2024.11.25., hétfő - KatalinZalaegerszeg időjárása

Archivum

Hogyan rohanj a veszTEDbe

2014. május 19. hétfő, 17:13
Címkék:

 A Universal Pictures és az MRC bemutatja

a Fuzzy Door és a Bluegrass Pictures produkciójában

Seth MacFarlane filmjét

Hogyan rohanj a veszTEDbe

Executive producerek

Alec Sulkin, Wellesley Wild

Producerek

Scott Stuber, Jason Clark, Seth MacFarlane

Forgatókönyv

Seth MacFarlane & Alec Sulkin & Wellesley Wild

Rendezte

Seth MacFarlane

ALBERT............................SETH MacFARLANE

ANNA...............................CHARLIZE THERON

LOUISE............................AMANDA SEYFRIED

CLINCH......................................LIAM NEESON

EDWARD..............................GIOVANNI RIBISI

RUTH................................SARAH SILVERMAN

Forgalmazza a UIP-Duna Film

www.uipduna.hu

hogyan-rohanj-a-vesztedbe01-rHogyan-rohanj-veszTEDbe-filmjelenet


Seth MacFarlane (Ted, Family Guy) újabb kísérletet tesz annak kipuhatolására, mennyit bír el a vígjáték műfaja. Ő a forgatókönyvírója, rendezője, producere és egyik főszereplője a Hogyan rohanj a veszTEDbe című westernkomédiának, amelyben a lágyszívű Albert Starkot alakítja, aki rossz időben van rossz helyen. Hősünk leghőbb vágya, hogy kereket oldhasson az isten háta mögötti vadnyugati határvidékről, amely mindenki számára halálos csapdákat tartogat. Albert egyszerű birkatenyésztő, akit otthagy szeszélyes barátnője (Amanda Seyfried), miután nem mert kiállni pisztolypárbajra. Szegény Albert teljesen le van forrázva az eset után.

Albert frusztrációját fokozza, hogy Louise összeáll a város legsikeresebb üzletemberével, Foyjal, az öntelt bajuszkereskedővel (Neil Patrick Harris – Így jártam anyátokkal /How I Met Your Mother/). Roppant sajnálatos, de Foy anyagi javak és arcszőrzet tekintetében is messze lekörözi Albertet.

Ám a városba érkezik egy titokzatos és gyönyörű revolverhősnő, Anna (Charlize Theron), és megtanítja Albertet, hogyan kell a sarkára állni, ráadásul még egymásba is szeretnek.

A kegyetlen vadnyugaton azonban nem tündérmese az élet: ismét viharfellegek kezdenek el gyülekezni Albert feje felett, mert megjelenik Anna férje, Clinch Leatherwood (Liam Neeson), a rettegett bandita. Bosszút akar állni a férfin, akiről úgy gondolja, hogy rossz hírbe került miatta Anna. Albertnek minden bátorságát össze kell szednie, hogy párbajra álljon ki a gonosztevővel. Az összecsapásnak két kimenetele lehet: Albert vagy elnyeri Anna kezét és a város lakóinak tiszteletét, vagy újabb névtelen sírral gyarapszik a kis település temetője.

Albert hűséges segítőtársakra talál Edwardban (Giovanni Ribisi), a városka cipészében, illetve annak barátnőjében, Ruth-ban (Sarah Silverman), aki pont olyan szűzies Edwarddal, mint amilyen ribancos a bordélyház ügyfeleivel.

Meddig bírja egy műfaj? – így keletkezett a Hogyan rohanj...

 

imagesSst4Vqj

Seth MacFarlane és forgatókönyvíró társai, Alec Sulkin és Wellesley Wild már majdnem készen voltak Ted című leendő bombasikerükkel, amikor pihenésképpen megnézték Clint Eastwood egyik klasszikus westernjét, az Akasszátok őket magasra! (Hang 'Em High) címűt. A film közben a három jó barát ontotta a poénokat a műfaj rovására, s mire megjelent a vége felirat, eldöntötték, hogy következő közös munkájukban a westernt fordítják ki önmagából.

"Arról beszélgettünk, hogy ezt a korszakot mennyire romantikusan állítja be az amerikai film és irodalom, miközben borzasztó és veszélyes volt ott és akkor az élet, különösen, ha valaki nem alfahímnek született. Ebből indultunk ki” – mondja MacFarlane.

Az alkotók arra a döntésre jutottak, hogy a vadnyugat rémségeit mai szemmel mutatják be. "Mindig is úgy közelítettünk a vígjátékhoz, hogy van egyetlen teljesen őrült poénunk, amit a középpontba állítunk, de minden másnak reálisnak kell lennie – folytatja a rendező. – Ezúttal az a nagy húzás, hogy a vadnyugatra költöztünk, de közben minden más a mai valóságban gyökerezik.”

Az alkotók úgy érezték, hogy miközben a cselekmény vadnyugati díszletek között játszódik, a karaktereket a modern ember érzékenységével kell felruházniuk. Ez különösen Albert Starkra vonatkozott. "Seth ötlete volt rögtön az elején: fogjunk egy okos és mindenre érzékeny srácot, és rakjuk olyan körülmények közé, ahová egyáltalán nem való – ahol minden borzalmas – mondja Wild. – Hősünk úgy érzi magát a vadnyugaton, mint a partra vetett hal, minden pillanat kínszenvedés számára.”

MacFarlane-nek nem volt elég, hogy hősét a rettenetes 1880-as évekbe vetette a sors, annak is jelentősége volt, hogy milyen foglalkozást választott számára. Utánanézett, és kiderült, hogy a birkatenyésztőket gyakran megvetette a helyi közösség. "Utálták őket, mert a birkák tőből lelegelték a füvet, és ezzel tönkretették a talajt. Tehát cikinek számított ez a foglalkozás, ezért úgy gondoltam, ha Albert birkatenyésztő lesz, ezzel rögtön kellő megvilágításba kerül, hogy ő az egyik legbénább alak a határvidéken.”

A forgatókönyvíró trió ismét Scott Stuber producerrel, a Bluegrass Films első emberével látott hozzá a projekt megvalósításához. "A vadnyugatot általában úgy ábrázolják, hogy akkoriban mindenki bátor meg hősies magatartást tanúsított, és a történeteket ebben a tónusban mesélik el – mondja a producer. – Tényleg rendkívül kegyetlen korszak volt, mert bármikor, bármitől meg lehetett halni. Seth, Alec és Wellesley meglátták ebben a fekete humor lehetőségét, és igyekeztek annyi poént kihozni belőle, amennyit csak tudtak.”

Banditák és városlakók:

benépesül a határvidék

 

A forgatókönyv írása közben az alkotók eldöntötték, hogy egyikük játssza majd Albertet. MacFarlane eddig a kamera mögött töltötte a legtöbb időt, s bár nem egy karakternek kölcsönözte már a hangját Peter Griffintől Tedig, első igazi színészi feladata nagy kihívás elé állította.
"Seth azt mondta, most megpróbálkozom valami mással. Vadnyugati vígjátékot csinálunk, és én leszek az egyik főszereplő, jelentette ki – folytatja Stuber. – Egyre nagyobb feladatokat vállal, ami fantasztikus.”

A következő feladat Anna megtalálása volt. Albert és Anna románca közel sem szerelem első látásra. Lassan az hozza közel őket egymáshoz, hogy mindketten utálják a vadnyugatot, ahol millió módon meg lehet halni. A két rokonlélek azért is egymásra talál, mert Anna megtanítja Albertet, hogyan legyen erős, a férfi pedig előhívja barátnőjéből az érzékenységet.

"Miután a barátnője lapátra tette, Albert teljesen tanácstalan, ekkor belovagol a városba ez a titokzatos amazon – világítja meg Clark a két hős kapcsolatát. – Szokatlan körülmények között találkoznak, és mindketten utálják a helyet, ahol élnek. Aztán Albert firtatni kezdi, kicsoda a nő és honnan jött, s közben nem veszi észre, hogy kezd beleszeretni. A harmadik felvonásban aztán Annát utoléri a múltja, és Old Stump, a kisváros nagy összecsapásra készülhet fel.”

Anna szerepére az Oscar®-díjas Charlize Theront kérték fel, akit drámai színésznőként tartanak számon, ő azonban igyekszik más műfajokban is kipróbálni magát. "Egy ideje érdekel már a vígjáték, de nem egyszerű a helyzet, mert a közönség megszokta, hogy más műfajban vagyok jó – mondja a színésznő. – Ráadásul hozzá kell tennem, hogy a meredek vígjátékok érdekelnek. Ilyenből viszont kevés van. Ez a forgatókönyv és a tény, hogy Seth rendezi, maga a megvalósult álom számomra. Amint becsuktam a forgatókönyvet, már könyörögtem is, hogy megkaphassam a szerepet.”

Theronnak és MacFarlane-nek egyaránt ki kellett lépnie a szakmai komfortzónájából, ezért a közös munka kezdetén kicsit idegesek voltak. "Amikor Charlize eljött az olvasópróbára, Seth tiszta ideg volt, elvégre mégiscsak egy Oscar-díjasról volt szó – mondja Clark. – Charlize meg azért volt felspannolva, mert ilyen vígjátékban még sosem szerepelt. Ettől aztán rögtön működni kezdett közöttük a kémia.”

A többi színész kiválasztásakor MacFarlane nem komikusokban gondolkozott pusztán azért, mert elméletileg velük szokás megtölteni egy vígjátékot. "Minél inkább elmerülök ebben a műfajban, annál világosabban látom, hogy ha jól megírtad a forgatókönyvet, és minden poén a helyén van, már nem is komikusokra van szükséged, hanem színészekre. A történetnek bizonyos mértékben hihetőnek kell lennie, és oda kell figyelni arra, hogy rendesen kibontakozzon a cselekmény. Mert például esetünkben is alapjában véve drámáról van szó, amit telepakoltak egy tonna poénnal.”

Theron szerződtetése után a Louise-t játszó színésznőt kellett megtalálni. Olyasvalakire volt szükség, aki bizonyos tulajdonságai miatt talán nem elég szimpatikus ahhoz, hogy a néző szerint passzolna a főhőshöz, de azért vannak olyan erényei, amelyek révén hihető, hogy valaki epekedhet utána. Ezt a középutat Amanda Seyfried testesítette meg.

"Amanda a tökéletes választás mintapéldája – mondja a rendező. – Ott van az a jelenet, ahol ülnek a rönkön, és Louise éppen szakítani készül. Amikor felvettük, arra gondoltam, Amanda vagy a világ legjobb színésznője, vagy kirúgott már ilyen aljas, szemét módon egy rakás pasit. Amanda nagyon kedves, tehát gyorsan rájöttem, hogy nem a második lehetőségről van szó.”

"Louise önző kis fiatal hölgy, aki azért rúgja ki olyan érzéketlenül Albertet, mert az képtelen felfogni, miről van szó – magyarázza Seyfried. – Louise Foyba szerelmes, méghozzá olyannyira, hogy nem látja, kicsoda is a férfi valójában. Foy karizmatikus és férfias, pont az ellentéte Albertnek. Magabiztos és szexi, ezért vonzó Louise számára, no meg a tekintélyes bajsza miatt.”

Alaposan át kellett gondolni, melyik színész játssza a nők bajuszpödrő bálványát, Foyt. Arra volt szükség, hogy kissé elemelt figura legyen, aki fél méterrel a történet világa fölött jár. A nézőknek el kellett hinniük róla, hogy komoly ellenfél Albert számára, miközben még mindig reális karakter tud maradni. Hosszas megfontolás után MacFarlane-nek Neil Patrick Harrisre esett a választása.

"Mint tudjuk, Neil színész, énekes és táncos is – magyarázza a rendező. – Mindegyik műfajt roppant elegánsan műveli, a filmünkben viszont van egy jelenet, amelyben, tisztesség ne essék szólván, egy kalapba végzi a dolgát. Ez nagyon durva poén, de Neil olyan bravúrosan oldotta meg, hogy az embernek az az érzése támad, hogy valamilyen klasszikus némafilmet lát. A kifinomult gesztusai láttán egyszer csak megértettem, milyen kolosszális tehetséggel van dolgom.”

Harrist nem kellett sokat győzködni, hogy vállalja el a szerepet. "Seth és én csak párszor találkoztunk a film előtt. Amikor a Family Guyban az Így jártam anyátokkalt parodizálták, páran átruccantunk a sorozatból, hogy a karakterek a mi hangunkon szólaljanak meg. Aztán egyszer csak fölhívott Seth MacFarlane a saját hangján, ami elég ritka (Harris arra utal, hogy MacFarlane számos karaktert szólaltat meg különféle sorozatokban – a ford.), és mondta, hogy van ez a film, és csak engem tud elképzelni a szerepre. Mivel a forgatás pont az Így jártam... két szezonja közé esett, könnyű volt a válasz.”

"Foy a város leggazdagabb embere, és ezt szereti kimutatni – mutatja be karakterét Harris. – Kifinomultabban öltözködik, mint bárki más, henceg a bajuszával, és tiszteli azokat, akik szintén tekintélyes arcszőrzetet tudnak felmutatni.”

Harris külön gesztusrendszert dolgozott ki annak érdekében, hogy Foy ábrázolása mentes legyen a sztereotípiáktól. "Magam sem tudom, hogy mi okból, de Foy valahányszor nyilvánosan mutatkozik, furán maga elé tarja a karját, mintha valamilyen parádén venne részt.”    

Clinch Leatherwood, a hírhedt bandita, egyben Anna féltékeny férje szerepére az alkotók a pár éve nagyszabású akciósztárrá avanzsált Liam Neesont szemelték ki. "Ültünk körben, mint a gyerekek, és valamelyikünk azt mondta, jó lenne olyasvalakit szerződtetni, mint Liam Neeson – emlékszik vissza Stuber. – Aztán kiderült, hogy ez nem is álom csupán. Már dolgoztam vele, ő pedig nagy rajongója Seth-nek, tehát gyorsan összejött a dolog.”

Még nem is találkozott Neesonnal, MacFarlane-nek már határozott elképzelése volt arról, milyen akcentussal beszéljen Clinch. "Imádom Liam eredeti hangját, ezért imádkoztam, nehogy vadnyugati akcentussal próbálkozzon – mondja a rendező. – Olyan átható, erőteljes orgánuma van, hogy akkor is szájtátva hallgatnám, ha a telefonkönyvet olvasná föl.”

Nem véletlen, hogy Neeson északír akcentussal szólal meg Clinch szerepében: "Pár éve hazajöttek a gyerekeim az iskolából, és újságolták, hogy apa, benne vagy a Family Guyban! Nézem, és tényleg: Seth parodizált, hogy Liam Neeson így játszana egy vadnyugati filmben. Ugye furán és jellegzetes akcentussal. Az új film kapcsán ezért azt mondtam: Seth, akkor vállalom a szerepet, ha Clinch északír akcentussal szólalhat meg – így akarok tisztelegni a Family Guy előtt.”

A rönk, ami köré Albert városa szerveződik

 

Mivel a Hogyan rohanj... cselekménye az 1880-as évek vadnyugatán játszódik, a stáb az új-mexikói Santa Fébe ment forgatni. "Ha az ember westernt akar készíteni, hamar kiderül, hogy kevés városka maradt fenn az eredeti formájában – kezdi a problémák felsorolását Stuber. – Szerencsére akad vagy négy jó hely Új-Mexikóban és egy-kettő Arizonában, tehát azért volt miből válogatni. Szükségünk volt Albert farmjára, magára a városra, Louise házára és a csűrre, ahol a táncmulatságot tartják, és nagy szerencsénkre 80-90 százalékban készen is álltak ezek a helyszínek, nem kellett őket külön megépíteni.”

MacFarlane szerint olyan fílinget akartak teremteni, hogy az új film látványban és hangulatban állja az összehasonlítást bármelyik klasszikus John Ford-féle westernnel. "Forgattunk klasszikus farmon és a legendás Monument Valley-ben is. Az operatőrünk, Michael Barrett roppant tehetséges szakember. Világításban verhetetlen, ezért amikor azt mondtam neki, hogy most egy drámai felvétel következik, minden lámpát és kameraszöget úgy állított be, ahogyan kell.”

Old Stump (Régi Rönk) városát egy kipróbált forgatási helyszínen, a Santa Fétől délre elterülő Bonanza Creek Ranchon építették meg. A birtok több mint ezer holdon terül el, van rajta öt tó, egy komplett díszletváros és két részletgazdagon felépített farm. Több mint 130 filmet forgattak, továbbá reklámszpotokat, zenés videókat készítettek itt, illetve katalógusfotózások zajlottak ezen a festői vidéken. A film alkotói a sztenderd díszletvárost Old Stumppá alakították, amely, mint a neve is mutatja, egy régi rönk köré szerveződik.

Bár a díszletváros maga kicsi és eléggé lepusztult volt, a film alkotói meglátták a hamuban a gyémántot. Mivel a produkcióhoz kétszer akkora településre volt szükség, mint amekkora rendelkezésre állt, Stephen Lineweaver látványtervező és csapata nekiállt a bővítésnek. Házakat, szélmalmokat, víztornyokat és egy templomot építettek hozzá a meglévő településhez. Old Stump létrehozása három és fél hónapot vett igénybe.

Az egyik legnagyobb attrakció az Old Stump-i hetivásár volt a díszletben, ahol felvonulnak a vadnyugati vigasságok szokásos elemei: a céllövöldék, a fényképészek és a vásári kikiáltók az élet vizével és egyéb csodálatos termékekkel, meg a szörnycirkusz. Ja, és a rettentő halálnemekről se feledkezzünk meg! "Két halálesetünk van a vásárban, elvégre ez a Hogyan rohanj a veszTEDbe – nevet Lineweaver. – De ettől még roppant vidám az egész rendezvény. Itt mulat az egész klasszikus vadnyugat, miközben persze szállítjuk a hullákat is, ahogyan a történet megköveteli.”

A hetivásár az egyik legnagyobb jelenetsor a filmben, több mint tíz oldalt tesz ki a forgatókönyvben. "Csupa kaszkadőrmutatvány meg akció ez a szekvencia – meséli Clark producer. – Külső felvételekkel készült több száz statiszta részvételével, ezért közben folyton lestük, milyen lesz az időjárás. A rengeteg akció nagyon precíz kameraállásokat követelt, és közben egy csomó állatal is meggyűlt a bajunk, köztük egy bikával, amely beront a vásár közepébe.”                 

A film szereplői

 

SETH MacFARLANE (Albert) Emmy-díjas szórakoztatóipari szakember, akinek egyik leghíresebb munkája a Family Guy című sorozat. A másik a Ted, minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka, amely több mint 545 millió dolláros összebevételt ért el. A folytatás készülőben van, a bemutató 2015 nyarán várható.

MacFarlane animációt és dizájnt tanult. Tehetsége felkeltette a FOX csatorna vezetőinek figyelmét, akik felkérték, készítsen egy pilotot egy létrehozandó rajzfilmsorozat számára. MacFarlane fél év alatt létrehozta a félperces bemutató kisfilmet, amiből a Family Guy kinőtt. A pilotnak ő volt a kreátora, animátora, forgatókönyvírója és rendezője, ráadásul az ő hangján szólalt meg az összes férfi szereplő. Munkáját 1998 májusában mutatta meg a FOX vezetőinek, hetekkel később zöld utat kapott a sorozat. MacFarlane 24 évesen a televíziózás legfiatalabb executive producere lett.

Az évek során MacFarlane három Emmyt kapott a Family Guyért (legjobb animációs szinkron, legjobb zene és szöveg, legjobb rajzfilmsorozat).

Egyebek között az Amerikai fater (American Dad!) és A Cleveland Show (The Cleveland Show) társkreátora, executive poducere és szinkronhangja. Szintén executive producere A Flintstone család (The Flintstones) legújabb változatának, valamint a Cosmos: A Space-Time Odyssey című dokuszériának, amelyek jövőre kerülnek adásba.

MacFarlane ünnepelt dzsessz-zenészként teltházas koncerteket ad, első albuma két Grammy-jelölést kapott.

2011 szeptemberében ő vezette a Comedy Centralon a Roast című celebgúnyoló show-t, ő az egyetlen, aki harmadszor volt roastmaster.

2011. szeptember 11-én, mivel téves időpontot kapott, tíz perccel lekéste azt a gépet, amely később a World Trade Center északi tornyába csapódott.

CHARLIZE THERON (Anna) napjaink egyik legnagyobb színésznője. Karrierjének egyik csúcspontja a 2003-as A rém (Monster) volt, amelyért számos más díj mellett Oscar®-t és Arany Glóbuszt kapott.

Legutóbb hatalmas sikert aratott a Prometheus főszerepében, ezt megelőzően a Pszichoszingli (Young Adult) című független fekete komédiában szerepelt, többek között Arany Glóbuszra jelölték alakításáért.

2008-ban a Megváltás (The Burning Plain) című drámában játszott, amelynek producere is volt. Ugyancsak 2008-ban a Hancock női főszerepét alakította, a vígjáték az év harmadik legtöbb bevételt hozó filmje volt.

2005-ben a Kőkemény Minnesota (North Country) főszereplője volt, többek között Arany Glóbuszra és Oscar®-ra jelölték alakításáért.

A Peter Sellers élete és halála (The Life and Death of Peter Sellers) című HBO-produkció női főszerepéért Arany Glóbuszra, Emmyre és a színészkamara díjára jelölték.

A dél-afrikai származású színésznő csáberejével a Két nap a völgyben (2 Days in the Valley) című filmben találkozott először a közönség, ha nem számítjuk A kukorica gyermekei 3. (Children of the Corn 3) című rettenet egyik epizódszerepét. Ezt követte Az ördög ügyvédje (The Devil's Advocate) és a Nyomul a banda (That Thing You Do!).

További fontosabb filmjei: Egyedül nem megy (Trial and Error), Sztárral szemben (Celebrity), Joe, az óriásgorilla (Mighty Joe Young), A bűn állomásai (The Yards), Az asztronauta (The Astronaut's Wife), The Cider House Rules (Árvák hercege), Hulla, hó, telizsák (Reindeer Games), Férfibecsület (Men of Honor), Bagger Vance legendája (The Legend of Bagger Vance), Édes november (Sweet November), 15 perc hírnév (15 Minutes), A jade skorpió átka (The Curse of the Jade Scorpion), Az olasz meló (The Italian Job), Ćon Flux.

 

AMANDA SEYFRIED (Louise) Hollywood egyik legígéretesebb ifjú színésznője. Nagy áttörése a Mamma mia! Sophie-ja volt. A film több mint 600 millió dolláros összbevételt ért el. Hatalmas sikert aratott a Nyomorultak (Les Misérables) című bombasiker főszerepében is.
Hamarosan Seth MacFarlane Ted 2-jében lesz látható.

2012-ben az Elveszett (Gone) című thriller főszereplője volt.

A pennsylvaniai születésű színésznő 11 évesen kezdett modellkedni. Néhány év után áttért a színészetre, szakmai tapasztalatait két tévésorozattal alapozta meg (As the World Turns, All My Children). A Bajos csajok (Mean Girls) című tinivígjáték hozta meg számára a nagy kiugrást, a női főszereplőkkel (Lindsay Lohan, Rachel McAdams és Lacey Chabert) Amanda megkapta az MTV Music Awards Legjobb Csapat-díját.

További fontosabb filmjei: Lopott idő (In Time), A lány és a farkas (Re Riding Hood), Levelek Júliának (Letters to Juliet), Kedves John (Dear John), Chloe – A kísértés iskolája, Ördög bújt beléd (Jennifer's Body), Alpha Dog.


GIOVANNI RIBISI (Edward) legutóbb Seth MacFarlane erősen korhatáros bombasikerében, a Tedben volt látható.

Azt megelőzően a Csempészek (Contraband) főgonoszát alakította, illetve a Rumnapló (The Rum Diary) egyik főszereplője volt.
Fontosabb filmjei: Avatar, Közellenségek (Public Enemies), Szex a neten (Middle Men), Vadidegen (Perfect Stranger), A halott lány (The Dead Girl), A nagy fehérség (The Big White), A Főnix útja (Flight of the Phoenix), Sky akapitány és a holnap világa (Sky Captain and the World of Tomorrow), Hideghegy (Cold Mountain), Jóbarátok (Friends – 9 epizód), Elveszett jelentés (Lost in Translation), Rossz álmok (The Gift), Tolvajtempó (Gone in 60 Seconds), Brókerarcok (Boiler Room), Drogosztag (The Mod Squad), Ryan közlegény megmentése (Saving Private Ryan).

 

 

A film alkotói

 

SETH MacFARLANE (rendező, forgatókönyvíró, producer): lásd a film szereplőinél.

SCOTT STUBER (producer) legfrissebb munkái tartozik a Személyiségtolvaj (Identity Thief) és a Ted. Előbbi vígjáték 174 millió dolláros összbevételt ért el, míg Seth MacFarlane kegyetlen humorú komédiája minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka lett.

Stuber korábbi sikere a Csatahajó (Battleship) című sci-fi akciófilm volt. A rendkívül nagy költségvetésű szuperprodukció a szkeptikus várakozások ellenére csaknem százmillió dolláros nyereséget termelt.

Stuber másik friss filmje, a Védhetetlen (Safe House) több mint 200 millió dolláros összbevételt ért el. Legutóbbi filmjei közé tartozik a Szerelem és más drogok (Love and Other Drugs),Páros mellékhatás (Couples Retreat) és a Derült égből szerelem (Love Happens).

Stuber nyolc éven át felügyelte a Universal stúdió produkcióinak gyártását, tucatnyi sikerfilm elkészítése fűződik a nevéhez: King Kong (King Kong), Bőrnyakúak (Jarhead), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Vágta (Seabiscuit), A remény bajnoka (Cinderella Man), München (Munich), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), A Bourne-rejtély (The Bourne Identity), A Bourne-csapda (The Bourne Supremacy), Egy fiúról (About a Boy), 40 éves szűz (The 40-Year-Old Virgin), 8 mérföld (8 Mile), A múmia (The Mummy) filmek, az Amerikai pite (American Pie) filmek, Péntek esti fények (Friday Night Lights), Segítség, apa lettem! (The Family Man), Hajrá, csajok (Bring It On).
További fontosabb filmjei immár saját cégének égisze alatt: Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Királyság (The Kingdom), 47 ronin (47 Ronin)


MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK