2024.11.25., hétfő - KatalinZalaegerszeg időjárása

Archivum

Rossz szomszédság

2013. november 17. vasárnap, 16:50
Címkék:

(Neighbors)

színes, amerikai vígjáték, 2014

rendező: Nicholas Stoller
forgatókönyvíró: Andrew J. Cohen, Brendan O'Brien
zeneszerző: Michael Andrews
operatőr: Brandon Trost
producer: Evan Goldberg, Seth Rogen, James Weaver
vágó: Zene Baker

szereplő(k):
Zac Efron (Teddy Sanders)
Rose Byrne (Kelly Radner)
Dave Franco (Pete)
Seth Rogen (Mac Radner)
Christopher Mintz-Plasse (Scoonie)
Chasty Ballesteros (Alecia)
Lisa Kudrow (Carol Gladstone)

Forgalmazó: UIP-Duna Film

 rosszszomszed1n

A Rossz szomszédság vígjáték egy fiatal házaspárról (Seth Rogen, Rose Byrne), akik mellé egy csapat féktelen egyetemista költözik nem sokkal gyermekük megszületése után.

Mac és Kelly Radner mintha az Amerikai Álomból léptek volna elő, imádják kislányukat és boldogan élnek takaros kis kertvárosi családi házukban. Korai harmincasok lévén szeretnék azt hinni, hogy sikerült megőrizni valamit lázas fiatalságuk egykori lazaságából. Életük új szakasza kihívást jelent számukra, mivel hőseinknek, a lehiggadt (?) bulizóknak szembe kell nézniük a kijózanító ténnyel: visszavonhatatlanul beléptek a felnőttkorba.

Amikor Mac és Kelly rájönnek, hogy egy hadseregnyi megveszekedett egyetemista költözött a szomszédságukba, élükön karizmatikus vezetőjükkel, Mackel (Zac Efron), igyekeznek jó képet vágni a dologhoz, és a lehető legtöbbet kihozni a kellemetlen helyzetből. Ám a bulik egyre katasztrofálisabb méreteket öltenek, és a kerítés mindkét oldalán forrni kezdenek az indulatok. A szomszédok szüntelenül szekálják egymást, és véget nem érő kakaskodásuk azt vetíti előre, hogy vagy az egyetemistákat űzik ki a kertvárosból, vagy a fiatal pár veszíti el a maradék józan eszét is. Olyan ádáz háború veszi kezdetét, hogy Bugyonnij marsall elsírná magát örömében.

A felnőttkor átka:
beköltöznek a szomszédok

 

A Rossz szomszédság létrejöttét az inspirálta, hogy Brendan O'Brian és Andrew Jay Cohen forgatókönyvírók szívét bevallottan jeges rémület járta át, amikor a húszas-harmincas éveik fordulóján rájöttek, hogy most már ők is biztosan felnőttek lesznek. Miközben tisztában voltak azzal, hogy életüknek ezen a pontján már gyökeret kellene ereszteniük, nem akaródzott nekik átlépni a felnőttkorba és vállalni annak következményeit.

"Andrew-val már harmincasok voltunk, mindketten házasok – meséli O'Brien. – Megérkezett az első fiam is, de nehezen fogadtuk el a tényt, hogy kinőttünk a gyerekkorból, és semmiképpen nem éreztük felnőttnek magunkat.”

Hallották hírét, hogy valahol egy egyetemi társaság pokollá tette a szomszédság életét, és úgy gondolták, ez a sztori jó hátteret szolgáltathat az ő problémájuk kibontásához. "Arról szólt a hír, a becsületes lakosok hogyan próbálták feldolgozni, hogy az egyetemisták odavizeltek a bokraikba, meg kihúzkodták a jelzőtáblákat, amivel balesetet okoztak, a békés polgárok pedig ennek ellenére próbálták élni a maguk kis életét – mondja Cohen. – Átlagemberekről van szó, akik azt akarják, hogy a gyerekeik biztonságban éljenek, a diákok meg nem hagyják őket. Ettől beindultunk, mert érdekelnek minket a nemzedéki ellentétek, és furának találtuk, hogy a huszon- meg a harmincévesek olyan két különböző generáció, amelyik nem tud kijönni egymással.”

A páros Seth Rogenre írta a szorult helyzetbe került családapa szerepét – amely korántsem hasonlít a színész által korábban alakított őrülten bulizós karakterekre (Felkoppintva, Ananász Expressz).

"A közhidelemmel ellentétben Seth nagyon felelősségteljes és keményen dolgozó ember, és sokkal érettebb is, mint a szerepei alapján gondolhatnánk. Házasember, a harmincas éveit tapossa, és közel áll ahhoz a pasashoz a kerítés túloldalán, aki arra agitálja a tomboló diákokat, hogy vegyenek kicsit vissza. Ezt a helyzetet akartuk kiaknázni" – magyarázza O'Brian.

O'Brien és Cohen, Rogen régi barátai és munkatársai előadták az ötletet neki és producertársának, Evan Goldbergnek. A két megkörnyékezett alkotó azonnal látta, hogy ellenállhatatlan képlettel van dolguk. A forgatókönyvírók kezdetben úgy képzelték, hogy egy békés kertvárosi lakos és barátai háborúznak majd az őrjöngő diákokkal, de aztán a kisgyerekes házaspár került a középpontba, akiknek meg kell küzdeniük azzal a ténnyel, hogy elértek a felnőttkorba.

"Barátaik közül Mac és Kelly az elsők, akik házat vettek és gyerekük lett, ezért nincs túl sok referenciájuk arra nézvést, hogyan működik ez a felnőtt-dolog – magyarázza Rogen. – Az elején meg is mutatjuk, milyen nehezen fogadják el, hogy nem mehetnek bulizni a barátaikkal, és azt kérdezgetik maguktól, mikor tér vissza az életük a megszokott kerékvágásba. Még nem jöttek rá, hogy akinek gyereke van, az mindörökre búcsút mondhat a megszokott kerékvágásnak.”

Rogen tudta, hogy Radnerék szenvedése nemcsak vicces lesz, de sok néző bele tudja majd élni magát a helyükbe. "Van egy kisgyerekes házaspár, akik szeretnének még fiatalok maradni, ezért amikor a diákok beköltöznek a szomszédba, azt gondolják, jaj, de jó, majd időnként átugranak hozzájuk kirúgni a hámból. Aztán rájönnek, hogy ez nem fog menni. Kihívják a rendőröket a tomboló diákokra, ez pedig felér egy hadüzenettel.”

 

 

Kezdődjön a háború:
csatlakozik Zac és Nicholas

 rosszszomszed3n

A Rossz szomszédság Macje hamar meglett, és az alkotók gyorsan rájöttek arra is, ki alakítsa Teddy Sanderst, a diákok karizmatikus és titokzatos vezérét. "Mindig megpróbáltuk elképzelni, ki lehet az a személy, akit nem szeretnénk, ha félmeztelenül társalogna a feleségünkkel a tornácon – mosolyog Cohen. – Folyton Zac Efron jutott az eszünkbe.”  

Bár Macnek és Teddynek egyaránt problémát jelent, hogy éppen életük következő szakaszába lépnek, ellentétbe kerülnek egymással, mert homlokegyenest ellenkező dolgokat képviselnek. Teddy és a többi diák számára Mac a nagy buligyilkos, pont olyan, mint a szüleik. Mac szemében viszont Teddy azt az életstílust képviseli, amit ő már nem folytathat, és a zűrös szomszédság folyamatosan arra emlékezteti őt, hogy elmúlott a hamvas ifjúság.

Amikor Efront leültették Rogennel beszélgetni, azonnal látszott, hogy játékosan működik közöttük az antagonisztikus ellentét. Efron szinte rögtön alá is írta a szerződést.

A produkció fejlesztése folyamán a kezdetben teljesen ellenszenves Teddyből szimpatikusabb és vonzóbb karakter lett. "Menet közben rájöttünk, Teddy motivációja abból fakad, hogy veszélyben érzi azt a közösséget, amely nemzedékek óta létezik, és amelyet annyira a magáénak érez – magyarázza Efron. (Az amerikai egyetemeken megalakított "testvériségekről” van szó, amelyek az 1820-as évek óta működnek a mai formájukban. Teddy egy ilyen társulatnak, a Delta Psi testvériségnek a választott vezetője. – a ford.) – A filmben vannak pillanatok, amikor kiderül, hogy Teddy tulajdonképpen rendes gyerek, csak mindig elragadja a hév az általa vezetett tágabb családja miatt. Elismerem, néha teljesen undorító meg őrült dolgokat csinál, de csak azért, mert mindenáron meg akarja védeni, amiben őszintén hisz.”

Efron nagyon elégedett volt, hogy új műfajban próbálhatja ki magát, és a romantikus szerepek után megmutathatja a sötétebb oldalát is. "Soha nem szerepelhettem még korhatáros vígjátékban. Csak úgy merek ilyesmibe belevágni, ha teljesen megbízom azokban, akikkel együtt csinálom, ezek a srácok pedig kétségtelenül a műfaj legjobbjai közé tartoznak.”  

Efron csatlakozása után a film alkotói elkezdtek házalni az ötlettel a nagy stúdióknál. Ekkor jött a meglepetés. "Szinte mindenkinek tetszett az ötlet, pedig nem sok olyan filmem van, amit egynél többen be mertek volna vállalni” – mondja Rogen.

"Amikor Seth és én előadjuk az ötletünket a stúdiófőnököknek, általában úgy néznek ránk, mintha teljesen megbuggyantunk volna – magyarázza Cohen. – Rendszerint csak nagyon nehezen sikerül meggyőznünk őket, ennél az új ötletnél viszont nem volt ellenállás, mert mindenki értette, miről van szó. Vagy fiatal srác vagy, és azt gondolod, hogy minden nálad öregebb csávó rettentő gyökér, vagy felnőtt vagy, és a fiatalabbakat idióta kis csíráknak tartod. Szóval ez olyan téma, amihez mindenki hozzá tud szólni.”
A rendezésre Nicholas Stollert kérték fel, aki Rogenhez és Cohenhez hasonlóan forgatókönyvíró volt az Undeclared című sorozatban. Vígjátéki rendezéseivel, mint amilyen a Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall) vagy az Ötéves jegyesség (The Five-Year Engagement) kellő jártasságot szerzett ahhoz, hogy egyben tudjon tartani egy, a Rossz szomszédsághoz hasonló fékevesztett komédiát.

"Dolgoztunk már ugyanabban a díszletben, de közös filmet még soha nem csináltunk – magyarázza Goldberg. – Nick mindig párhuzamos vágányon futott velünk, csak egy kicsit előttünk járt. A korábbi eszement ötleteinktől eltérően a Rossz szomszédság kicsit kommerszebbnek tűnt, ezért olyan rendezőre volt szükségünk, aki hozzánk hasonlóan lökött, de azt is érzi, mi kell a szélesebb közönségnek.”

"Emlékszem, amikor Seth annak idején besétált az Undeclared felolvasószobájába, mindenki kíváncsi volt, ki lehet ez a 18 éves srác – emlékszik vissza Stoller a több egy évtizeddel ezelőtti első találkozásra. – Őrületesen vicces ember, de beképzeltség nélkül. Az első találkozás óta szerettem volna dolgozni vele, és ez a film remek lehetőség volt. Seth és Zac tűz és víz a vásznon, és ez már önmagában vígjátéki alapállás.”
Stoller kitalálta, úgy fog játszani a közönség szimpátiájával, hogy hol Mac & Kelly, hol meg Teddy súlyos kihágásait helyezi a középpontba. "Vannak pontok a filmben, amikor Mac és Kelly veszíti el a mértéket, azaz nem csak a diákok követnek el disznóságokat. Teddy és a haverjai egyébiránt nagyon rokonszenves srácok, ami azt jelenti, hogy a filmben nincsenek is igazi gonoszok.”

A rendező arra számít, a közönség meg fog lepődni azon, hogy Efront új oldaláról is megismerheti, hiszen eddig nem derült ki, hogy komikusi vénája is van. "Nagyon vicces ebben a szerepben! Szerintem a lányok már nagyon vártak egy olyan Zac Efron-filmre, amire  a pasijukat is magukkal tudják ráncigálni, és a Rossz szomszédság pont ilyen – benne van Seth Rogen és hemzsegnek a súlyosan durva poénok, amelyek egy része valamiért a nemi szervekkel kapcsolatos.”

A rendező szerződtetése után a forgatókönyvírók nekiláttak a történet finomításának, leásva a diákkultúra mélyére, amelyet nem kigúnyolni, hanem sokkal inkább bemutatni akartak. Eddigi tudásuk erősen korlátozott volt, és jórészt olyan klasszikusokon alapult, mint a Partyzóna (Animal House), A suttyók visszavágnak (Revenge of the Nerds) vagy a Sulihuligánok (Old School). A Rossz szomszédság alkotói erősen meglepődtek, amikor kiderült, hogy a modern diákkultúra feltérképezésekor milyen rémisztő területre tévednek. "A barátaink olyan sokkoló sztorikat meséltek, amiktől teljesen padlóra kerültünk – mondja O'Brian. – Annyira durvák voltak, hogy nem is mertük belerakni őket a filmbe. Ennél iszonyatosabb dolgokról még nem is hallottunk!”

 

Kiscsírák, sorakozó:

az epizódszereplők válogatása

 

Mac felesége, Kelly a forgatókönyv fejlesztés során nagy változáson ment át: a felnőtté válással járó felelősséget illusztráló lábjegyzetből teljes értékű bűntárssá nőtte ki magát. Stoller ragaszkodott hozzá, hogy Kelly minél fontosabb karakter legyen. "A munkálatok elején az volt a legnagyobb bajunk a forgatókönyvvel, hogy ismétlésekből állt, Kelly bevonása a háborúba viszont megtörte ezt a monotóniát. Ő is a családját védi, és ugyanolyan gyarló ember, mint Mac. Nem egyszerűen úgy sugdos Mac fülébe, mint Lady Macbeth, hanem ő maga Lady Macbeth.”

"Nem akartuk, hogy Kelly a fékek és ellensúlyok képviselője legyen, aki igyekszik távol tartani Macet a bajtól – mondja Rogen. – Kellyből ugyanolyan bajkeverőt csináltunk, mint az én karakterem, ő is alig várja, hogy nekironthasson a diákoknak.”
A fontos szerepre olyan színésznőt kerestek, aki kellően erős komika, és hajlandó a végsőkig elmenni az elsöprő hatás érdekében. Stoller együtt dolgozott az ausztrál Rose Byrne-nel a Felhangolva (Get Him to the Greek) című vígjátékban, és teljesen lenyűgözte a Koszorúslányokban (Bridesmaids) nyújtott alakítása, ezért tudta, hogy a színésznő hozni fogja azt őrületet, ami Mrs. Radler megformálásához elengedhetetlen. "Egy csomó eszelős dolgot kellett művelnie ebben a filmben, de Rose számára ez nem jelentett gondot – magyarázza a rendező. – Szép és elegáns, aztán kiderül, hogy úgy káromkodik, mint egy kocsis.”

Teddy helyettese, azaz a Delta Psi testvériség alelnöke Pete, akit Dave Franco alakít. A színésznek tetszett, hogy karaktere nem egydimenziós partiállat, hanem összetett személyiség. "Pete képes gondolkodni és van jövője. Tisztában van azzal, hogy a Delta Psivel átélt kalandok csak lábjegyzetet jelentenek az életében.”

A film második felében Teddyn egyre inkább elhatalmasodik a vágy, hogy legyőzze a szomszédokat, Pete viszont kezdi távolságtartással kezelni a testvériség ügyeit, ami nem tesz jót a Teddyvel ápolt, eddig megbonthatatlannak hitt barátságnak. "Konfliktus fejlődik ki közöttük, mert Pete kezdi kinőni az egészet, Teddy viszont éppen ellenkezőleg” – magyarázza Rogen.

A kivételes méretű férfiassággal megáldott Scoonie szerepére Goldberg és Rogen régi kedvencüket, Christopher Mintz-Plasse-t választották, akivel a Superbad – avagy miért ciki a szex?-ben és az Itt a vége (This Is the End) című apokaliptikus vígjátékban dolgoztak együtt.

Scoonie szerszáma legendás kampuszon belül és kívül, ezért Mintz-Plasse-t hatalmas műpénisszel szerelték fel. A színész emiatt kezdetben kicsit kényelmetlenül érezte magát. "A film legeszelősebb része kétségtelenül ez a gigantikus műbroki lett, gyakorlatilag akkora volt, mint én magam – mondja Mintz-Plasse. – Fura volt úgy mászkálni a forgatáson, hogy kilógott a gatyámból. Mindenki folyton engem bámult, de aztán megnyugtattam magam: ha kilóg, hát kilóg, és kész.”

"Chris határozottan megváltozott a protézisnek köszönhetően – mondja Cohen. – Egyik nap észrevettem, hogy bámulja és játszik vele. Tisztára, mint egy kisfiú, amikor fölfedezi, hogy mije van neki.”

 

 

Hadd szóljon:

improvizáció a forgatáson

 

Stoller arról híres, hogy a legjobb komikusi ösztönöket csalja elő színészeiből, ez pedig annak köszönhető, hogy kidolgozott egy módszert, amelyet alkalmazva mindenki a maximumot hozhatja ki magából. Amikor már megvan a forgatókönyv határozott vázlata, összeolvasást tart a színészeivel, hogy kitapasztalják, hol lehet finomítani az alapanyagon, és mely részeknél kell kihagyniuk a helyet a forgatókönyvben, hogy az improvizáció döntse el, mi kerüljön oda. "Az összeolvasás után két hétig nyugodtan próbáltunk, mert nem volt rajtunk a nyomás, hogy ez már a forgatás – mondja a rendező. – A legjobb improvizációk aztán bekerültek a forgatókönyvbe.”

Bár ilyen típusú vígjátékban még nem szerepelt, Efronnak nagyon tetszett az improvizáció. "Ilyen veszett tempóval még soha nem találkoztam, mindig bekövetkezett valamilyen váratlan fordulat. Ilyenkor nagyon nehéz karakterben maradni, különösen Seth mellett, aki kegyetlenül megröhögteti az embert. Ő mindig karakterben tud maradni, de ha netán mégsem, hát az egész stáb majd megfullad a röhögéstől.”

Stoller az improvizáció során minden egyes momentumot rögzíteni szokott, hogy semmi ne vesszen kárba. "Arra buzdítom a színészeket, hogy mindenki ontsa a poénokat, ahogy a torkán kifér, és több kamerával veszem őket. Ez afféle kontrollált káosz.”

 

 Kertvárosi apokalipszis:

a film látványvilága

 

Mivel a Rossz szomszédság cselekménye Mac & Kelly meg a diákok házai között és körül zajlik, a produkciónak két olyan otthonra volt szüksége, amelyek közel fekszenek egymáshoz. "Olyan közelségre volt szükség, ahol a lakók belelátnak egymás szájába, és szükség esetén át tudnak nyújtani a szomszédba egy bögre cukrot – magyarázza Julie Berghoff látványtervező. – Nem volt könnyű pont olyan méretű házakat találni, amilyenek nekünk kellettek: egy nagyobbat meg egy kicsit kisebbet, amiről elhisszük, hogy egy könyvelő él ott a feleségével, aki otthon dolgozik.”

A tökéletes házpárost meg is találták Los Angeles West Adams kerületében, ám a diákok otthonával akadt egy kis probléma. "A külsőkhöz tökéletes volt, de belül nagyobb térre volt szükség a partijelenetek meg a tágabb kameraszögek miatt – folytatja Berghoff. – Úgyhogy másik belsőt kellett keresnünk pár felvétel számára.”

Mivel a Delta Psi a hagyományok szerint a modern történelem legnagyobb bulijait rendezi, a stáb sok energiát fektetett a partijelenetek kivitelezésébe. Berghoff és csapata a legkézenfekvőbb módon ásta bele magát a témába. "Egyszerűen rágugliztam arra, hogy 'hülye koleszos beugratások' meg 'kegyetlen, durva bulik', és olyan szép képek jöttek föl, hogy öröm volt nézni – magyarázza a látványtervező. – Órákig keresgéltünk, aztán előadtuk az ötleteket Nicknek, aki csillogó szemmel hallgatta, hogy rendezzünk feketefényes partit vagy valakit ragasszunk a falhoz szigetelőszalaggal.”

Hogy a bulijelenetek még hitelesebbek legyenek, a tömeget alkotó statiszták kamerákat és iPhone-okat kaptak, hogy vegyék fel, amit tapasztalnak. "Így testközelből érezhet mindent a néző, és még eszelősebbnek tűnik a buli” – mondja Rogen.

A partijelenetek felvétele azonban nem volt olyan önfeledt, mint amilyennek a bulik a filmvásznon látszanak. "Volt azért pár kellemetlenség – mondja Rogen. – A feketefény-parti felvételén hányingerünk lett és tele voltunk mérgező buborékokkal. A lézerpartin meg nem győztek figyelmeztetni minket, hogy ne nézzünk a katonai lézerekbe, mert megvakulunk.” 

  

 rosszszomszed2n

  

A film szereplői

SETH ROGEN (Mac Radner / producer) Hollywood azon új generációjához tartozik, amelynek képviselői színészként, forgatókönyvíróként, rendezőként és producerként is figyelemreméltót alkotnak. Legutóbb közösen rendezte Evan Goldberggel az Itt a vége (This Is the End) című apokaliptikus vígjátékot. 2011-ben a Fifty/Fifty (50/50) című drámai vígjáték egyik főszereplője és executive producere volt.  

A kanadai születésű Rogen 13 évesen kezdte a pályát: kabarékban lépett fel. Később Los Angelesbe költözött, ahol Judd Apatow két vígjátéksorozatában kapott szerepet. A Különcök és stréberek (Freaks and Geeks) és az Undeclared sikere után 2005-ben a hatalmas sikert aratott, A 40 éves szűz (The 40 Year Old Virgin) című mozifilmben játszott. Társszerzőként és producerként vett részt a Superbad – avagy miért ciki a szex? című vígjáték elkészítésében.

További fontosabb filmjei: Szekatúra (The Guilt Trip), Volt egy tánc (Take This Waltz), Ki nevet a végén? (Funny People), A szerv (Observe and Report), Zack és Miri pornót forgat (Zack and Miri Make a Porn), A Zöld Darázs (The Green Hornet), Paul, Felkoppintva (Knocked Up), Ananász Expressz (The Pineapple Express), Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), A híres – Ron Burgundy legendája (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy), Donnie Darko. Hangját kölcsönözte a Sáskának a Kung Fu Panda 1-2-ben.

ZAC EFRON (Teddy Sanders) filmes és tévés szerepek sorával bizonyította, hogy napjaink Hollywoodjának egyik legígéretesebb tehetsége. Pályafutásának kezdeti éveiben már számos díjat nyert, többek között a ShoWest és az MTV Movie Award legjobb feltörekvő tehetségnek járó elismerését.
Legutóbbi filmje a Csajkeverők (That Awkward Moment) című vígjáték volt. Ezt megelőzően a Félelmetes nap (Parkland) című történelmi drámában játszott, amely a Kennedy-gyilkosság napján játszódik. 

További fontos filmjei: Mindenáron (At Any Price), Az újságosfiú (The Paperboy), Szerencsecsillag (The Lucky One), Így jártam én (Liberal Arts), Charlie St. Cloud halála ésélete (Charlie St. Cloud), Megint 17 (17 Again), Én és Orson Welles (Me and Orson Welles), High School Musical, High School Musical 2, High School Musical 3: Végzősök (HSM3: Senior Years), Hajlakk (Hairspray), Summerland (tévésorozat).

Látható volt a Vészhelyzet (ER) és a Miami helyszínelők (CSI: Miami) egyes epizódjaiban is.

ROSE BYRNE (Kelly Radner) ausztrál születésű színésznő, aki sokoldalúságának és természetességének köszönhetően egyre nagyobb sikereket arat filmvásznon és televízióban. Az utóbbi néhány évben szinte csak filmsikerben láthattuk: A gonosz háza 1-2. (Insidious, Insidious, Chapter 2), X-Men – Az első (X-Men: First Class), Túl a fenyvesen (The Place Beyond the Pines), Koszorúslányok (Bridesmaids). A Felhangolva (Get Him to the Greek) volt az első közös filmje Nicholas Stollerrel, a Rossz szomszédság rendezőjével.

További fontosabb filmjei: 28 héttel később (28 Weeks Later), Napfény (Sunshine), Marie Antoniette, Trója (Troy), A halott lány (The Dead Girl), Wicker Park.

CHRISTOPHER MINTZ-PLASSE (Scoonie) Hollywood egyik legkeresettebb fiatal komikusa, amióta a 2007-es Superbad – avagy miért ciki a szex? című vígjátékban felfigyeltek rá. Mivel semmilyen szakmai tapasztalata nem volt, a mobiljával készített felvétellel állított be a szereplőválogatásra. A Los Angeles Times által az utóbbi 30 év legprofánabb gimis vígjátékának minősített produkció csak Amerikában majdnem 120 millió dolláros bevételt ért el.

2008-ban szintén nagy sikert aratott következő filmje, a Példátlan példaképek (Role Models), a következő évben pedig A kezdet kezdete (Year One) egyik főszereplője volt.

2010-ben Red Mistet alakította a Kick-Assben, illetve hangját kölcsönözte az Így neveld a sárkányodat (How to Train Your Dragon) című animációs produkció egyik karakterének. A ParaNorman egyik hangjaként is találkozhatott vele az amerikai közönség, és hamarosan visszatér az Így neveld a sárkányodat 2-ben.

Legutóbb a Kick/Ass 2-ben láthattuk, illetve a Kamatylista (The To Do List) című vígjátékban.

A film alkotói

 

NICHOLAS STOLLER (rendező) nemcsak rendezőként, hanem forgatókönyvíróként és producerként is intelligens, karaktervezérelt vígjátékokat jegyez, amelyek Hollywood egyik legkeresettebb alkotójává tették.

Legutóbbi filmje az Ötéves jegyesség (The Five-Year Engagement) (társ-forgatókönyvíró, producer, rendező). Ezt megelőzően a Muppets című sikerfilm egyik forgatókönyvírója volt.

Első rendezése a Lepattintva (Forgetting Sarah Marshall), amely több százmilliós összbevételt ért el. Következő sikere a Felhangolva (Get Him to the Greek), amelyet forgatókönyvíróként, producerként és rendezőként jegyez.

Stoller volt a forgatókönyvírója Az igenember (Yes-Man) című vígjátéknak, amelyet Jim Carrey vitt sikerre.

Első szórakoztatóipari feladatát a Judd Apatow producer neve által fémjelzett Undeclared című sorozatban kapta, amely a Rossz szomszédság másik két alkotója, Seth Rogen és Andrew Jay Cohen elindulásában is fontos szerepet játszott. Stoller az Apatow-iskolában forgatókönyvek át- és újraírásával csiszolta tehetségét, részt vett például a Dick és Jane trükkjei (Fun with Dick and Jane) című Jim Carrey-vígjáték elkészítésében.

ANDREW JAY COHEN (forgatókönyvíró / executive producer / second unit rendező) a Yale filmtanszakán végzett, majd egy színészügynökségnél kezdett dolgozni. Szabadidejében reklámspotokat és rövidfilmeket írt és rendezett. Az egyik felkeltette Adrian Lyne rendező figyelmét, és felkérte Cohent, hogy legyen az asszisztense A hűtlen (Unfaithful) című filmjében. Cohen ezután évekig Judd Apatow-van dolgozott, a producer első asszisztense volt A híres: Ron Burgundy legendája (Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) című filmjében, társproducer A 40 éves szűzben és a Taplógázban (Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby), és régi alakotótársával, Brendan O'Briannel co-producer a Ki nevet a végén?-ben (Funny People).      

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK