2024.07.05., péntek - Emese, SaroltaZalaegerszeg időjárása

Archivum

AZ öt legenda

2012. szeptember 27. csütörtök, 11:34
Címkék:

A DreamWorks Animation SKG bemutatja

a PDI/DreamWorks Production produkciójában

Peter Ramsey filmjét

AZ ÖT LEGENDA

Producerek

Christina Steinberg, Nancy Bernstein

Executive producerek

Guillermo del Toro, William Joyce, Michael Siegel

Forgatókönyv

William Joyce meseregényéből

David-Lindsay Abaire

Rendezte

Peter Ramsey

Magyar hangok

ÉSZAKI...............CSUJA IMRE

 NYUSZI........LÁSZLÓ ZSOLT

FOG...........CSUHA BORBÁLA

JANKÓ............FEHÉR TIBOR

SZUROK........STOHL ANDRÁS

Forgalmazza a UIP-Duna Film

www.uipduna.hu

12

35

56

Mi lenne, ha a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, a Fogtündér és a Homokember története merész fordulatot venne? Mi lenne, ha kiderülne, hogy ezek a jó szándékú lények, akik ajándékot, tojást, pénzt és álmokat hoznak el a gyerekeknek, nem is olyanok, amilyeneknek eddig hittük őket? A DreamWorks Az öt legenda című filmjéből kiderül, kicsodák ők valójában! Gyerekkorunk eme halhatatlan, erős és gyors Őrzői azt a feladatot kapták, hogy minden lehetséges módon megvédjék a gyerekek ártatlanságát és képzelőerejét. Amikor a gonosz el akarja pusztítani a négy Őrzőt a gyerekek álmainak elrablása által, szeretett hőseink Dér Jankó segítségére szorulnak, akit nehéz meggyőzni, mert szívesebben szánkózik egy nagyot, semmint megmentse a világot.

Az Északi-sark legmélyebb szakadékaiban, Sanghaj háztetőin, New England egyik kisvárosában és még számtalan helyszínen folyik a könyörtelen harc a csábítóan elvetemült főgonosz, Szurok ellen. A galád lény a félelem bénító erejével akarja leigázni az egész földgolyót, és csak a hit győzheti meg... meg az öt legendás Őrző mágikus hatalma.

Ismerik egymást?

 

Tizennégy évvel ezelőtt William Joyce hatéves kislánya, Mary Katherine azt találta kérdezni édesapjától, hogy a Mikulás és a Húsvéti Nyúl barátok-e. A kérdés gondolkodóba ejtette az író-illusztrátort. Miután jól megrágta a dolgot, harsány igennel válaszolt, és színes esti meséket kezdett szőni Mary Katherine-nek és öccsének, Jasonnek. A mesék nem csak a jó öreg Szent Miklósról és a Húsvéti Nyúlról szóltak, hanem felsorakozott melléjük Dér Jankó, a Fogtündér, az Homokember, sőt maga a Mumus is. Ahogy a történetek egyre kidolgozottabbak lettek, Joyce rájött, a mesevilág új távlatai nyíltak meg előtte.

"Egész legenda kezdett minálunk alakot ölteni – meséli Joyce –, és gyorsan rájöttem, hogy kezdeni kellene vele valamit. Annyira érdekes volt! Elkezdtem lerajzolni ezeket a karaktereket, és megpróbáltam kikerekíteni a történetüket a hozzáférhető források alapján.”

Csakhogy alig volt forrás. Clement Clark Moore The Night Before Christmas (A karácsony előtti éjszaka) című könyvén kívül Joyce nem sok mindent talált a Mikulásról. Még kevesebb anyagot sikerült fellelni a többi karakterről.

"Supermannek és Batmannek hatalmas mitológiája van, de azokról a mesebeli lényekről, akiknek a létezésében a gyerekeinknek hinniük kellene, szinte semmi nincs – folytatja Joyce. – Körülnéztem és azt kérdeztem: én vagyok az egyetlen, akinek ez feltűnt?”  

Joyce az Oscar®-díjas The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore című animációs rövidfilm forgatókönyvíró-rendezője, és olyan könyveket jegyez, mint a George Shrinks (ebből készült a PBS gyerekfilm-sorozata) és a Dinosaur Bob. Tizenhárom történetet írt a Guardians of Childhood (A gyermekkor Őrzői) című sorozatban (eddig csak öt jelent meg belőlük). Minden mese részletesen bemutatja az adott karakter hátterét, és ezek a lények meglepő módon nagyobb hatalommal bírnak, mint gondoltuk.

"Nagyon klassz és csodálatos és hősies lények – magyarázza Joyce. – Hatalmas birodalmak tartoznak a hatáskörükbe, az egyik egyetlen éjszaka alatt minden jó gyereknek ajándékot visz, a másik ugyanezt műveli a húsvéti tojással, a harmadik meg az év 365 napján gyerekfogakat gyűjt.”

A könyvek még meg sem jelentek, az egyedülálló ötletre Hollywood rögtön vevő lett.

"Majdnem minden stúdió bejelentkezett nálam, de egyikük sem látta a nagyobb célt, amit ezekkel a mesékkel el akarok érni – folytatja Joyce. – Nem úgy gondolkodtam, hogy az egészet belepakoljuk egyetlen filmbe vagy könyvbe. Ezeknek a karaktereknek több különböző médiumon kell megjelenniük.”

Joyce sokáig nem talált igényeinek megfelelő stúdiót, de aztán 2006 végén találkozott Bill Damaschke-vel, a DreamWorks Animation kreatív igazgatójával.

"A DreamWorksnél azt mondták: Egyetértünk. Csináld a filmet, írd a könyveket, a két folyamat egészítse ki egymást – mondja Joyce. – Ilyet még nem tapasztaltam. Dolgoztam már filmeken, de könyvön és filmen egyszerre még soha, pláne úgy, hogy a téma ugyanaz, a két dolog mégis teljesen más.”

A stúdió veterán filmkészítő csapata hasonló lelkesedéssel vetette bele magát a munkába, mint Joyce. Christina Steinberg producer hosszú éveken át élőszínészes filmeken dolgozott, mielőtt 2005-ben csatlakozott volna a DreamWorkshöz, hogy a Mézengúz (Bee Movie) producere legyen (jelölték érte a Producerek Kamarája díjára).

"Azt találtuk ki, hogy Bill írja a könyveket, mi pedig vele párhuzamosan fejlesztjük a filmet – mondja Steinberg. – Imádtuk az alapötletet, és nagyon tetszett, hogy Bill milyen gazdag mitológiákat talál ki a karakterek számára. A film számára azt gondoltuk ki, hogy ugrunk egyet a jövőbe, amikor az Őrzők már mind legendák, és elmeséljük, hogyan fognak össze a legborzalmasabb gonosz, a Mumus ellen.”

"Nem akartam, hogy a film versenyezzen a könyvekkel, és az emberek azt mondják, ó, ez egész más, mint a könyv. Azt sem akartam, hogy tudják, mi lesz a filmben. Történelmet akartam kreálni a hőseim számára. Ez az oka, hogy a film cselekménye nagyjából 300 évvel később játszódik, mint a könyvbeli történetek.”

Peter Ramsey-t kérték fel rendezőnek, aki évekig storyboard-készítő volt olyan filmekben, mint A függetlenség napja (Independence Day), a Hulk (The Hulk) és a Különvélemény (Minority Report), majd megrendezte a DreamWorks Animation nagy sikerű Halloween-specialjét, a Monsters vs. Aliens: Mutant Pumpkins from Outer Space című filmet. (Korábban a Szörnyek az űrlények ellen /Monsters vs. Aliens/ sztorifelelőse volt.)

"Ezek a karakterek olyan alapvető értékeket képviselnek, amik nemcsak a gyerekeknek, hanem a felnőtteknek is fontosak: a csodavárást, az álmokat, a reményt – mondja Ramsey. – Sokat beszélgettünk Bill-lel a karakterekről, arról, hogy Dér Jankó milyen viszonyban van a többiekkel, milyen az Őrzők személyisége és mi a feladatuk. A legnagyobb eredmény, ami ezekből a beszélgetésekből született, az volt, hogy arra jutottunk: ezek létező személyek, és szem előtt kell tartanunk, hogy az emberek hiszenek bennük és szeretik őket, amíg kicsik. Számomra ez határozta meg, hogyan jelenítem meg a filmben a legendákat, és miként mesélem el a történetüket.”

Milyen a Mikulás hangja?

 

Billy Joyce meséiben Északi, ismertebb nevén a Mikulás a legendás Őrzők vezére. Ramsey szerint a Holdbéli Ember, a "világ bölcs vigyázója” választotta ki őt évszázadokkal ezelőtt.

"Amikor a Holdbéli Ember arra jutott, hogy a Föld lakóinak különleges képességű védelmezőkre van szükségük a gonosz Szurokkal szemben, első választása Nicholas St. North-ra esett” – magyarázza Joyce. A fiatal Északit délceg kozákként képzelte el, aki a legádázabb harcos és tolvaj egész Oroszországban, amíg az nem lesz a küldetése, hogy a gyerekek védelmezője legyen.

Mindenki egyetértett abban, hogy a bömbölő hangú, ellentmondást nem tűrő, agyontetovált karú Északi nem hétköznapi figura, ezért nem hétköznapi színésznek kell megszólaltatnia. Ki más lehetett volna alkalmasabb az Oscar®-jelölt Alec Baldwinnál?

Baldwin így látja a karaktert: "Úgy képzelem el, hogy Északi több személyiségből tevődik össze. Egyfajta mágus – majdnem olyan, mint Óz, a nagy varázsló. Nagyon jóindulatú, mint a kedvenc tanárunk, és bármit megtenne a gyerekekért. Ami az emberi oldalát illeti, megszállottan vágyik az elismerésre. Azt akarja, hogy az emberek feltétlenül tudják, ezt vagy azt a jócselekedetet a Mikulás követte el. Ráadásul úgy gondolja, a karácsony mindent visz. Folyton vitatkozik a Húsvéti Nyúllal, melyikük ünnepe a fontosabb. Ebben a tekintetben olyan, mint Donald Trump.”

"Könnyen azonosulni tudok Északi karakterével, mert ő is olyan, mint egy producer, mindent ő hoz létre, még akkor is, ha nem tudja egészen pontosan, a végén mi fog az egészből kisülni – mondja Steinberg producer. – Szilárdan hisz abban, hogy az ő szavára bármi megtörténhet pusztán azért, mert ő mondja. Úgy jellemeztük magunknak, hogy a Pokol Angyala, akinek aranyból van a szíve. Csupa öröm, csoda és remény a lelke. Ugyanakkor kőkemény és mindig gondosan mérlegeli a dolgokat, így bármilyen problémát képes megoldani.”

Amikor a cselekmény kibontakozik, Északi és segítői – a hatalmas jetik, akik a játékokat készítik, meg a folyton láb alatt lévő krampuszok – szembetalálják magukat a gonosszal, akiről a Mikulás azt hitte, soha nem kerül elő többé. Szurokról, a mumusról van szó. A gonosz megtámadja Északi pompás Északi-sarki Erődjének műhelyét, és baljós fekete homokviharral burkolja be a Hit Gömbjét. A hatalmas gömb sok millió apró fénypont csillogásától világít, amelyek a gyerekek hitét képviselik. A gömb elhomályosulása azt bizonyítja, hogy Szurok valami nagyon rosszra készül.

"Szuroknak az a baja, hogy a gyerekek szeretik az Őrzőket, és hisznek bennük – magyarázza Ramsey. – Rengeteg érzelemmel fordulnak feléjük, a szülők pedig bátorítják őket ebben. A Mumussal viszont pont fordított a helyzet. A szülők folyton azt mondják, á, nincs semmi a sötétben, már megint rosszat álmodtál, a mumus nem is létezik. A cselekményt az indítja be, hogy a Mumusnak tele lesz a hócipője ezzel a helyzettel. A félelmet képviseli, és a végső célja, hogy a gyerekek benne higgyenek, ne az Őrzőkben.”

"Az Őrzők a reményt, az örömöt, a csodát és az álmokat testesítik meg – teszi hozzá Steinberg. – Ha Szurok le tudja győzni őket, szó szerint megszűnnek létezni. Minden eltűnne, amit képviselnek, és egyedül a félelem uralkodna a világon.”

Szurok úgy akar hatalomra jutni, hogy tönkreteszi az egyik Őrző eszközét. "Borzasztóan haragszik amiatt, hogy évszázadokon át az ágy alá száműzték – magyarázza a Szurokot megszólaltató Jude Law. – Kimódolja, hogyan változtathatja át a Homokember álomhomokját. A pozitív, tiszta aranyhomok mindenkinek boldog álmokat hoz, Szurok azonban rémálmokat küld a gyerekekre torz alakú fekete lovak képében.”

A szörnyű terv kivitelezése meglehetősen agyafúrt, mondja Ramsey.

"Sokat gondolkoztunk azon, hogyan működik a félelem a valódi világban. Ha az a gondolatmeneted, hogy 'ki akarok menni a szabadba, de felhős az ég, vagyis eleredhet az eső. Ha elered az eső, megfázhatok. Ha megfázom...'. Hamarosan egyáltalán nem mész ki a szabadba, és lemaradsz az élet legszebb dolgairól, mert hagytad, hogy a félelmed lavinaként meginduljon, és valami beteg dologgá alakuljon. A félelem kirekeszt a világból. Szóval olyan karakterben gondolkodtunk, aki csábítással rá tud venni annak elfogadására, hogy a félelem az egyetlen értelmes dolog a világon.”

"Az Őrzők olyan nagy formátumú karakterek, hogy igazán méltó ellenséget kellett találnunk neki – ért egyet Steinberg. – Jó sokat beszélgettünk arról, hogy az eddigi filmekből kik a kedvenc főgonoszaink. Mind imádtuk gyerekkorunkban, hogy amikor az Óz, a nagy varázslót néztük, elbújtunk a szobaajtó mögé, és onnan lestük a Gonosz Nyugati Boszorkát. Rémisztő volt, de izgalmas és karizmatikus is. Ilyen Szurokot szerettünk volna a mi filmünkbe. Nem valami szörnyű, bajuszpödrő főgonoszt. Érdekes a személyisége, gonosz, vicces és okos.”

"Szuroknak van emberi oldala is – teszi hozzá David Lindsay-Abaire forgatókönyvíró. – Akárcsak Dér Jankó, Szurok is magányos lélek, aki csak arra vágyik, hogy higgyenek benne.”

Miután a Mumus "látogatást tett” az erődben, Északi csúcstalálkozóra hívja az Északi-sarkra a többi Őrzőt: a Húsvéti Nyulat, a Fogtündért és Homokembert. Régóta nem találkoztak, az Őrzők nem szoktak együtt dolgozni. "Hihetetlenül komplikált a munkájuk – jegyzi meg Ramsey. – Északi egyetlen éjszaka alatt viszi ki az ajándékokat mindenkinek az egész világon. Ez hatalmas hadművelet! A Húsvéti nyúlnak is rengeteg munkájába kerül, hogy minden gyerek megkapja a maga tojását. A Fogtündér meg az Homokember pedig egész éjjel dolgoznak. Tehát csak akkor jönnek össze, ha nagyon muszáj.” Ez pedig ilyen alkalom.

Joyce könyveiben Hooshwat E. Niewl, azaz a Húsvéti Nyúl egy ősi harcos-pap óriásnyúl faj utolsó sarja. A Púkáknak az a dolguk, hogy védelmezzék az életet a Földön. Mr. Niewl képes arra, hogy mágikus portálokat hozzon létre, amelyeken keresztül egy szempillantás alatt a világ bármelyik pontján teremhet, hogy kézbesítse a gyönyörűen kipingált tojásokat.

"A Húsvéti Nyúl a legmenőbb arc, aki csak mostanában a vásznon megfordul – mutatja be a karaktert Hugh Jackman, a szereplő hangja az eredeti változatban. – Nem kötnék bele egy sötét sikátorban. Indiana Jones-ból és Steve Irwinból gyúrták össze. Védi a természetet, a harcművészetek mestere és nagyon erős. Magasra tud ugrani, természetesen, és hatlövetű helyett két bumerángot hord a csípőjén, amiket nagyon hatékonyan használ. Talán nem véletlen, hogy pont egy ilyen tipikus ausztrál karaktert bíztak rám. Kemény, egy kicsit mogorva, és érti a humort, csak nem szereti. Komolyan veszi magát, mert fontos dolga van, amit el is akar végezni bármi áron.”

Az eredeti változatban Isla Fisher szólaltatja meg a félig ember, félig kolibri Fogtündért, aki kihullott fogakat gyűjt az év 365 napján. "Termetre kicsi, de hatalmas kék-zöld szárnya van meg óriási szeme – mondja a színésznő. – Ami az attitűdjét illeti, kimondottan eminens, leginkább Tracy Flickre hasonlít a Gimibosziból. Mindennek halálpontosan klappolnia kell. Elég harcias, amikor begyűjti a fogakat, de van gyengéd oldala is, és teljesen felizgul, ha gyöngyházfehér metszőfogat talál.”

"Kolibrinek képzeltük el, mert egyfolytában dolgozik – mondja Ramsey. – Állandóan ide-oda röpköd, mert ezer dolga van, millió helyet kell észben tartania, s emiatt megállás nélkül beszél.”

"A Fogtündér nem egyedül dolgozik, mindig van egy csomó Tejfog körülötte – folytatja Fisher. – Ezek apró tündérek, akik az ő miniatűr változatai. Libegnek mindenfelé, begyűjtik a fogakat, cserében kis ajándékokat meg pénzt hagynak.”

Miközben a Fogtündért képtelenség rávenni, hogy akár egy percig csöndben maradjon, a Homokember meg se mukkan. Mert nem is kell neki megszólalni. "A szép álmok mérnöke és szállítója, felszabadítja a képzeletedet és hagyja szárnyalni – magyarázza Ramsey. – Egy csomó jelenetben kulcsfigura. Bár nem beszél, kiveszi részét az események alakításából. Fegyvere az álmok ereje, e tekintetben ő az egyik legerősebb az Őrzők között.”

"Úgy kommunikál, hogy álomképek jelennek meg a feje felett – mondja Steinberg. – Olyan, mint Buddha. Nagyon kedves és nyugodt, de ez csak az egyik tulajdonsága, mert ha kell, meg tudja védeni a gyerekeket. Valójában ádáz harcos, aki, mint Yoda a Csillagok háborújában, nem fél kimutatni a foga fehérét. Homokból bármit létre tud hozni, amit irányítani is képes, ezért ha harcba keveredik, általában ő kerül ki belőle győztesen.”

Az összegyűlt Őrzőkre a Holdbéli Ember sugara vetül, és kapnak tőle néhány meglepő hírt is. Ha le akarják győzni Szurokot, szövetségre kell lépniük egy különös figurával: Dér Jankóval.

"Jankó nagy bajkeverő hírében áll, mert teljesen éretlen” – mondja Ramsey. A vélemények nem véletlenül ilyen negatívak, Jankó ugyanis egy 300 éves mókamester 17 éves testbe zárva. Képes fagyot, szelet és havat támasztani. Akkor a legboldogabb, ha sikerült nagy kavarodást csinálni. Botja egyetlen mozdulatára beáll a hideg tél, a nap sikerét pedig azon méri, hány hógolyót tudott eldobni, hány ablakot lepett be a dér, és hány iskolában kellett hószünetet elrendelni. Senkinek nem tartozik felelősséggel, és céljai sincsenek az életben.”

 "Ez azért eléggé bosszantja – mondja Ramsey. – Azon kívül, hogy a saját nevét ismeri, semmit nem tud magáról, arról pedig pláne nem, hogy mi dolga lenne ezen a világon. Ami ennél is rosszabb, senki nem látja, és az Őrzőktől eltérően senki nem hisz benne. Vagyis teljesen magányos, igazi kívülálló.”

Jankó megszólaltatására olyan színészt kellett találni, aki meggyőző tud lenni főhősként – a film jelentős részben Jankó története –, ugyanakkor érzékeltetni képes a karakter játékosságát és sebezhetőségét is. A választás Chris Pine-ra esett.

"Imádtuk Christ a Star Trekben – magyarázza Ramsey. – Izgalmas és okos. Huncut csillogás van a szemében, ami a hangján is átjön.”

"A film egyik fő cselekményszálát az adja, hogyan találja meg Jankó az otthonát, a barátait, a közösséget, ahová tartozik, és az élete célját. Jankó hócsatákat szít, hogy a gyerekek jól szórakozzanak, de arra is vágyik, hogy tudják, mindez neki köszönhető, ő intézte a nagy havazást. Jankó fejlődése – kapcsolatot építeni másokkal és rájönni, mivégre vagyunk ezen a Földön – roppant emberi folyamat.”

Kézzelfogható látvány

 

Az öt legenda alkotói Tru 3D-ben forgattak, azaz az egyik legrealisztikusabb háromdimenziós technológiát használták, ami egyébként a DreamWorks Animation minden filmjénél kötelező.

"A 3D használata nálunk nem az öncélú trükközést szolgálja – mondja del Toro executive producer. – Olyan világot akartunk megalkotni, amilyet még sosem látott a közönség. Sok kockázatot vállaltunk, de a látvány szinte kézzelfogható. Jeffrey Katzenberg, a stúdió egyik alapítója és vezérigazgatója a 3D elkötelezett híve, hisz abban, hogy ez a technológia arra szolgál, hogy nagy történeteket meséljünk el nagy formátumban. - Minden nagy: a távlatok, a hősök, a kalandok. De ugyanakkor olyan intim és bájos pillanatokat is belecsempészünk a filmbe, amilyeneket két dimenzióban nem is lehetne. Maximálisan kihasználjuk a médium adta lehetőségeket.”

 

 

A kislány megkapja a választ

 

Már 14 éve annak, hogy Bill Joyce kislánya ártatlanul megkérdezte: ismerik egymást? A filmesek most alig várják, mit a szól a közönség, amikor saját szemükkel láthatják a választ.

Joyce abban bízik, a nézők a film láttán megerősödnek abban a hitükben, hogy léteznek csodák. Ramsey szerint a közönség bele fog szeretni a vásznon látható világba, mert "csupa kaland és dráma a történet, de nem hiányzik belőle a humor sem. Minden karakter eredendően vicces, és felemelő érzés látni, amint ugratják egymást, vitatkoznak és vállvetve harcolnak közös céljukért.”

Steinberg azt szeretné, "ha a film végén a közönség úgy érezne, mint mi, amikor befejeztük a munkát: az Őrzők olyanok, amilyeneknek a hősöket elképzeljük – csodálatra méltók, erősek és bátrak –, de ugyanakkor olyan rokonszenvesek és kedvesek is, mint a régi barátok.”

Joyce-nak, aki csaknem két évtizedet töltött az Őrzőkkel, van még hozzátennivalója. "Rengeteg kisgyerek ábrándozik arról, milyen lehet együtt szánkózni a Mikulással meg tojást festeni a Húsvéti Nyúllal, és látni, hogyan telnek napjaik. Nekem ez a munkám. Ezt csinálom, amikor írom a könyveimet és nézem ezt a filmet – haverkodom azokkal a hősökkel, akikről kisfiúként azt gondoltam, hogy a legjobb fejek a világon. Lehet ennél szebbet elképzelni?”    

A film alkotói

 

PETER RAMSEY (rendező) először jegyez nagyjátékfilmet. Korábban nagy sikert aratott a DreamWorks Animation Halloween specialjével: Monsters vs. Aliens: Mutant Pumpkins from Outer Space. Nem véletlenül bízták rá a feladatot, korábban ő volt a Szörnyek az űrlények (Monsters vs. Aliens) sztorifelelőse. Ugyancsak a DreamWorksnél Ramsay sztorifejlesztő volt a Harmadik Shrek (Shrek the Third) készítésénél, és storyboardrajzoló a Cápamesénél (Shark Tale).

Mielőtt 2004-ben a DreamWorkshöz szerződött volna, storyboardkészítő volt számos nagyjátékfilmnél: Adaptáció (Adaptation), Különvélemény (Minority Report, A.I. – Mesterséges értelem (A.I. – Artificial Intelligence), Számkivetve (Cast Away), A Grincs (How the Grinch Stole Christmas), Harcosok klubja (Fight Club), Godzilla, Men in Black, A függetlenség napja (Independence Day, Mindörökké Batman (Batman Forever), Túl az Óperencián (Far and Away), Lánglovagok (Backdraft), Ragadozó 2. (Predator 2).

Ramsey rendezőként is korán kipróbálhatta magát, ugyanis second unit rendezőként dolgozott több filmben: Godzilla, Tank Girl, Megoldatlan egyenletek (Higher Learning), Hazug igazság (Poetic Justice).

CHRISTINA STEINBERG (producer) hosszú évek élőszínészes munkái után csatlakozott 2005-ben a DreamWorks Animationhöz. Jerry Seinfeld komputeranimációs vígjátékának, a Mézengúznak (Bee Movie) lett a producere, amelyért jelölték a Producerek Kamarája díjára.

A DreamWorks előtt Stenberg a Junction Entertainment egyik vezetője volt, amelyet Jon Turteltaubbal alapított. A cég több sikeres produkciót jegyez, többek között: A nemzet aranya (National Treasue), A kölyök (The Kid), Ösztön (Instinct).
További produceri munkái: A hírek szerelmesei (Up Close and Personal), Kinek a papné (The Preacher's Wife), A csodabogár (Phenomenon).

WILLIAM JOYCE (executive producer) világhírnévre tett szert meseíróként, illusztrátorként és animációs szakemberként. A Newsweek magazin az új évezred 100 legérdekesebb embere közé választotta. A stúdiók versengenek a könyveiért, több művéből lett sikeres film vagy televíziós produkció: Majomszeretet (Buddy), Rolie Polie Olie: The Great Defender of Fun, George Shrinks, A Robinson család titka (Meet the Robinsons), The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore (írta és rendezte, Oscar®-t kapott érte), Robotok (Robots – producer).

GUILLERMO DEL TORO (executive producer) a DreamWorks Animation kreatív tanácsadója volt a Megaagy (Megamind) készítésénél, illetve executive producerként dolgozott a Kung Fu Panda 2-n és a Csizmás, a kandúron (Puss in Boots).
A mexikói rendező sikeresen alkot független spanyol nyelvű filmeket, de otthon érzi magát a nagy amerikai stúdióknál is, ahol időnként szuperprodukciókat készít. 

Rendezései: Mimic – A Júdás faj, Ördöggerinc (El espinazo del diablo), A faun labirintusa (El laberinto del fauno – 3 Oscar®), Pokolfajzat 1-2. (Hellboy 1-2), Penge 2.

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK