2024.07.04., csütörtök - UlrikZalaegerszeg időjárása

Archivum

Meríts erőt a természet csodáiból!

2014. június 18. szerda, 17:18
Címkék:

Településünk életét alapvetően az 1965-ben megépített fürdő határozza meg a mai napig, ez az, amely óriási fejlődést hozott az apró zalai falu életében. 1984-ben nagyközségi, majd 1997-ben városi rangú településsé, 2008-ban kistérségi központtá vált – fogalmazott Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere.

zalakaros gyermekfurdo

– Virágos és tiszta városunk elnyerte a Virágos Magyarországért mozgalom arany, az európai megmérettetés ezüst minősítését. Zalakaros hosszú ideje látogatottsága alapján tagja a 10 leglátogatottabb magyarországi településnek, az elmúlt évben pedig a legkedveltebb Zala megyei fürdőhely lett. Meríts erőt a természet csodáiból! – szól turisztikai jelmondatunk. A zalakarosi gyógyvíz, a finom borok, az erdők, a dombok, a Kis-Balaton értékei vonzzák az érdeklődőket.

Zalakaroson és a térségében megrendezett szabadidős programok, termelői piac, kulturális és sportrendezvények, számtalan térzene, folklór és színpadi előadás várja az érdeklődőket, teszik színessé a nyaralást. A fürdőváros télen-nyáron nívós kínálattal várja a vendégeket. A gyermekbarát kínálat mellett a gyógyászati szolgáltatások is fontos szerepet játszanak a fürdő életében. Az elmúlt év végén, a gyógyászati részhez tartozó fedett fürdő gyógyvizes medenceterét újították fel, tágas pihenőterek, szaunaudvar, egy új fitnesz-medence várja a Zalakarosra látogatókat. A turisztikai szereplők mindinkább felismerik a szezonhosszabbításban rejlő lehetőségeket. E célt szolgálja többek közt a Vízipók-Csodapók fedett gyermekvilág megvalósítása is Zalakaroson.

– Létfontosságú, hogy a hazai turisztikai ágazat ilyen fontos szereplője, mint Zalakaros ne csak a főszezonban, hanem azon kívül is kínáljon izgalmas programokat, kikapcsolódási lehetőségeket a városba látogatóknak – emelte ki Novák Ferenc polgármester. – Saját repertoárunkból a Vízipók-Csodapók fedett gyermekvilág adottságait szeretném kiemelni, az éjszakai fürdőpartikat, a fitnesz-programokat, a környező csodálatos természeti tájakat bemutató túrákat. A korábbi gyógyászati funkciókat is megtartva igyekszünk a fürdőt a családok felé pozicionálni, ennek első fontos lépése volt a Vízipók-Csodapók szabadtéri gyermekvilág megépítése.

Ez azonban nyilván csak az év adott szakában használható, ám a fedett változat megépítésével kitoljuk ezt az időszakot és a nagyszerű játékok ősszel és télen is felhőtlen kikapcsolódási lehetőséget kínálnak a gyerekeknek és szüleiknek. Ugyanakkor, amikor összeállítjuk a kínálatot, számba kell vennünk a térség programjait is. Gondolok itt többek közt a szomszédos Zalamerenye, vagy Nagyrécse kínálatára, illetve például a garabonci Hét Vezér Történelmi Kalandparkra, a zalaszabari Zobori Kalan-dozoo-ra vagy a Kis-Balaton és a Balaton-régió értékeire.

EGY IGAZI NECKERMANN KLUB OÁZIS ZALAKAROSON

zalakaros polgiMagyarország kilenc turisztikai régiója közül az egyik legjelentősebb a Balaton Régió, amely természeti, táji értékekben, kulturális örökségben gazdag terület. A régió turizmusának meghatározó vonzereje a víz, amely egyaránt jelenti a Balatont és a bőséges gyógyvízkészletet.

Zalakaros a Balaton Régió jelentős egészségturisztikai vonzerővel rendelkező települése, a régió negyedik leglátogatottabb városa. A Balaton turisztikai régióban legnagyobb vonzerővel rendelkező attrakciók a következőek: a Balaton mint édesvízi tó, Hévíz mint világviszonylatban is egyedülálló gyógyhely, valamint Zalakaros mint a régió kiemelt családbarát fürdőkomplexuma, ahol folyamatosak a fejlesztések – hangsúlyozta Novák Ferenc. 

A Balaton Régió leglátogatottabb városa Hévíz, majd Siófok, Balatonfüred és Zalakaros következik. Hévíz egyediségét a gyógytó jelenti. A régióban a Balaton mint édesvízi tó központi szerepet tölt be. A tó déli partszakaszának központja Siófok, az északi partszakasznak pedig Balatonfüred.

Zalakaroson van a Balaton régió legnagyobb négy évszakos családi fürdője, mely a régióba érkezőknek optimális kirándulási útirány. A fürdőváros adta szezonhosszabbítási, valamint a vakáció időszakában "rossz idő esetére vonatkozó" alternatíva a régiós összefogást és együttműködést erősítő kapocs.

A "Családi wellness szolgáltatások fejlesztése a Gránit Gyógy- és Termál fürdőben" pályázat kereteiben megvalósult beruházás értéke közel 600 millió forint, ebből 220 millió forint állami támogatást hívhatott le a fürdő. A fedett gyermekvilág bekerülési értéke ebből több mint 300 millió forint volt.

A fürdő célja, hogy a kültéri és beltéri Vízipók-Csodapók Gyermekvilág szárazföldi és vízi attrakciós elemeit megtöltse tartalommal, ehhez hátteret a Béres Alexandra vezette Neckermann Klub Oázis program biztosít. Magyarországon a program ez idáig fürdőben még nem valósult meg – tudtuk meg a polgármestertől.

Zalakaros az első helyszín, amely a fürdő családbarát jellegét és annak professzionális gyermek-animációs programjait biztosítja. A Klub Oázis programot a Necker-mann külföldi desztinációkon vezette be, hogy a családok minden tagja tökéletes kikapcsolódást és mindenki számára megfelelő élményeket szerezhessenek nyaralásuk alatt. A Neckermann Klub Oázis szállodákban már évek óta sikeresen működő programot a zala-karosi strandon 2013 nyarától vezettük be. Képzett animátorok családi és gyermek programokkal várják a vendégeket.

Novák Ferenc továbbá elmondta, hogy a Neckermann Klub Animáció különlegességét az adja, hogy a foglalkozások során a szórakoztatás mellett az egészségre fókuszálnak. Olyan játékos foglalkozásokon, vetélkedőkön, sportprogramokon vehetnek részt a gyermekek, melyek az egészséges életmód köré szerveződnek. A város hosszú távú sikerét az egészségturisztikai iparág biztosítja, melyhez minél több korcsoportot szeretnénk hozzákapcsolni.

A polgármester hozzátette, rangos szakmai elismerésben részesült a beltéri gyermekvilág bevezető kampányán dolgozó marketingcsapat. A Turizmus Trend által meghirdetett versenyen 2013 legeredményesebb reklámkampánya különdíjat kapott a fedett gyermekvilág népszerűsítését célzó "marketinghadjárat".

Ebben az évben közel 60 db nevezés érkezett a Turizmus Trend országos turisztikai szaklap által meghirdetett Iránytű versenyre. Nevezni hat kategóriában lehetett: print, web, eseménymarketing, kommunikáció az eladás helyén, hirdetések és reklámkampányok. A felsorolt kategóriák díjazása mellett a zsűri különdíjjal és fődíjjal is díjazta a legjobb kampányokat. A beadott munkákat szakmai zsűri is értékelte, a Turizmus Trend szerkesztőségében. A Zalakarosi Turisztikai Egyesület, Jámbor Tímea stratégiai marketingvezető által összeállított és koordinált integrált kampánya elnyerte a "2013 Legeredményesebb Reklámkampánya" különdíjat.

A beltéri gyermekvilág bevezető kampányára összesen 19 millió forintos költségkeret állt rendelkezésre a kampányidőszak alatt. A látogatói adatok azt bizonyítják, hogy eredményesen használták fel az összeget, hiszen a rövid bevezető időszak után népszerű lett a fedett gyermekvilág a Zalakarosra látogatók körében.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK