2025.01.21., kedd - ÁgnesZalaegerszeg időjárása

Archivum

WANTED

2008. július 09. szerda, 14:37
Címkék:

Wanted
Wes számára eljött az idő, hogy apja nyomdokaiba lépjen, és felébressze a bensőjében szunnyadó vadállatot. Az öldöklés a vérében van, és Fox és a Testvériség karizmatikus vezetője, Sloan (Freeman) irányításával megkezdődik kiképzése.

 

A UNIVERSAL PICTURES és a SPYGLASS ENTERTAINMENT bemutatja

a RELATIVITY MEDIA közreműködésével a MARC PLATT/KICKSTART produkciójában

a TOP COW közreműködésével
TIMUR BEKMAMBETOV filmjét

WANTED

{slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/4.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/5.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/6.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/7.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/8.jpg{/slimbox} {slimbox album="wanted"}images/stories/programajanlo/film/wanted/9.jpg{/slimbox}

Történet
MICHAEL BRANDT
DEREK HAAS 
Forgatókönyv
MICHAEL BRANDT & DEREK HAAS
CHRIS MORGAN  
Executive producer
ADAM SIEGEL
MARC SILVESTRI
ROGER BIRNBAUM
GARY BARBER
Rendezte
TIMUR BEKMAMBETOV

WESLEY GIBSON - JAMES McAVOY
SLOAN -  MORGAN FREEMAN
FOX - ANGELINA JOLIE

MARK MILLAR
J.G. JONES
képregényei alapján



 Producer
MARC PLATT
JIM LEMLEY
JASON NETTER
IAIN SMITH


FORGALMAZZA A UIP-DUNA FILM
www.uipduna.hu

  
JAMES McAVOY (Vágy és vezeklés, Az utolsó skót király), MORGAN FREEMAN (Batman: Kezdődik!, Millió dolláros bébi) és ANGELINA JOLIE (Mr. és Mrs. Smith, Lara Croft: Tomb Raider) a főszereplői TIMUR BEKMAMBETOV kazah rendező (Nappali őrség) Wanted című akciófilmjének, melyben egy észrevétlen senkiből igazságharcos válik. Az új hős neve: Wesley Gibson.
 A huszonöt éves Wes (McAvoy) utálja az életét, amire jó oka van, ugyanis az siralmas. Irodai rabszolgaként sínylődik, főnöke kedvenc szórakozása, hogy megalázza a többi droidszerű kollégája előtt, dögös barátnője pedig mindenkire gerjed – még Wes állítólagos legjobb barátjára is –, csak rá nem.
 Egy nap azonban az élete véget ér – legalábbis régi élete –, méghozzá egy lány miatt. Az észbontóan szexis Fox (Jolie) elmondja neki, hogy rég elfeledett édesapját megölték, miközben a Testvériség nevű több évszázada működő titkos társaságnak dolgozott, melynek tagjai magasan képzett merénylők, és az a feladatuk, hogy végrehajtsák a sors által kiszabott ítéleteket. Jelszavuk: Ölj meg egyet, ments meg ezret.
 Wes számára eljött az idő, hogy apja nyomdokaiba lépjen, és felébressze a bensőjében szunnyadó vadállatot. Az öldöklés a vérében van, és Fox és a Testvériség karizmatikus vezetője, Sloan (Freeman) irányításával megkezdődik kiképzése.
 Az egykori senki a Testvériség sztárja lesz. Hamar megszereti új életét, és élvezi, hogy bosszút állhat korábbi kínzóin. Egy idő után azonban rájön, hogy társai indíttatása korántsem olyan nemes, mint ahogyan először állították. Miközben Wes próbál választani hősiesség és bosszú között, azt is megtanulja, amit senki – még egy hidegvérű apa vagy egy lobbanékony merénylőnő – sem tudna megtanítani neki: saját sorsát egyedül ő irányítja.


A FILM ELŐÉLETE

Képregényből a vászonra

 Bekmambetov Éjszakai őrség című horrorfilmjét 2004-ben mutatták be a mozik. Mindössze 1,8 millió dolláros költségvetéséhez képest több mint 16 milliós bevételt hozott csak Oroszországban, ami azt jelenti, hogy saját hazájában jobban teljesített, mint A gyűrűk ura – A gyűrű szövetsége. A film folytatása, a Nappali őrség 2006 elején került az orosz mozikba. Ez a film is kis költségvetésűnek számít, hiszen 4,2 millió dollárba került az elkészítése, és ehhez képest 40 millió dollárt kaszált a rendező hazájában.
Ugyanekkor történt, hogy a Marc Platt Productions vezetőinek figyelmét felkeltette Mark Millar és J.G. Jones Wanted című képregény sorozatának első része. Úgy gondolták, hogy a hátborzongató és ötletes történet tökéletes alapja lehetne egy nagyszabású mozifilmnek. A megrendezéséhez olyan kreatív filmkészítőt kerestek, akinek újszerű a látásmódja, és miután megnézték az Éjszakai őrség című filmet, úgy érezték, hogy megtalálták a megfelelő személyt. Ha Bekmambetov képes annyi pénzből olyan látványos és szórakoztató filmet készíteni, biztosan semmi sem fogja visszatartani kreatív energiáit ebben a projektben, amelyet egy nagy filmstúdió készít, gondolták.
Bekmambetov ezt mondja az általa megteremetett látványvilágról: – Egyszerre száz ötlet kavarog a fejemben, és mindegyik azért küzd, hogy megvalósulhasson. Így születik meg egy új stílus, olyasmi, amit eddig senki sem látott. A nézőt szeretném az akcióba helyezni, a közepébe, hogy elkísérhessék a hőst az útján, és ne csak üljenek és nézzék.
 Millar már eladta a Universalnak a jogokat, amikor ő és Jones még csak a sorozat második részénél tartottak. Emiatt, mire Millar a sorozat végéhez ért, a stúdió már majdnem befejezte a forgatókönyv első vázlatát. Mivel ketten egyszerre, egymástól függetlenül írták a történetet, a két projekt útjai szétváltak.
– Ez engem nem zavart, mert a képregény és a film két külön világ – mondja Millar. – Függetlenül attól, hogy mit változtattak meg a filmben, a könyvem nem változik. De azért örültem, hogy újra és újra visszatértek az alapanyaghoz, és amikor már az egész könyvem elkészült, más forgatókönyvírók a későbbi vázlatokba beépítették csaknem az egész anyagot.
– A film első negyven perce szinte jelenetről jelenetre követi a könyvet, és ez nagyon tetszett – folytatja Millar. – Az első vázlatban ez még nem így volt, de azután Timur beszállt, és felhasználta a történet sötét vonásait is. Először azt hittem, a nyugtalanítóbb részeket kihagyják, de narrációt, párbeszédeket és egész jelenetsorokat vettek át egy az egyben a könyvből. Ezt nagyon jó volt látni. Az egyik kedvenc átültetett jelenetem a kezdő képsorok, amelyekben egy férfi egyszer csak észrevesz egy pontot a fején, előrántja a fegyvereit, kiugrik az ablakon és üldözőbe veszi a merénylőket. Gyönyörű, hogy a jelenetet úgy forgatták, hogy szinte teljesen követi a képregény kockáit.

A FILM KÉSZÍTÉSÉRŐL

A szereplők belépnek a Testvériségbe

 A Wanted Wesley történetét meséli el, aki kezdetben a lehető legtávolabb áll egy képregényhőstől. Szerencsétlen lábtörlője a világnak, robotként dolgozik, miközben várja, hogy nyomorúságos élete véget érjen. Semmi köze a klasszikus hősök magas, izmos, férfias figurájához. A történet során a karakter látványos változáson megy keresztül. Szánalmas figurából magabiztossá válik, és engedi, hogy erősebbik énje felülkerekedjen a gyengén.
– Láthatjuk Wesley-t felnőni, miközben felfedezi saját képességeit és intelligenciáját – magyarázza Bekmambetov. – Kezdetben gyenge fiú, akiről mindenki azt hiszi, hogy született vesztes. Ennek az az oka, hogy nem tud hinni, és nem tudja, hogy mit rejtenek a génjei. Különbözik másoktól. Amikor rájön erre, felnő, férfivá érik és gyilkos lesz belőle. Azután rájön, hogy hazugságokkal teli az élete. Választania kell, hogy visszatér-e oda, ahol elhitte, amit mondtak neki, vagy elindul a saját útján, hogy megtalálja a valódi igazságot.
 James McAvoy korábban nehezen tudta volna elképzelni magát egy ilyen szerepben. – Nem vagyok hozzászokva, hogy magamhoz hasonló embereket lássak ilyen szerepben – mondja a fiatal skót színész. – Imádom a filmeket, és gyakran panaszkodom, hogy elegem van a kétméteres alfahímekből. Örülök, hogy olyan valakit választottak erre a szerepre, mint én.
Mint minden nagyhatalmú szervezetet, a Testvériséget is egy közös küldetés forrasztja egybe. Feladatuk a világ egyensúlyának fenntartása azáltal, hogy kivégzik azokat a személyeket, akik a Sors Szövőszékének jóslata szerint megzavarhatják ezt az egyensúlyt, és emiatt veszélyt jelentenek.
A „Sors Szövőszéke” ebben az esetben nem csak metafora, hiszen az ősi Testvériség tagjai valóban takácsok. Főhadiszállásukon egy óriási Szövőszék áll, amely beleszövi a célba vett emberek sorsát a kárpitba, amelyet készít. Az anyagban keletkező hibákat megfejthető bináris kóddá fordítják le, és amikor valakinek „kijön a száma”, a Testvériség egyik tagja elindul, hogy végrehajtsa a kérdéses személy kivégzését. A tagok a sors szolgáinak és a végzet eszközeinek tekintik magukat.
– A világ számos mitológiájában, például Görögországban, Iránban, Kínában, Franciaországban és Oroszországban, a szövés misztikus jelentőséggel bír – mondja a rendező. – A szövés és a jövő megfejtése a filmünkben összefügg. Egyensúlyt teremt rossz és jó között, káosz és rendezett világ között.
A Testvériség vezetője ugyanaz a férfi, aki a Szövőszék akaratát megfejti: Sloan. Az Oscar-díjas Morgan Freeman korábban már két filmben alakította Istent, így nem meglepő egy ősi társadalom fejeként látni.
– Többek között azt csodáltam Timur munkájában, hogy mennyi mélységet és apró részletet adott a filmhez – mondja a színész. – A Testvériségnek egész történelme van, kézikönyve, amely tartalmazza filozófiájukat, törvényeiket, hagyományaikat és felépítésüket. Ezekből a nézők nem sokat fognak megtudni, ám nekünk, színészeknek és a stáb többi tagjának fontos eszközök ahhoz, hogy felépítsük a karakterünket és világukat. Az ilyesmi luxusnak számít, és nem minden filmszereppel jár együtt.
A Testvériségben Sloan jobbján egy Fox nevű hölgy ül. Kevés olyan színésznő létezik, akinek kellő karizmája van ahhoz, hogy hihetően jelenítse meg a világ egyik legjobb merénylőjét, miközben tehetségének köszönhetően a karakternek érzelmi mélységet is képes kölcsönözni. A filmkészítők egyetértettek abban, hogy erre a szerepre az Oscar-díjas Angelina Jolie a legmegfelelőbb.
– Fox hihetetlenül kemény, céltudatos személy, aki számtalan akadályt küzdött le annak érdekében, hogy jó merénylő válhasson belőle – mondja Platt. – Wes mentora lesz, figyeli, edzi és segíti a fiút a nehézségek közepette, míg a fiú próbálja megérteni és elfogadni, ami vele történik.
Jolie ezt mondja a karakteréről: – Tetszett benne, hogy sztoikus, csak az érdekli, hogy véghezvigye, amit kell, és közben nem mutat érzelmeket. De nem akarom, hogy a filmet túl komolyan vegyük, mert szórakoztató filmnek készült. Mindenesetre érdekesnek tartom azt az  elképzelést, hogy egy embert amiatt ölnek meg, hogy azzal megmentsenek ezer másikat.
Bár a Wanted témája nyomasztónak tűnik, Bekmambetov a filmet átszőtte fanyar humorával. – Tetszik, hogy a film nem veszi magát túl komolyan – mondja Jolie. – Bolondosabb annál, és önmagán is tud nevetni. Nem tesz úgy, mintha nagyon menő lenne, viszont van benne valami európaiság és vagányság. Timur precíz, megfontolt rendező, és nagyon jó volt látni egy nagy, hollywoodi filmben, amihez annyi szokatlan értéket adott.
– Nincs fekete humorom, hanem a világ sötét – teszi hozzá a rendező. – A humor csak sötét környezetbe kerül. Amikor a dolgok rosszra fordulnak, az emberek a humorhoz menekülnek, így tudják túlélni és nem elveszíteni az eszüket. A rengeteg erőszak közepette a humor segíti a karaktereket – és a közönséget is.

Forgatás Prágában

Bár a film Chicagóban játszódik, Prágát választották fő forgatási helyszínül. A döntésnek több oka volt. Mivel a film készítésekor nagyon sok helyszínen forgattak az amerikai nagyvárosban, nem maradt elég hely. Emiatt túl sok belső helyszín felépítésére lett volna szükség, amire nem akartak költeni.
– Sok kihívással járt egy olyan filmet, mint a Wanted, Prágában forgatni és megteremteni Chicago egyes részleteit, mégis ez volt a legjobb forgatási hely, amit választhattunk. Bőségesen állt rendelkezésre helyszín, és külön előnyt jelentett Moszkva közelsége, ahol az effektek készültek. Egyszerre filmeztünk Prágában és készítettük az effekteket Moszkvában.
Bekmambetov korábban két évig dolgozott Prágában, ezért kitűnően ismerte a szóba jöhető helyszíneket a városban – ez is előnyt jelentett. A megteremtendő chicagói külső és belső terek stílusa posztindusztriális volt, sok acéllal, gerendákkal és egyszerű formákkal, amelyeket John Myhre látványtervezőnek és csapatának kellett egységgé gyúrnia.
– A Szövőszék elhelyezéséhez egy legalább három emelet magas térre volt szükségünk, de igyekeznünk kellett a lehető legtöbb belső jelenetet is ugyanebben a térben felvenni – mondja a helyszínekért felelős Michael Sharp. – Végül egy 1914-ben épült régi cukorgyárat használtunk, amely 1956-ban zárt be. Semleges építészeti stílusa miatt beleillett a film különböző részeibe, valamint elég tágas volt ahhoz, hogy öt különböző helyszínként használhattuk, köztük a Sors Szövőszékének csodálatos díszletéhez is. A gyár padlózatának minden darabját alulról megerősítettük, hogy az összesen két és fél tonnás berendezéseinkkel dolgozhassunk rajtuk.
 Chicago megteremtése a Belle Époque cukorgyárban számos kihívás elé állította a látványtervezőt. – Bekmambetov azt szerette volna, ha a film érezhetően amerikai, azonban az európai gondolkodásmód is hatással van rá, ami a prágai forgatásból következett. Sikerült a kettőt összegyúrni, és mindkét világból a legjobbat felhasználni; összevegyíteni a régit az újjal, ami az egész filmet átszövő téma is egyben.
 Mivel Bekmambetov gyorsan akart végezni a filmezéssel, hogy utána elbíbelődhessen az effektekkel, különösen fontos volt, hogy a vizuális effektekért felelős csapat állandó kapcsolatban legyen a stáb többi részével. – Sokat merítettünk John Myhre tehetségéből és munkájából, és arra törekedtünk, hogy az általa megalkotott dizájn domináljon a trükkökben – magyarázza Jon Farhat vizuális effekt producer.

A SZEREPLŐKRŐL

 JAMES McAVOY (Wesley Gibson) tizenhat éves korában játszotta első filmszerepét A szomszéd szoba (The Near Room) című filmben.
 Későbbi jelentősebb filmjei: Bollywood Queen, A fronton túl (Regeneration), Inside I’m Dancing (amelyért a Londoni Filmkritikusok Köre a Legjobb Brit Színésznek járó díjra jelölte), Bright Young Things, Wimbledon – Szerva itt, szerelem ott (Wimbledon), Narnia Krónikái – Az oroszlán, a boszorkány és a ruhásszekrény (The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe; amelyért a BAFTA közönségdíját, Orange Rising Star-díjat vehetett át, és a Londoni Filmkritikusok Köre a Legjobb Brit Mellékszereplőnek járó díjra jelölte), Az utolsó skót király (The Last King of Scotland; a legjobb mellékszereplőnek járó BAFTA-díj jelölés).
 Legutóbbi filmjei: Becoming Jane, Penelope, A nagy kvízválasztó (Starter For Ten), Vágy és vezeklés (Atonement; Golden Globe- és BAFTA-jelölés).
 Jelenleg készülő filmje a The Last Station című történelmi dráma.

 MORGAN FREEMAN (Sloan) a legjobb mellékszereplőnek járó Oscar-díjat vehette át a Millió dolláros bébi (Million Dollar Baby) című filmben nyújott alakításáért. Ezt megelőzően háromszor jelölték Oscar-díjra, kétszer a legjobb színész kategóriában A remény rabjai (The Shawshank Redemption) és a Miss Daisy sofőrje (Driving Miss Daisy), című filmekért, valamint egyszer a legjobb mellékszereplő kategóriában A hamis riport (Street Smart) című filmért. A Miss Daisy sofőrjéért Golden Globe-díjat kapott és a Berlini Filmfesztivál Ezüst Medve-díját is átvehette.
 További jelentős filmjei: Edison, Befejezetlen élet (An Unfinished Life), Batman: Kezdődik! (Batman Begins), A nagy zsozsó (The Big Bounce), A Minden6ó (Bruce Almighty), Lebegés (Levity), Álomcsapda (Dreamcatcher), A rettegés arénája (The Sum of All Fears), Tiszta ügy (High Crimes), A pók hálójában (Along Came a Spider), Amistad, Vízözön (Hard Rain), A gyűjtő (Kiss The Girls), Deep Impact, Láncreakció (Chain Reaction), Moll Flanders, Vírus (Outbreak), Hetedik (Seven), Egyedül a ringben (The Power of One), Nincs bocsánat (Unforgiven), Robin Hood: A tolvajok fejedelme (Robin Hood: Prince of Thieves), Hiúságok máglyája (The Bonfire of the Vanities), Átverés (Eyewitness), Bilincs (Brubaker), A nyakörv (Unleashed), Alvilági játékok (Lucky Number Slevin), Evan, a minden6ó (Evan Almighty), Hideg nyomon (Gone Baby Gone), Feast of Love, A pingvinek vándorlása (March of the Penguins), A bakancslista (The Bucket List).
 Legújabb filmjei A sötét lovag (The Dark Knight) című Batman-opusz és a The Code című bűnügyi dráma. 

ANGELINA JOLIE (Fox) Oscar-díjas és háromszoros Golden Globe-nyertes színésznő. Legutóbb a Beowulf – Legendák lovagja  (Beowulf; r.: Robert Zemeckis) és a Hatalmas szív (A Mighty Heart) című filmekben láthattuk. Utóbbiért több más elismerés mellett Golden Globe- és SAG-díjra jelölték.
 A legrangosabb filmes díjat az Oscart, az Észvesztő (Girl, Interrupted) című film egyik főszerepéért vehette át. A filmért Golden Globe-ot és SAG-díjat is kapott.
 Legújabb filmjei a Changeling című dráma és a Kung Fu Panda című számítógép-animációs film, melynek eredetijében az ő hangján szólal meg az egyik szereplő.
 Korábbi jelentős filmjei: Az ügynökség (The Good Shepherd), Mr. és Mrs. Smith (Mr. & Mrs. Smith), Nagy Sándor, a hódító (Alexander), Sky kapitány és a holnap világa  (Sky Captain and the World of Tomorrow), Cápamese (Shark Tale), Életeken át (Taking Lives), Lara Croft: Tomb Raider 2. – Az élet bölcsője (Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life), Lara Croft: Tomb Raider (Lara Croft: Tomb Raider), Határok nélkül (Beyond Borders), Eredendő bűn (Original Sin), Kifutó a semmibe (Gia; Golden Globe- és SAG-díj, Emmy-jelölés), Tolvajtempó (Gone in Sixty Seconds), A csontember (The Bone Collector), Szeress, ha tudsz! (Playing by Heart), George Wallace (George Wallace; Golden Globe-díj), Istent játszva (Playing God), Amazonok a Vadnyugaton (True Women), Kis tüzek (Foxfire), Adatrablók (Hackers).

A FILM KÉSZÍTŐIRŐL

 TIMUR BEKMAMBETOV (rendező) kazahsztáni származású író/rendező nevéhez fűződik az orosz filmgyártás történelmének legtöbb bevételt hozó filmje, a 2006-os Nappali őrség (Day Watch), amely a rendező 2004-es Éjszakai őrség (Night Watch) című thrillerének folytatása.
 Bekmambetov filmes karrierje 1992-ben kezdődött a Peshavar Waltz című díjnyertes háborús filmmel, melyet Gennagyij Kajumovval együtt írt és rendezett.

 MICHAEL BRANDT és DEREK HAAS (történet/forgatókönyvíró) nevéhez fűződik a 2003-as Halálosabb iramban (2 Fast 2 Furious) című blockbuster forgatókönyve.
 A szerzőpáros legutóbbi filmje a Börtönvonat Yumába (3:10 to Yuma).
 
 CHRIS MORGAN (forgatókönyvíró) első megfilmesített forgatókönyve a 2004-es Mobil (Cellular) című thriller. Ezután írta a Halálos iramban: Tokiói hajsza (The Fast and the Furious: Tokyo Drift) című akciófilm forgatókönyvét. Legújabb filmje a Fast and Furious, a sorozat negyedik része.
 
 MARK MILLAR (képregényei alapján) az elmúlt évek néhány igen sikeres angol nyelvű képregényének szerzője, és már hatodik éve a legnépszerűbb brit író az Egyesült Államokban.
 Jelenlegi munkái az Ultimates 2, az Ultimate Fantastic Four és a Marvel Civil War, amely a Marvel képregénykiadó tíz éve legsikeresebb sorozata.
 
 J.G. JONES (képregényei alapján) jelentős munkái: Shi, Black Widow, Marvel Boy, Wonder Woman: The Hiketeia.

 MARC PLATT (producer) független producer cége, a Marc Platt Productions, mozifilmekben, televízióban és színházban is érdekelt.
 Platt producerként jegyzi többek között a következő filmeket: Doktor Szöszi (Legally Blonde), Doktor Szöszi 2. (Legally Blonde 2: Red, White & Blonde), Honey (Honey), Josie és a vadmacskák (Josie and the Pussycats), A tökéletes pasi (The Perfect Man), Legújabb filmje a Rachel Getting Married.
 Platt Golden Globe-díjat vehetett át az Empire Falls című sorozatért.

 JIM LEMLEY (producer) jelenleg a 9 című animációs filmen dolgozik.
 Executive producerként jegyzi az Oscar-díjra jelölt Szkafander és pillangó (The Diving Bell and the Butterfly) című filmet.
 Korábbi filmjei: Maverick (Maverick), Halhatatlan kedves (Immortal Beloved), A rettenthetetlen (Braveheart), 187 (One Eight Seven), Anna Karenina (Anna Karenina), Visszavágó (Payback), Katonák voltunk (We Were Soldiers), Trisztán és Izolda (Tristan + Isolde), Éjszakai járat (Red Eye).
 
 JASON NETTER (producer) 1999-ben alapította meg a Kickstart Productionst. A cég jelenleg több mint harminc projekten dolgozik.
 Netter jelenleg a következő filmekben dolgozik producerként: The Red Star, Battle Chasers, Robotech, The Boys, Major Bummer, The Couriers.
 
 IAIN SMITH (producer) nevéhez fűződik a My Childhood című független film.  Saját produkciós céget alapított Jon Schorsteinnel és tévéreklámokat, dokumentumfilmeket, gyermekfilmeket és kis költségvetésű drámákat készítettek.
1987-ben megalapította az Applecross Productionst.
Egy évvel később csatlakozott David Puttnamhoz és Hugh Hudsonhoz, hogy elkészítsék a később Oscar-díjat nyert Tűzszekerek (Chariots of Fire) című filmet.
 További jelentős filmjei: 1492 – A Paradicsom meghódítása (1492: Conquest of Paradise), A gonosz csábítása (Mary Reilly), Az ötödik elem (The Fifth Element), Hét év Tibetben (Seven Years in Tibet), Briliáns csapda (Entrapment), Kémjátszma (Spy Game), Hideghegy (Cold Mountain), Nagy Sándor, a hódító (Alexander), A forrás (The Fountain), Az ember gyermeke (Children of Men).
2005-ben munkáját skót BAFTA-díjjal ismerték el.

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK