Archivum
Papírsárkányok
{slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/4.jpg{/slimbox} {slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/5.jpg{/slimbox} {slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/6.jpg{/slimbox} {slimbox album="papir"}images/stories/programajanlo/film/papir/7.jpg{/slimbox}
A DREAMWORKS PICTURES, a SIDNEY KIMMEL ENTERTAINMENT és a
PARTICIPANT PRODUCTIONS
bemutatja
a SIDNEY KIMMEL ENTERTAINMENT és a PARKES/MacDONALD
produkciójában
MARC FORSTER filmjét
Papírdárkányok
- The Kite Runner -
Executive producer
SIDNEY KIMMEL
LAURIE MacDONALD
SAM MENDES
JEFF SKOLL
Producer
WILLIAM HORBERG
WALTER F. PARKES
REBECCA YELDHAM
E. BENNETT WALSH
Forgatókönyv
DAVID BENIOFF
KHALED HOSSEINI
regénye alapján
Rendezte
MARC FORSTER
AMIR KHALID ABDALLA
BABA HOMAYOUN ERSHADI
FIATAL AMIR ZEKIRIA EBRAHAMI
FIATAL HASZAN AHMAD KHAN MAHMOODZADA
SOHRAB ALI DANESH BAKHTYARI
FORGALMAZZA A UIP-DUNA FILM
www.uipduna.hu
A film készítéséről
Az Arany Glóbuszra jelölt Marc Forster (FELFORGATÓKÖNYV; ÉN, PÁN PÉTER; SZÖRNYEK KERINGŐJE) PAPÍRSÁRKÁNYOK /THE KITE RUNNER/) című filmje napjaink egyik legnépszerűbb regényének, Khaled Hosseini azonos című könyvének filmváltozata. Az érzelmekkel átszőtt, barátságról, családról, végzetes hibákról és a megváltó szeretetről szóló történet a háború küszöbén álló Afganisztánban kezdődik. A főszereplő két gyermek, két jó barát, Amir és Haszan, akiket hamarosan elsodor egymás mellől az élet.
Ragyogó délután van, és Kabulban éppen sárkányeregető versenyt rendeznek. A dicső nap után azonban Amir félelemből elkövetett árulása kataszrófához vezető eseményeket indít el... és egyúttal a jóvátételig tartó hosszú utazást. Felnőttként látjuk viszont, amikor már húsz éve Amerikában él. Visszatér a szélsőséges tálibok uralta Afganisztánba, hogy szembenézzen az egész életét végig kísérő és kísértő sötét titkokkal, és még egyszer utoljára megpróbálja jóvátenni a hibáit.
A film előzményei
Khaled Hosseini első regénye, a Papírsárkányok (The Kite Runner), kirobbanó sikert aratott 2003-as megjelenésekor, és ma, négy évvel később még mindig a bestseller listák élén található világszerte. Hosseini Afganisztánban született orvos, aki – regénye főhőséhez hasonlóan – hazájából gyermekkorában az Egyesült Államokba került, ahonnan azután évtizedekig nem tért vissza. A Papírsárkányok az olvasót egy kontinenseken átívelő utazásra hívja, amely közben a főhős megpróbálja helyrehozni a legszörnyűbb hibáját. – Nagyon boldoggá tesz, hogy a regényem ekkora sikert aratott az olvasók körében – mondja a szerző. – Azt hiszem, talán az lehet az oka, hogy a történet erőteljes érzelmeket vonultat fel, amely sokakat megérint. A felmerülő témák - mint a bűntudat, a barátság, a megbocsátás, a veszteség és a vágyódás a megváltás és egy jobb emberré válás iránt - nem kizárólag az afgán népre jellemző témák: az emberi lét velejárói, függetlenül a származásunktól és a vallásunktól.
Pontosan ezek a témák keltették fel az érdeklődését William Horberg és Rebecca Yeldham producereknek már jóval azelőtt, hogy a regény nemzetközi sikerkönyv lett volna – egészen pontosan még akkor, amikor meg sem jelent nyomtatásban. – Az egyik leghatásosabb és legfilmszerűbb irodalmi mű, amelyet valaha olvastam. Varázslatos – mondja Yeldham. – Annyira beleszerettünk, hogy mindenképpen meg akartuk filmesíteni. Ez gyönyörű lírai történet, amelyet olyan szépen fogalmaztak meg, hogy mindenképpen vizuális megjelenítésre termett. Ahogy olvassuk, szó szerint magunk előtt látjuk az eseményeket.
– Csodálatos élmény volt elolvasni a Papírsárkányokat – veszi át a szót Horberg. – A történet erősen hat az érzelmeinkre, hiszen azt sugallja, hogy bármit is tettünk a múltban, lehet még belőlünk jó ember. Magával ragadja az olvasót, és rátapint azokra a titkokra és sérelmekre, amelyeket mindannyian magunkban hordozunk. Az olvasó együtt utazik a két fiúval egy más kultúrába, ahol megismerkedik a családjukkal, majd elkíséri Amirt a bűnei jóvátétele felé vezető útján. Számomra végtelenül megható élmény volt, és láttam, hogy a könyv sok lehetőséget rejt magában.
A filmkészítők Hosseinit is bevonták a regény megfilmesítése körüli munkálatokba. – Khaled volt a nagykövetünk ebbe világba, amelyben egyikünk sem volt ismerős – magyarázza Horberg.
Walter F. Parkes producer a regényről: – Gyönyörű és nagyszabású történet, amely olyan alapvető témákkal foglalkozik, mint hibáink jóvátétele és önmagunk megismerése – csodálatos, klasszikus témák. Mégis, nem gondoltam volna, hogy ennyire nagysikerű könyv születik belőlük, és hogy évekkel később az amerikai filmipar főáramlatának szereplői ennyire nyitottak lesznek egy ilyen multikulturális történetre. Ezt senki sem tudta volna megjósolni.
A PAPÍRSÁRKÁNYOK adaptálása
Horberg és Yeldham David Benioff forgatókönyvírót kérték fel a PAPÍRSÁRKÁNYOK című film megírására. Benioff maga is regényíró – első forgatókönyvét saját regénye, Az utolsó éjjel (The 25th Hour) alapján írta –, és számtalan eredeti ötlete volt, amikor belevágott a négyszáz oldalas regény átültetésébe.
– Mindenki nyitottan állt hozzá a különféle ötletekhez és megközelítésekhez, de mindannyian egyetértettünk abban, hogy legfontosabb feladatunk hűnek maradni Khaled gyönyörű történetéhez, és megőrizni a lehető legtöbbet a könyv szellemiségéből – mondja a forgatókönyvíró. – Számomra a történet a gyávaságtól a bátorságig vezető útról szól. Fontosnak tartottam azt is, hogy a történet továbbra is Afganisztánról szóljon, és az afgán népről, amely az elképzelhető legszörnyűbb időket élte át, véget nem érő háborúkat és nyomort – az országot sújtó minden szörnyűség ellenére azonban képes volt megtalálni az életben a szépet, a felemelőt és a szeretet erejét.
Hosseini meggyőzőnek találta Benioff munkáját, amellyel az eredeti történetet mozifilm forgatókönyvvé ültette át. – Le a kalappal David előtt! – mondja a szerző. – Nehéz feladata volt. A regény felépítéséből adódóan komoly kihívás várt rá, hiszen a történet három évtizedet ölel fel. Visszaemlékezéseket is tartalmaz, a szereplők öregednek, és eközben Kabul virágzó, kozmopolita városból lepusztult tájjá változik, mire Amir újra viszontlátja. David jól vette az akadályokat, és miután elolvastam a szöveg végleges változatát, tudtam, hogy ez gyönyörű film lesz.
A rendezői székbe Marc Forster került, akit a filmkészítők azért választottak, mert minden eddigi filmjét, függetlenül a stílusától, lírai és emberi elvek alapján készítette. Ezenkívül korábban dolgozott már Benioffal a MARADJ! című pszichothrilleren.
Forster ellenállhatatlannak találta a felkérést, annyira elbűvölte a történet Amir és Haszan meghitt barátságáról és a végzetes eseményekről, amelyek beárnyékolják Amir új életét az Egyesült Államokban. – Egyszerűen beleszerettem a történetbe – mondja a rendező. – A regény olvasása számomra olyan érzelemdús és szép élmény volt, hogy azonnal eldöntöttem, részt akarok venni a film elkészítésében. A SZÖRNYEK KERINGŐJE című filmhez hasonlóan, ám más megközelítésből, ez a történet is az erőszaktól való szabadulásról és a hibák jóvátételéről szól. Számomra a kihívás abban rejlett, hogy megvalósítsam ezt a nagyszabású utazást, és eközben a nézőknek elmeséljek egy pár emberről és a kapcsolatukról szóló bensőséges történetet. Ez a keverék adja a regény valódi szépségét.
Forster az elejétől kezdve tudta, hogy filmje csak akkor lesz hiteles, ha a lehető legjobban megismeri Afganisztán gazdag kultúráját. Amikor elkezdte a felkészülést a munkára, megosztotta a filmmel kapcsolatos elképzeléseit Hosseinivel.
– Nagyon örültem annak, hogy Marc mindenképpen igyekezett kulturális szempontból a lehető leghűebben visszaadni a történetet, és olyasmit mutatni a nézőknek, amit eddig még nem láthattak – mondja Hosseini. – Őszinte lelkesedéssel beszélt nekem a regényről, és elmondta, hogy attól fél, nem fog tudni hozzá és hozzám méltó filmet készíteni. De nem aggódtam emiatt, mert láttam, hogy mennyire megszerette a történetet, mennyi odaadással fogott a munkához, és a forgatás közben mennyi tehetségről tett tanúbizonyságot.
A gyerekszereplők felkutatása
Forster Kate Dowd londoni casting ügynököt kérte fel a film szereplőinek kiválasztására. Dowd korábban együtt dolgozott a rendezővel az ÉN, PÁN PÉTER című filmen. A filmkészítők bíztak abban, hogy Dowd meg tudja találni a film sikeréhez elengedhetetlen fiatal, tapasztalatlan, de nagyon tehetséges gyerekszereplőket. Dowd a keresést az Európában, Amerikában és Kanadában élő afgán közösségekben kezdte. Ám hiába hallgatott meg több száz afgán származású gyermeket, valami mindannyiukból hiányzott. A filmet dari nyelven forgatták, amely Afganisztán egyik hivatalos nyelve. Bár a meghallgatott fiúk közül sokan beszélték valamennyire a nyelvet, a kiejtésükön hallatszott annak az országnak az akcentusa, ahol élnek. – Angol vagy amerikai akcentussal beszéltek – emlékszik vissza Dowd. – Felismertük, hogy Kabulba kell mennünk megkeresni a fiúkat, akik a filmünk főszereplői lehetnek, és a legtöbb mellékszereplőért is, mert sehol másutt nem fogjuk őket megtalálni!
Down egy egész hónapot töltött a lebombázott Kabulban iskolák, árvaházak és játszóterek bejárásával, hogy megtalálja a legmegfelelőbb gyerekeket Amir, Haszan és Haszan későbbi fia, Sohrab szerepére. Amikor sikeresen leszűkítette a kört egy csoport ösztönös tehetségű, biztatónak ígérkező gyermekre, megkérte Forstert, aki addigra már maga is úton volt Kabulba, hogy hozza meg a végleges döntést.
Forster a Dowd által kiválasztott afgán gyerekek meghallgatása helyett először is elvitte őket sárkányt eregetni, hogy megfigyelhesse a viselkedésüket egy ilyen könnyed, játékos tevékenység közben. Csak ezután választotta ki véglegesen a film szereplőit. Amir szerepére a ötödik osztályos Zekiria Ebrahamit választotta, akire Dowd a helyi francia líceumban talált rá. Ahmad Khan Mahmoodzadát és Ali Danesh Bakhtyarit, akiket az ARO, az Afgán Segélyszervezet közreműködésével találtak meg, láthatjuk Haszan és Sohrab szerepében.
– Amikor először találkoztam Zekiriával, nagyon meg volt szeppenve, és nem sokat beszélt – emlékszik vissza Forster. – Ám volt valami a viselkedésében, ami felkeltette az érdeklődésemet, egy kis szomorúság valahol a belsejében. Megtudtam, hogy az édesapját még a születése előtt meggyilkolták, az édesanyja pedig sorsára hagyta. Ezek okozták eredendő szomorúságát, ami miatt úgy éreztem, hogy ő a legmegfelelőbb a fiatal Amir szerepére, aki elvesztette az édesanyját és úgy érezte, hogy az apja nem szereti.
Forstert ugyanennyire meggyőzte Ahmad Khan Mahmoodzada Haszan szerepében, aki megható szépséggel kelti életre az igazságtalanságokat elszenvedő fiút; és Ali Danesh Bakhtyari Haszan fiának szerepében, akinek sorsa apjáéhoz hasonlóan szerencsétlenül alakul egészen addig, amíg Amir a megmentésére nem siet.
Az Amir és Haszan karaktereit eredetileg megalkotó Hosseini elégedett volt a fiatal szereplők kiválasztásával. – Ahmad Khan, aki Haszant alakítja, olyan, akár egy kész kis ember egy fiú bőrében, és a tekintete állandóan ragyog – mondja a regényíró. – A mosolyától is elolvadunk, és elhisszük, hogy benne egy tiszta, jó és erős szellem lakozik.
– Zekiria, aki Amirt alakítja, törékenyebb és sebezhetőbb a felszín alatt, és ez néha áttetszik – folytatja Hosseini. – Megvan benne az a ravaszság is, ami a könyvben a kisfiú Amirt jellemzi. És természetesen, mivel Kabulban született, 11 éves korára már egy egész életre való tapasztalatot gyűjtött. Olyan komoly személyes nehézségeket élt át, amilyeneket legtöbbünk soha nem fog megtapasztalni, és mindez megmutatkozik abban, ahogy a szerepét alakítja.
Hosseini hozzáteszi: – Danesh, aki Sohrab, Haszan fiának szerepében tűnik fel, számomra az intelligenciája és a profizmusa miatt különleges. A felvételek szüneteiben játékos, eleven kisfiú, aki szeret bolondozni és rosszalkodni. De amint elhangzik az, hogy „Felvétel!”, azonnal visszazökken a szerepébe. Bámulatos volt nézni, ahogyan újra és újra, egy szempillantás alatt átlényegült Sohrab melankolikus karakterévé.
A felnőtt főszereplők
A film legfontosabb felnőtt szerepe a felnőtt Amiré, akinek egész életére rányomja bélyegét meggondolatlan gyermekkori hibája, amíg csak össze nem szedi a bátorságát, hogy jóvátegye. A filmkészítők erre a szerepre Khalid Abdallát válaszották, aki A UNITED 93-AS című filmben az egyik gépeltérítő, Ziad Jarrah szerepét alakította. A színész azzal az alakításával, mellyel először mutatkozott be a filmvásznon, azonnal felhívta magára Horberg figyelmét.
A huszonöt éves, egyiptomi származású színész a meghallgatáson Forstert is azonnal meggyőzte. – Karizmatikus és zseniális – mondja róla a rendező. – A szemével hatalmas dolgokat tud kifejezni, és mozdulatlanul állva is képes rengeteg mindent elmondani.
Abdallát vonzotta az összetett karakter, aki mindannyiunkhoz hasonlóan megértésre és szeretetre vágyik. – Megbocsáthatatlant követett el, amiért sokan vádolni fogják, de akkor még csak gyerek volt, és szerintem az a tény, hogy a bűntudat nem hagyja nyugodni, azt jelzi, hogy az igazságérzete a helyén van – mondja a színész a karakterről.
A PAPÍRSÁRKÁNYOK forgatásának kezdete előtt Abdalla még egy szót sem beszélt dari nyelven, a filmben azonban folyékonyan kellett beszélnie. Egy egész hónapot töltött Kabulban intenzív nyelvtanulással, és olyannyira sikeresen elsajátította, hogy a filmen dolgozó afgán nemzetiségűek sem tudták megmondani, hogy valójában nem afgán.
Amir büszke, önfejű apja, Baba szerepére, aki a szovjet megszállás elől fiával együtt elszökik Afganisztánból, a filmkészítők Homayoun Ershadit választották. Az iráni színész érdekes kihívásnak érezte életre kelteni az intelligens, tanult férfit, aki hosszú évekig képtelen kapcsolatot teremteni a saját fiával és kifejezni iránta a szeretetét.
Ershadi nagy rajongója a regénynek, és csak azért elrepült Kabulba, hogy meggyőzze Forstert, ő a legmegfelelőbb színész a szerepre. – Azt hiszem, hogy Marc többek között azért választott engem, mert látta, hogy én belülről alakítom a szerepet, nem pedig kívülről, az arcommal vagy a testemmel – mondja a színész.
Karaktere éveken át tartó fejlődéséről ezt mondja: – Baba nagyon erős férfi, de azzal a problémával küzd, hogy nem látja önmagát a fiában, Amirban. Sokkal inkább látja magát Haszanban, Amir barátjában. Mindkettőjüket szereti, de szeretné Amirban látni önmagát, és feldühíti az, hogy ez nem így történik. A történet végére minden megváltozik, és Babának már nincs arra szüksége, hogy önmagát láthassa a fiában, mert valódi apává érik, aki képes kimutatni a szeretetét.
A FILM KÉSZÍTŐIRŐL
MARC FORSTER (rendező)
Marc Forster rendező legutóbbi filmje a FELFORGATÓKÖNYV (STRANGER THAN FICTION) című vígjáték, melyet a 2006-os Torontói Filmfesztiválon mutattak be nagy sikerrel.
Korábbi filmjei: SZÖRNYEK KERINGŐJE (MONSTER’S BALL), ÉN, PÁN PÉTER (FINDING NEVERLAND; a National Board of Review „Az év legjobb filmje”-díja; hét Oscar-, öt Arany Glóbusz- és tizenegy BAFTA-jelölés, mindegyik esetben a legjobb filmnek járó is; DGA „Legjobb rendező”-díj jelölés Forsternek), MARADJ! (STAY), EVERYTHING PUT TOGETHER.
Jelenleg a 22. James Bond-filmet forgatja Londonban, amelyben Daniel Craig alakítja a főszerepet.
DAVID BENIOFF (forgatókönyvíró)
Mielőtt megjelent első regénye, Az utolsó éjjel (The 25th Hour), David Benioff kidobó emberként, DJ-ként és irodalomtanárként is dolgozott.
Filmek, amelyeken dolgozott: AZ UTOLSÓ ÉJJEL (25th HOUR), TRÓJA (TROY), MARADJ! (STAY).
Jelenleg készülő filmjei: BROTHERS, WOLVERINE.
KHALED HOSSEINI (regényíró)
Khaled Hosseini 1965-ben született az afgán fővárosban, Kabulban. Öt testvér közül ő a legidősebb. 1976-ban édesapja diplomata állást kapott a párizsi afgán követségnél, és a család odaköltözött. Négy évvel később haza kellett volna térniük, azonban addigra Afganisztánban lezajlott egy véres kommunista puccs, és a szovjetek megszállták az országot. A család politikai menedékjogot kért és kapott az Egyesült Államokban, és Kaliforniába költöztek. Khaled orvosnak tanult, és az írás mellett ma is orvosként dolgozik. A Papírsárkányok (The Kite Runner) az első regénye.
Legújabb könyve, az A Thousand Splendid Suns, 2007 tavaszán jelent meg, és hamar a bestseller listák élére került.
WILLIAM HORBERG (producer)
William Horberg 2005 augusztusa óta a Sidney Kimmel Entertainment produkciókért felelős elnöke. Elnöksége alatt készültek a következő filmek: A UNITED 93-AS (UNITED 93), AZ UTOLSÓ JELENTÉS (BREACH), HALÁLOS TEMETÉS (DEATH AT A FUNERAL), CHARLIE BARTLETT (CHARLIE BARTLETT), MARRIED LIFE, MONDD, TESTVÉR! (TALK TO ME), LARS AND THE REAL GIRL.
Jelenleg készülő filmjei: SYNECDOCHE, ADVENTURELAND, MANAGEMENT.
WALTER F. PARKES (producer) és LAURIE MACDONALD (executive producer)
A háromszoros Oscar-jelölt Walter F. Parkes és Laurie MacDonald napjaink egyik legtermékenyebb hollywoodi producer-párosa. Producerként vagy executive producerként jegyzik a következő filmeket: a MEN IN BLACK – SÖTÉT ZSARUK (MEN IN BLACK) sorozat, A KÖR (THE RING) sorozat, KAPJ EL, HA TUDSZ! (CATCH ME IF YOU CAN), GLADIÁTOR (GLADIATOR), KÜLÖNVÉLEMÉNY (MINORITY REPORT), ÉBREDÉSEK (AWAKENINGS), AMISTAD (AMISTAD), LEMONY SNICKET – A BALSZERENCSE ÁRADÁSA (LEMONY SNICKET’S A SERIES OF UNFORTUNATE EVENTS), TERMINÁL (TERMINAL).
Legújabb filmjük A KULCSFIGURA (THE LOOKOUT), jelenleg készülő filmjük a SWEENEY TODD.
Parkes és MacDonald a DreamWorks Pictures megalakulásától 2005 közepéig a cég elnökeiként tevékenykedtek. A cég számos nagysikerű filmje készült ez idő alatt, például a legjobb filmnek járó Oscar-díjakkal kitüntetett AMERIKAI SZÉPSÉG (AMERICAN BEAUTY), GLADIÁTOR (GLADIATOR) és az EGY CSODÁLATOS ELME (A BEAUTIFUL MIND), a MAJDNEM HÍRES (ALMOST FAMOUS), a TEMETETLEN MÚLT (WHAT LIES BENEATH), A HÍRES RON BURGUNDY LEGENDÁJA (ANCHORMAN: THE LEGEND OF RON BURGUNDY), a COLLATERAL – A HALÁL ZÁLOGA (COLLATERAL) és a RYAN KÖZLEGÉNY MEGMENTÉSE (SAVING PRIVATE RYAN).
Parkest a következő filmekért jelölték Oscar-díjra: CALIFORNIA REICH, HÁBORÚS JÁTÉKOK (WAR GAMES), ÉBREDÉSEK.
REBECCA YELDHAM (Producer/2nd Unit Director)
Rebecca Yeldham függetelen producer jelenleg készülő filmjei: LINHA DE PASSE, ON THE ROAD.
Korábbi filmjei közül legsikeresebb a CHE GUEVARA: A MOTOROS NAPLÓJA (THE MOTORCYCLE DIARIES), melyet két Oscar-díjra jelöltek, elnyerte a legjobb eredeti betétdalnak járó Oscart, valamint a legjobb külföldi filmnek járó Arany Glóbusz-jelöléssel is kitüntették.
SIDNEY KIMMEL (executive producer)
Sidney Kimmel, a 2004-ben általa megalapított Sidney Kimmel Entertainment elnöke, több mint két évtizede dolgozik a filmiparban. Legutóbbi filmjei: A UNITED 93-AS (UNITED 93), AZ UTOLSÓ JELENTÉS (BREACH), ALPHA DOG (ALPHA DOG), MONDD, TESTVÉR! (TALK TO ME), HALÁLOS TEMETÉS (DEATH AT A FUNERAL).
Korábbi filmjei: RIÓI ROMÁNC (BLAME IT ON RIO), 9 ÉS 1 HÉT (91 WEEKS), A CSÁSZÁROK KLUBJA (THE EMPEROR’S CLUB).
Jelenleg készülő filmjei: CHARLIE BARTLETT (CHARLIE BARTLETT), MARRIAGE, LARS AND THE REAL GIRL.
SAM MENDES (executive producer)
Az Oscar-díjas Sam Mendes első rendezése az 1999-es AMERIKAI SZÉPSÉG (AMERICAN BEAUTY), amelyért az Oscaron kívül Arany Glóbusz-díjat és a kiemelkedő rendezésért járó DGA-díjat vehetett át. A film ezenkívül elnyerte a legjobb filmnek járó Oscar-díjat is.
2002-ben rendezte A KÁRHOZAT ÚTJA (ROAD TO PERDITION) című filmet, amelyet hét Oscar-díjra jelöltek és az egész világon nagy sikert aratott.
A közelmúltban bemutatott filmje a BŐRNYAKÚAK (JARHEAD) című háborús dráma.
JEFF SKOLL (executive producer)
Jeff Skoll 2004-ben alapította meg a Participant Productions nevű produkciós céget. A küzelmúltban a következő filmekben dolgozott executive producerként: GOOD NIGHT AND GOOD LUCK, KŐKEMÉNY MINNESOTA (NORTH COUNTRY), SZIRIANA (SYRIANA), AMERIKAI PISZTOLY (AMERICAN GUN), KELLEMETLEN IGAZSÁG (AN INCONVENIENT TRUTH), THE WORLD ACCORDING TO SESAME STREET, MEGETETETT TÁRSADALOM (FAST FOOD NATION).
A SZEREPLŐKRŐL
KHALID ABDALLA (Amir)
Az egyiptomi származású Khalid Abdallát legutóbb Paul Greengrass A UNITED 93-AS (UNITED 93) című fimjében láthattuk Ziad Jarrah szerepében. A 25 éves színész korábban színpadon játszott, valamint színdarabokat rendezett Londonban, Cambridge-ben és Edinburgh-ban.
HOMAYOUN ERSHADI (Baba)
Az iráni születésű, eredetileg építész Homayoun Ershadi színészi karrierje 1996-ban, 49 éves korában kezdődött Abass Kiarostami A CSERESZNYE ÍZE (A TASTE OF CHERRY) című filmjével, amelyben a főszerepet alakította. A film elnyerte a Cannes-i Filmfesztivál fődíját, az Arany Pálmát.
További filmjei: LOST LOVE, PEAR TREE (Ezüst Hugo-díj a Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon), RED FLOWER, TROUBLESOME, FIFTH REACTION, PORTRAIT OF A LADY FROM FAR AWAY, TRAVEL TO HIDALO, HAVANA FILE, WET DREAM.
ZEKIRIA EBRAHIMI (Fiatal Amir)
Zekiria Ebrahimi 1996-ban született az afgán fővárosban, Kabulban. Még csecsemő volt, amikor édesapja elesett a háborúban, ezért nagynénje és nagybátyja nevelték fel. Egy 14 éves nővére van. Jelenleg ötödikes, kedvenc tantágyai a matematika és a történelem, szabadidejében pedig focizik és röplabdázik. Vagy orvos vagy színész szeretne lenni, amikor felnő. A PAPÍRSÁRKÁNYOK az első mozifilmje.
AHMAD KHAN MAHMOODZADA (Fiatal Haszan)
Ahmad Khan Mahmoodzada 1994-ben született, családja Afganisztán Parwan tartományából származik. Jelenleg hatodikos, kedvenc tantárgyai a tudományok és a matematika, és szeret focizni, sárkányt eregetni és biciklizni. Iskola után édesapja édességüzletében is besegít. Három öccse és egy húga van. Amikor felnő, pilóta szeretne lenni. A PAPÍRSÁRKÁNYOK az első mozifilmje.
ALI DANESH BAKHTYARI (Sohrab)
Ali Danesh Bakhtyari 1994-ben született Afganisztán Ghazni tartományának Jughateo kerületében. Hétéves kora óta él a fővárosban, Kabulban. Kilenc testvér közül ő a második legfiatalabb. Jelenleg hetedik osztályba jár, kedvenc tantárgyai a geometria, a fizika és a matematika. Szeret focizni, szépírást gyakorolni és festeni. A PAPÍRSÁRKÁNYOK az első mozifilmje.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Látogatási korlátozás a zalaegerszegi kórházbanA Caffé Parco lett a legkedveltebb kávézóSzalagkorlátnak csapódott egy autó az M7-es autópályán, NagykanizsánálTisztújítás a zalaegerszegi FidelitasnálMilliós értékű, védett fajnak számító kockásliliomot károsítottak meg ZalábanÉpül az új térköves járda a zalaegerszegi Hunyadi utcábanForgalmi akadály van a 74-es úton, Nekeresd közelében Még lehet jelentkezni a Keresztury SzavalógáláraMűszakilag hibás sparhelt miatt izzott a korom egy becsvölgyei kéménybenBaleset történt Nagykapornaknál, a 76-os úton -
rovatunk hírei
1000 üdvözlőlap és meghívó Verdák: Al Barátokra lel101 híres bombázó Traffipax infó 2016.Július 20.Páka szerethető, élhetőSármellék sikereiNaperőmű létesülhet Söjtörön"Amerikából jöttünk, 25 érmet hoztunk!” Tavat kerülő vesebetegekKöszöntötték az 500 ezredik ügyfelet top 10
Egy korszak vége: megszűnt a Betti cukrászdaJól sikerült jubileumi évet zárt a BogáncsFényes égi jelenség január 3-án: közel került a Vénusz a HoldhozÚj gyalogosátkelő és buszmegálló a Baross ligetnélLegyen-e Petőfi-szobor Zalaegerszeg belvárosában?A lakosság segítségét kérik a zalai rendőrökSzarvassal ütközött két autó ZalaegerszegnélTakács Ágnes alkotásai a páterdombi műterembenÉpül az új térköves járda a zalaegerszegi Hunyadi utcábanBaleset történt Nagykapornaknál, a 76-os úton