2024.11.26., kedd - VirágZalaegerszeg időjárása

Archivum

Zalaegerszegen fogadták a legtöbb ügyfelet

2012. május 04. péntek, 08:49
Címkék:

A zalaegerszegi pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda fogadta a legtöbb ügyfelet a 2011-ben felállított nyolc megyeszékhelyi iroda közül az országban. Az ügyfélforgalom összesen 5 ezer főt tett ki, ebből 1296-an a zalaegerszegi irodához fordultak pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos kérdéseikkel és panaszaikkal. A működés egyéves tapasztalatairól, a pénzügyi fogyasztóvédelem hazai helyzetéről sajtótájékoztatón számoltak be.

 penzugyi iroda

Rigó Csaba, Balogh László és dr. Hajnal Zsolt 


A pénzügyi tanácsadó irodában nemcsak panaszokat vizsgáltak ki,
hanem életviteli tanácsadást is nyújtottak

Balogh László, a PSZÁF alelnöke elmondta, az országos tanácsadó hálózatot azért hozták létre, hogy segítséget nyújtsanak a vidéken élő, a pénzügyi válság miatt bajbajutott, illetve a pénzügyi szerződéseket és a jogszabályokat kevésbé ismerő embereknek. A nyolc vidéki iroda egyike Zalaegerszegen létesült, ahol kitűnő együttműködő partnereket találtak a kormánymegbízott személyében, a helyi sajtó valamint a fogyasztóvédelmi hatóság tekintetében. Az alelnök kiemelte, a felügyelet és a civil fogyasztóvédelmi szervezet együttműködése sikeresnek bizonyult, hiszen országosan ötezren keresték fel az irodákat működésük egy éve alatt. A legtöbb megkeresést Zalaegerszeg érte el, ahol a kormányablak mellett kapott helyet a pénzügyi tanácsadó iroda, mely így a helyi közélet részéve válhatott. A PSZÁF fontosnak érezte az irodahálózat bővítését, így 2012. április közepétől a korábban nyolc irodát számláló hálózat tizenegy tagúra bővült; Miskolcon, Nyíregyházán, Békéscsabán, Pécsett és Szombathelyen is működik a fogyasztói panaszok hatékony megoldását segítő, ingyenes, szakszerű és pártatlan pénzügyi tanácsadói szolgáltatás.

Rigó Csaba Zala megyei kormánymegbízott elmondta, megtiszteltetésnek érezték, hogy a PSZÁF a nyolc iroda egyike helyszínéül Zalaegerszeget jelölte ki. Érezve a feladat súlyát, döntöttek úgy, hogy a pénzügyi tanácsadó irodát röviddel megnyitását követően a Kossuth Lajos utcai épületbe helyezik át jobb elérhetőséget biztosítva a panaszosok számára. Mint fogalmazott, jó döntésnek bizonyult az áthelyezés, melyet magas ügyfélforgalom is igazolt. Az 1296 megkeresésből 693-an pénzügyi (deviza) hitelezési, 87-en biztosítási, 270-en magánnyugdíjpénztári kifizetések, 5-en más pénztári ügyekben és 241-en egyéb panaszokkal keresték fel a zalaegerszegi irodát. Érdemben tudtak segíteni, amit jelez az is, hogy a pénzügyi békéltető testülethez mindössze 14 ügyet nyújtottak be, melyből hatban a panaszos javára született döntés, 3 esetben megosztott felelősséget állapítottak meg és öt esetben nem a fogyasztónak volt igaza.

A kormánymegbízott kiemelte az iroda nemcsak panaszokat vizsgált ki, hanem életviteli tanácsadást is nyújtott egyebek mellett a bankbetétekkel és a befektetésekkel kapcsolatban. Mint mondta, az ügyek kapcsán egyfajta tudásbázisra, tapasztalatra is szert tettek, amely a jogszabályalkotók számára is fontos lehet.

Rigó Csaba jelezte, hogy az Egerszeg fesztivál ideje alatt, május 11-12-13-án nyílt napokat tartanak a tanácsadó irodában, ahol minden érdeklődőt szeretettel várnak.

Dr. Molnár Sándor, a Zala megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség felügyeletvezetője beszámolt arról, hogy az elmúlt időszakban 97 panaszt vizsgáltak ki a fogyasztói csoportokat érintően. Elmondta, ez év január elsejétől 2014 végéig jogszabály tiltja a fogyasztói csoportok létesítését, a korábban megalakultak azonban működhetnek tovább. A nehéz anyagi helyzetben levő, azonnali pénzügyi segítségre szoruló embereket, a bankok számára nem hitelképes, "BAR-listás" adósokat, nyugdíjasokat keresnek fel azzal, hogy hitelt nyújtanak. A fogyasztó azonban nem hitelt kap, csak vásárlói jogot, amellyel úgy élhet, ha kisorsolják, vagy előtörleszt. De mindvégig fizet, amíg a csoport minden tagja hozzá nem jut az általa megszerezni kívánt áruhoz vagy szolgáltatáshoz. A felügyelőségvezető óva intett ezektől a szerződésektől, majd elmondta, hogy az együttműködés elmúlt egy évében havonta 40-50 ügyfelet irányítottak a pénzügyi tanácsadó irodához.

Dr. Hajnal Zsolt, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének elnöke a zalaegerszegi iroda eredményessége kapcsán kiemelte, hogy a hatósági és civil fogyasztóvédelem együttműködése hatékonynak bizonyult. A gazdasági válság, a devizahitelek, a magánnyugdíjpénztári kifizetések, a végtörlesztések, az árfolyamgát bőven szolgáltatnak elég aktuális ügyet ahhoz, hogy a tanácsadó irodák szolgáltatásaival éljenek a fogyasztók. Ugyanakkor azt is tapasztalták, hogy az életviteli, a mindennapi gazdálkodással kapcsolatos tanácsadásra is nagy szükség van, mivel a jelenlegi problémák a fogyasztók nem megfelelő döntéshozatala kapcsán keletkeztek. Éppen ezért az is fontos cél, hogy az irodákat megelőző célzattal is igénybe vegyék az emberek, mielőtt bármilyen szerződést kötnek.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK