2024.11.28., csütörtök - StefániaZalaegerszeg időjárása

Archivum

A divat változik, a stílus marad

2011. január 25. kedd, 09:13
Címkék:

Karl Lagerfeldtől származik a címbéli idézet, melyet többek között egyik jelmondatának vall Krajczár Béláné stíluskommunikátor. A titulus talán nem túl ismerős, összesen húszan mondhatják  magukénak ezt a végzettséget Magyarországon. Olyan szakembert jelent, aki a stylisttel ellentétben nem a saját elképzeléseit erőlteti az alanyra, hanem annak egyéniségét figyelembe véve, egyéni stílusát megtartva igyekszik összhangot teremteni a megjelenésben és viselkedésben, ezzel a legoptimálisabb önkifejezést biztosítani.

 

Fontos a külső megjelenés

– Célunk megtanítani az elegáns öltözködést, intelligens viselkedést, beszédmagatartást, jó megjelenést. Mindez valamikor a magyar emberekre jellemző pozitívum volt, de ma már kevesebb hangsúlyt kap. Ez egyformán fontos a nőknek és a férfiaknak. A nagy cégek mítingeket tartanak, ahol a dolgozók kommunikációs készségét fejlesztik. De minden szakmában dolgozó emberre ráférne ez, mert valamilyen szinten azonosulni kell a munkahely által osztott szereppel.

Egy teletetovált testű orvos nehezen kap állást – mondja az egyébként ruhaipari mérnök-tanár, akit felkértek, hogy frissen szerzett stíluskommunikátorként kamatoztatva ruhaipari tudását, a szegedi egyetemen is tartson előadást a hallgatóknak. – A stílus ma nagyon fontossá vált. A külső megjelenés alapján 5 másodperc alatt el lehet dönteni, hogy szimpatikus, hiteles emberrel van-e dolgunk.

 

zeg41.jpg

 

– Hol a határ a pozitív énkép kifejezése és a manipuláció között?
– Ha bizonyos dolgokra odafigyelve öltözködöm, valamilyen szinten már az is manipuláció, bizonyos fokig színészkedés. A megjelenés, a divatkövetés részben neveltetés- és kulturáliskörnyezet-függő, de fejleszthető. Persze a mai árudömpingben nehéz eldönteni, mi a szép és igényes. Régen művészeti tervezőket alkalmaztak a cégek, hogy ne kerülhessen a boltokba ízléstelen ruha. Ez ma nem így van, de az is igaz, hogy még a turkálóban is lehet megfelelőt találni. Ehhez szem és érzék kell, amit nehezebb tanítani, de lehet. És persze nem elég a szép és jól megválogatatott ruha, azt viselni is tudni kell.

– Meddig tarthat az első öt másodpercben kiváltott siker, ha a belső érték nem kapcsolódik hozzá.
– Igen, ez elég hamar kiderül, és akkor a társaság kiveti magából azt, aki csak külsőkben passzol oda. A megjelenésben van amikor a kevesebb a több. Ma amellett, hogy a divat lett divattá, jellemző a harsogó, mindenki rám figyeljen megjelenés. Nem az a lényeg azonban, hogy messziről észrevegyenek, hanem hogy megmaradjak az emberek emlékezetében. Ezt egy apró, de különleges kiegészítő is elérheti. Ezek alkalmazásával változatossá tehetjük a ruhatárunkat.

– Őrizzük-e és meddig a régi ruhákat? Divatba jöhetnek újra?
– Ez változó, de általában 25–30 évenként előfordulhat. Most például a 70-es évek pulóverei dívnak. Annyit persze mindig változtatnak rajta, hogy újat kelljen venni.

– Nem mindenkinek telik olyan szép ruhákra, ami a smink és hajviselet mellett csodákra képes.
– A luxus ellentétje nem a szegénység, hanem a közönségesség – válaszol egy újabb Lagerfeld-idézettel. – Az átalakulás, fiatalodni vágyás hátterében az van, hogy nincsenek önmagukkal egyensúlyban az emberek. Ezért akarnak mások lenni. A média is erősen sugallja a csak a fiatal, csak a csontsovány trendet. A szépség, a divat, mindig érdekelte az embereket, de nem ilyen túlhangsúlyozottan. Az öltözködésben, megjelenésben az önbizalom az elsődleges. A nők elsősorban maguknak akarjanak megfelelni, persze ehhez egyből kapcsolódik a másik nemnek való tetszeni vágyás is.

– Tehát ha nincs elég pénzünk a legmenőbb ruhákra, nem vagyunk huszonévesek és negyven valahány kilósak, olcsó és biztos megoldásként növeljük az önbizalmunkat?
– A személyiség kifejezése, fejlesztése, az önbizalom elengedhetetlen. Ehhez találni kell egy tevékenységet, amelyben ki tudunk teljesedni.

– Az Ön sugárzó egyéniségét milyen tevékenység alapozza?
– A szakmám – teszi hozzá mosolyogva.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK