2025.01.21., kedd - ÁgnesZalaegerszeg időjárása

Archivum

A múmia - A sárkánycsászár sírja

2008. augusztus 09. szombat, 11:35
Címkék:
A MÚMIA – A SÁRKÁNYCSÁSZÁR SÍRJAA Múmia-filmek legújabb folytatásában Ázsiába utazunk. BRENDAN FRASER visszatér Rick O’Connell felfedező szerepében, akinek ezúttal egy feltámasztott kínai császárral (JET LI) kell megküzdenie. A szédítő kaland az ősi katakombákból a háború utáni Sanghaj neonfényben úszó utcáin át a Himalája jeges csúcsaira vezet.

{slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/5.jpg{/slimbox} {slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/6.jpg{/slimbox} {slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/8.jpg{/slimbox} {slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/13.jpg{/slimbox} {slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/18.jpg{/slimbox} {slimbox album="mimia"}images/stories/programajanlo/film/mumia/20.jpg{/slimbox}

A UNIVERSAL PICTURES bemutatja
a RELATIVITY MEDIA közreműködésével
a SOMMERS COMPANY / ALPHAVILLE produkciójában


ROB COHEN filmjét
A MÚMIA – A SÁRKÁNYCSÁSZÁR SÍRJA
- The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor -

Executive producer
CHRIS BRIGHAM

Producer
SEAN DANIEL
JAMES JACKS
STEPHEN SOMMERS
BOB DUCSAY

Írta
ALFRED GOUGH
MILES MILLAR

Rendezte
ROB COHEN

Rick O’Connell.......................Brendan Fraser
Han császár……….……..…..………….Jet Li
Evelyn Carnahan O’Connell……Maria Bello
Alex O’Connell.......…..……...........Luke Ford


FORGALMAZZA A UIP-DUNA FILM
www.uipduna.hu

A Múmia-filmek legújabb folytatásában Ázsiába utazunk. BRENDAN FRASER visszatér Rick O’Connell felfedező szerepében, akinek ezúttal egy feltámasztott kínai császárral (JET LI) kell megküzdenie. A szédítő kaland az ősi katakombákból a háború utáni Sanghaj neonfényben úszó utcáin át a Himalája jeges csúcsaira vezet.
Rick társa az úton fia, Alex (LUKE FORD), felesége, a régész Evelyn (MARIA BELLO), valamint kétbalkezes sógora, Jonathan (JOHN HANNAH). Az O’Connell családnak ezúttal egy kétezer éves, elátkozott álomból ébresztett múmiát kell megállítania, aki kegyetlen, örökös uralma alá próbálja hajtani a világot.


A FILM KÉSZÍTÉSÉRŐL
 
Irány Ázsia:
Az O’Connell család visszatér

 Rob Cohen leginkább olyan akciófilmjeiről ismert, mint az xXx és a Halálos iramban. A legtöbb mozinéző nem tudja, hogy a rendező antropológiát tanult, és különösen érdekli Ázsia, ahol egy ideig élt is. Amikor felkérést kapott a harmadik Múmia-film rendezésére, Cohen kapva kapott az alkalmon, hogy két szenvedélyének hódolhat egyszerre: a nagyszabású filmeknek és a kínai kultúrának.
A rendező elégedett volt Alfred Gough és Miles Millar forgatókönyvével mind az általuk megírt humoros jelenetek, mind az O’Connell családra váró szédítő kalandok szempontjából. Korábban már többször keresett a Távol-Keleten ötletanyagot filmjeihez, és meg volt győződve arról, hogy ez a projekt tökéletesen kiszolgálja Kína iránt érzett rajongását.
Minden érintett szerencsésnek érezte magát, hogy a producerek, akik A múmia és A múmia visszatér című filmekkel útjára indították a sorozatot, új irányba szerettek volna elindulni a harmadik filmmel, és megbízták a Gough-Millar párost, hogy csavarjanak egyet a történeten. A producerek úgy érezték, hogy az egyiptomi helyszínekben rejlő lehetőségeket kimerítették, ezért olyan filmkészítőket kerestek, aki az O’Connell család kalandjait Afrikából az ázsiai kontinensre helyezik át.
A Múmia – A Sárkánycsászár sírja James Jacks és Sean Daniel producerek harmadik Múmia filmje. Ennél az epizódnál Bob Ducsay és Stephen Sommers producerek csatlakoztak hozzájuk. Mind a négy férfi az első két rész készítése során ismerkedett meg egymással, hiszen Sommers rendezőként, Ducsay pedig vágóként jegyzi mindkettőt.
– Évekig tartott, míg egyszer csak megvilágosodásként ért minket a felismerés, hogy a kínai Agyaghadsereget kellene felhasználnunk – mondja Ducsay. – Rájöttünk, hogy ez izgalmas, új kaland kiindulópontja lehetne.
A csapat Cohenben olyan filmkészítőt ismert meg, aki elegendő tapasztalattal rendelkezik az általuk elképzelt nagyszabású film megvalósításához. – Szerencsénk volt, hogy Rob szívesen elvállalta a filmet, mert tökéletes volt a feladatra – teszi hozzá Ducsay. – Megvannak a képességei ahhoz, hogy megbirkózzon egy két kontinensen készülő hatalmas produkcióval, csodálatosan ért az akcióhoz és a színészekhez, és remek a humora. Mindezek szükségesek egy Múmia filmhez.
– Nagyon tetszett az ötlet, hogy a xiani Agyaghadsereg valójában múmiákból áll – mondja a rendező. – Az ötlet lényege, hogy a megszokottól eltérő és szórakoztató módon feldolgozzuk Kína valódi történelmét két korszak alatt, Kr. e. 200-ban és 1946-ban. Az első két Múmia film minden nagyszerű eleme a helyén volt, de egészen új irányba szerettem volna elvinni, Egyiptomból Ázsiába. Teljesen új kaland a hőseinknek, látványos, színes és tökéletesen ázsiai.
Sean Daniel producer azt mondja, gyerekkori rajongása a múmiák iránt a mai napig nem lankadt, ezért számára sosem elég ebből a műfajból. – Amikor gyerek voltam, minden Boris Karloff-féle múmiafilmet megnéztem és aztán az összes későbbi múmiafilmet is – emlékszik vissza. – A múmia képeit kivágtam a Famous Monsters of Filmland magazinból, és kitettem a szobám falára. Amikor a Universalhoz kerültem, azonnal egy új múmiafilm készítéséről beszéltem, mivel ez a műfaj személyes rajongásom tárgya.
– Csaknem egy évtizede követjük nyomon az O’Connell család életét – teszi hozzá Jacks. – Az, hogy Rick és Evy átadják a stafétabotot a fiuknak, Alexnek, egy kicsit olyan, mintha a saját gyerekeinket látnánk felnőni, és ez büszkeséggel tölt el mindannyiunkat.


Időtlen hősök és kegyetlen harcosok:
A szereplőválogatás

A kaland a császár múmiájának életre keltésével kezdődik, akit a fiatal felfedező, Alex O’Connell ébreszt fel álmából, miután egy trükkel ráveszik erre. Kína valaha élt legkeményebb harcosa annak idején nem tudott világuralomra törni, mivel Zi Yuan, a varázslónő elátkozta. Most azonban újra él, és tudja, hogy még mindig áll a világ, amelyet meghódíthat. Ehhez azonban meg kell találnia a legendás Shangri-lát, hogy örök életet szerezhessen magának. Ha iszik az élet vizéből, feltámaszthatja az évezredek óta föld alatt nyugvó hadseregét. Persze csak akkor, ha Rick, Evy és Alex nem képesek megállítani.
Brendan Fraser visszatérése Rick O’Connell szerepében elengedhetetlen volt a projekt sikere szempontjából. A filmkészítők egyetértenek abban, hogy Fraser azon kevés színészek egyike, akik az akciót és a könnyed humort tökéletesen tudják vegyíteni. – El sem tudnánk képzeli egy Múmia filmet Rick O’Connell nélkül – mondja Ducsay. – Brendan a karakter megtestesülése. Remekül néz ki; még annál is jobb formában van, mint az első filmben, minden kaszkadőrjelenetet maga játszik el.
Cohen számára az sem volt kérdés, hogy ki alakítja a filmben a császárt. – Jet Li volt mindig is az egyetlen választásunk – mondja a rendező.
 Mivel a nemzetközi akcióhős nem ért rá a hosszúra nyúlt forgatás teljes időtartama alatt, Cohen azt javasolta: a történethez adják hozzá, hogy a császárt elátkozták és agyagharcossá változtatták. – Az az ötletünk támadt, hogy készítünk egy számítógép-animációs agyagharcost, aki pontosan úgy mozog és beszél, mint Jet, majd később élőben is megjelenik – magyarázza a rendező. – Neki és a stúdiónak is nagyon tetszett az ötlet.
 Li elismeréssel adózott Cohen a kínai kultúra iránt érzett mély szeretetének, és szívesen elvállalta a hozzá hasonlóan buddhista vallású rendező filmjében a Sárkánycsászár szerepét. – Forgatási stílusa a hongkongi rendezőkére emlékeztet: tele van energiával és nagyon gyors – mondja a színész.
 Az Oscar-díjas Rachel Weisz úgy döntött, nem tér vissza Evy szerepébe, melyet az első két részben alakított. A hosszú forgatás, melynek egy része másik kontinensen zajlott, bármely kisgyermekes színésznek nagy megterhelést jelentett volna. Emiatt a szerepre másik színésznőt kellett keresni.
 – Számos meghallgatás után öt színésznőt próbáltunk ki a kamera előtt, és Maria Bello volt az, aki mindannyiunkat lenyűgözött – mondja Cohen. – Brendan és közte úgy vibrált a levegő, hogy nem volt nehéz a döntésünk. Gyönyörű, precíz, vicces és tüzes, ahogyan azt A szerencseforgató és az Erőszakos múlt című filmekben láthattuk. Maria az angol akcentust is tökéletesen elsajátította, és frissességgel töltötte meg a szerepet.
 Bello lelkesen vetette bele magát a munkába, hiszen a hősnő személyében magára ismert. – Azonosulni tudtam Evy kalandvágyával – mondja a színésznő. – Másodikos koromban rengeteg romantikus regényt olvastam, és ezek mind férfiruhába bújt nőkről szóltak, akik felszöktek egy hajóra, a kapitány pedig beléjük szeretett. Ezek a nők tehetséges kardforgatók és kitűnő harcosok voltak, és mindig is ilyen hősnő szerettem volna lenni.
 A sorozat rajongói örömmel fogják nyugtázni, hogy John Hannah visszatér Evy bátyja, a kétbalkezes Jonathan szerepébe, aki legalább annyira hátráltatja, amennyire segíti az O’Connell családot küldetéseikben.
– Amikor felkértük Johnt az első filmre, nem értette, miért akarnánk őt egy vicces szerepben látni – emlékszik vissza Ducsay. – Egyszerűen nem tartja magát viccesnek, pedig természetes módon az, és azt hiszem, ezt a képességét a sorozatban nagyon jól kihasználja.
 Jonathan az a karakter a filmben, akinek a helyébe a nézők bele tudják képzelni magukat. – Jonathan mindig a menekülés lehetőségét választja – mondja a színész nevetve. – Nekünk, átlagembereknek mindig is ez lesz a reakciónk, amikor egy halhatatlan, kétezer éves fickó elindul felénk, hogy lecsapja a fejünket. Ösztönösen menekülni próbálnék, nem azt várnám, hogy megküzdhessek vele.
Rick és Evy fia, Alex szerepére nem volt egyszerű feladat megtalálni a megfelelő színészt. A karakter fiatal és erős, ugyanakkor sebezhető. Alex az apja erejét és hősiességét az édesanyjától örökölt ésszel és kíváncsisággal ötvözi. Kiterjedt keresés után a filmkészítőknek Luke Ford ausztrál színészre esett a választásuk, aki képes az ártatlanságnak és az erőnek ezt a ritka elegyét kifejezésre juttatni.
 Ford ebben a szerepben, amely meghozta számára az áttörést, olyan fiatalembert alakít, aki az édesapja hibáit követi el újra. – Alex mindig is az apja árnyékában maradt – mondja a színész a karakterről. – Rick nagyon fontos szerepet tölt be a régészet történetében, és Alex ugyanezt szeretné elérni. Azzal, hogy felfedezi a császárt, nyomot akar hagyni a történelemben. Alex és a szülei között konfliktusok adódnak, hiszen ők még mindig úgy néznek rá, mint egy nyolcéves kisfiúra. Ez nagyon idegesíti, mivel azt szeretné, ha a csapat részének tekintenék a kalandok és harcok során és nem óvnák még széltől is.

Látványtervezés

 – Amikor belekezdesz egy ekkora projektbe és mindennek hatalmasnak kell látszania, először is el kell döntened, hogy a jelenetek közül mennyi legyen valóságos és mennyi digitális – magyarázza Nigel Phelps látványtervező. – Ezt az arányt a rendezővel közösen kell kidolgozni. Az, hogy Kínába utazhattunk, rengeteg lehetőséget nyitott előttünk arra, hogy valós helyszíneket használjunk, amelyeket sehol másutt nem találhattunk volna meg. Hiszen ha megtervezünk egy mauzóleumot, amelyben az Agyaghadsereget őrzik, az nyilván nem lehet egy aprócska díszlet.
A film stílusa természetesen következett Cohen kínai kultúra iránt érzett rajongásából és buddhista tanulmányaiból. Ügyelt arra, hogy minden a lehető leghűbben tükrözze a valóságot, és a látványtervezővel közösen több spirituális helyszínt is megtervezett, főleg a Himalájában és a sztupa udvarán játszódó jelenetekhez.
 Phelps és Cohen a forgatási helyszínek keresése közben nem mindig a forgatókönyv céljait követték, hanem nyitottak maradtak a változtatásra. A látványtervező azt mondja, hogy az egyik példa ilyen változtatásra a film elején látható. – Amikor először utaztunk Kínába helyszínek után kutatni, elmentünk Ningxiába, hogy megnézzük az óriási homokdűnéket. Közben átlapoztam egy hotel kiadványát, és abból szereztem tudomást ezekről a hihetetlenül látványos piramisokról.
 – A táj földrajzilag nagyon hasonlít Tian Móra [amely egy sivatagos terület Pekingtől keletre] – a hegylábak, hegyek és minden, ami körülveszi őket, hasonló. A jelenet ugyan nem volt benne a forgatókönyvben, de tudtam, hogy Robnak nagyon tetszene, ezért felvetettem neki az ötletet és elhatároztuk, hogy felhasználjuk a film elején. A nézők bizonyára azt fogják hinni, hogy a piramisokat digitálisan alkottuk meg, mert senki sem számít arra, hogy Kínában ilyesmit lásson.


Harc az élőhalottak ellen

 A Múmia filmek elengedhetetlen elemei a gondosan kidolgozott harcjelenetek. Jet Li elismeréssel adózik Cohennek, amiért kitűnő érzéke van az izgalmas harci jelenetekhez. – Rob ért a harci jelenetek időzítéséhez, és nagyon érdekes beállításokat használ.
 Az egyik legfontosabb összecsapás egy föld alatti templomban játszódik, ahol a császár megkísérli életre kelteni Agyaghadseregét. A mennyezet a legyilkolt ellenség csontjaiból épült, a termet pedig reszkető lángok világítják meg, miközben a császár a sötét varázslaton ügyködik.
 A jelenetben Rick O’Connell meglepi a császárt, és egy kést dob a hátába. A császár számára azonban ez csak egy kis kellemetlenség, kirántja a kést, és több évezrede gyülemlő dühével rátámad O’Connellre. A felfedező ellentámadásba lendül, és látványos harc veszi kezdetét.
 Cohen ötlete volt, hogy az elmúlt évek alatt, amíg hősünket nem láttuk, kiképezte magát egy fajta utcai harcból, amely leginkább a krav magára hasonlít. – Ezeket a védekező mozdulatokat cseh zsidók fejlesztették ki a második világháború alatt – magyarázza Fraser. – Védekezéskor az ösztöneik által sugallt testmozdulatokkal harcoltak. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy elébe megyünk a problémának ahelyett, hogy megvárnánk, míg odaér hozzánk. Ez önbizalmat épít, és mondanom sem kell, hogy testedzésnek sem utolsó.
 – Brendan nagyszerű akciószínész – dicséri a főszereplőt Vic Armstrong, az akciójelenetek rendezője. – Keményen edzett. Szereti maga eljátszani a bunyót, és tudja, hogy mihez ért a legjobban, ezért ehhez alkalmazkodtunk minden harcjelenetében.
 Az egyik jelenet, amely lenyűgözte a kínai sajtót, Jet Li és régi barátja, Michelle Yeoh kardpárbaja: most történik meg először, hogy a két nagy sztár egymás ellen harcol a vásznon. Yeoh így emlékszik vissza: – Viccesnek találtam, hogy a forgatási menetrendünkben ez szerepelt: „A harc, amire egész Ázsia várt”.
 A többi színésznek is bőven kijutott a harci jelenetekből. Maria Bellonak gyerekkori álma vált valóra, amikor Evy szerepében kardpárbajozhatott. – Maria karaktere sokkal kifinomultabb – magyarázza az ázsiai harcjelenetek koordinátora, Mike  Lambert. – Jobban ért a harcművészetekhez, de valamennyi ráragadt Rick utcai harcmodorából is. Alex pedig szintén stílusos, de megvan benne is az édesapja nyers, utcai harcmodora.
 Luke Ford csaknem három hónapig készült a forgatásra. – Heti öt napot edzettem – mondja a fiatal színész. – Kardióval, súlyzózással és nyújtással kezdtem, aztán tértünk át a harcra való felkészülésre. Volt benne harcművészet, kardforgatás, ütések és rúgások.


A SZEREPLŐKRŐL


BRENDAN FRASER (Rick O’Connell) annak idején sikerrel váltott független filmekről akciódús kasszasikerekre, és sokoldalú színészi teljesítményével kivívta a kritikusok elismerését.
 Fraser A múmia (The Mummy) és A múmia visszatér (The Mummy Returns) című filmjei, melyekben Rachel Weisz volt a partnere, eddig több mint 800 millió dolláros bevételt hoztak világszerte.
Fraser két új projektje az Inkheart és a Journey to the Center of the Earth című családi kalandfilmek, melyek közül az utóbbiban executive producerként is szolgál.
Fraser az elmúlt évtized néhány legsikeresebb független filmjében szerepelt. Ezek között van a legjobb film kategóriában Oscar-díjat nyert Ütközések (Crash), A csendes amerikai (The Quiet American) és a Gods and Monsters.
További filmjei: Az őserdő hőse (George of the Jungle), Bolondos dallamok – Újra bevetésen (Looney Tunes: Back in Action), A bájkeverő (Bedazzled), Talpig majom (Monkeybone), Csapás a múltból (Blast From the Past), Derék Dudley (Dudley Do-Right), Árnyékfeleség (Mrs. Winterbourne), Kőbunkó (Encino Man), Vágyak csapdájában (School Ties), Tanulj, tinó! (With Honors), Pancserock (Airheads), Az emberkereskedő (The Scout), The Twilight of the Golds.

JET LI (Han császár) a harcművészetek világhírű mestere és nemzetközi filmsztár. Első angol nyelvű filmje, az 1998-as Halálos fegyver 4. (Lethal Weapon 4) emelte a hollywoodi csillagok közé, amikor már több mint 25 hongkongi és kínai filmben szerepelt.
 Li legújabb filmje a The Forbidden Kingdom című családi kalandfilm, melyben Jackie Chan a partnere.
A közelmúltban készült filmjei: War, Fearless, A nyakörv (Unleashed), Bölcsőd lesz a koporsód (Cradle 2 the Grave).
Korábbi filmjei: Hős (Hero; Oscar-jelölés a legjobb külföldi film kategóriában), Az egyetlen (The One), A sárkány csókja (Kiss of the Dragon), Öld meg Rómeót! (Romeo Must Die).

MARIA BELLO (Evelyn O’Connell) lenyűgöző megjelenésű, nagy tehetségű színésznő, aki számos műfajban nyújtotta már a maximumot. Fontosabb filmjei: A szerencseforgató (The Cooler – Arany Glóbusz- és SAG-díj jelölés), Erőszakos múlt (A History of Violence – Arany Glóbusz-jelölés, New York-i filmkritikusok díja), World Trade Center, Thank You for Smoking, A Jane Austen könyvklub (The Jane Austen Book Club), A 13-as rendőrörs (Assault on Precinct 13), Visszavágó (Payback), Sakáltanya (Coyote Ugly).

MICHELLE YEOH (Zi Jüan) két legutóbbi filmje Danny Boyle sci-fije, a Napfény (Sunshine), illetve az Egy gésa naplója (Memoirs of a Geisha). Nyár végén mutatják be posztapokaliptikus akcióthrillerét, a Babylon A.D.-t, melynek rendezője Mathieu Kassowitz, főszereplői pedig Vin Diesel, Charlotte Rampling és Gérard Depardieu.
Legnagyobb nemzetközi sikerei a Tigris és Sárkány (Crouching Tiger, Hidden Dragon) című kungfu-film, illetve A holnap markában (Tomorrow Never Dies) című James Bond-opusz voltak.  
 A kínai-maláj származású színésznő 1984-ben lépett a hongkongi filmipar akciódús világába, és azóta több mint 30 produkcióban szerepelt.


A FILM KÉSZÍTŐIRŐL

ROB COHEN (rendező) termékeny producer és rendező csaknem három évtizedes filmes múlttal rendelkezik. Két legutóbbi filmje, a Halálos iramban (The Fast and the Furious) és az xXx (xXx) című blockbusterek több mint egymilliárd dollár bevételt hoztak.
 Korábbi filmjei: Sztárok egy csapatban (The Rat Pack; 11 Emmy-jelölés, melyből hármat nyert el, DGA-jelölés Cohennek), Jó barátok között (A Small Circle of Friends), A Sárkány – Bruce Lee élete (Dragon: The Bruce Lee Story), Sárkányszív (Dragonheart; Oscar-jelölés a legjobb vizuális effektusok kategóriában), The Bingo Long Traveling All-Stars & Motor Kings, A nagy balhé (The Sting), Mahogany (Oscar-jelölés a legjobb betétdal kategóriában), A Wiz (The Wiz; NAACP-díj a legjobb film kategóriában), Thank God It’s Friday.

ALFRED GOUGH és MILES MILLAR (szerzők) termékeny írók és producerek. Első mozifilmjeik a Jackie Chan: Új csapás (Shanghai Noon) és folytatása, a Jackie Chan: Londoni csapás (Shanghai Knights). Szintén nevükhöz fűződik a Pókember 2. (Spider-Man 2), a Kicsi kocsi: Tele a tank! (Herbie Fully Loaded) és a Halálos fegyver 4. (Lethal Weapon 4) című filmek forgatókönyve.
A tévénézők a Smallville (Smallville) című sorozat executive producereiként ismerhetik őket.
Legújabb filmjük a Hannah Montana: The Movie című családi vígjáték.


SEAN DANIEL (producer) A múmia (The Mummy) első két részében is producerként szolgált.
Jelenleg készülő filmje a The Wolfman.
Daniel 1992-ben alapította meg az Alphaville Productionst Jim Jacksszel. A Múmia filmeken kívül a következő filmeket producerelték: Tökéletlen idők (Dazed and Confused), Tombstone – A halott város (Tombstone), A Skorpiókirály (The Scorpion King), Michael (Michael), Szimpla ügy (A Simple Plan), Kegyetlen bánásmód (Intolerable Cruelty), Mennyé má! (Down to Earth), Üldözési mánia (Rat Race), Tökéletes célpont (Hard Target), Veszett vad (The Hunted), A Sakál (The Jackal), Rossz álmok (The Gift).

JAMES JACKS (producer) executive producerként szolgált a Coen fivérek Arizonai ördögfióka (Raising Arizona) című kultfilmjében, mielőtt a Universal Pictureshöz csatlakozott. A stúdiónál töltött öt év alatt többek között a Baseball álmok (Field of Dreams), a Szemet szemért (Do the Right Thing), a Darkman (Darkman), a Dzsungelláz (Jungle Fever) és az Életre halálra (American Me) című filmekben dolgozott.
 Jacks 1992-ben alapította meg az Alphaville Productionst, az egyik legsikeresebb amerikai produkciós céget Sean Daniellel.

STEPHEN SOMMERS (producer) írta és rendezte A múmia (The Mummy), A múmia visszatér (The Mummy Returns), A Skorpiókirály (The Scorpion King), a Huckleberry Finn kalandjai (The Adventures of Huck Finn), A dzsungel könyve (The Jungle Book) és a Kísértethajó (Deep Rising) című filmeket.
Szerzőként és executive producerként jegyzi a Tom és Huck (Tom and Huck) című filmet.
Jelenleg készülő filmje a G.I. Joe című akciófilm.
 Első mozifilmje a Kapj el, ha tudsz! (Catch Me If You Can), melyet forgatókönyvíróként és rendezőként jegyez.

BOB DUCSAY (producer) producerként és vágóként jegyzi A múmia (The Mummy) és A múmia visszatér (The Mummy Returns) című filmeket.
2001-ben régi kollégájával, Stephen Sommersszel, megalapították a Sommers Companyt, melynek zászlaja alatt készült a Van Helsing (Van Helsing) című akció-horror.
Ducsay vágóként jegyzi még a következő filmeket: Huckleberry Finn kalandjai (The Adventures of Huck Finn), A dzsungel könyve (The Jungle Book), Kísértethajó (Deep Rising), Imposztor (Impostor).
Executive producerként dolgozott a Two Soldiers című Oscar-díjas rövidfilmben.
Jelenleg a G.I. Joe című akciófilmet producereli.

CHRIS BRIGHAM (executive producer) jelenleg executive producerként dolgozik Martin Scorsese Ashecliffe című drámájában. Korábban ugyanilyen minőségben szolgált Az ügynökség (The Good Shepherd; r.: Robert De Niro), az Aviátor (The Aviator; r.: Martin Scorsese), a Csak egy kis pánik (Analyze This), a Még egy kis pánik (Analyze That), a Monte Cristo grófja (The Count of Monte Cristo) és a Bagger Vance legendája (The Legend of Bagger Vance) című filmekben.

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK