2024.11.28., csütörtök - StefániaZalaegerszeg időjárása

Archivum

Fekete hattyú

2011. április 11. hétfő, 16:51
Címkék:
(Black Swan)
    
 színes, feliratos, amerikai filmdráma, 108 perc, 2010

rendező: Darren Aronofsky
író: Andres Heinz
forgatókönyvíró: Mark Heyman, Andres Heinz, John J. McLaughlin
zeneszerző: Clint Mansell
operatőr: Matthew Libatique
jelmeztervező: Amy Westcott
producer: Scott Franklin, Mike Medavoy, Arnold Messer, Brian Oliver
vágó: Andrew Weisblum

szereplő(k):
Natalie Portman (Nina Sayers)
Mila Kunis (Lily)
Winona Ryder (Beth Macintyre)
Vincent Cassel (Thomas Leroy)
Sebastian Stan (Andrew)
Toby Hemingway (Tom)
Barbara Hershey (Erica Sayers)
Ksenia Solo (Veronica)
 
{slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/1.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/2.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/3.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/4.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/5.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/6.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/7.jpg{/slimbox} {slimbox album="fekete"}images/stories/programajanlo/film/2011/fekete/8.jpg{/slimbox} 

Nina megkapja álmai balettszerepét a Hattyúk tavában, csakhogy nagy kihívás egyszerre a jó fehér, és a rossz fekete hattyút is játszani. Főleg, ha egy rivális is kinézte magának a szerepet...

Köszönhetően annak, hogy Darren Aronofsky A pankrátorral (újra) meghódította a világot, új filmje premierjét tavaly komoly várakozás előzte meg a Velencei Filmfesztiválon.   A Fekete hattyú pedig senkinek nem okozott csalódást, sőt egyből izgalmas beszédtéma és mindenki kedvence lett, amely Natalie Portman bőven megérdemelt Golden Globe-ja után öt rangos jelöléssel várja az idei Oscar-ceremóniát.

Örvendetes, hogy a Pi és a Rekviem egy álomért rendezőjét nem szippantotta be a nagy stúdiók színes-szagos álomvilága. A figyelemre méltó szárnypróbálgatások és egy-két (kötelező) mellényúlás után most egy érett és nagyformátumú alkotó áll előttünk, aki meg akar mutatni nekünk valamit a világból, amiben élünk, s ezt nem túlmagyarázva vagy álművészkedve teszi, hanem kiforrott stílusérzékkel és mestersége biztos ismeretében. Bár Aronofsky már A pankrátorral nagyot ütött, a Fekete hattyúval feltette a koronát életművére. Amit nemrég Nolan az Eredetben olyan körülményesen és túlokoskodva kísérelt elmondani, ahhoz neki elég volt leporolnia egy orosz népmesét, és némi ihletet meríteni az azt feldolgozó, világhírű balettből.  
 
A Fekete hattyú sokkal több, mint alkotója eddigi életművének szintézise. Magával ragadó eleganciával és artisztikusan mesél az ártatlanság elvesztéséről, a felnőtté válásról, arról, hogy mit jelent nőnek lenni, s a bennünk élő sötét oldalról. Aronofsky a Hattyúk tava metaforikus történetében találta meg annak a fájdalmasan gyönyörű pillanatnak a kifejezési lehetőségét, amikor a pillangó kiszabadul a bábból, a végeredmény pedig – hősnője szavaival élve – tökéletes lett.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK