Archivum
Testcsere
A Universal Pictures és a Relativity Media bemutatja
a Big Kid Pictures és az Original Film produkciójában
David Dobkin filmjét
TESTCSERE
Executive producerek
Joe Caracciolo, Jr., Ori Marmur,
Jeff Kleeman, Jonathon Komack Martin
Producer
Neal H. Moritz
Forgatókönyvírók
Jon Lucas & Scott Moore
Rendező
David Dobkin
MITCH...........................................RYAN REYNOLDS
DAVE............................................JASON BATEMAN
JAMIE..................................................LESLIE MANN
SABRINA...........................................OLIVIA WILDE
MITCH APJA........................................ALAN ARKIN
Forgalmazza a UIP-Duna Film
www.uipduna.hu
{slimbox album="testcsere"}images/stories/programajanlo/film/2011/testcsere/1.jpg{/slimbox} {slimbox album="testcsere"}images/stories/programajanlo/film/2011/testcsere/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="testcsere"}images/stories/programajanlo/film/2011/testcsere/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="testcsere"}images/stories/programajanlo/film/2011/testcsere/4.jpg{/slimbox}
Mitch (Ryan Reynolds) és Dave (Jason Bateman) gyerekkorukban elválaszthatatlan jó barátok voltak, de ahogy teltek az évek, lassan eltávolodtak egymástól. Dave agyondolgozza magát menő ügyvédként, felesége és három gyereke van, Mitch viszont megmaradt örök kamasznak, folyton csajozik, kamu munkája van, és még soha semmiért nem vállalt felelősséget az életben. Mitch felnéz Dave-re, mert látszólag megvan mindene: szép felesége, Jamie (Leslie Mann), gyerekei, akik imádják, és jól fizető állása egy tekintélyes ügyvédi irodában. Dave viszont Mitch stresszmentes életét irigyli, ahol soha semminek nincsen következménye.
Egyik este jól berúgnak, s másnap Mitch és Dave egymás testében ébred, utána pedig elszabadul a pokol. Hiába szabadultak meg ugyanis a megszokott problémáktól, rá kell jönniük, hogy a másik élete korántsem olyan habostorta, ahogyan gondolták. Tovább bonyolítja a helyzetet Dave szexi ügyvédtársa, Sabrina (Olivia Wilde), illetve Mitch hosszú idő után hirtelen felbukkanó apja (az Oscar®-díjas Alan Arkin alakítja). Mitch és Dave az idő szorításában megpróbálja elkerülni a végső összeomlást, és mindent megtesz azért, hogy visszaszerezze saját életét.
Az a bizonyos zöldebb fű
David Dobkin rendező/producer számára remek vígjátéki helyzetet jelentett az a felállás, amelyben két jó barát arra vágyik, hogy gyökeres fordulatot vegyen az élete. Amikor olvasni kezdte Jon Lucas és Scott Moore forgatókönyvét – ők jegyzik az erősen korhatáros kasszasikert, a Másnaposokat (The Hangover) is –, gyorsan ráharapott a sztorira.
„Mindig vígjátéki ötleteket és forgatókönyveket keresek, de olyanokat, amelyek valamit meg is mozdítanak a nézőben – mondja Dobkin. – Filmesként az ember azt csinálja, hogy fog egy nagyon személyes sziturációt, a feje tetejére állítja, és próbál valamit mondani vele kapcsolatban. Ez a történet kitűnő alkalom arra, hogy beleképzeljük magunkat valakinek a helyébe, és megpróbáljuk megérteni, miért úgy cselekszik, ahogy.”
Dobkin annak különösen örült, hogy miközben Lucas és Moore forgatókönyve brutális poénokkal lendíti előre a cselekményt, egy pillanatra sem tűnnek el a történetből az őszinte érzelmek, amelyek magukkal ragadják a közönséget. „A forgatókönyv nagyon intelligensre sikeredett, és külön köszönet jár a fiúknak azért, hogy bepillantást engednek a férfiak világába, elárulva, mit gondolunk titkon a szerelemről és a szexről.”
„Hihetetlenül kifinomult a forgatókönyv szerkezete, és az egyik legviccesebb, amit valaha is olvastam – folytatja Dobkin. – Elsőre laza kis nyári vígjátéknak tűnik, aztán amikor beérünk a sűrűjébe, csodálkozhatunk, milyen sok ötlet és magvas gondolat van benne. Mivel először izgatottan végigrohan az ember a szövegen, a részletek gazdagságára csak akkor derül fény, amikor elkezded elemezni. Sok munkát öltek a srácok ebbe a forgatókönyvbe, és nem voltak restek többször is átcsiszolni.”
Kivel cserélnél? A szereplőválogatás
Olyan kiváló főszereplőkre volt szükség, akik nagyjából a filmidő felében hitelesen képesek eljátszani egymás karakterét, és ugyanúgy otthon vannak a hanyattesős-tortadobálós típusú komédiák világában, mint az őszinte érzelmeket közvetítő drámák területén. Egyértelmű volt, hogy a két jó barátot, Ryan Reynoldst és Jason Batemant kell szerződtetni, akik legutóbb 2006-ban játszottak együtt a Füstölgő ászokban (Smokin’ Aces).
Mitch hihetetlenül élvezi, hogy az égvilágon semmiért nem felelős, és igazi alfahím, aki ugyanolyan kéjes vigyort produkál a nőket fűzve, mint amikor letüdőzi az osztályon felüli afrikai vadkender füstjét – ami egyébként minden délután előfordul vele. Mitch számára az élet egyetlen nagy buli, de azért célja neki is van: szeretné beindítani színészi karrierjét Atlantában. „Mitch legfontosabb tulajdonsága, hogy teljesen kiszámíthatatlan, hebehurgya alak – magyarázza Dobkin. – Úgy rongyol át az életén, hogy nem érdekli, tetteinek és kijelentéseinek milyen következményei lehetnek.”
Mitch szerepét kezdettől Ryan Reynoldsnak szánták. „Teljesen playboy külsejű a srác, azaz ha ránézel, nem az jut eszedbe róla először, hogy reggelente biztos korán fölkel, hogy szalámis szendvicset csomagolhasson a gyerekeinek tízóraira – folytatja a rendező. – Olyan pasi, aki tudja, hogy odáig vannak tőle a nők. De amikor színészeket kerestünk Mitch és Dave szerepére, tudtuk, hogy jön majd a második félidő, amikor megfordul a felállás. Tisztában voltam vele, Ryan azt is el tudja játszani, hogy bizonytalan önmagában, és egyik lábáról a másikra áll egy nő előtt.”
„Nem is tudom, mikor röhögtem utoljára akkorát, mint a forgatókönyv elolvasásakor – mondja Reynolds. – Nagyon tetszett, hogy a rendszerint családi vígjátékként tálalt témát ezúttal sikerült brutálisan korhatárosra hangszerelni. Minden poén övön alul talál célba, és nincsenek tabuk. Az ehhez hasonló filmek általában sztereotip karaktereket vonultatnak fel, de itt az összes figura hús-vér, lélegző lény.”
„Mitchnek kimaradt az a fontos momentum az életéből, amikor az ember pár évvel érettségi után odaáll a tükör elé, és megbeszéli magával, mi szeretne lenni, ha nagy lesz – folytatja a színész. – Nincs életcélja, de nagyon gondosan felépítette a maga kis világát: leendő sikeres színész, aki a nagy kiugrásra vár. Addig is bogyókat szed, füvezik, ő a nagyvárosi titkos nindzsa, mindig egy lépéssel ellenfelei előtt jár. Más ettől egy idő után bekattanna, de Mitch lubickol ebben a szerepben. Lelkesedése másra is átragad, ő a társaság lelke, és épp emiatt képtelen megváltozni.”
Dave Mitch szöges ellentéte, róla lehetne mintázni a tökéletes családapa szobrát. Óvodában megismert szerelmét, Jamie-t vette el feleségül, három gyönyörű gyermeke és irigylésre méltó háza van, ráadásul egy hajszál választja el attól, hogy betársuljon Atlanta egyik legtekintélyesebb ügyvédi irodájába. A színészt nem kellett sokáig keresni a szerepre, Jason Bateman maga jelezte, hogy szeretné eljátszani.
Dobkinnak rutinos komikusra volt szüksége, aki ugyanakkor tapasztalt drámai színész is. Lehetőséget akart adni Batemannek arra, hogy a második félidőben igazi „ereszd-el-a-hajamat” típusú alakítást nyújthasson. „Azt akartam, hogy Jason valódi szemétparaszt legyen a Mitch karaktere számára sokkolóan idilli családi környezetben – magyarázza Dobkin. – Úgy söpör át a bájos kis család életén, mint a hurrikán, és olyan dolgokat tesz meg mond, amiket soha nem várnánk egy szülőtől.”
„Leginkább az tetszett a forgatókönyvben, hogy tényleg hajmeresztőek a poénok, de egyik sem erőltetett – magyarázza Bateman. – Soha nem káromkodunk fölöslegesen. Jon és Scott pontosan megragadta, mekkora traumát jelenthet bárki számára, ha egy időre a legjobb barátja életét kell élnie. A feladat igazi álomszerep egy színész számára, hiszen egy mintapolgárt és egy igazi suttyót kell megformálni.”
„Dave irigyli Mitch-et, amiért bármikor azt csinál, amit csak akar – folytatja a színész. – A húszas éveiben azon dolgozott, hogy elismert ügyvéd legyen, aztán harmincasként ki akarta érdemelni, hogy betársulhasson egy jó nevű irodába, szóval kimaradt neki a rengeteg bulizás meg kavarás. Hiszen ha valaki nem a karrierjére koncentrál ebben az életkorban, a szex meg a drog meg a rakenroll tölti ki az életét. Dave nem akar újra huszonéves lenni, mégis úgy érzi, valahol elszúrta, lecsúszott egy csomó mindenről. De igazából még csak nem is búslakodik emiatt, csak tele van a hócipője az egésszel.”
Dave családját menedzselni – azaz megküzdeni a kétéves ikrekkel és az ötéves kislánnyal, Carával – nem tűnik egyszerű feladatnak, de a feleség, Jamie a helyzet magaslatán áll. Jamie-vel és Dave-vel akkor találkozunk, amikor kiegyensúlyozott kapcsolatukról tévesen úgy gondolják, hogy fárasztó és unalmas. Dobkin és Moritz Leslie Mannt kérték fel Jamie szerepére, aki A 40 éves szűzben (The 40-Year-Old Virgin) és a Felkoppintva (Knocked Up) című vígjátékban bebizonyította, hogy a halálos poénokat ugyanolyan átütő erővel képes szállítani, mint az őszinte könnyeket.
„Gyilkos a humora, de sebezhető is tud lenni – magyarázza Dobkin. – A Ki nevet a végén?-ben lenyűgöző volt. A legtöbb színész vagy drámai, vagy komikus alkat, ő azonban természetes módon ötvözi a kettőt.”
Mann szerint nem Dave az egyetlen frusztrált fél a házasságukban. „Jamie úgy érzi, Dave érzelmileg eltávolodott tőle. A film kezdetén éppen azon agyalnak, hogyan tehetnék rendbe az életüket. Miután lezajlott a testcsere, egyre többet tudnak meg egymásról, és ez segíti őket abban, hogy megtalálják a boldogságot.”
Míg Dave Jamie-vel van elfoglalva, Mitch le sem veszi a szemét barátja szexi ügyvédtársáról, Sabrináról, akit Olivia Wilde alakít. A színésznő, aki a nyár nagy sikerében, a Cowboyok és űrlényekben (Cowboys & Aliens) játszik Harrison Ford és Daniel Craig oldalán, azonnal beleszeretett a karakterbe. „Sabrina intelligens, humoros, ellenállhatatlanul szexi, és folyamatosan arra emlékezteti Dave-et, milyen örömökben lehetne része, ha nem lenne házas – magyarázza Dobkin. – Olivia pontosan ilyen karakter, de meglepő módon sokkal érettebb nő, mint 26 éve alapján gondolnánk. Ez azért volt fontos a film számára, mert Sabrina egy kicsit titokzatos is, és ennek jelentősége lesz a cselekmény során.”
„A forgatókönyvben az ragadott meg, hogy észbontóan vicces, ugyanakkor a maga módján könyörtelen és botrányos is – mondja a színésznő. – A történet pozitív üzenetet hordoz a családról és lelki békénk megtalálásáról, de mindezt alattomos kis maflások és gyomrosok révén közvetíti. Nagyon örültem, hogy a sztori nőalakjai is kivédhetetlen poénokkal támadnak, ez ritka dolog a vígjátékokban.”
„Sokat vitatkoztam Daviddel, kicsoda valójában ez a Sabrina, mert nem egysíkú figura, az biztos – folytatja a színésznő. – Látszólag ambiciózus és okos ügyvéd, aki sokra akarja vinni a szakmában, de a felszín alatt egy kis vadállat lapul. Bele van zúgva Dave-be, akit egészen addig nem tud leteperni, amíg a testcsere be nem következik.”
Bár Mitch irtózik minden felelősségtől, egyetlen fontos embert nem tud elhessegetni magától: tulajdon apját, akit az Oscar®-díjas Alan Arkin játszik. Mitch apja képtelen felfogni, fia miért nem tud felnőni, Dobkin pedig igazán fajsúlyos színészt akart felkérni erre a szerepre, aki megérteti a nézőkkel, hol siklott félre a hős élete. „Megkeseredett ember, de azért lehet szeretni – jellemzi az általa megformált karaktert Arkin. – Haragszik a fiára, mert évek óta tehetetlenül figyeli, ahogy elcseszi az életét, és nem érti, mi lehet ennek az az oka.”
Csere után – egymást játszva
A forgatás egy atlantai stúdióban kezdődött, amelyet Mitch lakásának rendeztek be. Az igazi „legénybarlangot”, ahogyan Reynolds nevezi, vízipipákkal és kardokkal zsúfolták tele. Itt ébred fel Mitch és Dave, és veszi észre, hogy testet cseréltek.
„Ryan és Jason alkata között nincs drasztikus fizikai eltérés, a karakterük gyökeresen eltérő megformálásával azonban tökéletesen érzékeltetik a cserét – mondja Dobkin. – Mivel két nagyon különböző figura áll a nézők előtt, a csere után könnyű követni, melyikükkel mi történik, és élvezetes a komédia.”
A forgatáson a legnagyobb kihívást az jelentette a színészek és a stáb számára, nehogy röhögésben törjenek ki. „Jason elképesztő, alig tudtam komoly képpel kibírni a jeleneteket – mondja Reynolds. – Rengeteg felvételt elrontottam, mert úgy ontotta a poénokat, hogy képtelen voltam a saját szerepemre koncentrálni.”
Dobkin és Moritz elégedetten kosntatálta, hogy Reynolds és Bateman haveri kapcsolata a kamerák előtt is ugyanolyan nyilvánvaló, mint civilben, és ez a többi színész játékára is kihat. „Ryan és Jason tényleg félszavakból megérti egymást, mintha egész életükben kizárólag együtt filmeztek volna – mondja Wilde. – Ezt mindannyian nagyon élveztük, csak folyton röhögő görcsöt kaptunk, amikor poénokkal bombázták egymást.”
Leslie Mann-nek gyakran volt közös jelenete Reynoldsszal és Batemannel egyszerre, és nem volt egyszerű dolog észben tartani, melyikük éppen kit játszik. „Beletelt egy kis időbe, amíg kidolgoztuk, mit írjunk a napi diszpóra, hogy a szereposztás mindenki számára érthető legyen – nevet a színésznő. – Arra jutottunk, hogy a karakter neve után írtuk Jason vagy Ryan nevének kezdőbetűjét, hogy tudjuk, éppen melyik testben laknak, de még így is memorizálni kellett felvétel előtt az aktuális felállást.”
A színészek tehát folyvást testet cseréltek, de egy dolog állandó volt a forgatáson: valami eredetit akartak létrehozni a műfajban. „Ha manapság korhatáros vígjátékot csinálsz, az a minimum, hogy átléped a korábbi határokat – magyarázza Dobkin. – Nem is érdemes belefogni, ha félsz attól, hogy felrúgsz néhány szabályt.”
A színészek boldogok voltak attól a lehetőségtől, hogy olyan szabadosan viselkedhetnek, amennyire csak akarnak. „Egy korhatáros film a legkreatívabb élmény, mert nincsenek szabályok, milyen messzire mehetsz el – mondja Reynolds. – Akármilyen poén jut eszedbe, senki nem fog lebeszélni róla. Amikor egy stúdió bevállal egy minőségi korhatáros filmet, a néző már tudja, megéri majd a mozijegy az árát. A színész számára pedig felér egy lottóötössel, mert szabadjára engedheti a fantáziáját.”
Wilde most játszott először korhatáros vígjátékban. „Az ilyen brutális komédiák készítése valóságos művészet, mert nem attól lesz vicces, hogy végigkáromkodjuk az egészet. Okosan és finoman kell a dolgokhoz hozzáállni. Ennek érdekében nem árt, ha a forgatókönyv intelligensen van megírva – márpedig a Testcseréé egyszerre vicces és sokkoló. Ebben a műfajban a sok disznóság általában a férfiak privilégiuma, de most Sabrinának is kijut a jóból, ezért is élveztem annyira a forgatást.”
Miután a műfaj szabad kezet adott az alkotóknak, Dobkin arra biztatta őket, ne fogják vissza magukat, bátran improvizáljanak, ha úgy látják jónak. „Minden filmemben eljátszunk az egyes jelenetekkel. Megcsináljuk azt, ami a forgatókönyvben van, aztán hagyom, hogy a színészek elinduljanak valamilyen irányba, és mindaddig nem állítom le őket, amíg az improvizálás a jelenet javát szolgálja.”
„Nem egyszer éreztem úgy, hogy anyám, sosem gondoltam volna, hogy ez lesz az eredeti poénból – veszi át a szót Moritz. – Jason és Ryan képes egymás komikusi tehetségéből táplálkozni, és ebből néha olyan sokkolóan vicces szituációk születtek, hogy már-már mi kértünk elnézést.”
A film szereplői
RYAN REYNOLDS (Mitch) rövid idő alatt Hollywood nagy sztárjai közé emelkedett. Legutóbbi két sikerfilmje összesen több mint 300 millió dolláros bevételt ért el: a Nász-ajánlat (The Proposal) című romantikus vígjátékban Sandra Bullock oldalán játszott, az X-Men kezdetek: Farkasban (X-Men Origins: Wolverine) pedig az egyik mutánst, Deadpoolt formálta meg.
2011-ben Reynolds a Zöld Lámpás (The Green Lantern) főszerepében is látható volt, illetve nagy kritikai sikert ért el az Élve eltemetve (Buried) című thrillerével, amelyben Irakba szerződött sofőrt alakított, akit egy rajtaütés után a felkelők élve eltemetnek. A filmidő egész ideje alatt – 95 perc – Reynolds az egyetlen színész, aki a vásznon megjelenik. A produkció a 2010-es Sundance fesztivál egyik favoritja volt.
Reynolds hamarosan befejezi a Safe House című CIA-thriller forgatását, amelyben Denzel Washington a másik főszereplő, és előkészületben van R.I.P.D. című filmje, amelynek producere is.
Filmes elfoglaltságai mellett Reynolds igazgatósági tagja annak az alapítványnak, amelyet Michael J. Fox a Parkinson-kór kutatásának támogatására hozott létre. 2007 novemberében részt vett a New York-i maratoni futáson, édesapja tiszteletére, aki régóta parkinsonos. A maratonon több mint százezer dollárt sikerült összegyűjteni Fox alapítványa számára.
További fontosabb filmjei: Adventureland – Kalandpark, Mindenképpen talán (Definitely Maybe), Közös titkunk (Fireflies in the Garden), Chaos Theory, 9 – A szám hatalma (The Nines), Füstölgő ászok (Smokin’ Aces), Csak barátok (Just Friends), Ezt jól kifőztük! (Waiting), A rettegés háza (The Amityville Horror), Penge: Szentháromság (Blade: Trinity), Kalandférgek (Harold & Kumar Go to the White Castle), Bolondbiztos (Foolproof), Apósok akcióban (The In-Laws), Én és én meg a tehén (Buying the Cow), Lányok a csúcson (Coming Soon).
JASON BATEMAN 2005-ben Arany Glóbuszt kapott Az ítélet: család (Arrested Development) című vígjátéksorozat főszerepéért, továbbá Emmyre és két Screen Actors Guild Awardra jelölték. Azóta Bateman befutott mozisztár lett, miközben nem maradt hűtlen gyökereihez, a televíziózáshoz, és továbbra is producerként, forgatókönyvíróként és kreátorként tevékenykedik a kis képernyő számára.
Bateman Los Angelesben él feleségével, Amanda Ankával (a híres kanadai énekes, Paul Anka lánya) és kislányukkal, Francescával.
Fontosabb filmjei: Förtelmes főnökök (Horrible Bosses), Paul, Egek ura (Up in the Air), Extract, Sejtcserés támadás (Switch), Páros mellékhatás (Couples Retreat), A dolgok állása (State of Play), Hancock – A hőstehetség (Hancock), Füstölgő ászok (Smokin’ Aces), Juno, A királyság (Kingdom), Mr. Magorium meseboltja (Mr. Magorium’s Wonder Emporium), Szakíts, ha bírsz! (The Break Up), Kidobós: sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story), Starsky & Hutch, Édes kis semmiség (The Sweetest Thing).
LESLIE MANN (Jamie) legutóbb a Ki nevet a végén? (Funny People) című Judd Apatow-vígjátékban szerepelt Adam Sandler és Seth Rogen oldalán. Jelenleg is Apatow új projektjében dolgozik (címe még nincs), amely a Felkoppintva (Knocked Up) hőseinek történetét folytatja.
További fontosabb filmjei: Felkoppintva (Knocked Up), A 40 éves szűz (The 40 Year Old Virgin), Megint 17 (17 Again), Fúrófej Taylor (Drillbit Taylor), Az iskoláját! (Stealing Harvard), Narancsvidék (Orange County), Parfüm (Perfume), Timecode, Apafej (Big Daddy), Az őserdő hőse (George of the Jungle), Cosas que nunca te dije, Az utolsó emberig (Last Man Standing), Ő az igazi (She's the One), A kábelbarát (The Cable Guy).
OLIVIA WILDE (Sabrina) igazi reneszánsz nő. Természetes könnyedséggel nyújt kiváló alakításokat a legnagyobb színészek oldalán, szabadidejében pedig haiti menekülttáborokban segít a rászorulókon.
Legújabb filmje a Cowboyok és űrlények (Cowboys & Aliens), előtte a TRON: Örökség (TRON: Legacy) női főszereplője volt. Nagy sikert aratott a Tribeca Film Festivalon executive producerként jegyzett dokumentumfilmje, a Sun City Picture House, amely a haiti földrengés túlélőiről szól, akik elhatározzák, mozit építenek a katasztrófa után.
A színésznőt világszerte talán a Doktor House (House M. D.) című tévésorozat 13-asaként ismerik leginkább.
További fontosabb filmjei: On the Side, A következő három nap (The Next Three Days), A kezdet kezdete (Year One), Fix, A Donnelly klán (The Black Donnellys – tévésorozat), Alpha Dog.
A film készítői
DAVID DOBKIN (rendező/producer) 2005-ben megújította az erősen korhatáros vígjátékok műfaját Ünneprontók ünnepe (The Wedding Crashers) című filmjével, amelynek főszereplői Vince Vaughn és Owen Wilson voltak. Az esküvőkre csajozás céljából beosonó két jó barát története 285 millió dollárt hozott a mozipénztárakban.
Dobkin első rendezése az 1998-as Agyaggalamb (Clay Pidgeons) című komor vígjáték volt, ekkor dolgozott először Vince Vaughnnal. Az akcióvígjátékok műfajában bizonyított a Londoni csapással (Shanghai Knights), 2008-ban pedig újra Vaughnt rendezte a Télbratyó (Fred Claus) című karácsonyi vígjátékban.
Dobkin a nagyjátékfilmek mellett sikerrel rendez reklám- és zenés klipeket is, Cannes-ban például Bronz Oroszlánt nyert a Sony PlayStationt népszerűsítő munkájáért.
JON LUCAS & SCOTT MOORE (forgatókönyvírók) a Másnaposok (The Hangover) forgatókönyvével szereztek maguknak hírnevet. A film 2010-ben Arany Glóbuszt nyert vígjáték/musical kategóriában, és 460 millió dolláros összbevételt ért el, amivel minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka lett. A szerzőpárost jelölték az Amerikai Forgatókönyvírók Kamarája (WGA) és a brit filmakadémia díjára (BAFTA) is.
Az 1999 óta együtt dolgozó Lucas és Moore további munkái: Négy karácsony (Four Christmases), Excsajok szelleme (Ghosts of Girlfriends Past).
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Kinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város Egyesület -
rovatunk hírei
Kinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város Egyesület top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban