2025.01.20., hétfő - Fábián, SebestyénZalaegerszeg időjárása

Archivum

Trópusi vihar

2008. szeptember 09. kedd, 15:34
Címkék:

Trópusi viharBen Stiller, Jack Black és Robert Downey Jr. a Trópusi vihar (Tropic Thunder) című akcióvígjátékban egy készülő monumentális háborús film egoista főszereplőit alakítják. Amikor a film befejezését veszélyeztetni kezdik a túl nagyra nőtt költségek (és az elkényeztetett sztárok allűrjei), a rendező nem hajlandó abbahagyni a forgatást. Ehelyett filmje szereplőit Délkelet-Ázsia dzsungelébe viszi a „reálisabb” hatás elérése érdekében, ahol azonban valódi ellenséggel találják szembe magukat.

 

 

A DREAMWORKS PICTURES bemutatja

a RED HOUR produkciójában

BEN STILLER filmjét

Trópusi  vihar
- Tropic Thunder -

Executive producer
JUSTIN THEROUX

Producer
STUART CORNFELD
BEN STILLER
ERIC McLEOD

Történet
BEN STILLER
JUSTIN THEROUX

Forgatókönyv
JUSTIN THEROUX
BEN STILLER
ETAN COHEN

Rendezte
BEN STILLER

 

 TUGG SPEEDMAN  BEN STILLER
 JEFF PORTNOY  JACK BLACK
 KIRK LAZARUS ROBERT DOWNEY JR. 
   

 

 

 {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/1.jpg{/slimbox} {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/4.jpg{/slimbox} {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/5.jpg{/slimbox} {slimbox album="tropusi"}images/stories/programajanlo/film/tropusi/6.jpg{/slimbox}


FORGALMAZZA A UIP-DUNA FILM
www.uipduna.hu


Ben Stiller, Jack Black és Robert Downey Jr. a Trópusi vihar (Tropic Thunder) című akcióvígjátékban egy készülő monumentális háborús film egoista főszereplőit alakítják. Amikor a film befejezését veszélyeztetni kezdik a túl nagyra nőtt költségek (és az elkényeztetett sztárok allűrjei), a rendező nem hajlandó abbahagyni a forgatást. Ehelyett filmje szereplőit Délkelet-Ázsia dzsungelébe viszi a „reálisabb” hatás elérése érdekében, ahol azonban valódi ellenséggel találják szembe magukat.

A SZTÁROK

Tugg Speedman (Ben Stiller) elkényeztetett akcióhős, ám csillaga már kihunyófélben van. Sikeres posztapokaliptikus filmsorozata mára unalmassá szürkült, és miután az Oscar-gáláról is üres kézzel kell távoznia, utolsó reményeként tekint a Trópusi viharra, hátha ez a film segíti neki visszatérni a rivaldafénybe.
Jeff Portnoy (Jack Black) egy népszerű sorozat sztárja, amely leginkább az altesti humorra épülő filmek műfajába sorolható. A színész ebből a szerepből igyekszik kitörni és bebizonyítani a világnak, hogy nem csak a szellentéseivel tud nevettetni.
Kirk Lazarus (Robert Downey Jr.) ausztrál drámai színész, aki már öt Oscart tudhat magáénak, mégis állandóan az újabb kihívásokat keresi.
Alpa Chino (Brandon T. Jackson) többszörös platinalemezes hip-hop zenészből lett vállalkozó, és látszólag mindene megvan. Ő azonban színészi babérokra vágyik.
Kevin Sandusky (Jay Baruchel) pedig fiatal színész, aki egyszerűen csak örül neki, hogy van munkája.
A Trópusi viharban ezek az egoista primadonnák egy nagyszabású háborús film főszereplőit alakítják, akik tudtukon kívül valódi harcba keverednek.
– Első látásra a film főszereplői nagyon különböző emberek – mondja Stuart Cornfeld producer. – Legbelül azonban mindannyian arra vágynak, hogy a karrierjüket más irányba tereljék, kipróbáljanak valami újat, és azt remélik, hogy ez a háborús film jelenti majd ehhez az ugródeszkát. Az a gond, hogy mindannyian, talán Kevin Sanduskyt kivéve – aki tényleg keményen dolgozott, hogy a filmben jól teljesítsen – annyira el vannak foglalva saját magukkal, hogy emiatt soha nem fogják elérni a céljaikat.
Amikor a stúdió vezetője azzal kezd fenyegetőzni, hogy kihátrál a produkció mögül, Damien Cockburn (Steve Coogan) brit rendező nem hajlandó megszakítani a forgatást, inkább elviszi a mit sem sejtő színészeket Délkelet-Ázsia sűrű dzsungelébe, hogy a filmet „gerillastílusban” forgassa le. Ott már nem állnak rendelkezésre asszisztensek, segédek vagy akár mobiltelefonok, és a szereplők nemsokára nagyon is valódi és veszélyes drogkereskedőkkel kerülnek összetűzésbe. A bűnözők a színészeket az amerikai DEA (Drogellenes Ügynökség) ügynökeinek vélik, egy rendőri szerv munkatársainak, melynek feladata a kábítószerrel kapcsolatos szervezett bűnözés elleni küzdelem.
A filmbéli filmben Tugg Speedman (Stiller) John „Four Leaf” Taybacket alakítja, egy bátor, valódi háborús hőst, akinek a vietnami háborúról írt visszaemlékezése szolgáltatja az alapot a filmhez.
– Speedman minden idők legjobban fizetett, legsikeresebb akcióhőse volt – mondja a karakterről az azt alakító Stiller, aki a film egyik forgatókönyvírója, rendezője és producere. – Teljesen el van kényeztetve, és elszállt magától. Éppen néhány kudarc áll a háta mögött, többek közt egy hiábavaló kísérlet az Oscar elnyerésére. Előző filmjében egy farmon besegítő szellemi fogyatékos állatgondozót alakított, aki beszélni tud az állatokkal. A produkcióhoz nagy reményeket fűzött, de terve teljesen balul sült el, és a mű minden idők egyik legrosszabbul fogadott alkotása lett. Ekkor már az akciófilmjei sem teljesítenek valami jól, úgyhogy tényleg holtponthoz érkezett. Nagyon nagy szüksége lenne arra, hogy ez a háborús film sikeres legyen.
Jeff Portnoy, a kicsit gusztustalan filmek királyának szerepére a filmkészítők mindig is Jack Blacket szánták.
– Portnoy az ilyen filmekre építette a karrierjét – mondja Black. – Én is megfordultam már ebben a műfajban, de Portnoy munkássága minden tekintetben Jack Blacké felett áll.
Bár Portnoyt nyers humora a nemzetközi sztárok közé emelte, magyarázza Black, a színész szeretné, ha komoly művésznek tartanák.
Amikor Portnoy és a többi színész elkeverednek a dzsungelben, még valamit megtudunk róla: komoly drogproblémával küzd.
Black egyik legemlékezetesebb pillanata az ellenség táboránál játszódó jelenet, amelyben Tugg Speedman megmentésére siet. Portnoy a táborba egy vízi bivaly hátán, félmeztelenül és megkötözve érkezik.
– Csak alsónadrág volt rajtam, amikor a vízi bivaly hátára kötöztek, és azon aggódtam, vajon milyen érzés lesz a vízi bivaly szőre a meztelen hasamnak és a mellkasomnak – emlékszik vissza a színész. – Vajon érdes lesz? Lehet, hogy allergiás reakciót fog kiváltani? De az igazság az, hogy nagyon puha volt, olyan, akár egy drága tigrisbőr szőnyeg, amilyet a kandalló elé terítve lehet látni néhány filmben. A bivalytehén azonban nem igazán örült annak, hogy én a hátán vagyok. Néhányszor megcsapkodott a farkával, aztán hátranézett, és a szeméből azt olvastam ki: „Most ledobom a segged!”
Kirk Lazarus ausztrál színész mindig mindent megtesz annak érdekében, hogy azonosulni tudjon karakterével – ebben az esetben ez azt jelenti, hogy műtétileg festeti sötétre a bőrét az afroamerikai őrmester, Lincoln Osiris karaktere kedvéért.
– Az Oscar-díjas Kirk Lazarus magáénak érzi Lincoln Osiris karakterét, aki történetesen fekete – mondja Cornfeld. – Úgy tekint a szerepre, mint eddigi legnagyobb színészi kihívására. A stúdió persze nem fogja fel, mennyire abszurd ez az egész, csak örülnek a lehetőségnek, hogy vele dolgozhatnak. Amikor Lazarus megjelenik a forgatáson, ő tényleg Lincoln Osiris, és az egész film alatt egyetlen percre sem hajlandó kilépni a szerepéből.


A FILM KÉSZÍTÉSÉRŐL

A DreamWorks és a Red Hour Films, Stiller és Cornfeld produkciós cége hívták meg Eric McLeod producert a produkcióba, aki korábban executive producerként dolgozott A Karib-tenger kalózai 2. – Holtak kincse és a A Karib-tenger kalózai – A világ végén című filmekben. A csapat tudta, hogy McLeod képes lesz megfelelni a külső helyszíneken történő forgatással járó kihívásoknak. – Ez a film a helyszínek méretét tekintve nagyobb, mint bármelyik, amelyen eddig dolgoztam – mondja Cornfeld. – Ericnek volt már ilyen tapasztalata, felkészült az egzotikus helyszíneken történő forgatásra, a helyi kormányzattal való együttműködésre. Ahhoz is ért, hogyan kell nagyméretű díszleteket építeni és robbantani anélkül, hogy a környezetet károsítanák. Kulcsszerepet töltött be a produkció logisztikájának kidolgozásában.
Miután helyére került a forgatókönyv és összeállt a produkciós stáb, a filmkészítők felkérték Marlene Stewart jelmeztervezőt (JFK – A nyitott dosszié, True Lies – Két tűz között) a hiteles vietnami háború korabeli katonai ruházat elkészítésére, valamint a hip-hop zenész Alpa Chino ruhatárának megtervezésére. Stiller és Cornfeld John Toll díjnyertes operatőrt (A rettenthetetlen, Az őrület határán) és Jeff Mann látványtervezőt (Transformers) is meghívták a produkcióba, hogy segítsenek elképzeléseiket vászonra ültetni.
– Először úgy volt, hogy Dél-Kaliforniában fogjuk forgatni a Vietnamban és Myanmarban játszódó jeleneteket – mondja McLeod. – De mind egyetértettünk abban, hogy valamilyen különleges, buja és a megszokottól eltérő környezetre van szükség, és pont ezt nyújtotta Kauai.
Hawaii 50 kilométer széles, Kauai nevű szigetén sok híres mozifilmet forgattak már, többek között a Szerelem és háború című drámát és Steven Spielberg Jurassic Parkját. Kauai dzsungelei, folyói, sziklaszirtjei és vízesései nagyszerűen helyettesítették a Trópusi vihar délkelet-ázsiai helyszíneit. A forgatási napok számát, a helyszínek nagyságát és a stáb méretét tekintve a Trópusi vihar a legnagyobb produkció, amelynek a sziget valaha otthont adott.
A külső jeleneteket Kauai északi és keleti oldalán forgatták, majd a produkció visszautazott Los Angelesbe, ahol a Los Angeles-i jeleneteket, valamint a belső felvételeket készítették el, javarészt a Universal legendás 12-es stúdiójában, a kaliforniai Universal Cityben (ahol egyébként a Jurassic Park belső jeleneteit is forgatták).
Stiller az első forgatási napra időzítette a filmbéli háborús film egyik nagyszabású csatajelenetét. A képsorok az Apokalipszis most és A Ryan közlegény megmentése című filmek emlékezetes jeleneteit elevenítik fel, és ekkor látjuk először a filmbéli film hőseit.
– Rengeteg esővel és sárral kellett megküzdenünk – mondja Black nevetve a forgatásról, amely többek között a világ legcsapadékosabb helyén, a Waialeale-hegyen zajlott. – De a helyszínek gyönyörűek voltak. Amikor megérkeztünk a forgatásra, éreztük, hogy ez nem tipikus vígjáték és nem is tipikus akciófilm lesz. Szerintem a nézők meg fogják érteni, miért választotta Ben ezeket a helyszíneket.
– Éppen a táborhoz megfelelő helyet kerestünk, amikor Ben és Jeff Mann egyszer csak megszólaltak: „Mit szóltok ahhoz ott lenn?” – emlékszik vissza McLeod. – Azzal a stáb lemászott egy sziklán, és találtunk két 1930-as években épült vízerőművet.
– Mivel az emberi kéz már megváltoztatta a környezetet és a terület egy részét felásták, rendelkezésünkre állt egy út a ki- és bejáráshoz – veszi át a szót Mann. – A növényzetet bizonyos részeken eltávolítottuk, hogy a díszlethez helyet teremtsünk, de óvatosak voltunk, hogy ne borítsuk fel a környezet vizuális egyensúlyát.
A filmkészítők Oahuról és Los Angelesből hozattak építőmunkásokat, hogy kiszélesítsék az utat a teherautók, utánfutók és a többszáz tagú technikai stáb által használt felszerelések számára. Ezután építették meg a díszleteket, többek között a táborba vezető harminc méter hosszú fahidat. A hídnak fontos szerep jut a film végén, ezért Mann és csapata egy statikus segítségét is igénybe vette a megtervezésekor. – Az egész valamivel több, mint három hónapig tartott – mondja Stiller. – A híd a kedvencem, mert egy rajz alapján készült, nagyon fontos a történet szempontjából, és Mann tökéletesen megvalósította.
– Amikor először kimentünk próbálni, megállapítottam, hogy hosszú az autóút odáig, mégis megérte a hely különleges hangulata miatt – emlékszik vissza Downey. – Bár nehéz volt térdig érő sárban és zuhogó esőben forgatni, szerencsésnek éreztük magunkat, mert minden forgatási napot élveztünk. Azt gondolná az ember, hogy az ilyen helyzetekben és helyszíneken pokoli kellemetlen dolgozni, de ez nagyon kellemes purgatóriumnak bizonyult számomra az ott töltött egy-két hónap során.
Az egyik szereplőnek még ennyi panasza sem volt a hawaii forgatással kapcsolatban. A filmkészítők Berthát, a vízi bivalyt, akit Black karaktere megül, Texasban találták és egy speciális repülővel szállították Kauaira. A forgatás a felénél járt, amikor kiderült, hogy Bertha meglepetést tartogatott a stáb számára. – Egyik nap felhívott a gondozója és azt mondta: „Ja, egyébként Bertha nem tud dolgozni, mert ma reggel a karámhoz érve észrevettük, hogy megellett” – emlékszik vissza McLeod. – Nem tudtuk, hogy vemhes. Senki sem tudta. De a kisborjú születése mindenkire jó hatással volt.
Jack Black tiszteletére az idomár Little Jacknek nevezte el Bertha borját.

HITELES CSATAJELENETEK FORGATÁSA

– A Trópusi vihar nagyszabású csatajelenettel kezdődik, amelyben mindenfelé katonák szaladgálnak, helikopterek köröznek és gomolyog a füst, pont olyan életszerűen, mint a vietnami háborús filmekben – mondja a látványtervező.
Stiller és a forgatókönyvíró Justin Theroux ismerősen mozog a vígjátékok világában, az akciójelenetek azonban új kihívást jelentettek a számukra, ezért segítségül hívták Dale Dye katonai szakértőt, hogy a csatajelenetek és a zsargon hitelesek legyenek. Dye és cége, a Warriors Inc., korábban több tucat mozi- és tévéfilmben dolgozott, többek között Az elit alakulatban és a Ryan közlegény megmentésében, és Stiller szerint nekik köszönhető a film első részének erőssége és hitelessége. Annak érdekében, hogy ez a produkció további részére is igaz legyen, a Warrior Inc. két tanácsadója, Mark Ebenhoch és Mike Stokey jelen voltak a vietnami csatajelenetek forgatásainak első pár hetében.
 – Komoly fegyverekkel gyakorlatoztunk – mondja Black –, és valahogyan nekem jutott a legnehezebb, egy M60-as géppuska. „Malacnak” becézik. Mindenki azt mondta, milyen természetesen áll a kezemben a fegyver, én meg arra gondoltam elborzadva, hogy milyen hatékony gyilkoló gép válna belőlem.
Michael Meinardus speciális effektus koordinátor és csapata alkotta meg az olyan trükköket, mint a lövedékek becsapódása, a tűz és a füst, a rakétarobbanások és a napalmbomba. Ez utóbbi robbanáshoz több mint 4000 liternyi benzin-dízelolaj keveréket repítettek a levegőbe. Egy gombnyomásra 11 kamera vette fel az irányított robbanást, amely egy 100 méter magasra lövellő gombafelhőt eredményezett. Az egész detonáció 12 különálló robbanásból állt, melyek 1,25 másodperc alatt mentek végbe.
Végezetül McLedod ezt mondja: – Ben mindent a lehető legjobban szeretett volna csinálni, és ő volt az egyik legkeményebben dolgozó résztvevője a produkciónak. Azt akarta, hogy mindenki megértse, ez nem csak vígjáték, hanem akciófilm is egyben. A nézők látni fogják, hogy még a legapróbb részletek is nagy fontosságot nyernek a filmben.

A SZEREPLŐKRŐL

 BEN STILLER (Tugg Speedman) sokoldalú színész, rendező, producer és író. Legutóbb az Agyő, nagy Ő! (The Heartbreak Kid) című vígjátékban és az Éjszaka a múzeumban (A Night at the Museum) című akcióvígjátékban láthattuk.
Az elmúlt évtized alatt Stiller rendezőként, színészként és producerként számos filmen dolgozott. Első rendezése a Nyakunkon az élet (Reality Bites). További filmjei: A kábelbarát (The Cable Guy), Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Gyagyás család (Flirting With Disaster), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), Keresd a nőt! (There's Something About Mary), Kidobós: Sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story), Starsky és Hutch (Starsky and Hutch), Madagaszkár (Madagascar), Permanent Midnight, Egy erkölcstelen mese (Your Friends and Neighbors), Nehézfiúk (Heavy Weights).
Stiller Emmy-díjat vehetett át a The Ben Stiller Show című, 12 részes tévésorozat megírásáért.
 
 JACK BLACK (Jeff Portnoy) sok mozifilmben játszott már, de a szerep, amellyel egy csapásra belopta magát a közönség szívébe, John Cusack szarkasztikus lemezbolti alkalmazottja volt Stephen Frears Pop, csajok, satöbbi (High Fidelity) című, 2000-ben készült vígjátékában.
 Későbbi jelentősebb filmjei: Rocksuli (School of Rock; a legjobb színésznek járó Golden Globe-jelölés), Irigy kutya (Envy), Cápamese (Shark Tale), A nagyon nagy ő (Shallow Hal), Narancsvidék (Orange County), Nő a baj (Saving Silverman), Az élet kalandja (Jesus’ Son), King Kong, Nacho Libre, Be Kind Rewind, Kung Fu Panda.
Legutóbb a Holiday (The Holiday) című romantikus vígjátékban láthattuk.

 

ROBERT DOWNEY JR. (Kirk Lazarus) alakítását az 1992-es Chaplin (Chaplin) című film főszerepében a legjobb színésznek járó Oscar-díj jelöléssel és BAFTA-díjjal ismerték el.
 Későbbi jelentősebb filmjei: Charlie Bartlett (Charlie Bartlett), A Zodiákus (Zodiac), Kamera által homályosan (A Scanner Darkly), A szépség és a szőr – Diane Arbus képzeletbeli portréja (Fur), Good Night and Good Luck, Durr, durr és csók (Kiss Kiss, Bang Bang), Éneklő detektív (The Singing Detective), Gothika (Gothika).
Jelenleg A vasember (Iron Man) és A hihetetlen Hulk (The Incredible Hulk) című filmjeit játsszák a mozik.
A tévénézőknek az Ally McBeal (Ally McBeal) című sorozatból lehet ismerős, amelyben Larry Paul ügyvédet alakítja. A szerepért Golden Globe- és SAG-díjat vehetett át, és jelölték Emmy-díjra is.


A FILM KÉSZÍTŐIRŐL

BEN STILLER (rendező / forgatókönyv / történet / producer) életrajzát lásd a szereplőknél.

JUSTIN THEROUX (forgatókönyv / történet / executive producer) elismert film- és színpadi színész. David Lynch A sötétség útja – Mulholland Drive (Mulholland Dr.) című filmjében nyújtott felejthetetlen alakításával hívta fel magára a szakma figyelmét. Legutóbb az Inland Empire című filmben dolgozott együtt ismét a rendezővel.
Theroux a közelmúltban készült filmjei: Broken English, The Ten.
Korábbi jelentősebb filmjei: Amerikai pszicho (American Psycho), Én lőttem le Andy Warholt (I Shot Andy Warhol), Rabiga előtt /Lepattanó/ (The Baxter), Strangers with Candy, Charlie angyalai: Teljes gázzal (Charlie’s Angels: Full Throttle), Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Barátságpróba (The Broken Hearts Club), Romy és Michelle – Szőkébe nem üt a mennykő (Romy and Michele’s High School Reunion).
A tévénézőknek a Sírhant Művek (Six Feet Under) című sorozatból lehet ismerős.
Theroux első rendezése a 2007-es Dedication, melyet a Sundance Filmfesztiválon mutattak be.

ETAN COHEN (forgatókönyv) a legsikeresebb filmvígjáték írók egyike, aki olyan rendezőkkel és sztárokkal dolgozott, mint Jay Roach, Mike Judge, Ben Stiller és Will Ferrell.
 Tizenkilenc éves korában kezdett dolgozni a Beavis és Butthead (Beavis and Butthead) című sorozatban. Jiddis nyelvből szerzett diplomát a Harvardon, majd Los Angelesbe költözött, ahol a Disney Television Animationnek kezdett dolgozni.
 Későbbi munkái: It’s Like, You Know, A hegyek ura (King of the Hill; Annie-díj a Ceci N’est Pas Une King of the Hill című epizódért).
Legutóbbi munkája a 2007-es My Wife is Retarded című rövidfilm, melyben íróként és rendezőként dolgozott. A filmet a tavalyi HBO-Aspen Filmfesztiválon mutatták be az Egyesült Államokban, ahol a legjobb rövidfilm kategóriában kapott díjat.

 STUART CORNFELD (producer) Ben Stiller partnere a Red Hour Films nevű produkciós cégben. Filmjeik: Zoolander, a trendkívüli (Zoolander), Starsky és Hutch (Starsky & Hutch), Kidobós: Sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story), Tenacious D, avagy a kerek rockerek (Tenacious D in the Pick of Destiny), Jégi dicsőségünk (Blades of Glory), The Ruins.
 Korábbi filmjei: Az elefántember (The Elephant Man), Családi vakáció (National Lampoon’s European Vacation), A légy (The Fly), Lángra lobbant szerelem (Wilder Napalm), Kafka (Kafka), Mimic – A júdás faj (Mimic).

 ERIC McLEOD (producer) legutóbb A Karib-tenger kalózai 2. – Holtak kincse (Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest) és A Karib-tenger kalózai – A világ végén (Pirates of the Caribbean: At World’s End) című filmekben dolgozott executive producerként.
 Korábbi filmjei: Mr. és Mrs. Smith (Mr. & Mrs. Smith), Hazárd megye lordjai (The Dukes of Hazzard), A Macska – Le a kalappal! (The Cat in the Hat), Showtime – Végtelen és képtelen (Showtime), Szőr Austin Powers: Őfelsége titkolt ügynöke (Austin Powers: International Man of Mystery), Austin Powers – Aranyszerszám (Austin Powers in Goldmember), A sejt (The Cell), KicsiKÉM – Sir Austin Powers 2. (Austin Powers: The Spy Who Shagged Me), Féktelen Minnesota (Feeling Minnesota), Tegnap és ma (Now and Then), Corrina, Corrina, Néha a csajok is úgy vannak vele (Even Cowgirls Get the Blues), Gyújtóhatás (Live Wire), A közellenség (Enemy of the State), Amikor a farok csóválja... (Wag the Dog), Cry-Baby, A gyógyszertári cowboy (Drugstore Cowboy), 8 másodperc (8 Seconds).

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK