Archivum
Megújult a Keszthely és Várvölgy közti út 2,3 km-es szakasza
Nő a forgalombiztonság, javul a szolgáltatási színvonal és rövidül az utazásra fordított idő a Keszthely – Várvölgy összekötő út 2,3 kilométeres, teljes körű felújításon átesett szakaszán – jelentették be az Új Széchenyi Tervhez (ÚSZT) kapcsolódó, teljes egészében mintegy 600 millió forintos EU-s támogatásból megvalósított út avatási ünnepségen, október elején.
Köszöntőjében Manninger Jenő országgyűlési képviselő, útügyi miniszteri biztos, a Zala Megyei közgyűlés elnöke kiemelte: a költséges közműfelújításokkal, árokrendbetételekkel igényesen és igen jó minőségben felújított, a legkritikusabbnak számító, városon belüli útszakasz átadása rendkívül fontos volt, mert az M7-es úthoz kapcsolódó, 2006-ban kezdődött közúti kő- és anyagszállítások ezt a pályaszakaszt mára erősen megrongálták. A teherautók által okozott burkolati károk felszámolása lényeges volt azért is, mert az utat nagyon sokan használják. Még idén, az ÚSZT-keretében elkészül a Zalabér-Zalaapáti közötti szakasz, a következő ciklusban pedig a helyi utak rekonstrukciói kapnak több figyelmet. Megvannak a tervek a 71-es főút balatongyöröki Szép-kilátótól a megyehatárig tartó szakaszának jövőre kezdődő modernizálására is, de Alsópáhokon és máshol is nagy a szándék az úthálózat felújítása.
Műszaki beszámolójában Mórocz József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Zala megyei igazgatója kiemelte: az útszakasz szinte összes részén teljes pályaszerkezet cserét kellett végrehajtani, új alapok kiépítésével, és elkészült két rétegben elkészült aszfalt megerősítés is teljes útszélességben. Kitisztították a vízelvezető rendszereket, kiépítették az egységes kapubejárókat megújítottak 8 autóbusz megállóhelyet, kialakítottak két új buszöblöt, de gondot fordítottak az útpadka rendbetételére is. A frissen felújított szakaszhoz várhatóan egy évtizedig nem kell majd hozzányúlni.
Ruzsics Ferenc, keszthelyi polgármester emlékeztetett rá, hogy az autópálya építésekkel összefüggésben korábban sokat kellett harcolniuk azért, hogy a kő- és anyagszállítás ne közúton, hanem vasúton bonyolódjék. Egyúttal reményét fejezte ki, hogy a Magyar Közút Zrt.-nek lesz további anyagi forrása a jövőben is az óriási terhelésnek kitett, erősen nyomvályús, balesetveszélyes környékbeli utak rendbetételére is.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Bruchner Regina összetettben első helyen végzettTámogatás a Deák-iskola faipari képzésénekForgalomcsillapítás a Radnóti úti óvoda környezetébenFeldíszítették Zalaegerszeg karácsonyfájátKözgyűlés után: sajtótájékoztatót tartott a Fidesz-KDNP frakcióKitűnő minősítést kapott a NŐnek lenni akkor... című kiállításÚj parkolóhelyek a „Lordok háza” mögötti tömbbelsőbenKisasztalos verseny a Deák-technikumbanAz adóemelésekről a Tiéd a Város EgyesületPlakátkiállítás a környezeti problémákról -
rovatunk hírei
Közös európai barátságMegújult a munkaügyi kirendeltség LentibenÁthelyezik az IvókutatVáltozások a kulturális életbenElfogták a lakásbetörőketFelújításra kerül a Nyugdíjas OtthonházFinn vendégekMegszépült a Botfy utcaEgymillió forint marketing célraFókuszban a belvárosi programok top 10
Átépül Zalaegerszegen a Kosztolányi úti gyalogos aluljáróAszfaltozás miatt ideiglenes forgalomkorlátozás lesz a Csány tér és a Hunyadi út környékénÚjabb öt évre Besenczi Árpádot választották a színház vezetőjénekGyenese Viktória kapta az idei Kalliopé-díjatApartmanházzá építik át az egykori Mándi-villátA színpad extrém sport, a színház a jelen pillanat művészeteFelavatták a megszépült Keresztury HázatÚj aszfalt és buszöblök a Köztársaság útjánHúszéves a Dienes-körKözös út a Göcseji Tudásközpontban