2024.07.04., csütörtök - UlrikZalaegerszeg időjárása

Archivum

COUCH SURF

2014. február 01. szombat, 17:57
Címkék:

Színes, magyar filmvígjáték

 forgatókönyvDyga Zsombor, Köbli Norbert, Mészöly Ágnes

operatőrMarosi Gábor

producerMajor István

line-producer: Iványi Petra

operatőr: Marosi Gábor

vágó: Czakó Judit

zene: The Uptown Felaz

hangmérnök: Juhász Róbert

rendezteDyga Zsombor

Szereplők:

0120111102couchsurf8

Hámori Gabriella, Anger Zsolt, Balsai Mónika, Nagy Zsolt, Kocsis Gergely, Gyabronka József, Elek Ferenc, Kerekes Vica, Kovács Lehel, Pető Kata, Bartsch Kata, Fullajtár Andrea, Rába Roland, Takátsy Péter, Tőröcsik Franciska, Tamási Zoltán, Nagypál Gábor, Horváth Kristóf, Valcz Péter, Tóth Zsófi, Csillag Zsuzsa, Goitein Gergely

 imageskerekes vica fulek

Hányszor hallottad már? Ha a kanapék mesélni tudnának... Hát, most fognak.

 

Egy szerelemre vágyó, egy francia, egy elhagyott, egy megtalált, egy pszichés, egy ügyosztályi, egy hegyi, egy pokoli, egy baráti és egy foltos. Megbízható és kiszámíthatatlan ülőbútorok. Megbízhatóan működő, de olykor kiszámíthatatlan vendégekkel.

 

A Couch surf tíz kanapé és vagy két tucat férfi és nő vidám, megható, szellemes meséje felnőtteknek.

 Gyártó: Filmteam Kft.

Bemutatja a UIP-Duna Film

phoca thumb m couchsurfphoca thumb m couchsurf 02phoca thumb m couchsurf 03phoca thumb m couchsurf 04phoca thumb m couchsurf 05platonov3weak days horvath kristof 3

 főszerepbenHámori Gabriella, Anger Zsolt, Balsai Mónika, Kocsis Gergely, Gyabronka József, Kerekes Vica, Elek Ferenc, Kovács Lehel, Fullajtár Andrea, Nagy Zsolt, Pető Kata, Horváth Kristóf, Bartsch Kata, Törőcsik Franciska, Takátsy Péter, Döbrösi Laura, Tasnádi Bence és Fehér Balázs

 

gyártó FILMTEAM forgalmazó UIP Duna Film hangmérnök Juhász Róbert

vágó Czakó Judit zene The Uptown Felaz fényképezte Marosi Gábor

forgatókönyv Dyga Zsombor, Köbli Norbert és Mészöly Ágnes

line-producer Iványi Petra producer Major István

rendezte Dyga Zsombor

 

 A történetről

 Ha a kanapék mesélni tudnának... Mesélnének egy szobafogságra ítélt gyermeteg

férjről, egy terapeuta szorongó pácienséről, egy nőnapi randira készülő lúzerről,

egy titokzatos folton elmélkedő neurotikus párról, egy kilomtalanított kanapé régi

és új tulajdonosáról, francia hippikről vagy éppen a barátság határait feszegető

tinédzserekről. Mert egy kanapén bármi megtörténhet. A Couch Surf tíz kanapé és

két tucat ember vidám, megható és szellemes története.

 

Dyga Zsombor filmjének egyetlen visszatérő szereplője a KANAPÉ, mindig más és más környezetbe helyezve: lakásba, irodába, rendelőbe, utcára, múzeumba vagy akár egy képzeletbeli helyre. Ez a teljesen hétköznapi bútordarab központi eleme mindannyiunk életének. Rengeteg fontos, felemelő, vicces vagy épp megrázó történetet él át rajta az ember. A Couch Surftíz ilyen élmény vidám interpretációja.

  A filmről

Dyga Zsombor, a díjnyertes Köntörfalak rendezője azért döntött az angol filmcím mellett, mert a "couch surf” egyike azoknak a frappáns angol kifejezéseknek, amelyek izgalmasak és pontosak.  A magyarul gyakran csak "kanapészörfnek" fordított kifejezés arra az életmódra utal, amikor valaki baráttól barátig vándorol, és mindenhol eltölt néhány éjszakát, jellemzően a kanapén. A rendező megfogalmazásában a Couch Surf "egy neurotikus vígjáték egy tucat kanapén”,

8-10 perces történetekből álló szkeccsfilm:  "Szereplőink esendő kisemberek, akik önnön démonaikkal küzdenek meg. Túltáplált szorongások, akut neurózisok, komplexusok és frusztrációk kálváriája a film. Kedélyes vizsgálódás az emberi természet rejtelmeiben."

A film stábja kiemelt figyelmet fordított a vizualitásra, a hangsúlyt azonban a forgatókönyvre és a szereplőkre helyezték: "Itt mindenki főszereplő, így ehhez méltón tobzódtunk a legnagyszerűbb színészekben". A rendező megmutatta különböző kanapés sztorikból álló forgatókönyvét Mészöly Ágnesnek és Köbli Norbertnek azzal az ötlettel, hogy írják meg a maguk kanapés történeteit. Így Köbli Norbert három, Mészöly Ágnes egy saját történettel vesz részt a Couch Surf-ben.

A játékfilm három etapban, őszi hónapokban forgott, 2011-től egészen 2013 őszéig. A teljesen magánpénzekből, 30 millió forintos költségvetésből készült filmet 16 napon át forgatta a Filmteam.A stáb 12 budapesti helyszínen dolgozott: magánlakásokban, irodaházban, belvárosi utcán, műteremben. Az egyik legérdekesebb ezek közül a Pokol kapujában címet viselő rész helyszíne: egy műteremben felépített végtelen tér, amelyben Balsai Mónika, Anger Zsolt és Tamási Zoltán játszik. Dyga Zsombor arra törekedett, hogy a radikálisan különböző helyszínek ellenére egységes, bensőséges hangulatot teremtsen filmjében. "A milliő folyamatosan változik. Egyszer egy kertvárosi Balkán-idillben találod magad, hogy aztán 1971-be ugorj egy párizsi utcasarokra, vagy épp a pokol kapujába".

A digitális technikával készülő filmet a már régóta együtt dolgozó, szemledíjas alkotógárda készítette, a Filmteam stábja: Major István producer, Marosi Gábor operatőr, Czakó Judit vágó. A zene most is a The Uptown Fellaz munkája.

 Színészeink a filmről

1. Mi jut először eszedbe arról a szóról, hogy kanapé?

         Hámori Gabriella: Az, hogy amikor másoknál ugyanolyan kanapét találok,

         mint az enyém, egy pillanat alatt otthon érzem magam.

Balsai Mónika: Most már Zsombor és a film.

Anger Zsolt: Szerelemdélután.

Tasnádi Bence: Azt nem mondom meg, de másodjára egy több fogásos, családi ebéd utáni ejtőzés, karnyújtásnyira a süteményestáltól.

Gyabronka József: Edző. Két év kellett, hogy megtanuljam, mi a különbség az írott és a kiejtett kócs és a káucs között.

Kovács Lehel: IKEA...szörnyű.

Takátsy Péter: A kanapéról egyértelműen a Couch Surf forgatás jut eszembe, és a mi történetünk. A kedvenc kanapémon forgattuk.

Döbrösi Laura: Egy nagy alvás, egy részeg ismerős, aki nálam ragadt, egy fetrengős buli a barátaimmal, amikor százan vagyunk a kanapén, vagy egy kucorodós este, amikor csak ketten...

Nagypál Gábor:Pár hete vásároltam életem első, 100%-os tulajdonrészű kanapéját, (igen, svéd, akciós...), mire másnap jött a hír, hogy elkészült a film. Ha tudom, hogy ezen múlik a bemutató, nem lettem volna ilyen smucig és megveszem korábban.

 2. Van saját kanapés történeted?

Hámori Gabriella: Volt egy vándorkanapém, ajándékba kaptam, de már több háztartást kiszolgált. Költözéskor az egyik fiú, aki pakolt, megjegyezte, hogy mennyire menő, ő kanapékat gyártott régen, ez nagyon nosztalgikus darab szerinte, nem adom-e el neki. Odaadtam ajándékba, hogy folytatódjon a kör.

Balsai Mónika: Van, de túl pikáns ahhoz, hogy leírjam...

Anger Zsolt: Van egy öreg kanapém, ha ő mesélni tudna...  de nem tud. 

Tasnádi Bence: Több is. Egyszer például elaludtam a kanapén kanállal a számban. Joghurtot ettem, de elnyomott az álom. Hajnalban aztán mindent ott folytattam, ahol abbahagytam. Csak meg kellett törölni a szám szélét...

Gyabronka József: Rengeteg. Már forog a Couch Surf II., bocs Zsombor, de nélküled!

Kovács Lehel: Biztosan.Több is. Nehéz kiragadni egy történetet. Fiú albérletben laktam több mint 4 évig.

 3. Kinek a kanapéján üldögélnél legszívesebben?

         Hámori Gabriella: Freud.

         Balsai Mónika: Sok ilyen kanapé van.

Döbrösi Laura:Biztos volt mondjuk Bach dolgozószobájában egy giccses barokk kanapé, amin egész nap hallgathatnám, ahogy játszik, bár szerintem egy idő után zavarnám. 

Anger Zsolt: Más kanapéján nem jó üldögélni.

Tasnádi Bence: A sajátomon, ha lenne. De még nincs, most keresgélek egyet az új lakásomba. Remélem idővel lesz mit mesélnie arról, hogy kikkel üldögéltem ott.

Nagypál Gábor:Nekem az enyém megfelel, csak legyen a portugál óceánparton, egy helyes házikóban.

Bartsch Kata:Ha a kanapén üldögélés azt jelenti, hogy mindjárt vacsorázunk, akkor mondjuk Nigella Lawsonén szívesen üldögélnék.  Vagy Tarantinoén. Vagy Aaron Sorkinén. Vagy Hemingwayén, és akkor legyen ez a kanapé Kubában.

 4. Bemutatnád az általad eljátszott karaktert?

Hámori Gabriella:Pszichológusnő, emberséges de felsőbbséges, rutinból dolgozik. Túlzó a megjelenése, lekezeli a páciensét, nem őszinte, ráférne némi terápia. 

Balsai Mónika: Egy idegbeteg, szerencsétlen öngyilkos nő, aki azon aggódik, hogy a férje követi-e a másvilágra. Addig nem akar átmenni a "kapun" míg meg nem jön az ura, nehogy elvesszen a tömegben....

Tasnádi Bence: A jelenetben végig hasist szívunk, ami eleve meghatározza a karakteremet. A szer rendszeres használata gyakran elvékonyítja, felőrli a jellemet. Ez esetben is egy sunnyogós figuráról van szó. Inkorrekten járok el a barátommal szemben, akinek a csaja a tét.

Kovács Lehel: Mámorban élő, éjszakai alak. Nők,férfiak egyre megy...

Nagypál Gábor:Ő egy vérlázítóan irritáló, mélyen felszínes és mélyen érzéketlen izé...jó, végül is ember.

 5. Miért vállaltad el Dyga Zsombor felkérését, mi tetszett a legjobban a szerepedben?

Hámori Gabriella: Alapvetően a szerkezet tetszett meg először: hogy eltérő világok történetei épülnek egymásra. Bármit elvállaltam volna benne. A szigorú pszichológusnőnek külön örültem.

Balsai Mónika: Rendkívül beteg figura! Imádom, hogy szélsőségesen lökött lehettem és mindezt a túlvilág kapujában! Anger Zsolttal!

Anger Zsolt: Dyga Zsombor tetszett benne a legjobban. 

Tasnádi Bence: Minden felkérés kiváltságos és megtisztelő. Nagyon szimpatikus volt, ahogyan Zsombor megdolgoztatott minket a castingon. Kamera nélkül, nem pusztán a fejünket vizsgálta a monitoron, hanem az írott jelenet érdekelte. Hosszan csócsált olykor kötőszavakat, hogy megtalálja a legmegfelelőbbet, amit nekünk egyaránt élvezet kimondani is. Nem egy sorszámozott vádlott mustra volt a casting, hamar eldőlt a választása, ami egyértelművé tette, hogy tudja, mit akar.

Gyabronka József: Zsombor akkor már régóta akart dolgozni velem, és tetszett neki az ötletem, hogy az angyal szárnyán ülve álmodozzunk a trafikosnő melléről.

Kovács Lehel: Dyga Zsombor és Elek Feri. A legfőbb motiváció:)

Takátsy Péter:Eddig ez volt a legjobban megírt filmszerepem, azért vállaltam el. A helyszín nagyon különleges volt, és Zsomborral úgy dolgoztunk, mintha évek óta ismernénk egymást.

Nagypál Gábor:Örültem a felkérésnek, mert Zsombor olyan karaktert bízott rám, amilyet más addig soha, és kíváncsi voltam, hol van bennem ez a valaki.

Bartsch Kata: Amikor olvastam a forgatókönyvet, ez volt az egyik kedvenc jelenetem, úgyhogy iszonyúan örültem, hogy ebben leszek. Rövid kis jelenet, de színészileg kifejezetten izgalmas: azon azért van mit játszani,ha a karakter szembesül azzal, hogy a pasija megőrült. 

 

6. Mire emlékszel vissza legszívesebben a forgatásból?

Hámori Gabriella: Nagyon jó volt Kocsis Gergővel játszani, a szemébe nézni.

Balsai Mónika: Éjszaka dolgoztunk, kis stábbal, remek hangulatban. A fejlövésemre és a törülközőre a fejemen nagyon kellett vigyázni egész éjjel, hogy ne mozduljon el. Nehéz volt, mert sokat röhögtem a jelenetünkön és a partnereimen.

Anger Zsolt: Az egész egy éjjel volt. Jó volt együtt tölteni Balsai Mónikával.

Tasnádi Bence: A lépcső alatt gubbasztó hangmérnök favicceire.

Kovács Lehel: Remek kis lakásban forgattunk. Irigyeltem.Továbbá egyben kellett felvennünk a jelenetet, ami komoly koncentrációt igényelt.

Döbrösi Laura:Éjféltől reggel 7-ig forgattunk, emlékezetes kis éjszaka volt Azt hiszem kénytelenek voltunk jól megtalálni a hangot Benővel és Bencével, sokat röhögtünk, reggel 8-kor még beültünk egy sörre a Károly körúton.

   Alkotók

 Forgatókönyvíró és rendező – DYGA ZSOMBOR 1975-ben született Budapesten, édesanyja barlangász, édesapja erdész. 1999-ben, egy fotós diplomával a zsebében kezdett el filmeket készíteni, 2003-ban rendezte első romantikus komédiáját Tesó címmel.  Szereti a műfajok közötti szabad átjárást, a Kész Cirkusz akció-vígjátéka jól megfér a Köntörfalak dramedy-ével vagy éppen az Utolér suspense-drámájával. Megszállott mozgókép junkie, ha épp nem saját filmet készít, elsőasszisztensként dolgozik számos magyar filmrendező mellett. Couch Surf című vígjátéka ötödik játékfilmje.

 forgatókönyvíró – KÖBLI NORBERT A vizsga (r.: Bergendy Péter) című, Arany Hugó-díjas thriller írója, a Magyar Forgatókönyvírók Egyesületének elnöke, jogász, műfordító. Írt tévésorozatot, tévéfilmet: Szabaság - különjárat (r.: Fazakas Péter), T.Ú.K. - Tanár úr kérem! (r.: Mátyássy Áron), játékfilmet: 9 és 1/2 randi (r.: Sas Tamás), dolgozott dramaturgként: Made in Hungária (r.: Fonyó Gergely). Legutóbbi munkája A berni követ (r.: Szász Attila) forgatókönyve.

 forgatókönyvíró – MÉSZÖLY ÁGNES Írói pályafutásának első állomása a 2006-ban megjelent Sünimanó című meseregény. Ezt követte a Heaven Consulting című regény, melyből jelenleg Dyga Zsombor készít forgatókönyvet. Gyermekirodalmi antológiákban, online és nyomtatott folyóiratokban publikál szépirodalmat és gyermekirodalom-kritikát. Tagja a Író Cimborák Alkotókörnek. Legutóbbi kötetét (Hófehér Karácsony), mely felkerült a Magyar Gyermekirodalmi Intézet által összeállított, 2013 legjobb gyerekkönyveit tartalmazó listára, Rofusz Kinga illusztrálta.

vágó – CZAKÓ JUDIT Dyga Zsombor állandó alkotótársa, a Köntörfalak, az Utolér, a Tesó és a Kész Cirkusz vágása is az ő keze munkáját dicséri. Számos játékfilm, rövidfilm és animációs film elkészítésében vett részt vágóként, többek között a Cannes-ban Arany Pálma díjjal kitüntetett Eső után-ban (r.: Mészáros Péter).  2004 óta tanít a MOME animáció szakán. Legjobb vágásért járó Arany Olló díjjal jutalmazták először 2007-ben két – többszörösen is díjazott – film vágásáért: a Kythéra (r.: Mészáros Péter ) és az Iszka utazása (r.: Bollók Csaba) című filmekért, majd 2009-ben a Köntörfalak (r.: Dyga Zsombor)  és 2011-ben az Utolér-ért (r.: Dyga Zsombor).

operatőr – MAROSI GÁBOR  fényképezte Dyga Zsombor korábbi filmjeit, a Miskolcon forgatott Utolér-t és a Köntörfalak-at is, továbbá segédoperatőrként részt vett a Tesó és a Kész cirkusz forgatásán, illetve Részletkérdések címmel készítettek közösen kisjátékfilmet. Számos játékfilmet, dokumentumfilmet, kísérleti filmet, reklámfilmet és kisjátékfilmet jegyez operatőrként, dolgozott többek közt Mészáros Péterrel, Cs. Nagy Sándorral, Nyitrai Mártonnal és Madarász Istvánnal.  Az 55. Cannes-i Filmfesztiválon Arany Pálma díjjal jutalmazott Eső után (r.: Mészáros Péter) operatőre, legfrissebb munkái az Újratervezés (r.: Tóth Barnabás) című kisjátékfilm és A legyőzhetetlenek (r.: Madarász Isti) című kalandfilm.

 producer – MAJOR ISTVÁN A többszörösen díjnyertes Köntörfalak (r.: Dyga Zsombor) és a Fekete kefe (r.: Vranik Roland) producere olyan játékfilmek gyártásvezetője, co-producere volt, mint a Szökés (r.: Gyarmathi Lívia), aDealer (r.: Fliegauf Benedek), aMadárszabadító, felhő, szél (r.: Szaladják István) és line producere a Womb-nak (r.: Fliegauf Benedek). Dokumentumfilmek, kisjátékfilmek producereként fesztiváldíjas munkák kerültek ki a keze alól: az EFA-díjra jelölt Türelem (r.: Nemes Jeles László), a Kivégzés (r.: Buvári Tamás), a Csendes éj (r.: Policzer Péter), a Colores (r.: Szigeti Csilla).


MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK