt, ezért a vezetőség úgy gondolta, hogy a kérdőívet módosítja annak érdekében, hogy még pontosabban és célirányosabban ismerhesse meg a betegek véleményét.

Speciálisan a központi laboratórium és az ODM laboratórium számára is készítettek egy rövid kérdőívet, mely alapján információt kaphatnak a páciensek véleményéről, különös tekintettel a várakozási időre, tájékoztatásra illetve a szakszemélyzet betegekhez való hozzáállására. A betegelégedettségi kérdőívek kitöltése során lehetőség van arra, hogy a betegek jelezzék pozitív, illetve negatív tapasztalataikat, javaslatokat fogalmazhatnak meg.

A korábbi évek során több páciens véleménye alapján úgy ítélték meg, hogy a betegtájékoztatás terén van még tennivaló. Ezért készítettek egy betegtájékoztató levelet, melyet a kórházba érkezés előtt küldenek ki a betegek részére. A tájékoztató tartalmazza, hogyan jut el a beteg a kórházba, mit hozzon magával, milyen parkolási lehetőség van, milyen módon lehet az étkezést igénybe venni, illetve milyen egyéb szolgáltatások találhatók a kórház területén. 

Szintén a betegek informálása érdekében bevezették minden osztályon a szakorvosok által kéthetenként, különféle orvosi témákban tartott, egyre népszerűbb betegtájékoztató előadásokat. Sok a pozitív visszajelzés ezzel kapcsolatban. Több éve mérik a dolgozók elégedettségét is.  Jó volt a visszhangja a korábbi intézkedéseknek, mert idén már kevesebb panasz jött az élelmezésre.

A gazdasági válsággal összefüggésben legalább azokat a változtatásokat szeretnék véghezvinni, amelyek nem, vagy alig igényelnek komolyabb beruházást. Jövőre az élelmezéshez kapcsolódva szeretnének javítani mind a betegek, mind a dolgozók étkeztetésének szervezésén.

A gyógyszerek nyilvántartásának ellenőrzésében, a kórlapok kontrolljában, a műszaki karbantartások tervezésének-leigazolásának vonatkozásában, de a külföldi betegek ellátása terén is előreléptek. A külföldi betegek kezelőlapját is a mai kor igényeihez mérten újították meg, de hamarosan aktualizálják a magyar betegek kezelőlapját is.

A gyógykezelések hatékonyságának mérésére a vizuális-analóg skála (VAS) bevezetése is napirenden van. A skálán jelölhető az általános beteg állapot és fájdalom szintje érkezéskor és távozáskor is, mérve a kezelések hatékonyságát. Később az adatokból statisztikai elemzést készítenek. Belső auditokat is évente végeznek a kórházban. Hat éve ugyanaz az auditor csoport végzi a feladatot, akik a kórház dolgozói közül kerülnek ki. Idéntől a csoport megújul annak érdekében, hogy újabb embereket tudjanak bevonni a minőségügyi munkákba.

A kórházi fejlesztési célok elérése érdekében a részlegek vezetőit is megszólították. A részleg- és csoportvezetők nagyon kreatívan álltak hozzá a feladathoz és rengeteg, beruházást nem igénylő, de az ellátás színvonalát javító ötlet született a minőség javítása érdekében.

A minőségügyön túl nagy hangsúlyt fektetnek a környezetvédelemre is. Évek óta a kft. egész területén a hulladékokat szelektíven gyűjtik. A veszélyeshulladék-gyűjtés kapcsán például a használt elemek gyűjtése is elkülönítve történik a kórház területén, több helyen. Új nyilvántartás készül a kórház területén a veszélyes anyagok biztonsági adatlapjai tekintetében, melyeket az egyszerűbb kezelhetőség érdekében a kft. belső weblapon is elérhetővé tesznek. 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK