2024.07.05., péntek - Emese, SaroltaZalaegerszeg időjárása

Archivum

Adategyeztetésbe kezd a nyugdíjbiztosító

2013. március 14. csütörtök, 15:29
Címkék:

Tetten érhető az ügyfélbarát ügyintézés, hangzott a Zala Megyei Kormányhivatal Nyugdíjbiztosítási Igazgatósága évértékelő értekezletén, melynek vendége volt Mészáros József, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság főigazgatója.

nyugdij evertekel

Zala megyei nyugdíjbiztosító: ügyfélbarát ügyintézés, magas színvonalú szakmai munka

Rigó Csaba Zala megyei kormánymegbízott az értekezletet követő sajtótájékoztatón elmondta, a nyugdíjbiztosítási igazgatóság magas színvonalon teljesítette a kitűzött célokat annak ellenére, hogy az új szabályozás sok változást hozott a munkában. 2012-ben 17 545 döntést hoztak a nyugdíjellátást megállapítandóan, melynek 87 százaléka jogerősen le is zárult az elmúlt évben, és mindössze egy százalék, amit megváltoztatott a másodfok. Mindez jól szemlélteti, hogy magas szintű szakmaisággal végzik feladatát az igazgatóság, hangsúlyozta a kormánymegbízott, aki úgy vélekedett: maradéktalanul teljesült az ügyfélbarát ügyintézés.

Dr. Fürediné Kerkai Valéria megyei igazgató azt közölte, hogy 2012-ben több mint 36 ezer ügyfelet láttak el a nyugdíjbiztosítási igazgatóság munkatársai. 2011-hez képest ez közel kilencezerrel kevesebb, a nagyobb megyékhez viszonyítva azonban jóval nagyobb ügyfélforgalmat bonyolítottak le az elmúlt évben. Egyetlen panasz sem merült fel munkájukkal kapcsolatban. Továbbra is az egyénre szabott ügyfélkiszolgálásra törekednek, ami még fontosabb lesz az adategyeztetési eljárás során.

Mészáros József, az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság főigazgatója hozzáfűzte, az adategyeztetés az '55-59-es korosztállyal indul, ami várhatóan 2014 végéig tart. Az adategyeztetés ötéves korcsoportokban tovább folytatódik.

Az eljárás során a megyei nyugdíjbiztosítók kimutatást készítenek a nyilvántartásukban szereplő, a nyugdíjazáskor figyelembe vehető valamennyi jogviszonyról, szolgálati időről, kereseti adatról, ezt kiküldik az ügyfélnek, akinek a kézhezvételtől számított 90 napon belül kell jeleznie, amennyiben egyetért illetve nem ért egyet az abban szereplő adatokkal. Észrevétele mellé csatolnia kell a helyes adatokat igazoló dokumentumokat is.

Az igazgatóság is megkísérli felkutatni a szükséges iratokat, megkeresik a (volt) foglalkoztatót, az adóhatóságot, sőt, akár helyszíni szemlét is tarthatnak. Az eljárás végül határozattal zárul, amely végleges adatként bekerül a hatósági nyilvántartásba. Ez a határozat azonban megfellebbezhető.

Fontos, hogy a biztosított aktívan vegyen részt az eljárásban, mivel neki is érdeke, hogy milyen összegű nyugdíjat állapítanak meg számára. A kormányprogram rögzíti azt is, hogy az ellátások a reálértéküket megtartják, ahogy eddig is, hangsúlyozta végül a főigazgató.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK