2024.11.30., szombat - András, AndorZalaegerszeg időjárása

Archivum

Zalai Pedagógus Díj

2010. március 09. kedd, 19:21
Címkék:

Kiemelkedő jelentőségű időszakot könyvelhet el a keszthelyi Csány-Szendrey Általános Művelődési Központ. A megyében működő intézmények közül ez a létesítmény kapta a megyei közgyűlés Zalai Pedagógus Díját, amelyet a közelmúltban tartott ünnepi közgyűlésen vehetett át Dósa Zsolt igazgató, akit ennek apropóján kértünk rövid beszélgetésre.

 

Elismerés a Csány-Szendrey ÁMK-nak

– Gratulálok a kitüntetéshez. Miközben azt hallani, hogy ezer sebből vérzik ma Magyarországon az oktatás, azt hiszem nagy eredmény egy ilyen elismerésnek megfelelni. Milyen tanulói létszám mellett, és milyen körülmények között sikerült elérniük mindezt?
– 2007 óta két telephellyel működünk,  jelenleg hétszázötven fős tanuló létszámmal. A székhely iskola közművelődési feladatokat is ellát, részt vesz városi, megyei és országos kulturális és sportprogramok szervezésében.

A 2008-2009-es tanévben a Zala Megyei Pedagógiai Intézet rangsora szerint a tanulmányi versenyeken elért eredmények alapján megyei harmadik helyezést ért el az intézmény. Tanórán és azon kívül is segítjük a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatását, ezen kívül kiemelt feladatunknak tekintjük a tehetséges gyermekek fejlesztését is. Az intézményünkön belül több mint száznyolcvan tanulóval büszkélkedő művészeti iskola zene és modern tánc tagozata számos sikert ért el.

5-2.jpg

2004 óta az intézménybe sajátos nevelési igényű gyerekek is járnak, mára 30 diák képzése egészül ki fejlesztő jellegű foglalkozásokkal. Pedagógusaink több pályázaton is indulnak, így nyertünk 2004-ben az ökoiskolai pályázaton, illetve a TÁMOP keretében már kompetencia alapú oktatás folyik nálunk másik négy keszthelyi intézménynyel egyetemben.

A személyi és tárgyi feltételeket illetően sem panaszkodom, az országos átlagnál mindenképpen jobb helyzetben vagyunk. Nagyon fontosnak tartjuk a tehetséggondozást, illetve a felzárkóztatást, ebben a szellemben végezzük a munkánkat.

Ezen kívül digitális táblával és számítógéppel is szeretnénk a tanulást segíteni, erre 2007-ben íródott ki egy TIOP pályázat, amelyre most harmadik körben adhattuk be a pályázatunkat. A harminchat tanulócsoportunkra hatvanöt pedagógus jut. Márciusban kezdődik az intézmény udvarán az uszoda építése, ez szervesen kapcsolódik majd a Fodor utcai épülethez, és a gyermekek további testi fejlődését szolgálja.

– A nagy tanulói létszám mellett milyen kapcsolat tudnak kialakítani, fenntartani a szülőkkel?
– Az osztályfőnökök jelentik a közvetlen kapcsolatot az iskola és a szülők között, az iskolát jó munkalégkör, szakmai megújulás jellemzi, és a szülői munkaközösséggel, iskolaszékkel is jó kapcsolatot ápolunk. A szülői segítséget mindennap érezzük.

– A korábbi kényszerű intézkedés: az intézmény összevonások révén egyszerűbbé, vagy nehezebbé vált a munkájuk?
– Az összevonást követő első hónapok még érzelmekkel túlfűtöttek voltak, de a kollégák példás összefogással uralták a kezdeti nehézségeket, megpróbáltunk a munkánkra figyelni, ennek ékes bizonyítéka volt az említett megyei harmadik hely. Amikor a szülők látták, hogy minden a gyerekekről szól az intézmény falain belül, egyre jobban elfogadták a helyzetet.

A tanulólétszám csökkenése, amellyel szembe kell  néznünk a városban, alátámasztják azt, hogy meg kellett hozni annak idején ezt a döntés. Az intézményben az összevonás pillanatától nagyon komoly szakmai erő lakozik, közös az utunk, és egy a cél, hogy a hozzánk beíratott gyerekek az itteni tanulmányaik befejeztével az általuk kiválasztott középiskolába menjenek. A tavalyi és a tavalyelőtti beiskolázás alapján pedig elmondhatom, hogy ez a célunk megvalósul.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK