Programajánló
NINCS VISSZAÚT
Paramount Pictures és a Skydance
a Tom Cruise Production produkciójában bemutatja
Edward Zwick filmjét
JACK REACHER: NINCS VISSZAÚT
JACK REACHER:
NEVER GO BACK
Executive producerek
Paula Wagner, Herb W. Gains, David Ellison és Dana Goldberg
Producerek
Tom Cruise, Don Granger, Christopher McQuarrie
Forgatókönyvírók
Lee Child Nincs visszaút című regénye alapján
Richard Wenk és Edward Zwick & Marshall Herskovitz
Rendezte
Edward Zwick
A film szinkronizált
JACK REACHER………………..……………TOM CRUISE (RÉKASI KÁROLY)
COBIE SMULDERS……………………SUSAN TURNER (NÉMETH BORBÁLA)
HARKNESS……..……………………….ROBERT KNEPPER (ROSTA SÁNDOR)
SAMANTHA………………………..…..DANIKA YAROSH (HERMANN LILLA)
A VADÁSZ…………………………….PATRICK HEUSINGER (VICZIÁN OTTÓ)
Forgalmazza a UIP Duna Kft
www.uipduna.hu
Jack Reacher (Tom Cruise) visszatér a maga sajátos igazságszolgáltatási módszereivel ebben a várva várt folytatásban.
Susan Turner őrnagyot (Cobie Smulders), aki Reacher régi nyomozóegységének jelenlegi vezetője, letartóztatják hazaárulásért. Reacher nem kételkedik a nő ártatlanságában, de ahhoz, hogy ezt bizonyítani tudja, ki kell szabadítania őt a börtönből, és fel kell tárnia egy nagyszabású kormányzati összeesküvést. Az események gyorsan eldurvulnak, és a szökésben lévő páros számára már nem csupán a saját nevük tisztázása a tét, hanem az életük is.
A nyomozás során Reacher olyan titokra bukkan, amely örökre megváltoztathatja az életét...
A film alapjául szolgáló Nincs visszaút a Jack Reacher-könyvek tizennyolcadik kötetete. A regényfolyamból százmillió példány kelt el világszerte.
Jack Reacher, az amerikai ronin
1997-ben jelent meg az Elvarázsolt dollárok (Killing Floor), s ezzel megkezdődött Lee Child Jack Reacherről szóló bűnregényeinek sikersorozata. A széria immár húsz kötetet számlál.
Tom Cruise figyelmét Don Granger producer hívta fel a sorozatra. Cruise a 2012-ben készült Jack Reacher főszereplője és producere lett. A film Child Csak egy lövés (One Shot) című regényéből készült és több mint 200 millió dolláros összbevételt ért el.
A Jack Reacher sikere után a producerek azonnal hozzáláttak a következő rész fejlesztéséhez, amely Child Nincs visszaút (Never Go Back) című regényén alapul.
„Az a jó a Jack Reacher sorozatban, hogy a regények nem időrendben követik egymást – magyarázza Granger. – Ezért nincs túl sok olyan összefüggés, amelyek ismerete nélkül nem lehetne élvezni a cselekményt. Reacheren és a fogkeféjén kívül nagyon kevés dolog bukkan fel többször is a regényekben.”
Child sejti, miért lehet olyan népszerű az általa teremtett karakter. „Reacher a titokzatos idegen modern reinkarnációja – magyarázza az író. – A westernek egyik alaptoposza, hogy a titokzatos idegen belovagol a városba a prériről, rendbe teszi a dolgokat, aztán távozik a naplemente irányába. Ugyanakkor univerzális figuráról van szó. A középkori Európa ajándékozta nekünk a kóbor lovagot, vagy ott van a feudális Japán híres karaktere, a ronin, azaz a gazdáját vesztett szamuráj, aki járja a világot és igazságot szolgáltat.”
Nem véletlen, hogy a roninok szóba kerültek: Cruise és a Jack Reacher: Nincs visszaút rendezője, Edward Zwick 2003-ban együtt készítették Az utolsó szamuráj (The Last Samurai) című filmet. „Rögtön ráharaptam a témára és a karakterekre – mondja Zwick a Jack Reacher 2-ről. – Reacher az amerikai hős archetípusa és afféle modern ronin, nomád életvitelt folytat, érzelmileg nem kötődik senkihez és senkinek nem kell megfelelnie.”
„Reacher testesíti meg titkos vágyainkat – veszi át a szót Marshall Herskovitz, az egyik forgatókönyvíró. – Mindannyian szeretnénk szembeszállni a rosszakkal, Reacher pedig maga a két lábon járó igazságszolgáltatás. Magányos hős, akivel nem lehet kukoricázni.”
Bár Zwick és Herskovitz, akik gyakran dolgoznak együtt, számos műfajban kipróbálta már magát filmen és televízióban egyaránt, a bűnügyi thriller azonban eddig kimaradt nekik. „Ilyen filmeket tényleg nem szoktunk készíteni – ismeri el Zwick. – De mindig is érdekelt a bűnügyi thriller, mert nagy rajongója vagyok a detektívregényeknek, a Dashiell Hammett és Raymond Chandler neve fémjelezte klasszikus irályt ugyanúgy szeretem, mint a modern stílust, amit Lee képvisel. Csináltam már nagyon akciódús filmeket, meg olyanokat is, amelyek cselekménye a főszereplők jellemfejlődésén alapult, ezért amikor Tom megkért, hogy olvassam el a könyvet, azonnal láttam, hogy most végre ötvözhetem ezt a két dolgot.”
„Nagyon örültem, amikor Ed igent mondott – mondja Cruise, aki a film egyik producere is. – Az utolsó szamuráj óta folyamatosan kerestünk egy olyan projektet, amelyben ismét együtt dolgozhatunk. Nagyra tartom Ed írói és rendezői munkásságát. Minden filmjével kézen fog, hogy elvigyen egy másik időbe és világba, ahol különleges kalandok részesei lehetünk.”
„Kizárólag Edben gondolkodtunk, ami a rendező személyét illeti – mondja Granger producer. – Ha felidézzük a filmjeit, például a három Oscar®-díjas Az ötvennegyedik hadtestet, Az utolsó szamurájt vagy az Ellenállókat, láthatjuk, hogy bravúrosan rendez izgalmas akciókat és látványos tömegjeleneteket, de a lényeg a humanizmus, amely minden művét áthatja. Az általa teremtett összetett karakterek megragadnak az emlékezetünkben.”
Magányos farkasok – most egy csapatban
„Azért a Nincs visszaútra esett a választásunk a regényfolyamból, mert különleges kapcsolat van a három főhős, Reacher, Turner és Samantha között – magyarázza Granger. – Három magányos harcosról van szó, és meg akartuk mutatni, mi történik, ha három ilyen erős jellem kénytelen együttműködni. Ed igazi mestere annak, hogyan lehet az ilyen karakterdinamikát hatásosan vászonra vinni.”
Az alkotóknak eredeti ötlete volt arra, ki játssza Susan Turner őrnagyot. A színésznőnek Reacher korábbi alakulatának parancsnokaként nem csupán hasonló erényeket kellett felmutatnia, mint a főszereplő, de Tom Cruise-zal szemben is meg kellett állnia a helyét a vásznon. Cobie Smulders pontosan megfelelt ezeknek a követelményeknek. A színésznőt olyan produkciókból ismerhetjük, mint az Így jártam anyátokkal című tévésorozat vagy a Bosszúállók mozis szériája.
„Cobie-ba azonnal beleszerettünk – árulja el Herskovitz. – Nem csupán roppant szimpatikus személyiség, hanem elbűvölő, kisportolt és erős is, de ami a legfontosabb: elhisszük róla, hogy katona, képes vezetni és méltó partnere lehet Reachernek.”
„Minden megvan Cobie-ban, amit kerestünk – teszi hozzá Granger. – Intelligens és kitűnő a humora, miközben tipikus amerikai szomszéd lány – habár ő maga teljesen kanadai.”
„Reacher azért szimpatizált Turner őrnaggyal, mert az ő korábbi posztját tölti be, és tisztában van vele, milyen nehéz dolga van – magyarázza Cruise. – Elég meghallania a hangját a telefonban, és már tudja, hogy ez a nő okos, vonzó és kedves, és Cobie nagyszerűen hozza ezt a figurát.”
„Cobie volt a titkos fegyverünk – folytatja Zwick. – Nagyszerű komikai képességekkel van megáldva, de a dráma műfajában is bámulatosan megállja a helyét, csak eddig kevés lehetősége volt arra, hogy mindezt megmutassa a világnak. Lee sokkal összetettebb karaktert írt, mint a mostanában oly elterjedt tipikus hollywoodi akcióhősnő, aki leginkább nagyon szép és ötpercenként szájba rúg valakit. Turner nagyon bonyolult figura, és Cobie komolyan veszi a feladatot. Több női katonatiszttel konzultált, és a mi technikai szakértőink is alapos kiképzésben részesítették.”
„Belegondoltam, hogy a karakterem mi mindenen mehetett keresztül, mire nő létére őrnagy lett az amerikai hadseregben – mondja a színésznő. – Ennek köszönhetően fizikailag erősebbnek éreztem magam, összeszedettebb lettem és tekintélyt tudtam sugározni.”
Miután hőseink megszöknek az őrizetből, egy titokzatos és névtelen bérgyilkos kezdi el őket üldözni, akit csak Vadászként emlegetnek. A karaktert Patrick Heusinger alakítja.
„Olyan főgonoszt akartunk, aki olyan kemény és félelmetes, mint maga Reacher – magyarázza Herskovitz. – Az pírma dolog, hogy Reacher fél kézzel elintéz egyszerre négy rosszfiút, de a Vadász ugyanolyan legyőzhetetlennek tűnik, mint ő. Így izgalomban tarthatjuk a közönséget, mert senki nem tudhatja, hogyan végződik majd a két egyenértékű ellenfél küzdelme.”
„Patrick nagyon jó kötésű srác, ezért is méltó ellenfele Tomnak – mondja Zwick. – Emellett klasszikus képzettségű színész, ami mindig kapóra jön, ha valakinek főgonoszt kell játszania.”
„A Vadász is ugyanolyan tapasztalt harcos, mint Reacher, csak fiatalabb nála, ami érdekes dinamikát eredményez – folytatja a rendező. – A Vadászt nem az igazságérzete hajtja, hanem beteges megszállottsággal ki akarja iktatni a konkurenciát. Azzal akar kitűnni, hogy elintézi a legendás Jack Reachert.”
A Vadász Samanthát (Danika Yarosh) is a célkeresztjébe veszi – a nehezen kezelhető kamaszlányról sejteni lehet, hogy valamilyen módon Reacherhez köthető. „Jack Reacher bármilyen helyzetben föltalálja magát, kivéve, ha egy 15 éves lánnyal akad dolga – mondja Zwick. – A védelmébe veszi a lányt, de nem képes érzelmileg dekódolni, hogyan működik egy kamasz, ami aztán vicces pillanatokhoz vezet, mert erről a három emberről lesír, hogy aligha tudnának harmonikus családot alkotni.”
„Danika sok mindenben hasonlít Tomra – folytatja a rendező. – Nagyon aktív, szeret motorozni, és mindent meg akar tanulni. Táncol és sokat sportol, s ez jól jött, amikor a harci koreográfián dolgoztunk.”
„Sam hihetetlenül talpraesett – mondja Cruise. – Olyan típus, mint az Agyafúrt Vagány a Twist Olivérben, aki mindig egy lépéssel mások előtt jár. Danika remekül hozta ezt a figurát: Sam úgy teszt, mintha senkire vagy semmire nem lenne szüksége, de a lelke mélyén sóvárog, hogy tartozhasson valakihez.”
Yarosh-t Jack Reacher karaktere fogta meg leginkább a projektben. „Könyörtelenül küzd az igazságért, és nem válogat a módszerekben. Attól olyan különleges karakter, hogy magányos farkas, de mindig olyan helyzetekbe kerül, hogy kénytelen közel engedni magához embereket, hogy segíthessen rajtuk.”
Aldis Hodge (Straight Outta Compton) alakítja Espint, Turner alárendeltjét, aki nehéz helyzetbe kerül, amikor a parancsokát letartóztatják.
„Espin jó katona, és most nem tudja, mitévő legyen – magyarázza Hodge. – Nem hiszi, hogy Turner bűnös lenne, de a bizonyítékok ellene szólnak. A srácnak főhet a feje.”
Holt McCallany játssza Morgan ezredest, ő szól Reachernek, hogy vádat emeltek Turner ellen. „A karakterem első látásra afféle mereven szabálykövető, ellentmondást nem tűrő parancsnok, ezért természetes, hogy azonnal összekülönbözik Reacherrel – mondja a színész. – De elég gyorsan kiderül, hogy nem szabad róla elhamarkodottan ítéletet alkotni.”
Különleges brutalitás – a pofonok zápora, ahonnan nincs visszatérés
„A produkció egyik fő jellemzője, hogy nem klasszikus értelemben vett akciófilm, mert a cselekmény karaktervezérelt – magyarázza Tom Cruise. – De ettől még Jack Reacher olyan brutális harcmodorban verekszik, amire mindenki felkapja a fejét.”
A különlegesen brutális harcmodor kidolgozására Zwick és Cruise a Mission: Impossible – Titkos nemzet kaszkadőrkoordinátorát, Wade Eastwoodot kérte fel.
„Az akciójeleneteket a rendező kezdi el megtervezni – mondja Eastwood. – Ednek mindig világos elképzelése van mindenről, és elmondta, mit szeretne. Próbálom úgy felépíteni a mozgást, hogy feszültséget keltsek, miközben minden mozzanatnak bele kell illenie a történetbe.”
„Wade nagy mesemondó – veszi át a szót Zwick. – Amikor az ember megír egy akciójenetet, látja a lelki szemei előtt az egészet, de egészen más lesz a helyzet, amikor nekiállunk forgatni. Wade és Tom annyira összecsiszolódtak már, hogy fél szavakból is megértik egymást, és ha az egyikük elkezd egy mozdulatot, a másik be tudja fejezni. Minden akciójelenetnek van eleje, közepe és vége, csak nem szavakkal meséljük el, hanem ütésekkel meg rúgásokkal.”
Bár a Nincs visszaút főszereplője és kaszkadőrkoordinátora is a Mission: Impossible – Titkos nemzetből érkezett, Zwick siet eloszlatni egy esetleges félreértést. „Jack Reacher kevésbé karizmatikus és sokkal durvább, mint Ethan Hunt, és ez az akciójeleneteken is megmutatkozik. A kémműfajhoz hozzátartozik, hogy mutatósak és bizonyos értelemben esztétikusak az akciójelenetek, ám erről most szó sincs. Visszanyúlunk a karaktervezérelt bűnügyi filmek hetvenes évekbeli hagyományához, amelyet A chicagói tanú vagy A francia kapcsolat képvisel. Tom nagyon bonyolult akciójelenetekben bizonyít. Autóról felugrik a háztetőre, felmászik az esőcsatornán, autóval leszáguld a lépcsőn, de mindez a fizika valós törvényeinek megfelelően történik.”
„A kaszkadőrmutatványok láttán a néző az események középpontjában érezheti magát, mert szinte mindent maguk a színészek csinálnak – folytatja a rendező. – Tom, Cobie és Patrick már hetekkel a forgatás előtt megkezdték a felkészülést.”
„Nagy mázlim volt, hogy megkaptam a szerepet – mondja Smulders –, mert amikor először találkoztam Eddel, éppen el volt törve a lábam. Bebicegtem két mankóval, és próbáltam győzködni, hogy szerződtessen egy akciófilmbe. Hat héttel a felkészülés kezdete előtt tört el a lábam, tehát a lehető legrosszabb állapotban voltam. Wade és csapata úgy készített fel, mintha bokszoló lettem volna. Rengeteg ismétlés, a helyes testtartás gyakorlása, hogyan irányítsam a mozdulataimat, aztán mindig egy kicsit többet tettek hozzá. Sokat segített, hogy gyakorlás közben arra gondoltam, érzelmileg és mentálisan milyen állapotba kerül a karakterem, amikor harcra készül. Azt hiszem, életemben akkor kerültem a legjobb formámba. Innen már csak lefelé vezet az út.”
Az Estwood irányításával folyó gyakorlás irigységet váltott ki a többi stábtagból. „Harcolnom kellett azért, hogy harcolhassak – árulja el Holt McCallany. – Morgan ezredes senkivel nem verekedett a forgatókönyv első változatában, de én lobbiztam Ednél, hogy Wade tanítson be Patricknak és nekem egy kis bunyót. Bele is mentek. Nagyjából negyven-ötven filmemben megvertek vagy megöltek már, és azt hiszem, ez lett a legemlékezetesebb eset.”
Mindhalálig Jack
„A forgatásunkon Tom kaszkadőrének volt a legunalmasabb feladatköre – meséli Zwick. – Tom szeret mindent maga csinálni.”
„Legalább annyira producer is, mint amennyire színész – teszi hozzá Granger, aki a Jack Reachernek és a Mission: Impossible-franchise-nak is az egyik producere. – Fantasztikus vele dolgozni, mert tökéletességre törekszik. A film minden aspektusából a lehető legjobbat akarja kihozni – legyen tökéletes a forgatókönyv, a rendezés, az operatőri munka, a helyszín, a látvány, a jelmezek, az effektusok –, mert fontos neki, amit csinál. A szó pozitív értelmében mindenkit arra kényszerít, hogy maximálisan teljesen odategye magát a produkcióért. Nincs olyan döntés a forgatáson, amire Tom azt mondaná: oké, ennyi is elég lesz.”
Heusinger már a forgatás első napján megtapasztalta mindezt. „Tom garantálta, hogy mindenem meglegyen, ami csak kell: kiképzés, kaja, fegyverek, autók. Két lábon járó akciófilm-gépezet.”
„Tomnak a filmkészítés minden csínja-bínja a kisujjában van – veszi át a szót Yarosh. – Megtanított, hogyan működik a kamera, mi az, hogy látószög, és hogyan kell a kunsztokat úgy megcsinálni, hogy minden valódinak hasson. Gyakorlatilag a magántanárom volt, aki bevezetett a filmkészítés rejtelmeibe.”
„Számomra a forgatás a közös munkáról szól – összeges Cruise. – Ha mind összedolgozunk a közös célért, hogy a lehető legjobb filmet készítsük el, az már önmagában értéket jelent. Amikor valakikkel jó együtt dolgozni, valószínűleg legközelebb is őket választom. Ha jó filmet készítünk, amit szeret a közönség, akkor jöhet a következő. Remélem, ezt a filmet szeretni fogják, mert imádtuk, amikor készítettük.”
A film szereplői
TOM CRUISE (Jack Reacher / producer) három évtizedes pályafutása során elképesztő sikereket ért el. Háromszor jelölték Oscar®-ra, és ugyancsak háromszor kapott Arany Glóbuszt (összesen hétszer jelölték), filmjei csaknem kilencmilliárd dolláros összbevételt értek el.
Tizennyolc filmje hozott több mint százmillió dollárt csak az Egyesült Államokban, miközben huszonegy filmjének összbevétele haladta meg a kétszázmillió dollárt. Negyven filmben szerepelt – a legtöbbnek főszereplője volt –, producerként vagy executive producerként pedig tizenhetet jegyez.
A Mission: Impossible – Fantom protokoll 700 millió dolláros összbevételt ért el, ezzel Cruise karrierjének legsikeresebb filmje lett. A Mission: Impossible franchise összesen csaknem hárommilliárd dollárt hozott a világ mozipénztáraiban.
A 2015-ben bemutatott Mission: Impossible – Titkos nemzet szintén az utóbbi évek egyik legsikeresebb filmje volt.
Legutóbbi filmjei: A holnap határa (Edge of Tomorrow), Feledés (Oblivion), Jack Reacher. Utóbbi 218 millió dolláros összbevételt ért el, ezzel 2012 egyik legjövedelmezőbb filmje lett. Hetedik Arany Glóbusz-jelölését Ben Stiller Trópusi vihar (Tropic Thunder) című filmjében nyújtott alakításáért kapta.
Cruise a legnagyobb rendezőkkel dolgozott együtt: Francis Ford Coppola. Paul Brickman, Ridley Scott, Tony Scott, Martin Scorsese, Barry Levinson, Oliver Stone, Ron Howard, Rob Reiner, Sydney Pollack, Neil Jordan, Brian de Palma, Cameron Crowe, Stanley Kubrick, Paul Thomas Anderson, John Woo, Steven Spielberg, Michael Mann, J.J. Abrams, Robert Redford, Ben Stiller, Bryan Singer, James Mangold.
2010-ben a Kéjjel-nappal (Knight & Day) című romantikus akcióvígjátékban láthattuk, amely negyedmilliárd dolláros összbevételt ért el.
Cruise 1993-ban Paula Wagnerrel megalapította a Cruise/Wagner Productionst, s innen datálható produceri tevékenysége, amelynek keretében a legkülönfélébb műfajokkal kísérletezett, és új tehetségeket fedezett fel. A C/W első filmje a Mission: Impossible volt, majd újabb produkciók következtek: Korlátok nélkül (Without Limits), A hazugsággyáros (Shattered Glass), Narkó (Narc), Más világ (The Others). Ez utóbbi filmet az a spanyol Alejandro Amenabar rendezte, akinek Nyisd ki a szemed! (Abre los ojos) című alkotásából a C/W égisze alatt készült el az amerikai változat, Vanília égbolt (Vanilla Sky) címmel, melynek Cruise volt a főszereplője is.
Tom Cruise válogatott filmográfiája: Takarodó (Taps), A kívülállók (The Outsiders), Kockázatos üzlet (Risky Business – Arany Glóbusz-jelölés), Top Gun, A pénz színe (The Color of Money), Esőember (Rain Man), Született július 4-én (Born on the Fourth of July – Oscar®-jelölés, Aranyglóbusz legjobb férfiszínész kategóriában), Becsületbeli ügy (A Few Good Men – Arany Glóbusz-jelölés), Jerry Maguire – A nagy hátraarc (Oscar®-jelölés, Aranyglóbusz legjobb férfiszínész kategóriában), Magnólia (Oscar®-jelölés, Arany Glóbusz legjobb férfi mellékszereplő kategóriában), Tágra zárt szemek (Eyes Wide Shut), Túl az óperencián (Far and Away), A Cég (The Firm), Interjú a vámpírral (Interview with the Vampire), Valkűr (Valkyrie), Trópusi vihar (Tropic Thunder – Aranyglóbusz-jelölés), Az utolsó szamuráj (The Last Samurai), Különvélemény (Minority Report), Világok harca (War of the Worlds).
Cruise egyik következő filmje az American Made, amely megtörtént eseményeket dolgoz fel. Egy pilóta a kolumbiai drogkartell kokainját szállítja, aztán beszervezi a CIA, s immár kétfelé dolgozik. (Hazai bemutató: 2017. január 5.) Szintén nemrég fejezte be A múmia (The Mummy) forgatását, amely a Universal stúdió újraindított szörnyfilm-sorozatának következő darabja. (Hazai bemutató: 2017. június).
COBIE SMULDERS (Susan Turner őrnagy) legutóbbi nagy sikerű filmje a Bosszúállók: Ultron kora (The Avengers: Age of Ultron) volt. Ez már a harmadik bosszúállós filmje a Bosszúállók és az Amerika Kapitány: a tél katonája (Captain America: Winter Soldier) után.
A színésznőt a közönség az Így jártam anyátokkal (How I Met Your Mother) című vígjátéksorozatból, illetve A SHIELD ügynökei (Agents of S.H.I.E.L.D) című szériából is jól ismerheti.
DANIKA YAROSH (Samantha) jelenleg a Hősök: Újjászületés (Heroes: Reborn) című sorozat egyik főszereplője. Szerepelt többek között a Shameless – Szégyentelenek és A különleges ügyosztály (Law & Orser: SVU) című sorozatokban is.
PATRICK HEUSINGER (a Vadász) a neves Juilliard színiakadémián végzett. Fontos színházi szerepek mellett számos sorozatban játszott, például: Pletykafészek – Gossip Girl, Quantum Break, Alkalmi (Casual), A férjem védelmében (The Good Wife).
Fontosabb filmjei: Frances Ha, Fekete hattyú (Black Swan)
A film alkotói
TOMCRUISE (producer): lásd a szereplőknél.
EDWARD ZWICK (rendező / forgatókönyvíró) a középiskolában kezdett filmkészítéssel foglalkozni. A Harvardon irodalmat tanult, színdarabokat írt és rendezett. A hetvenes évek közepén a Family című sorozat forgatókönyv-szerkesztőjeként, majd producereként és rendezőjeként dolgozott. Special Bulletin című tévéfilmjéért két Emmyt kapott. A Még egyszer és újra (Once and Again) című sorozata, amelyet Marshall Herskovitz-cal alkotott, Emmyt és Arany Glóbuszt kapott.
Számos sikeres filmet jegyez rendezőként és producerként: Az ötvennegyedik hadtest (Glory – három Oscar®), Szenvedélyek viharában (Legends of the Fall – Oscar®-díj), A bátrak igazsága (Courage Under Fire), Ostromállapot (The Siege), Az utolsó szamuráj (The Last Samurai), Véres gyémánt (Blood Diamond), Ellenállók (Defiance), Szerelem és más drogok (Love & Other Drugs).
Herskovitz-cal producerként jegyzi a Nevem Sam (I Am Sam – Oscar®-jelölés) című drámát és a négy Oscar®-ral, illetve két Arany Glóbusszal kitüntetett Traffic című filmet.
Producerként Oscar®-t kapott A szerelmes Shakespeare-ért (Shakespeare in Love).
CHRISTOPHER MCQUARRIE (producer) Oscar®-díjas forgatókönyvíró, rendező és producer. Rendezője és producere volt az előző Jack Reacher-filmnek.
A gimnáziumban Bryan Singer rendező és Ethan Hawke színész iskolatársa volt. Egyetem helyett öt éven át utazott, illetve magánnyomozó volt, majd Los Angelesbe ment, hogy filmes karrierbe kezdjen.
Három évvel később több más rangos elismerés mellett Oscar®-t kapott a Közönséges bűnözők (The Usual Suspects) forgatókönyvéért.
2000-ben rendezte a Hullahegyek, fenegyerek (The Way of the Gun) című filmet. 2006-ban dolgozott először Tom Cruise-zal: a Valkűr (Valkyrie) producere és egyik forgatókönyvírója volt. További nagy sikerű közös munkáik a Jack Reacher és A holnap határa (The Edge of Tomorrow), illetve a Mission: Impossible – Titkos nemzet (Mission: Impossible – Rogue Nation).