Archivum
GRU
2010. október 07. csütörtök, 08:56
Címkék:
A UNIVERSAL PICTURES
az Illuminatioan Entertainment produkciójában
bemutatja
PIERRE COFFIN
és
CHRIS RENAUD
filmjét
GRU
Executive producer
Nina Rappaport
Robert Taylor
Producer
Chris Meladandri,
Janet Healy, John Cohen
Forgatókönyv
Sergio Pablos sztorijából
Cinco Paul & Ken Daurio
Rendezte
Pierre Coffin
Chris Renaud
Magyar hangok
GRU ……………………………………………
DR. NEFARIO …...............................................…….………
VECTOR ……………..........................…...........……….…
MARGO …………….…...…................................….………..
AGNES........................................................................
EDITH...............................................................
{slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru1.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru2.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru3.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru4.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru5.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru6.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru7.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru8.jpg{/slimbox}
az Illuminatioan Entertainment produkciójában
bemutatja
PIERRE COFFIN
és
CHRIS RENAUD
filmjét
GRU
Executive producer
Nina Rappaport
Robert Taylor
Producer
Chris Meladandri,
Janet Healy, John Cohen
Forgatókönyv
Sergio Pablos sztorijából
Cinco Paul & Ken Daurio
Rendezte
Pierre Coffin
Chris Renaud
Magyar hangok
GRU ……………………………………………
DR. NEFARIO …...............................................…….………
VECTOR ……………..........................…...........……….…
MARGO …………….…...…................................….………..
AGNES........................................................................
EDITH...............................................................
{slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru1.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru2.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru3.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru4.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru5.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru6.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru7.jpg{/slimbox} {slimbox album="gru"}images/stories/programajanlo/film/gru/gru8.jpg{/slimbox}
FORGALMAZZA A UIP-DUNA FILM
www.uipduna.hu
www.uipduna.hu
A békés kertvárosban, ahol a fehér kerítések mögött szépen gondozott rózsák illatoznak, egy fekete ház bújik meg, előtte kiégett gyep. A szomszédok nem is sejtik, hogy mélyen az épület alatt titkos búvóhely található. Fékezhetetlen minyonhadseregével körülvéve itt lapul Gru, a hivatásos főgonosz, aki a világ legnagyobb rablását tervezi. El akarja lopni a Holdat!
Gru kizárólag a gonosz dolgokban leli örömét. Állig fel van fegyverezve zsugorító- és fagyasztósugarakkal, légi és földi csatajárművekkel támad, így mindenkit el tud söpörni, aki az útjába áll. Így van ez egészen addig, amíg nem találkozik három árva kislánnyal, akik olyasmit látnak meg benne, amit még soha senki: a potenciális apukát.
Illuminált állapotban: Meledandri belép a Universalhoz
A Universal Pictures 2007-ben indította el családi és animációs filmüzletágát, s ennek irányítására Chris Meledandrit kérték fel. Meladandri hosszú éveken át a 20th Century Foxnál dolgozott, ahol létrehozta a stúdió animációs osztályát, és az ő felügyelete alatt indult hódító útjára a Jégkorszak (Ice Age) című rendkívül sikeres franchise. Meledandri új produkciós céget hozott létre a Universal égisze alatt Illumination Entertainment néven, és gyártani kezdte a stúdió által finanszírozott és forgalmazott élőszereplős, illetve animációs filmeket.
Meladandri a Fox egyik igazgatója volt 13 éven át, majd alapító elnöke lett a 20th Fox Century Animationnek. Nyolc évig vezette a céget, amely ezalatt több mint kétmilliárd dolláros bevételt termelt. A Fox a producer közreműködésével vette meg 1998-ban a Blue Sky nevű kis, keleti parti filmes trükkcéget, s az ő irányításával jött létre belőle a stúdió sikeres számítógép-animációs részlege, ahol ma már több 250 művész dolgozik. Meledandri irányításával olyan népszerű animációs filmek készültek, mint a Robotok (Robots), az Alvin és a mókusok (Alvin and the Chipmunks), A Simpson család – A film (The Simpsons) és a Horton (Dr. Seuss’ Horton Hears a Honk!).
„Úgy éreztem, a Universal visszautasíthatatlan ajánlattal keresett meg – magyarázza Meledandri, miért váltott stúdiót. – Teljesen szabad kezet kaptam, valami újat hozhattam létre, miközben a filmkészítés széles spektruma rendelkezésemre állt az animáció különféle fajtáitól az élőszínészes produkciókig. Azt is roppant vonzónak találtam, hogy a stúdió mindig a legmagasabb minőségre törekszik, és filmjeivel az egyre élesedő versenyben is meg tudja hódítani a közönséget.”
Egy kicsit mindenki gonosz
„A Gru ötletét a gazdájától, Sergio Pablostól hallottam először, aki egy kis spanyol cég animátora – meséli Chris Meledandri. – Azonnal megkerestük Cinco Paul és Ken Daurio forgatókönyvírókat, hogy kezdjenek el dolgozni Sergio sztoriján.” A producer és a két forgatókönyvíró korábban a Hortont vitték sikerre, amelyben egy jó szívű elefánt elhaló segélykiáltást hall egy szállongó porszemről. A film beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és összekovácsolta a két komikusszerzőt. Pablos történetében azonnal megragadta fantáziájukat, hogy a világ legelvetemültebb főgonosza rádöbben, vannak fontosabb dolgok is, mint folyton kitolni másokkal.
Az Illuminations számára elsődleges fontosságú volt, hogy olyan mesét alkossanak, amely kijelöli az utat a stúdió további filmjei számára. Vagyis szó sem lehetett kétdimenziós hősökről vagy gonoszokról. „Szokatlan és bátor ötlet, hogy egy animációs filmnek gonosz a főhőse – mondja Meledandri. – A film végére azonban Gru megváltozik, ez teszi lehetővé, hogy a történet elején a lehető legnegatívabb színben tüntessük fel. Nem is lenne érdekes az egész folyamat, ha nem úgy indítunk, hogy ő a leggonoszabb lény a Földön.”
John Cohen producer azonnal észrevetette, a Gru erőssége abban fog állni, hogy az emberi lélek olyan oldalát mutatja be, amelyre nem lehetünk büszkék. „A történet a mindannyiunkban fellelhető elemi gonoszságot veszi górcső alá – mondja Cohen. – Gru vágykivetítő fantázia a néző számára. Ha például sorban állunk a zöldségesnél, és az előttünk lévő vásárló 25 árucikket pakol a pultra, miközben mindegyikért külön kártyával akar fizetni, hát megfordul a fejünkben, hogy de jól jönne most egy kis fagyasztósugár. Rengeteg vicces helyzet születik abból, hogy itt van egy karakter, aki meg meri tenni mindazt a rosszat, amit mi is annyira szeretnénk.”
Meledandri az Oscar®-jelölt Chris Renaud-t és a Sorbonne-on végzett Pierre Coffin animátort kérte fel rendezőnek. Renaud évekig a Marvel és DC Comics képregénykiadóknál dolgozott, és a leghíresebb hősök öltöttek alakot a keze alatt. Coffin animációs rövidfilmjei a YouTube legnézettebb videói közé tartoznak, az egyik a The Lion Sleeps Tonight.
„Chris Renaud-t hosszú évek óta ismerem, már a Foxnál és a Blue Skynál együtt dolgoztunk – folytatja Meledandri. – A sztorirészlegnél kezdte storyboard-rajzolóként, de korábbi munkái révén már alapos animátori tapasztalattal rendelkezett: a képregény szakmában dolgozott. Chris tökéletesen érzi, hogyan kell egy történetet képekben elmesélni. Különösen nagy sikert aratott a Blue Skynál készített Jégkorszak – A motkány (No Time for Nuts) című animációs rövidfilmjével, Oscar®-ra jelölték érte.”
Coffin korábban olyan nagyra becsült animációs rövidfilmekben dolgozott, mint a Flying Fish Tobby Who Aimed for the Stars és a Pings. „Pierre-nek különleges képessége van arra, hogy a finom mozgással érzékeltesse egy karakter jellemének lényegét – mondja Meledandri. – Akkor figyeltem fel rá, amikor Párizsban megmutatták egy 15 perces filmjét. Tudtam, hogy a mi produkciónkban is nagy hasznát vesszük, amikor azt akarjuk megmutatni, Gru mennyire sebezhető, illetve miben rejlik az ereje.”
Ki kicsoda Gru világában?
Bár kezdetben nehéz eldönteni, ki a rossz és ki a jó, előbb-utóbb mindenkit megismerhetünk, ahogy a történet kibontakozik. Íme egy kis kalauz ahhoz, hogy jobban eligazodjunk Gru világában.
Gru a főgonosz, akinek az okoz örömet, ha agyafúrt módon kitolhat másokkal. Hol megfagyasztja az előtte álló sort a kávézóban, hol meg állatkát teker lufiból egy kisfiúnak csak azért, hogy kipukkassza – szóval csupa olyasmit csinál, amit titkon mindenki szeretne. Már jó úton halad afelé, hogy elkövesse az évszázad bűntényét, ám hirtelen akadályba ütközik, amit úgy hívnak: apaság.
Gru riválisa a buzgómócsing Vector, aki azonban túlságosan béna ahhoz, hogy komoly ellenfél lehessen. Vector egyfolytában erődítményszerű luxusvillájában lebzsel narancssárga mackóruhában, és videójátékokkal tölti idejét, miközben a következő galádságon töri a fejét. Kedvenc fegyvere egy pisztoly, amely élő piranyákat lő ki. A baj csak az, hogy a vérszomjas halakat nehéz a tárban tartani...
A három árva közül a legidősebb, Margo ösztönösen védelmezi a két kisebbet. Mivel sosem volt családja, mindenkivel bizalmatlan, és úgy gondolja, ők hárman csak egymásra számíthatnak. Még Gruval is szembeszáll, amikor atyáskodni próbál a lányok felett, így a gazfickó méltó ellenfélre talál.
Az égetni valóan rossz Edith alighanem az utolsó gyerek lenne az árvaházban, akit bárkinek kedve volna örökbe fogadni. Igazi kis gonosztevő, Gru minden fegyverét kipróbálná. Bár szüksége lenne valakire, aki kordában tartja, ezt még önmagának sem hajlandó bevallani.
A legkisebb árva legszívesebben mindenkihez hozzábújna, annyira tud szeretni, és annyira szomjazza a szeretetet. Agnes rajong az egyszarvúakért, és néha aranyos dolgokat mond. Semmi másra nem vágyik jobban annál, hogy szülei legyenek – és hogy az egyszarvú ne szúrjon.
Gru Anyukája: minden jelentős főgonosz mögött egy elégedetlen anya áll. Gru bármit is tett életében, mogorva, zsémbes anyjának nem volt megfelelő. Miközben azt képzeli magáról, hogy nevelési elvei tökéletesek, a 80 éves banya még ma is úgy kezeli a fiát, mintha nyolcéves lenne. Grut az anyja állandó kritikái késztették arra, hogy egyre merészebb galádságokat eszeljen ki, hátha megenyhül a gonosz hárpia.
Gru saját külön bejáratú őrült tudósa, dr. Nefario nagyjából 150 évesnek néz ki, és hol zseniális ötletei támadnak, hol meg teljesen beszámíthatatlan. Mindig valamilyen fantasztikus kütyüt barkácsol gazdája számára, és el kell ismerni, néha vág az esze, mint a borotva. Hogy a hallása milyen? Mi tagadás, a jó doktor legalább ötven éve a megsüketülés útjára lépett.
Gru gonosz, sárga kis minyonokból álló magánhadserege feltétlenül hű vezetőjéhez, a mindig nyughatatlan kópék még a töréstesztekhez is készséggel rendelkezésre állnak. Amikor aztán találkoznak Gru frissen örökbe fogadott árváival, rájönnek, hogy emberükre akadtak.
Miss Hattie a helyi árvaház vezetője, ahol Margo, Edith és Agnes él, mielőtt Gruhoz kerülne. Bár első pillantásra kedves és gondoskodó teremtésnek tűnik, Miss Hattie valójában rideg déli asszonyság, aki a kemény kéz erejében és a pénzben hisz. Az az árva, aki kevesebb sütit ad el, mint amennyit Miss Hattie előírt számára, könnyen a Szégyendobozban találhatja magát.
Fred McDade, a szomszéd megy legjobban Gru idegeire. Természetesen a helyi háztulajdonosok szövetségének elnöke, s ebben a minőségében egyetlen apró lehetőséget sem szalaszt el arra, hogy Grut a házirend valamelyik pontjának megsértésére figyelmeztesse, aki cserében szívesen uszítja rá veszedelmes kutyáját.
A Gonosz Bank könyörtelen menedzsere, Mr. Perkins régóta finanszírozza Gru galád terveit. Mivel úgy találja, nincsenek rendben Gru számláit, nem hajlandó több pénzt folyósítani neki – enélkül pedig hogyan lopja el a Holdat?
A legcikibb turistákkal is megismerkedhetünk. A rikító ingben, eldobható fényképezőgépekkel és gusztustalan övtáskákkal nyomuló család élete legizgalmasabb kirándulásán vehet részt, amikor kiderül, hogy valaki ellopta a gizai piramist.
Fizikailag és jellemét tekintve egyaránt átmenetet képez a buldog és a piranya között Gru kutyája, Kyle. Mivel Agnes ha kell, ha nem, folyton ölelgeti, Kyle maga sem tudja, egészben lenyelje-e a kislányokat, vagy inkább odadörgölőzzön hozzájuk.
Külvárosi gótika: az animációs vígjáték vizuális világa
A Gru készítői kezdettől tudták, hogy kedvenc főgonoszuk semmiképpen sem lakhat valamilyen unalmas, fantáziátlan környezetben. A készítők azt akarták, Gru világa azonnal az Addams családot juttassa a néző eszébe, illetve a látványnak legyen egy kis Edward Gorey-érzete is. (Gorey amerikai író, de elsősorban grafikus volt, akit lidércnyomásos illusztrációi a gótikus szubkultúra ikonjává tettek – a ford.) „Figuráink bizonyos embertípusok elrajzolt karikatúrái – magyarázza Meledandri. – Az egyik legjobb számítógépes karakterdizájner, Carter Goodrich tervezte őket, akinek többek között a L’csót (Ratatouille) is köszönhetjük.”
Először Gru autójának rajza készült el, ami megadta a lökést a többi látványelem megalkotása számára. „Megállapítottuk, hogy hűha, ilyet még nem is láttunk – meséli Chris Renaud. – Tudtuk, hogy a filmben majd mindennek ilyen bizarrnak kell lennie.”
Amikor Gru mozgását kellett kitalálni, a rendezőket olyan híres komikusok inspirálták, mint Peter Sellers és Rowan Atkinson. A főgonosz hatalmas termetű férfiú csapott vállakkal és horgas orral. A látvány azonban megtévesztő, mert ha kell, Gru olyan kecses bájjal is tud mozogni, mint egy udvarlásra készülő macska. Összességében az alkotók olyan világot teremtettek, amely afféle „kémek háborújának” a színtere: Grut egyfolytában támadások érik, hol vállról indítható rakétával, hol meg idomított cápával, ő pedig védekezik és visszavág.
Gru izgalmasan romlott, és környezete is ezt tükrözi. Aki figyelmesen nézi a filmet, rengeteg rejtett poénra bukkanhat ezzel kapcsolatban. Egyértelmű utalás például az Addams családra az a festmény Gru szobájának falán, amelyen hatalmas kődarab hull alá egy sziklaszirtről, és az épp alatta haladó turistabuszra készül zuhanni. Hasonló poén a kitömött vadállat a falon – szájában zsákmánya, annak szájában pedig a saját áldozata a tápláléklánc alacsonyabb fokáról. A Gonosz Bank előcsarnokában pedig olyan oszlopok vannak, amelyek az egyre kisebbre préselődött pórul járt ügyfeleket ábrázolják.
Coffin a környezet megalkotására Guillon művészeti vezetőt kérte fel, akivel már évek óta együtt dolgozott. „Eric nagyjából három-négy szót tudott angolul – meséli Meledandri. – De Pierre hihetetlen mértékben megbízott benne. Ahogy az első vázlatok megszülettek, a szín és a stílus azt mutatta, Eric fejében már el is készült az egész film. Ahogy haladtunk, egészen elámultunk, mert minden, ami a keze alatt létrejött, hóbortos volt, melegséget hordozott, és volt benne egy csavar.”
A rendezők és a producerek azt akarták, hogy kiáltó legyen az ellentét Gru gótikus fészke és az agyonkényeztetett Vector posztmodern erődítménye között. „A stílusnak azt kellett tükrözni, hogy ezek a karakterek milyen helyet foglalnak el a világban – folytatja Meledandri. – Gru egy fekete házban lakik, miközben körülötte minden olyan tökéletes, mint egy tipikus amerikai külvárosban – az ő odúja az egyetlen hervasztó dolog. Az autója a legkevésbé környezettudatos jármű a világon, ráadásul rohad is egy kicsit, mivel a gazdája sincs éppen csúcsformában. Gru riválisa, Vector viszont elkényeztetett bankárcsemete, még nem kért olyat, amit meg ne kapott volna. Nagyon modern, hatalmas high-tech videókonzolban lakik, amit az apukája vette neki. Az egymásnak feszülő stílusok arra a konfliktusra utalnak, amely a két karaktert ellenféllé teszi.”
Imádnivaló halandzsa:
a minyonok hadserege
Bár a film eredeti ötletében nem szerepeltek, hanem csak a fejlesztési fázisban születtek meg, Gru sárga minyonokból szervezett hadserege azonnal a stáb kedvencévé vált. „Ezek a zabálnivaló, de iszonyatosan rosszcsont pöttömök akkor érzik magukat elemükben, ha legalább húszan vannak egyszerre – magyarázza Renaud. – Emiatt majdnem minden jelenetük tömegjelenet, amit technikailag nem volt egyszerű megoldani.”
Healey producer szerint a pöttömökben a rendezők kreativitása ölt testet. „Christől származik a dizájnjuk és az az ötlet, hogy ők Gru titkos földalatti hadsereg, Pierre pedig a bohókás mozgásukat dolgozta ki, és a legtöbbet közülük ő is szólaltatja meg – magyarázza Healy. – Amikor elnevezték őket, kitalálták a frizurájukat, és azt is eldöntötték, melyikük kétszemű, illetve egyszemű, a pöttömök egyénisége elkezdett formát ölteni. Én végig képtelen voltam megjegyezni, melyikük Jerry, Dave vagy Tim, de szerencsére a rendezők tudták.”
A kis lények hangjának létrehozása főleg Coffin érdeme. A stáb tagjai különböző mintákkal kísérleteztek, de Coffin egyszer csak előállt egy olyan változattal, ami mindenkinek tetszett. Tömörítették a hangot, és a pöttömök nyelve megszületett. A két rendező arra törekedett, hogy az új nyelv megfoghatatlan legyen. A halandzsa valóban leírhatatlan, ám hogy a pöttömöket meg lehessen érteni, néha egy-egy értelmes szó is kihallatszik a hangzavarból. Renaud és Coffin kidolgozták a módszert, hogyan lehet úgy tömöríteni a hangjukat, hogy időnként egy-egy érthető kifejezés is kitűnjön belőle.
Teret a játéknak: forgatás 3D-ben
A film alkotói tudták, még nagyobb sikerre számíthatnak, ha térhatású mozit készíthetnek. A forgatókönyvírókat arra kérték, találjanak ki olyan jeleneteket, amelyekben a 3D jól hasznosítható. Ilyen például az a szekvencia, amelyben Gru és Vector rakétákat lő ki egymásra, amikor légi járművek suhannak el, vagy amikor egy jármű kipufogójának füstje beteríti a közönséget.
Működésbe lép a zsugorítósugár, eltévedt rakéták robbannak a levegőben, Gru hullámvasutazik a három kislánnyal – mindegy, milyen látványos jelenetről volt szó, a filmkészítők arra törekedtek, hogy a közönséget bevonják az események forgatagába. Munka közben az is kiderült, hogy a tér megfelelő használatával komikus hatás kelthető. Mivel a 3D viszonylag új terep volt számukra, a legváratlanabb pillanatokban jöttek rá, hová szúrható be egy-egy jó poén.
Meledandri ragaszkodott hozzá, hogy tudatosan használják a teret, nem úgy, mintha csak térhatásúvá konvertálnák a kétdimenziós látványt. „A tér pontos kihasználásával meghatározható a film látványa – magyarázza a producer. – Leginkább azt akartuk elérni, hogy a néző úgy érezze, a film tere ott van körülötte, körbeveszi. Ez különösen akkor hatásos, ha valamilyen látványos akciójelenetről van szó.”
A film alkotói
CHRIS RENAUD (rendező / Dave, a pöttöm eredeti hangja / karakterdizájn) pályafutását képregény művészként kezdte, 1994 és 2000 között a Marvel és a DC Comics munkatársa volt. Később a Shadow Projects és a Big, Big Productions látványtervezője lett, ahol többek között az Emmyre jelölt Bear in the Big Blue House és az It’s a Big Big World című gyerekműsorokban dolgozott. A munkálatok során az animációs feladatok valamennyi fázisában részt vett a karakterfejlesztéstől kezdve a storyboard-készítésen át egészen a digitális modellezők irányításáig.
Miután átment a Blue Sky Studios/20th Century Fox Animationhöz, több nagyszabású projekt – Robotok (Robots), Jégkorszak 2. – Olvadás (Ice Age: The Meltdown), Horton (Dr. Seuss’ Horton Hears a Who!), Jégkorszak 3. – A dínók hajnala ( Ice Age: Dawn of the Dinosaurs) – elkészítésében vett részt sztorifelelősként. Az volt a feladata, hogy a történetet lefordítsa a mozi vizuális nyelvére, drámai és komikus jeleneteket hozva létre.
2007-ben Renaud ötletéből és forgatókönyvéből megszületett a Jégkorszak – Motkány (No Time for Nuts) című rövid animáció. A rendező a produkció minden kreatív feladatában közreműködött (dizájn, látvány, világítás, renderelés, zene, hangkeverés). A kisfilmet műfajában Oscar®-ra jelölték, és megkapta a legrangosabb animációs díjat (Annie Award).
PIERRE COFFIN (rendező / minyonhangok) a Sorbonne-on tanult 1985 és 1988 között, majd elvégezte a Gobelins filmiskola 2D-s tanszakát. Ezután egy évig animátorgyakornok volt Angliában, Steven Spielberg Amblimation nevű cégénél.
Hazatérése után egy darabig a francia tévének dolgozott, majd az ország akkor legtekintélyesebb animációs cégénél, az Ex Machinánál lett animátor. A Pings (1997) volt az első olyan rövidfilmje, amelyen már megfigyelhető egyéni stílusa.
CHRIS MELEDANDRI (producer) pályaképét lásd a szöveg elején
JANET HEALY (producer) páylafutása kezdetén élőszereplős filmek munkatársa olyan neves rendezők keze alatt, mint Stanley Kramer, Hal Ashby és Sam Peckinpah. Együtt dolgozott Steven Spielberggel a Harmadik típusú találkozásokban (Close Encounters of the Third Kind) és a Meztelenek és bolondokban (1941 – társproducerként). Később produkciós vezetőként csatlakozott George Lucas piacvezető cégéhez, az Industrial Light & Magichez (ILM).
Az ILM-nél Healy olyan korszakalkotó filmek vizuális effektusaiért felelt, mint a Terminátor 2. – Az ítélet napja (Terminator 2: Judgment Day) és a Jurassic Park. A Casper készítésekor Healy beleszeretett a karakteranimációba. Digitálios gyártási igazgatóként a Walt Disney Feature Animation munkatársa lett, és több filmsiker munkálatait irányította: (Tarzan, Mulan). Következő jelentős munkája a Cápamese (Shark Tale) volt a DreamWorks Animationnél.
2008-ban Healy Meledandri munkatársa lett a frissen alapított Illumination Entertainmentnél.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Falumúzeum kialakítását tervezik Leharapta felesége ujját, majd otthagytaKinyitott a Dísz téri adventi vásárBruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőben -
rovatunk hírei
1000 üdvözlőlap és meghívó Verdák: Al Barátokra lel101 híres bombázóVig Balázs: A rettegő fogorvosVictoria Aveyard: Vörös királynőDanielle Steel: Tékozló fiú Almási Kitti: Bátran élni M. J. Arlidge: Ecc peccA mennyország létezikA Szent Johanna gimi 8. 1-2. - Örökké top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban
GALÉRIATOVÁBBI GALÉRIÁK
LAZA MÉDIATOVÁBBI LAZA MÉDIÁK
HETI TÉMA