| Davis, Elizabeth – Leonard, Carol: Életkör A női lét tizenhárom archetípusa Amazon, Anya, Szerető vagy Matriarcha? Vajon egy negyvenes éveiben járó nő melyik életszakaszánál tart? Korábban könnyedén középkorúnak bélyegezték volna, de a 21. századi nőket már egyre kevésbé kötik a régi életkori kategóriák – így aztán a legutóbbi, 2006-os magyar megjelenése óta az Életkör csak még aktuálisabb lett. A két szerző, Elizabeth Davis és Carol Leonard által kidolgozott, születéstől halálig tartó női életkör szakaszai, a hagyományos archetípusok áthatják egymást, és a körnek nincs eleje, sem vége. Bár a test működéséből következően bizonyos „vérmisztériumok” életkorhoz kötöttek – az első menstruáció vagy a változás kora –, saját sorsából adódóan minden nő más sorrendben éli meg az életkörét. Egyes szerepekhez többször is visszatér, másokat pedig egy az egyben kihagy. Lehet saját munkaterületén tapasztalt már huszonévesen, megélheti Szerető énjét válás után ötvenévesen, vagy lehet először Anya a negyvenes éveiben. Bábaként és női önismereti csoportok vezetőjeként a szerzők saját tapasztalataikra építve dolgozták ki az archetípusokat, aszerint, hogy a S zületés, a Szerelem, az Alkotás vagy a Halál áll-e éppen az előtérben, illetve hozza el az elengedhetetlen változásokat. A könyv része egy izgalmas teszt is, melynek segítségével az olvasó meghatározhatja, élete jelenlegi periódusában melyik archetípus áll hozzá a legközelebb, és milyen folyamatoknak lesz részese – ezáltal harmonikusabban élheti át azokat. |
|
| Skåber, Linn: Ma négykézláb akarok járni Felnőttmonológok „Szóval azt hitted, hogy már felnőtt vagy? Adj nekem pár percet, és elbeszélgethetünk róla.” Felnőttnek lenni azt jelenti, hogy mentesülünk a fiatalkori káosztól, és megállunk a saját lábunkon. De vajon tudjuk-e, kik vagyunk valójában, és sikerül-e megőriznünk az élet iránti örömünket és kíváncsiságunkat? Linn Skaber saját és mások élményeit használta fel arra, hogy fiktív monológokat, rövid történeteket írjon, amelyekben az élet e jelentős szakaszáról próbál mondani valamit. Ír ráncokról és edzéshisztériáról, magányról, szenvedélyről és vágyról, nagy és kis gondokról, megszakadó kapcsolatokról, egymásra találásról, szerelemről és illatokról, amelyeket sohasem felejtünk. A Szívem egy bezárt bódé című kötethez hasonlóan e szövegek is könnyű tollal íródtak, ugyanakkor a már ismert Skaber-stílushoz híven árad belőlük a komolyság. |
|
| Keresztes Bianka: Kvíz az életem Minden hétre egy kihívás Melyik társasjáték betiltását rendelte el Kubában Fidel Castro azonnal, amint hatalomra került? Ki az a nyolcvanöt éves korában elhunyt személy, aki bizonyíthatóan a legtöbb embert látta és akit a legtöbb ember látott az emberiség történetében? Miért tette kötelezővé Nagy Sándor a borotválkozást a hadseregében? Ki volt az egyetlen olyan személy, aki még élt, amikor teret neveztek el róla Budapesten – miközben annak egyik felén volt a munkahelye, a másik felén pedig lakott? Nem kell tudni a válaszokat ahhoz, hogy remek, izgalmakkal és kihívásokkal teli szórakozásban legyen részünk. Ebben a játékban tippelni, töprengeni, találgatni kell. Talán épp a megérzésünk visz közelebb a talányos feladványok megoldásához. A Kvíz az életem az év minden hetére tartogat egy kreatív, egyedi, egész estés kvízjátékot, és minden hónapra egy tematikus kérdéssort azoknak, akik úgy gondolják, hogy már mindent tudnak Harry Potterről, a Marvel-univerzumról, Sherlock Holmesról, Bud Spencerről, a Csillagok háborújáról és más, kihagyhatatlan sorozatokról. |
|
| Tarantino, Quentin: Volt egyszer egy Hollywood Ez a kötet a Quentin Tarantino két Oscar-díjat nyert, válogatott sztárszínészeket (Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Margot Robbie és Al Pacino) felvonultató kilencedik mozijának továbbgondolása, önálló irodalmi műként is kimagasló regény, mely a filmet jól ismerőknek is megannyi izgalmat tartogat. A Volt egyszer egy… Hollywood című, eddigi talán legszemélyesebb filmjében Tarantino magával ragadó, humoros és kegyetlen korrajzot fest a ’60-as évek végének Amerikájáról, és mindenekelőtt a változásoknak egyre jobban kitett hollywoodi filmiparról, amely a vietnámi háború és a hippimozgalmak közepette is igyekszik fenntartani ragyogó látszatvilágát. Ezt a letűnőben lévő érát személyesíti meg a történet főszereplője, Rick Dalton; az egykoron jobb napokat látott tévészínész, akit többnyire már csak spagettiwesternek epizódszerepeire pályázhat. Hű kaszkadőre és barátja, a homályos múltú Cliff Booth kíséretében járja a forgatásokat, és csúszik egyre mélyebben az alkoholizmusba, mígnem egy nap szomszédjába költözik az új filmes generáció két illusztris képviselője: a rendező Roman Polanski és fiatal színésznő felesége, Sharon Tate, akiktől Dalton karrierjének feltámasztását reméli – ám a háttérben már felsejlik a Manson-család, hogy rémálomba fordítsa a hollywoodi álmot… |
|
| Bauer Barbara: A messziről jött fiú Vannak emberek, akiknek a története jóval azt megelőzően kezdődik, hogy megszületnének. Sándor története sem indul másként, mint sokaké a II. világháború idején. A szerelemben fogant kisfiút csupán egyszer tarthatta a kezében az édesapja, egyszer emelhette büszkén a magasba, mielőtt életét veszítette a fronton. A félárva fiú nemcsak az édesapját, de később az otthonát is elveszíti, és útra kel az édesanyjával és annak családjával egy új élet reményében. Katalin két özvegyember házasságába érkezik első közös gyermekként, és él boldog, önfeledt gyerekkort a Kárpátok gerincén, Székelyföld határvonalán mindaddig, amíg a család elhagyni nem kényszerül az otthonát 1916 nyarán. A tizenegy éves kislány élete egyetlen éjszaka leforgása alatt megváltozik, és már sosem lesz a régi. Sorra veszíti el mindazt, ami egykor a biztonságot jelentette: az otthonát, az édesapját, az erdő hangját, a gyerekkorát. Teréz születésekor hatalmas vihar vonul át a Kárpátok fölött, de mintha csak az égiek tudnák, hogy új élet érkezik, szétnyílnak a sötét felhők, utat engedve a csillagok fényének. A kislánynak és az édesanyjának szüksége is van minden erőre, jöjjön az az égből vagy bárhonnan. Teréz ott nő fel, ahol a fák őrt állnak a Kárpátok vonalán, azon a földön, amelyet soha elhagyni nem akar, amely mindent jelent neki, ahol úton – útfélen az ősei nyomára lel, még akkor is, ha születésekor ez a föld már egy másik országhoz tartozik. Talán éppen ezért ragaszkodik hozzá, mégis menni kényszerül, &eac ute;s az élet néhány nap alatt, egy vagon sötét mélyén megváltozik. A sors ismétli önmagát. |
|
| O'Callaghan, Billy: Szerelmem, Coney Island Egy fagyos téli délutánon Michael is, Caitlin is elmenekül boldogtalan házasságából, hogy titokban találkozzanak. Az elmúlt huszonöt évben havonta egyszer Coney Island volt a menedékük. Csupán ezek az értékes, lopott órák éltetik őket. De most a süvöltő hóviharban, a bezárt, holtszezoni fürdőhelyen úgy érzik, a világ végén vannak, életük pedig hirtelen a változás küszöbére került – egyfelől Michael feleségének súlyos betegsége, másfelől amiatt, hogy Caitlinéknek a Középnyugatra kell költözniük. Ezért egy fél életnyi titkos viszony után szembe kell nézniük a szőnyeg alá söpört dolgokkal, fel kell mérniük a következményeket, meg kell hozniuk a döntéseket, és – talán – végre vállalniuk kell a kockázatokat is. A kései meghittség e csöndes, szenvedélyes drámájában a Szerelmem, Coney Island egyetlen napba sűríti azokat a történeteket, tájakat, tragédiákat és csodás pillanatokat, amelyek két, egymástól távol született, de egymás mellé sodródott ember életét alkotják. O'Callaghan döbbenetesen erőteljes regényt írt két feledhetetlen alakról és döntéseikről. Nagyon szomorú könyvet, amelyből ugyanakkor árad a szépség, a sóvárgás és a lázas vágy is. „A vég nem ilyen lesz… Nem is látjuk majd, ha elérkezik. Itt leszünk, aztán a másodperc egymilliomod része múlva nem leszünk. Por se marad utánunk.” |
|
| Sándor Anikó: Férfimesék Kezdetben mind azt gondolták, a férfimeséknek egész biztosan a félrelépésekről, a hódításokról, a vagánykodásról kell szólniuk. Aztán lassanként előkerültek a nagyon másféle történetek is. A múltról és a jövőről, találkozásokról és az elválásokról, a falu bolondjáról és a nőről, aki hiába volt olyan nagyon okos. De bejárjuk képzeletben Afrikát is, egy majdnem hihetetlen történetet követve, belesünk a kockázatos párhuzamos életek kulisszái mögé, van sírós-nevetős katonasztori, valamint vakvágányra futott életeké és meghökkentő újjászületésé. Tizennyolc őszinte mese férfiakról, akik nélkül nem lenne ennyire izgalmas kaland az élet, és akik bizony… „ilyenek”. Na meg persze „olyanok” is. Épp, mint a nők. |
|
| Cameron, Marc: A becsület törvénye Tom Clancy #1 New York Times bestsellersorozatának legújabb története barátságok és digitális kódok hálózatán át vezeti az olvasókat. Az Amerikai Egyesült Államok elnökeként Jack Ryannek nap, mint nap komoly kihívásokkal kell szembenéznie, ám egy nemzetközi incidens személyes ügyévé válik: gyerekkori legjobb barátja, Pat West atya Indonéziában nyújt lelki szolgálatot a szegényeknek, ám iszlámellenes tevékenység vádjával letartóztatják. Ryan elnök minden követ megmozgatva próbálja kiszabadítani barátját, de hivatalos úton nincs oka fellépni Indonézia ellen. Így a Campus műveleti tisztekből álló csapatára támaszkodik, hogy felderítsék az ügyet. Egy rejtett üzenetben komoly és szélesebb nemzetközi távlatokat sejtető nyomot kap az atyától, amelyen elindulva immár az Egyesült Államok, Indonézia és Kína érdekütközéseire derül fény. Az atya egy rendkívül veszélyes technológiai eszközről ad hírt – egy szoftverről, amelyről a kínai hírszerzés is tudomást szerzett, és amelyet az ázsiai nagyhatalom a saját céljai szolgálatába kíván állítani. Földön, vízen, levegőben megkezdődik a küzdelem a veszedelmes szoftver megszerzéséért. Indonézia, Kína és az Egyesült Államok területén kormányok, titkosszolgálatok, speciális katonai egységek és több tucat különféle nemzetiségű szereplő indít váltakozó sikerű hajszát a mesterséges intelligencia e példátlanul baljós terméke után. Az Egyesült Államok elnökének és a Campus műveleti tisztjeinek elhivatott fáradozása nyomán a szövevényes történet végére nem marad elvarratlan szál. |
A könyvajánlók és könyvborítók a www.moly.hu oldalról származnak. |
|